| Forfatter |
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
VonLarsen skrev:
Naiera skrev:
VonLarsen skrev:
Om man så mener at plasma har et bedre billede er det nok værd at overveje, om man kan leve med de tydelige skavanker et plasma TV har. |
|
|
Ja, vildt nok, der er rent faktisk nogen der foretrækker det mere korrekte billede et plasma TV kan levere. Utroligt!Jeg synes ikke mit plasma TV har tydelige skavanker; det tror jeg også de fleste andre med plasma TV vil være enige med mig i. 9 ud af 10 gange der bliver lavet voldsom larm omkring indbrænding/burn-in, kommer det fra folk der har LCD TV, og har helt vildt ondt i røven over et eller andet, hvad det mon så kan være... |
|
|
Det er ufatteligt så meget larm du kan lave, uden egentligt at sige noget.
Skræmmende at du åbenbart også bliver lukket ud i weekenden. |
|
|
har selv et pana pv 60 plasma UDEN SKAVANKER
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
VonLarsen skrev:
Om man så mener at plasma har et bedre billede er det nok værd at overveje, om man kan leve med de tydelige skavanker et plasma TV har. |
|
|
Ja, vildt nok, der er rent faktisk nogen der foretrækker det mere korrekte billede et plasma TV kan levere. Utroligt!
Jeg synes ikke mit plasma TV har tydelige skavanker; det tror jeg også de fleste andre med plasma TV vil være enige med mig i. 9 ud af 10 gange der bliver lavet voldsom larm omkring indbrænding/burn-in, kommer det fra folk der har LCD TV, og har helt vildt ondt i røven over et eller andet, hvad det mon så kan være...
|
|
|
Måske du skulle lære at akseptere at andre har oplevet andet og har en anden mening end dig.
Du roser plasma til skyerne, og hvis man siger dig imod så er man uvidende eller andet dumt. Vi har haft denne diskution før og er efterhånden træt af at høre på dit ævl.
Tror godt de fleste af os kan blive enige om af plasma har det bedste billede, men som du kan se ved at søge rundt på forumet så er der altså en del der har fået burn in. så den skavank har plasma altså. Akseptere det dog. . .
|
| Til top |
|
| |
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Måske du skulle lære at akseptere at andre har oplevet andet og har en anden mening end dig. |
|
|
Nu skrev jeg jo heller ikke at ALLE andre med plasma ville være enige.
Jeg kunne jo netop forestille mig at lige netop du nok ikke ville være
enig. Mht. til at kalde folk uvidende og dum så forstår jeg altså ikke helt hvad du snakker om. Hvem er det der kaldes uvidende i det indlæg jeg laver? Tag nu lige en slapper.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Måske du skulle lære at akseptere at andre har oplevet andet og har en anden mening end dig. |
|
|
Nu skrev jeg jo heller ikke at ALLE andre med plasma ville være enige. Jeg kunne jo netop forestille mig at lige netop du nok ikke ville være enig.
Mht. til at kalde folk uvidende og dum så forstår jeg altså ikke helt hvad du snakker om. Hvem er det der kaldes uvidende i det indlæg jeg laver? Tag nu lige en slapper.
|
|
|
Oki Dårligt formuleret. Men syntes bare. . . . . . . . .
Danm gider ikke diskuter det mere.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
kaso skrev:
|
Billedkvalitetsmæssigt er det smag og behag, om man foretrækker plasma eller LCD - så hvorfor risikere burn-in? |
|
|
Billedkvalitetsmæssigt er det et faktum at godt plasma TV leverer mere korrekte billeder end et 'godt' LCD TV. Hvis man så også foretrækker det mere korrekte, og dermed plasma, så burde man nok købe såen et. Man risikerer kun burn-in hvis man behandler det forkert.
|
|
|
Nej - det er et faktum, at plasma mht. nogle parametre oftest overholder en gl. standard mere præcist end de fleste LCD. På andre punkter er det et "faktum" at LCD er bedre - så må man vælge....
"Forkert" behandling af plasma lader til at være at bruge det som et almindeligt TV at dømme efter alle de, der har fået kanallogoer m.m. brændt fast.
Men alt det er diskuteret til hudløshed i andre tråde....
|
| Til top |
|
| |
hot1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Samsung ikke burn in protection ?????????
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen kan være at lade sin plasmaskærm køre de første 100 timer med "sne" på skærmen og med almindelige indstillinger.
Så er skærmen kørt mere eller mindre til, og vil derfor være mindre modtagelig for burn in.
Men hvis budgettet er lavt, og man ikke tør en plasma har el-giganten en philips 42PF3331 42" LCD med to stk hdmi til 9999 kr.
Der godt nok philips'es "budget-model" men fra deres helt nye serie. Der er ikke meget billedeforbedring i skærmen, så den kræver et ok signal. Men får den så det står den egentlig ret godt, men er ikke imponeret på alm. tv (men hvor mange af de billige er os' ok med alm. tv :)
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her diskussion er jo absurd!
Kan de personer som påpeger burn-in ikke fremskaffe noget dokumentation på hvor stor en % af solgte plasma tv der oplever burn-in?
Og så vil jeg gerne høre lidt om årsagen til de <1 % som de kommer galt afsted. Det sker IKKE ved normal brug - og her tænker jeg på statiske billeder i 2-3 timer. Der skal længere tid til.
Jeg mener iøvrigt det er almindelig sund fornuft at man bør tage nogle forholdsregler i starten - sådan er det vel med al teknologi på en eller anden måde??? Man behøver IKKE køre burn-in DVD'en, man behøver IKKE køre snevejr i 100 timer. Man skal bare skrue ned for de hidsige indstillinger som leveres fra fabrikken (kontrast = 95%)
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
|
Den her diskussion er jo absurd!
Kan de personer som påpeger burn-in ikke fremskaffe noget dokumentation på hvor stor en % af solgte plasma tv der oplever burn-in?
Og så vil jeg gerne høre lidt om årsagen til de <1 % som de kommer galt afsted. Det sker IKKE ved normal brug - og her tænker jeg på statiske billeder i 2-3 timer. Der skal længere tid til.
Jeg mener iøvrigt det er almindelig sund fornuft at man bør tage nogle forholdsregler i starten - sådan er det vel med al teknologi på en eller anden måde??? Man behøver IKKE køre burn-in DVD'en, man behøver IKKE køre snevejr i 100 timer. Man skal bare skrue ned for de hidsige indstillinger som leveres fra fabrikken (kontrast = 95%)
|
|
|
Ærligt talt, synes jeg det er at vende tingene på hovedet. Der er 1.håndsberetninger - bl.a. i denne tråd - om burn-in på plasma, og alligevel benægter du mere eller mindre eksistensen. Ville det så ikke være mere passende, at du dokumenterede, at fænomenet ikke eksisterer - når der nu er så mange beretninger om det modsatte?
Selv om det f.eks. "kun" er 5%, der opdager/oplever burn-in (der er nok også en del forbrugere, der er ukritiske og ikke opdager burn-in), synes jeg stadig at det er en for høj risiko ifht. den - forholdsvis - store investering.
Det er ikke "sund fornuft", at man ikke kan bruge sit dyrt indkøbte TV til TV-kigning - det er en gevaldig designbøf! Hvis du prøver at læse de mange beretninger, er der faktisk mange, der har oplevet burn-in længe efter den såkaldte indkøringsperiode - også selv om indstillinger var sat lavt etc. Det nytter jo heller ikke at købe et TV med en fin billedkvalitet, hvis man så bagefter er nødt til at degradere den ved at sætte lys og kontrast i bund (ikke at fabriksindstillingerne giver det bedste billede - langt fra).
Kan du iøvrigt nævne blot 1 andet elektronikprodukt, hvor du er nødt til at tage specielle forholdsregler i de første x uger/måneder for ikke at få permanente skader?
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved må man heller ikke Give en ny bil bundgas de første tusinde kilometer.. Der er også noget med at batterier skal oplades 20 timer første gang de bruges Men det er heller ikke det vi skal diskutere!
Hvis det viste sig at være 5% var vi helt enige om at det er ALT for meget. Men jeg tror vi taler om under 1% - endda også en god del under. Det kan være at der på nogle af de ældre plasmaer var langt større risiko, men ved den nye teknologi er det rent faktisk svært at få burn-in (siger mine erfaringer med PV60)
Jeg benægter selvfølgelig ikke det eksisterer, men jeg mener bare ofte kritikken kommer fra enten folk der ønsker at nedgøre teknologien eller Sælgere fra Fona, Expert og Elmutanten, som ikke aner en klaskefis om det men som har hørt og læst om det = rygter.
Jeg savner en lidt mere dokumenteret debat om problemet - hvis du forstår.
Det svarer lidt til at diskutere om det er farligt at surfe pga hajer - når det sker bliver det blæst op i alverdens medier og folk får dermed indtryk af at risikoen for at blive angrebet er enorm. Mange er jo bange for at bade netop pga dette problem Men alt skal jo ses i et bredt perspektiv
Håber du kan forstå min pointe
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
|
Så vidt jeg ved må man heller ikke Give en ny bil bundgas de første tusinde kilometer.. Men det er heller ikke det vi skal diskutere!
|
|
|
Det er rigtigt, men den kan dog stadig bruges "normalt" i modsætning til et TV, der ikke må stå på samme kanal i flere timer, ikke køre 4:3 for længe, ikke have undertekster for længe etc.
troelsit skrev:
Hvis det viste sig at være 5% var vi helt enige om at det er ALT for meget. Men jeg tror vi taler om under 1% - endda også en god del under. Det kan være at der på nogle af de ældre plasmaer var langt større risiko, men ved den nye teknologi er det rent faktisk svært at få burn-in (siger mine erfaringer med PV60)
|
|
|
Det er jo så netop problemet - man ved først, om risikoen er der, når det er gået galt. Jeg ville personligt ikke købe, før der havde været (mindst) 1 generation, hvor der beviseligt ikke var burn-in - og det har vi endnu tilgode at se. Om det er 0.1% eller 10%, der får burn-in, er svært at vide, men der er mange førstehåndsberetninger - også i dette forum. For mange til at jeg ville satse...
troelsit skrev:
|
Jeg benægter selvfølgelig ikke det eksisterer, men jeg mener bare ofte kritikken kommer fra enten folk der ønsker at nedgøre teknologien eller Sælgere fra Fona, Expert og Elmutanten, som ikke aner en klaskefis om det men som har hørt og læst om det = rygter.
Jeg savner en lidt mere dokumenteret debat om problemet - hvis du forstår.
Det svarer lidt til at diskutere om det er farligt at surfe pga hajer - når det sker bliver det blæst op i alverdens medier og folk får dermed indtryk af at risikoen for at blive angrebet er enorm. Mange er jo bange for at bade netop pga dette problem Men alt skal jo ses i et bredt perspektiv
Håber du kan forstå min pointe
|
|
|
Jeps - dokumentation ville være en rar ting. Vi har så bare forskellige udgangspunkter: Jeg ville ikke turde købe før det er dokumenteret, at problemet ikke eksisterer - du antager at det (næsten) ikke eksisterer til det er bevist. Jeg synes det er for mange penge at "gamble om"....
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaso skrev:
|
Det er rigtigt, men den kan dog stadig bruges "normalt" i modsætning til et TV, der ikke må stå på samme kanal i flere timer, ikke køre 4:3 for længe, ikke have undertekster for længe etc.
|
|
|
Jeg er uenig i dette. Jeg så helaftensfilm (over 3 timer) med sorte striber i indkøringsperioden -uden problemer. Jeg har haft samme kanal med logo stående i 5-6 timer - uden problemer. Jeg har altid haft undertekster - uden problemer. Der er ikke skyggen af burn-in idag.
kaso skrev:
|
Det er jo så netop problemet - man ved først, om risikoen er der, når det er gået galt. Jeg ville personligt ikke købe, før der havde været (mindst) 1 generation, hvor der beviseligt ikke var burn-in - og det har vi endnu tilgode at se. Om det er 0.1% eller 10%, der får burn-in, er svært at vide, men der er mange førstehåndsberetninger - også i dette forum. For mange til at jeg ville satse... |
|
|
Du får det til at lyde som om det er gambling, hvilket jeg som sagt ikke er enig i. Man får altså ikke burn-in uden videre  Jeg ved godt alle sælgere snakker om burn-in, og jeg ved også godt at det er så ærgeligt for dem det sker for.... Men klap lige hesten - det er altså ikke et reelt problem mere, selvom der tilsyneladende er mange der gerne VIL gøre det til et problem
kaso skrev:
|
Jeps - dokumentation ville være en rar ting. Vi har så bare forskellige udgangspunkter: Jeg ville ikke turde købe før det er dokumenteret, at problemet ikke eksisterer - du antager at det (næsten) ikke eksisterer til det er bevist. Jeg synes det er for mange penge at "gamble om".... |
|
|
Sådan er vi så forskellige... Man må jo veje fordele og ulemper ved teknologierne mod hinanden. Alternativet er jo LCD - og her har vi en masse andre kritikpunkter som desværre er 100% sikkert man får...
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
kaso skrev:
|
|
|
|
Jeg er uenig i dette. Jeg så helaftensfilm (over 3 timer) med sorte striber i indkøringsperioden -uden problemer. Jeg har haft samme kanal med logo stående i 5-6 timer - uden problemer. Jeg har altid haft undertekster - uden problemer. Der er ikke skyggen af burn-in idag. |
|
|
Du kan også finde beretninger om det modsatte her i dette forum (og andre steder). Altså er (eller i bedste fald: var) risikoen tilstede.
troelsit skrev:
kaso skrev:
|
Det er jo så netop problemet - man ved først, om risikoen er der, når det er gået galt. Jeg ville personligt ikke købe, før der havde været (mindst) 1 generation, hvor der beviseligt ikke var burn-in - og det har vi endnu tilgode at se. Om det er 0.1% eller 10%, der får burn-in, er svært at vide, men der er mange førstehåndsberetninger - også i dette forum. For mange til at jeg ville satse... |
|
|
Du får det til at lyde som om det er gambling, hvilket jeg som sagt ikke er enig i. Man får altså ikke burn-in uden videre  |
|
|
Så længe risikoen for burn-in er >0,0%, er der tale om gambling. Vi er bare uenige om odds
troelsit skrev:
Jeg ved godt alle sælgere snakker om burn-in, og jeg ved også godt at det er så ærgeligt for dem det sker for.... Men klap lige hesten - det er altså ikke et reelt problem mere, selvom der tilsyneladende er mange der gerne VIL gøre det til et problem
kaso skrev:
|
Jeps - dokumentation ville være en rar ting. Vi har så bare forskellige udgangspunkter: Jeg ville ikke turde købe før det er dokumenteret, at problemet ikke eksisterer - du antager at det (næsten) ikke eksisterer til det er bevist. Jeg synes det er for mange penge at "gamble om"....
|
|
|
Sådan er vi så forskellige... Man må jo veje fordele og ulemper ved teknologierne mod hinanden. Alternativet er jo LCD - og her har vi en masse andre kritikpunkter som desværre er 100% sikkert man får...  |
|
|
Tjah - der er jo også mange (andre) kritikpunkter på plasma - personligt foretrækker jeg billedet på de gode LCD, men det er jo et spørgsmål om smag og behag
|
| Til top |
|
| |
troelsit Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps Det er individuelt
Jeg orker ikke lige en LCD vs. Plasma i denne omgang 
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelsit skrev:
|
Jeps Det er individuelt
Jeg orker ikke lige en LCD vs. Plasma i denne omgang 
|
|
|
Så er vi jo enige 
|
| Til top |
|
| |
Westergaard Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke pis når jeg fortæller at det kan være en stor fordel ak køre sne i de første 100 timer. Jeg har solgt plasma tv siden de alle var med eksterne tunerbokse, LCD over 32" ikke fandtes og en 42" plasma kostede 40-60.000 kr. for en 852x480 skærm.
Hvor jeg er ansat i dag har vi netop fået leveret 37", 42" og 65" Panasonic plasmaskærme til ca. 4-500 mødelokaler på landsplan. Her var en klar besked fra Panasonic. Minimum 100 timer med sne, før de får lov at stå med f.eks. windows skrivebordet i flere timer.
Er da iøvrigt helt enig i at flere producenter leverer deres skærme med en salgs-indstilling også kaldet imponator-indstilling, som ofte er for voldsom i en almindelig stue. Og det kan være en god ide at skrue ned, og ISÆR ved brug af HTPC
|
| Til top |
|
| |