Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 06:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor valg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LaZBoY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

PS: burde denne tråd ikke omdøbes til "BenQ PE8720" 

Ja det eller også skal vi oprette en ny

Jeg har ikke nogen af overståede problemer, og er eller godt tilfreds med min (gik fra en sanyo z2) jeg kan dog tydeligt så regnbueeffekten hvis jeg kigger efter den, og helt tydelig bliver den hvis jeg vælger indsætter det patten fra menuen..

Projektoren har dog 2 gange med projektoren opblevet at den flimrer (lysstyrken går meget hurtiig op og ned).. det ses tydligst hvis man skruer helt ned for iris og har et lyst stilstående billedet, sidste gang stod det på i 5-10 min.

Til top Vis LaZBoY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaZBoY

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

LaZBoY skrev:
Andvare skrev:

PS: burde denne tråd ikke omdøbes til "BenQ PE8720" 

Ja det eller også skal vi oprette en ny

Jeg har ikke nogen af overståede problemer, og er eller godt tilfreds med min (gik fra en sanyo z2) jeg kan dog tydeligt så regnbueeffekten hvis jeg kigger efter den, og helt tydelig bliver den hvis jeg vælger indsætter det patten fra menuen..

Projektoren har dog 2 gange med projektoren opblevet at den flimrer (lysstyrken går meget hurtiig op og ned).. det ses tydligst hvis man skruer helt ned for iris og har et lyst stilstående billedet, sidste gang stod det på i 5-10 min.

Jeg fik min BENQ PE8720 igår og har også bemærket lampe flicker. Har dog læst på flere udenlandske fora at det skulle forsvinde efter et et stykke tid. (10-50 timer) Det skulle hjælpe at skifte mellem lampeindstillingerne 250w-200w

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

LaZBoY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Det er da rart at høre at forsvinder med tiden.. min har nu kørt 100 timer
Til top Vis LaZBoY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaZBoY

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Er det ikke kun med farvet skærm (hvid blå ell. lign) du oplever flicker. Jeg har ikke noget ved normalt brug.

Jeg har set at der i servicemenuen under colorwheel kan indstilles til 5 x med SLR eller 5 X uden SLR (defalut) Er de mon nogen der ved hvad dette betyder?

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har sammenlignet Sanyo Z5 med BenQ 8720 ?
Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

Har ikke set Sanyo Z5, men derimod Z4 og denne kommer efter min mening overhovedet ikke i nærheden af Benq PE8720. Det er som at sammenligne æbler og pærer.

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:

T.R.J skrev:

Har ikke set Sanyo Z5, men derimod Z4 og denne kommer efter min mening overhovedet ikke i nærheden af Benq PE8720. Det er som at sammenligne æbler og pærer.

Det lyder godt, for jeg syntes at Z4 havde et rigtig godt billede.

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

T.R.J skrev:

Det lyder godt, for jeg syntes at Z4 havde et rigtig godt billede.

I så fald får du virkelig en wow-oplevelse med PE 8720 .

Dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg med interesse fulgt denne tråd, og ud fra begejstringen at dømme er det vel på sin plads at ønske de nye BenQ-ejere tillykke med deres erhvervelse. :)

Jeg er ude i overvejelser om at anskaffe mig enten BenQ PE8720 eller Panasonic PT AX100E, men har svært ved at blive klog på, hvad der er det bedste køb. Der er jo også tale om to forskellige teknologier.

Head-to-head finder jeg det svært at sammenligne de to modeller, dog har jeg kunnet læse mig frem til, at PT AX100E på papiret ser ud til at være bedre, hvad angår farveunderstøttelse (1,07 billioner farver mod 16,7 mio.) og opløsning (PT AX100E har 2,7 mio. pixel, mens jeg formoder, at PE8720 har ringere opløsning). Desuden har PT AX100E større lysstyrke end PE8720.

At PT AX100E har mulighed for opløsning på 1920 x 1080, ser bedre ud i mine øjne end PE8720's 1280 x 720. Og på mig virker det som om, at PE8720 kræver en del tålmodighed i kalibreringen, før den er 100% køreklar (det er der nogle eksempler på i denne tråd), og da jeg er rookie på projektor-området, vil jeg jo gerne, at tingene bare spiller (før eller siden).

En kammerat har PT AE900, som jeg er meget imponeret over (mit sammenligningsgrundlag er så også en LCD fra Samsung).

Såeh, hvad gør jeg, inden jeg trykker på bestillingsknappen hos enten justbuyit.dk eller en Panasonic-netforhandler??

hvalen skrev:

Jeg har idag købt mig en Benq PE8720 som er blevet meget billig( de skal sikkert af med et stort lager inden ny model dukker op), men kan du leve med følgende egenskaber for ca 13000kr:

• TI Darkchip 3 DLP™ Projection System
• 10,000:1 contrast ratio
• Low Noise 23 dB
• Motorized Lens Shift, Focus, Zoom
• Faroudja DCDi processing
• Native 16:9 720P resolution
• 100"@4 m Throw Ratio
• Professional AV input-HDMI
• HDTV Compatible (YPbPr)
• Dust Proof with Air-Filter

og inden du vrisser med næsen af navnet så tjek lige disse anmeldelser ud sidste år kostede denne model ca 45000kr

Fra lyd og bilde: Vi tester:
BenQ PE8720

Konklusjon
BenQ har med PE8720 til de grader bevist at de kan bite fra seg også i hi-end-klassen. Svart- og kontrastnivået den store og luksuriøse projektoren tryller frem, er det ikke mange som gjør den etter, og viftestøy kan man høre langt etter. Fargegjengivelsen er i toppklasse, og det eneste vi savner, er en mulighet for selv å kunne bestemme hvor hardt bildene skal beskjæres i ytterkant. Har du drøye 50 lapper å legge på bordet for en projektor, kommer du simpelthen ikke utenom BenQ PE8720. En mastodont av en projektor som gir storskjermsopplevelser av ypperste kvalitet.

samt

http://www.projectorreviews.com/Manufacturers/benq/PE8720_fi nal/index.asp

og

http://avforum.no/forum/tester-video/42376-test-benq-pe8720. html

Det er lige før man skal tro de har bestukket anmelderne. Jeg melder tilbage når jeg har modtaget min. Men jeg har ikke noget at sammeligne med direkte da dette er min første projektor

Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
Lissau 16:9 Proscreen 78"

Til top Vis Dong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dong

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Dong skrev:
At PT AX100E har mulighed for opløsning på 1920 x 1080, ser bedre ud i mine øjne end PE8720's 1280 x 720.

Begge projektorer har en native opløsning på 1280x720, jeg ved ikke hvor du har det med 1920x1080 på Panny..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

OK, har det blot fra edbpriser.dk - i specifikationerne står 1920 x 1080 i parentes (nok komprimeret opløsning??)... Men vi er så i virkeligheden ude i, at de har ens opløsning, hvilket er godt at få afklaret.

RogueAgent skrev:

Dong skrev:
At PT AX100E har mulighed for opløsning på 1920 x 1080, ser bedre ud i mine øjne end PE8720's 1280 x 720.

Begge projektorer har en native opløsning på 1280x720, jeg ved ikke hvor du har det med 1920x1080 på Panny..?

Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Dong skrev:

Pana'en kan fødes med 1920 x 1080, som den så nedskalerer til 1280 x 720.

Men hvad der er mere interessant; Pana'en kan ta' 1280p 24 - hvilket vil sige at man ikke skal speede up eller lave 2/3 pull down for at spille film optaget med 24fps fra de nye HD medier. Det er der ingen andre i den prisklasse der kan, svjv.

DErudover har Panasonic laves noget halløj der blurrer kanterne imellem de enkelte pixels i LCD'erne, så man istedet for det karakteristiske sorte gitter på LCD-paneler, får en ganske svag antydning af et gråt gitter, som ikke ses på normal se afstand - og det virker vildt godt, efter min mening, og uden at det går ud over skarpheden.

Jeg er ihvertfald rigtig glad for min Pana 100 :-)

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Det er vel den gamle diskussion DLP kontra LCD. Personlig har jeg selv ejet en Panasonic PT-AE500, og set demo af Pt-AE 900 samt Sanyo Z4, men er alligevel havnet i DLP lejren (først Infocus 7205 og senere 7210) idet jeg syntes at kontrast og farver er langt bedre og jeg kan sagtens leve med lidt regnbuer ind imellem. De er nu stort set fraværende på Benq.

Den bedste måde er vel at gå ud og kigge på de forskellige teknikker.

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

kanvas skrev:

Det er vel den gamle diskussion DLP kontra LCD. Personlig har jeg selv ejet en Panasonic PT-AE500, og set demo af Pt-AE 900 samt Sanyo Z4, men er alligevel havnet i DLP lejren (først Infocus 7205 og senere 7210) idet jeg syntes at kontrast og farver er langt bedre og jeg kan sagtens leve med lidt regnbuer ind imellem. De er nu stort set fraværende på Benq.

Ægte 24fps er ikke et spørgsmål om den ene eller anden teknologi ;-)

Men ellers har du ret - ud og kig.

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeps, og jeg har nu bestilt en BenQ PE8720 til 12.999 kr., som jeg regner med at få i morgen. Så skal jeg bare have et lærred og noget møbelhydeværk at stille projektoren på/i.

erla skrev:
kanvas skrev:

Ægte 24fps er ikke et spørgsmål om den ene eller anden teknologi ;-)

Men ellers har du ret - ud og kig.

MVH.

Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720

hvalen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jammen velkommen til klubben.

NU er der efterhånden en helt håndfuld nye Benq PE8720 ejere, men du skal bare lige vide at den er stor, så er der en WAF involveret skal der hurtigst mulig vises en film på den.  

Håber du får en model uden sygdomstegn , kan se at et par enkelte har observeret fejl.

Nå men angående lærred kan du jo spare lidt på en DIY løsning med Screen Goo. Jeg regner med at der kommer en gang maling senere idag.

Til top Vis hvalen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hvalen

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Har oprettet en ny tråd omkring Benq PE8720

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49217&P N=1&TPN=1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes