Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Fortæl lidt om rega’s forstærkere.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Lidt surt at komme i tanker om at man vil have mere effekt lige efter man har købt produktet. Dog tror jeg godt at din Denon vil kunne trække Diva og H400, men du skal jo lade det komme an på en prøve :)

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg oss sagtens den kan... Men for at få fuldt udbytte skal man nok ha lidt ekstra på bagen... men jeg sigter jo heller ik kun efter divaen eller helicon.. jeg er villig til at modtage andre tilbud... Som evt kan passe bedre til min denon... fordi jeg er glad for min denon, og den lyder dejlig... Jeg skal bare ha et sæt højttalere som passer til og spiller godt... Jeg kunne godt tænke mig en fullrange højttaler men det skal oss være sådan så jeg ikke køber mig fattig for livstid i højttalerne...

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:
Det tror jeg oss sagtens den kan... Men for at få fuldt ufbytte skal man nok ha lidt ekstra på bagen... men jeg sigter jo heller ik kun efter divaen eller helicon.. jeg er villig til at modtage andre tilbud... Som evt kan passe bedre til min denon... fordi jeg er glad for min denon, og den lyder dejlig... Jeg skal bare ha et sæt højttalere som passer til og spiller godt... Jeg kunne godt tænke mig en fullrange højttaler men det skal oss være sådan så jeg ikke køber mig fattig for livstid i højttalerne...

Så prøv dog en Rega højttaler for dælen

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Måske kunne man ende i noget selvbyg... 1. det er billigere 2. man kan designe højttaleren efter eget valg. 3 man sætter sig eget præg på den og man får en højttaler for livet som man altid kan opgradere... hmm...

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Stikflamme skrev:
Det tror jeg oss sagtens den kan... Men for at få fuldt ufbytte skal man nok ha lidt ekstra på bagen... men jeg sigter jo heller ik kun efter divaen eller helicon.. jeg er villig til at modtage andre tilbud... Som evt kan passe bedre til min denon... fordi jeg er glad for min denon, og den lyder dejlig... Jeg skal bare ha et sæt højttalere som passer til og spiller godt... Jeg kunne godt tænke mig en fullrange højttaler men det skal oss være sådan så jeg ikke køber mig fattig for livstid i højttalerne...

Hehe ja okay!! Men de har da en del forskellige har de ik??

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:

[QUOTE=Stikflamme]Det tror jeg oss sagtens den kan... Men for at få fuldt ufbytte skal man nok ha lidt ekstra på bagen... men jeg sigter jo heller ik kun efter divaen eller helicon.. jeg er villig til at modtage andre tilbud... Som evt kan passe bedre til min denon... fordi jeg er glad for min denon, og den lyder dejlig... Jeg skal bare ha et sæt højttalere som passer til og spiller godt... Jeg kunne godt tænke mig en fullrange højttaler men det skal oss være sådan så jeg ikke køber mig fattig for livstid i højttalerne...

Jo, og de er noget mere rimelige i prisen end Dali. Men de har så heller ikke helt den samme høje byggekvalitet. Men lydmæssigt, har Dali ikke en chance

Kig her: http://www.rega.dk/produkter.html

Jeg har den der hedder R7. Den rykker for hårdt, skulle jeg hilse og sige!!!!

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Stikflamme skrev:
rockforlife skrev:

[QUOTE=Stikflamme]Det tror jeg oss sagtens den kan... Men for at få fuldt ufbytte skal man nok ha lidt ekstra på bagen... men jeg sigter jo heller ik kun efter divaen eller helicon.. jeg er villig til at modtage andre tilbud... Som evt kan passe bedre til min denon... fordi jeg er glad for min denon, og den lyder dejlig... Jeg skal bare ha et sæt højttalere som passer til og spiller godt... Jeg kunne godt tænke mig en fullrange højttaler men det skal oss være sådan så jeg ikke køber mig fattig for livstid i højttalerne...

Jo, og de er noget mere rimelige i prisen end Dali. Men de har så heller ikke helt den samme høje byggekvalitet. Men lydmæssigt, har Dali ikke en chance

Kig her: http://www.rega.dk/produkter.html

Jeg har den der hedder R7. Den rykker for hårdt, skulle jeg hilse og sige!!!!

Tja, det kunne være det var værd at gi dem et lyt.. er der en god bund i regaerne???

Mvh stikflamme

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hej

Angående prisstigningerne på Cursa, så skyldes de hovedsagligt 2 ting. Råvarerne (aluminium og kobber) der er blevet væsentlig dyrere og metalfronten der også koster. Mange mennesker har "klaget" over, at Rega lavede plasticfront på deres produkter, derfor har Rega nu taget det skridt, på deres forstærkersæt, at montere dem med metalfront. Det kan næppe komme som en overraskelse, at en metalfront koster mere, til gengæld er der så måske en større velvære hos de, der er plastfobiske.

Det er selvfølgelig aldrig rart når noget stiger, hverken for slutbrugeren eller, for den sags skyld forhandlerne og distributøren, men det er vel bedre end, når der er store prisfald ! Har man købt et forstærkersæt med plastfront, ja så har man betalt for god lyd til en meget rimelig pris. Køber man et nyt sæt med metalfront, så får man god lyd og en bedre finish og stadig til en meget rimelig pris. 

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Angående prisstigningerne på Cursa, så skyldes de hovedsagligt 2 ting. Råvarerne (aluminium og kobber) der er blevet væsentlig dyrere og metalfronten der også koster. Mange mennesker har "klaget" over, at Rega lavede plasticfront på deres produkter, derfor har Rega nu taget det skridt, på deres forstærkersæt, at montere dem med metalfront. Det kan næppe komme som en overraskelse, at en metalfront koster mere, til gengæld er der så måske en større velvære hos de, der er plastfobiske.

Det er selvfølgelig aldrig rart når noget stiger, hverken for slutbrugeren eller, for den sags skyld forhandlerne og distributøren, men det er vel bedre end, når der er store prisfald ! Har man købt et forstærkersæt med plastfront, ja så har man betalt for god lyd til en meget rimelig pris. Køber man et nyt sæt med metalfront, så får man god lyd og en bedre finish og stadig til en meget rimelig pris. 

Venligst

Bent

Hej Bent....

Som et udgangspunkt, så er priserne på metaler ikke det vilde. Skal det koste 5000 kr. pr. monoblok at få en metalfront, så kunne det være billigere at få det lavet af en kærnedansk maskineværksted. De kan stadige lave meget for 10.000 kr. Rega´s fronter bliver sikkert lavet i Kina hvor det koster mindre en bøjes 5 øre at få lavet fine CNC forplader. Laves de i EU kan prisen stadige ikke retfærdiggøres med andet end der skal tjenes mere.   

Jeg synes ikke argumentet om at 10.000 kr. oveni hatten for et stereo-sæt er andet end røveri ved højlys dag. Det burde være forbudt du så casual skøjter hen over det, det havde nok været bedre at ikke skrive noget om prisstigningen i det hele taget. Jeg ville ikke selv kunne forsvare det - med mindre der er 50 kg aluminium i de fronter?

Mvh

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Hej Bradman

Har du læst, hvad jeg skriver ? Hvis ikke så gentager jeg gerne.

Prisstigningerne skyldes hovedsagligt 2 ting. Metalråvarene er steget meget, dvs. Trafoer, kabinet og køleplader. Dertil kommer så fronten, der er med andre ord ikke KUN tale om fronten.

Prisstigninger på 10.000,- for et stereoforstærkersæt ???? Den rigtige prisstigning på Cursa/Maia er 5200,- altså ca. det halve, men jeg kan godt se at det giver lidt mere tyngde i argumentationen at fordoble stigningen.

Rega får ikke lavet deres fronter eller for den sags skyld andet, i Kina. Deres ting udvikles og produceres hovedsagligt i UK.

Det er formentlig rigtigt, at et dansk Metalværksted kan lave meget for 10.000,- , men, som nævnt var det så altså også ca. kun det halve. De kunne formentlig også lave meget for 5200,- og hvis de ikke skulle tjene penge på deres arbejde, Rega ikke skulle tjene penge på deres produkter, Medlyd ikke skulle tjene penge på vores arbejde og forhandlerne ikke skulle tjene penge på deres arbejde og staten ikke skulle have moms, ja så er jeg også sikker på, at det kunne gøres billigere, men som du burde vide, så kan man jo ikke leve af, at arbejde gratis elle hvad ? Hvis du kender et metalværksted der arbejde gratis, så send mig endelig nogle data.

Jeg kunne selvfølgelig godt have undladt, at svare på indlæggene, men mener egenligt, at folk har krav på et svar.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Elkjær
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Det pynter måske nok en del på Regas look, med metal foran osv. Jeg har altid været imponeret af deres lyd for de små penge Rega koster. Nu skal jeg også selv investere i et sæt Rega R7

Jeg syntes det er rimeligt at tage lidt mere for en bedre finish. Men jeg er da enig i at det er en pæn stigning.

Til top Vis Elkjær's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Elkjær

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Elkjær skrev:

Det pynter måske nok en del på Regas look, med metal foran osv. Jeg har altid været imponeret af deres lyd for de små penge Rega koster. Nu skal jeg også selv investere i et sæt Rega R7

Jeg syntes det er rimeligt at tage lidt mere for en bedre finish. Men jeg er da enig i at det er en pæn stigning.

Har du bestemt dig? Fik du hørt dem først, eller kaster du dig bare ud i det som jeg gjorde?

Stikflamme
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da sige at hvis stigningen gælder både komponenter i forstærkeren og fronten osv, og det er i god kvalitet, burde man da ik beklagesig over prisstigningen når følgende forstærkere bliver opgraderet.. for som bent siger, alt har sin pris..  og det er da heller ik fordi prisen er så gal...

Jeg kan da på flere punkter godt forstå at de sætter prisen op... fordi de laver sgu nogle gode produkter, og det er et ganske populært produkt..

Den eneste ting de godt måtte sætte ned i pris var Rega R7... Bare så jeg kunne købe den noget hurtigere, og forkorte ventetiden på opsparelsen... Haha...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes