Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
Hurtig skrev:
Det er delvist korrekt, men altså kun en tommelfingerregel.
Men prøv at tage en AD844, og så sæt et række AD812'ere ind i modkoblingssjøjfen.
Jeg syntes ikke lige det var her i dette forum og i dette indlæg at der skulle bruges krudt på dækkende teori. Det vil jo også indberette printlayout, afkoblinger udover din omtalte K faktor
Nu du nævner AD844'eren. Den havde jeg engang bygget en hovdetelefonforstærker over og der endskæd jeg en transistor baseret udgangsbuffer i feedbackloopet. Det var mens jeg vidste noget, men ikke så meget som nu Den lød nu meget godt og havde kun ringning på udgangen, når man virkelig pressede den.
Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
Ok .. og en 3/4 undskyldning ..., jeg tænkte kun på power-amp bufferen og dens funktion hvis den skulle benyttes.
mht. andre applikationer, så skal der tags hensyn til at forhindre ustabilitet, specielt når det drejer sig om kredsløb med fasedrej
hifiigen skrev:
The Dude skrev:
I har ikke set diagrammet på den forstærker, hvor i den op-amp sidder
Det er et rent buffertrin som sidder før den normale indgang på forstærkeren ..., hvad er så problemmet ?
i flue******* med noget der slet ikke er et problem
De andre refererer måske til den ene af mine to forstærkere, nemlig forforstærkeren, hvor der jo i RIAA-delen er tale om 40/60 dB forstærkning. (MM- og MC-del) I den forstærker påtænkes alle IC'erne udskiftet med LT1028
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum