Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvor er de kompromisløse subwoofere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Stengaard skrev:
JJAZ skrev:
Anyway.. Jeg tager videre kommunikation omkring Stengaard's spændende projekt, så kan han selv referere det her i tråden hvis han har lyst.

Nu er jeg ikke sikker på, at jeg forstod, om du ville have mig til at PM'e dig i stedet, men jeg tror da, at alle er mest interesserede i, at du skriver her. Så jeg spørger lige igen:

Hvis du forestiller dig, at jeg byggede to lukkede subs med to 12" XLS'ere i hver, hvilket kabinetvolumen ender de ud i pr. stk, hvis jeg gerne vil have dem ned til de 20hz?

Hmm.. Missede et par ord i en sætning, så det kan jeg godt forstå du ikke forstod

2x12" XLS i et lukket kabinet vil aldrig gå lineært ned til 20Hz i et lukket kabinet uden eq., det vil du i det hele taget have svært ved at finde ret mange enheder som gør. Men...
Lav et lukket kabinet hvor du får et system-Q under 0.7 (gerne 0.5) og lad TacT'en rette frekvensgangen op. Så er der faktisk styr på det hele, både frekvensgang og fase..

En anden ting er dog.. Dit lytterum ser meget meget meget lille ud, og jeg forstår egentlig ikke helt hvad du skal med 4x12" endsige hvor du vil gøre af dem (der er efter billedet at dømme ikke plads i hjørnerne bag dine Gamut'er)?

Hvis ikke du skal spille tordnende højt kunne det iøvrigt være en idé med en PA-agtig enhed a'la SLS 15" PA http://www.tymphany.com/datasheet/printview.php?id=51. Ofte vil den slags enheder kunne nøjes med et mindre kabinet og stadig have lavt system-Q, dog skal de så bruge noget mere effekt for at spille ligeså højt ved de lave frekvenser.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes