Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: hvilken cd-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Mastervol skrev:
petite_machine skrev:

Cambridge Audio A640C V 2.0

Kåret til den bedste cdafspiller 2005 under £500 af what hifi.

%20The%20world's%20best%20budget%20CD%20player%20gets%20even %20better">http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID= 99& amp;Title=Azur%20640C%20(Version%202)%20<br>%20The%20w orld's%20best%20budget%20CD%20player%20gets%20even%20better !

Okay, det må jo så stå for deres egen regning. Personligt har jeg aldrig hørt en så tam, kedelig og udynamisk CD-afspiller til en så høj pris før... Alt, Denon, NAD, Marantz, Harman/Kardon osv. osv. banker den synder og sammen.  Selv NAD's billigste gør det meget bedre...

havde jo egentlig selv tænkt på en NAD C542 eller en Denon DCD-1500AE, måske en Denon DCD-2000AE hvis jeg flotter mig. Mon ikke de fleste klubber har en af hver stående til sammenligning?

Som Raskolnikov så flot formulerer det, så er Apolloen væsentligt bedre! Desværre er den designet af en blind mand... Men det håber jeg ikke du lægger for meget vægt på, for har man først hørt den, kan en Denon 2000AE slet ikke følge med.

Jo, de har sikkert et par stående til sammenligning, men nu er  hifiklubben jo ikke den eneste hifibutik der findes, og du vil snyde dig selv hvis du ikke også tager rundt til andre.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Selv er jeg UFATTELIG glad for og imponeret af Original CD afspillerne fra Kina

http://www.original-cd.com/

Nu har jeg efterhånden selv importeret et par stykker, og her får man virkelig vel-lyd for pengene, samtidig med de er "pakket ufattelig pænt ind"!

Så sent som i Julen, lavede vi blind-test mellem en CD-A8T og en Bow ZZ Eight.
Godt nok kun som drev, idet de begge var tilsluttet surround forforstærkeren digitalt, men ingen kunne med statitisk sikkerhed sige hvilken der blev lyttet til!

Og BOW'en er jo en 30-40 tusinde kroners maskine, og CD-A8T'en til ca. 6.000,-

Selv har jeg DaVinci CD-A9.8 modellen. Elsker den lyd og dens rejsegrammofon look

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også tage et lyt på Classic No 01.b, jeg valgte den fremfor lige netop Rega Apollo, da jeg synes den giver mere for pengene. Den er solidt bygget, og spiller rigtigt godt!
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
brasch skrev:
Mastervol skrev:
petite_machine skrev:

%20The%20world's%20best%20budget%20CD%20player%20gets%20even %20better">http://www.cambridgeaudio.com/summary.php?PID= 99& amp;Title=Azur%20640C%20(Version%202)%20<br>%20The%20w orld's%20best%20budget%20CD%20player%20gets%20even%20better !

Okay, det må jo så stå for deres egen regning. Personligt har jeg aldrig hørt en så tam, kedelig og udynamisk CD-afspiller til en så høj pris før... Alt, Denon, NAD, Marantz, Harman/Kardon osv. osv. banker den synder og sammen.  Selv NAD's billigste gør det meget bedre...

havde jo egentlig selv tænkt på en NAD C542 eller en Denon DCD-1500AE, måske en Denon DCD-2000AE hvis jeg flotter mig. Mon ikke de fleste klubber har en af hver stående til sammenligning?

Som Raskolnikov så flot formulerer det, så er Apolloen væsentligt bedre! Desværre er den designet af en blind mand... Men det håber jeg ikke du lægger for meget vægt på, for har man først hørt den, kan en Denon 2000AE slet ikke følge med.

Jo, de har sikkert et par stående til sammenligning, men nu er  hifiklubben jo ikke den eneste hifibutik der findes, og du vil snyde dig selv hvis du ikke også tager rundt til andre.

Det er jeg da udemærket klar over, men jeg ville jo gerne sammenligne med min dvd-afspiller, som det kun er klubben der sælger (hvis de da stadig har nogen stående, da modellen jo er udgået) og jeg er sgu ik så vild med at slæbe den med rundt alle mulige steder. Og da jeg har en NAD surroundreceiver (den slæber jeg under ingen omstændigheder nogen steder) ville det jo være det nærmeste jeg kan komme. Så er der jo også faktoren at det ikke kun helt er mig der får lov at bestemme hvordan tingene kommer til at se ud, hun er desværre typen, der absolut skal med ud og sige nej, den er ikke pæn nok, eller den har ikke den rigtige farve

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hey,

Når nu WAF faktoren også spiller ind hos dig, så er det endnu en grund til at tjekke Davinci fætteren

Så bliver det da ikke meget kønnere?

/Jensby

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Mastervol skrev:
brasch skrev:
Mastervol skrev:
petite_machine skrev:

Det er jeg da udemærket klar over, men jeg ville jo gerne sammenligne med min dvd-afspiller, som det kun er klubben der sælger (hvis de da stadig har nogen stående, da modellen jo er udgået) og jeg er sgu ik så vild med at slæbe den med rundt alle mulige steder. Og da jeg har en NAD surroundreceiver (den slæber jeg under ingen omstændigheder nogen steder) ville det jo være det nærmeste jeg kan komme. Så er der jo også faktoren at det ikke kun helt er mig der får lov at bestemme hvordan tingene kommer til at se ud, hun er desværre typen, der absolut skal med ud og sige nej, den er ikke pæn nok, eller den har ikke den rigtige farve

Jamen så er der kun een vej ud! Du må låne dem med hjem. Der er jo også den bedste måde at lytte til noget på. Det bliver på dit anlæg, og i dit rum.

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:

Hey,

Når nu WAF faktoren også spiller ind hos dig, så er det endnu en grund til at tjekke Davinci fætteren

Så bliver det da ikke meget kønnere?

/Jensby

Hej Jensby,
den ser da yderst kompetent ud, hvor får man fingrene i sådan en og hvad skal man monstro slippe af moneter?

Venligst

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa!

Jeg har selv importeret mine fra Kina :-)

Men de forhandles også i UK, der har været en dansk importør, og af til, dukker de også op på Ebay.

Den billigste løsning er selvf selv at importere dem, men så skal man selv ordne told, og der er naturligvis ingen garanti.

Et bud på et sted at handle er Coem Audio.
http://www.coemaudio.com/

Man skal regne med den løber i 4-8k, alt efter hvor heldig man er i tolden, og prisen man får den handlet til ....

Er der tilslutning til det, kan vi da evt. lave et samlet indkøb ?

/Jensby

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:

Hejsa!

Jeg har selv importeret mine fra Kina :-)

Men de forhandles også i UK, der har været en dansk importør, og af til, dukker de også op på Ebay.

Den billigste løsning er selvf selv at importere dem, men så skal man selv ordne told, og der er naturligvis ingen garanti.

Et bud på et sted at handle er Coem Audio.
http://www.coemaudio.com/

Man skal regne med den løber i 4-8k, alt efter hvor heldig man er i tolden, og prisen man får den handlet til ....

Er der tilslutning til det, kan vi da evt. lave et samlet indkøb ?

/Jensby

hvorfor kan de ikke lave en kinesisk og en engelsk side???

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

den er da pæn nok, men passer egentlig ikke rigtig ind sammen med resten

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Jamen så er der kun een vej ud! Du må låne dem med hjem. Der er jo også den bedste måde at lytte til noget på. Det bliver på dit anlæg, og i dit rum.

ja, men nu er de ikke superflinke til at lade folk låne noget med hjem her i storbyen. Kunne jo også evt starte med at koste en stakkels medarbejder fra hifiklubben rundt og sætte noget der minder om mit anlæg sammen og så høre om der er nogen mærkbar forskel og om der er noget der er værd at gå efter. Umiddelbart skulle jeg mene at forskellen på dvd og cd'en på "det samme setup" vil have noget lignende den samme effekt i min stue (her tænker jeg på mere/mindre bund)

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det kan lige siges at jeg var meget overrasket over hvor meget en rigtig cd gav i forhold til en DVD. Alt lød bedre, strammere bund og de hele taget blev der ryddet op i lydbilledet som før havde en tendens til at rode. 

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Man kan finde DA VINCI og mange andre kinisiske mærker på www.ornec.com , som er et firma, der forhandler kinisiske mærker fra England.

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

Mastervol skrev:

ja, men nu er de ikke superflinke til at lade folk låne noget med hjem her i storbyen. Kunne jo også evt starte med at koste en stakkels medarbejder fra hifiklubben rundt og sætte noget der minder om mit anlæg sammen og så høre om der er nogen mærkbar forskel og om der er noget der er værd at gå efter. Umiddelbart skulle jeg mene at forskellen på dvd og cd'en på "det samme setup" vil have noget lignende den samme effekt i min stue (her tænker jeg på mere/mindre bund)

Ikke i hifiklubben i hvert fald, men tror da gerne de vil i TopSound og ved at de godt vil i TapeConnection.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:
Så sent som i Julen, lavede vi blind-test mellem en CD-A8T og en Bow ZZ Eight.Godt nok kun som drev, idet de begge var tilsluttet surround forforstærkeren digitalt, men ingen kunne med statitisk sikkerhed sige hvilken der blev lyttet til!Og BOW'en er jo en 30-40 tusinde kroners maskine, og CD-A8T'en til ca. 6.000,-Selv har jeg DaVinci CD-A9.8 modellen. Elsker den lyd og dens rejsegrammofon look /Jensby

Uden nogen sinde at have prøvet at høre forskel på drev, tør jeg næsten vædde på at den lydforbedring der måske måtte være, forsvinder i en surroundreciever. Ingen køber vel dedikerede drev, hvis de alligevel smider signalet i en maskine der har noget med surround at gøre ?

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

preben1234
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Har selv den nye rotel rcd 06.... den er jeg rigtig glad for, meget behagelig blød lyd.... kan anbefales
Til top Vis preben1234's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af preben1234

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
jensby skrev:
Så sent som i Julen, lavede vi blind-test mellem en CD-A8T og en Bow ZZ Eight.Godt nok kun som drev, idet de begge var tilsluttet surround forforstærkeren digitalt, men ingen kunne med statitisk sikkerhed sige hvilken der blev lyttet til!Og BOW'en er jo en 30-40 tusinde kroners maskine, og CD-A8T'en til ca. 6.000,-Selv har jeg DaVinci CD-A9.8 modellen. Elsker den lyd og dens rejsegrammofon look /Jensby

Uden nogen sinde at have prøvet at høre forskel på drev, tør jeg næsten vædde på at den lydforbedring der måske måtte være, forsvinder i en surroundreciever. Ingen køber vel dedikerede drev, hvis de alligevel smider signalet i en maskine der har noget med surround at gøre ?

S.R

Vi gør  og du kan tro det kan høres!

Jowell, nu er det en H/K Signature 2.0 vi brugte til denne demo, og som forforstærker i alm stereo, har den rigtig høj klasse, også som DAC. Selvf bruger man en 4.000 surround receiver, kan det godt være du har ret, men i denne opsætning, skilles fårene ret tydeligt fra bukkene
(Vi har naturligvis også prøvet med andre surround forforstærkere, Rotel RSP-1068, Meridian 561 og andre, og resultatet har været det samme hver gang)

Du er velkommen til at komme og prøve det selv!

Jeg vil endda lave en tydelig opstilling til dig, hvor du på samme CD afspiller (brugt som drev) og samme H/K forforstærker kan høre forskel på digital (SPDIF) kablet!

/Jensby

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Okay Jensby, jeg bøjer mig . Nu har jeg jo som sagt aldrig lyttet drev op mod hinanden, og kender ikke grejerne du taler om, så det er muligt drevet står for en større del af lyden end jeg regner med..

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 07 Januar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hvordan lyder den så, den CD-A8T, uden at blive kørt igennem en processor.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg blev også selv overrasket

Vores så fine DVD afspillere .... Godt være de er goe til film, men musik ku de ikke spille!

Så jeg har også meldt mig ind i support klubben for det gode CD drev

/Jensby

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum