Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, fortæl lidt om hvordan den lyder. Jeg går selv og overvejer at investere i nogle Eton enheder...
Hvordan vurderer du ellers følsomheden sammenlignet med de andre højttalere, du har haft?
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som man kan se på billedet så spiller jeg pt. med en Classe Cap-101. Den har jeg også brugt sammen med Avance Magnum 18 og Proac D15. Jeg tror ca jeg spiller med næsten halv styrke af hvad jeg plejer, på forstærkeren det må være godt for forbruget
Jeg er ihvertfald glad for at jeg ikke har min Holfi Pre 1 mere. Dens potmeter kørte i hak, og selv ved det første hak kunne musiken godt høres i stuen, så med dem her havde jeg jo ikke kunne spille lavt mere
Lyden!... Som nævnt tidligere har jeg før haft strauss. En udmærket ht. som jeg har haft mange go`e timer med. Det jeg blev træt af var dens "synes jeg" lidt for meget fokus på bassen.
Jeg gik så helt i den anden grøft, og købte et sæt Audio Static DCM5. Her var der dømt detalje og nærvær, men hvor var bassen? Oven i det kunne man sidde og snakke normalt sammen, selvom de spillede det højeste de kunne. Ikke så fedt efter en flaske rødvin.
Mit første indtryk af mine Vaic er super positivt. Det første jeg bed mærke i var en utrolig klarhed. De er ikke lyse i lyden men alt i musiken kommer med. Bassen er stram som bare f...... men ikke mangelfuld! Jeg vil gerne prøve at beskrive lyden nærmere om et par dage, når jeg er mere inde i dem...
En ting er sikkert! Når jeg finder den rigtige forstærker, er der dømt nirvana! Og jeg tror ikke det bliver så svært, for de virker ikke kræsen..
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha hvor er de flotte... Glæder mig til at høre nærmere...!
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickyD skrev:
Lyden!... Som nævnt tidligere har jeg før haft strauss. En udmærket ht.
som jeg har haft mange go`e timer med. Det jeg blev træt af var dens
"synes jeg" lidt for meget fokus på bassen. |
|
|
Kan ikke helt følge beskrivelsen? Var det ikke dig der anbefalede mig at vende basserne mod ydervægene? Det virkede ikke ved mig - da det netop gav svulmende bas. Nok om det, fortid. Endnu en gang tillykke med dine nye speakers - de er for svedige! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
NickyD skrev:
Lyden!... Som nævnt tidligere har jeg før haft strauss. En udmærket ht. som jeg har haft mange go`e timer med. Det jeg blev træt af var dens "synes jeg" lidt for meget fokus på bassen. |
|
|
Kan ikke helt følge beskrivelsen? Var det ikke dig der anbefalede mig at vende basserne mod ydervægene? Det virkede ikke ved mig - da det netop gav svulmende bas.
Nok om det, fortid. Endnu en gang tillykke med dine nye speakers - de er for svedige!
|
|
|
Jo, det var mig  Bassen var ikke på noget tidspunkt "svulmende" hverken når jeg vendte dem ud eller ind. Jeg spillede med en Plinius SA-250, så der var fuld styr på tingene!!! Dog skal det nævnes at jeg ikke har verdens største lytterum..
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super lækkert system.
Jeg er især vild med din cd-maskine, den ser lækker ud!!!
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super lækre speakers. De minder mig lidt om Lumen. Hvad koster sådan et sæt? (EDIT: never mind - der er jo svaret tidligere) __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Super lækre speakers. De minder mig lidt om Lumen. Hvad koster sådan et sæt? (EDIT: never mind - der er jo svaret tidligere) |
|
|
Ja, det er også manden bag Lumen der har lavet dem
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står næsten intet på nettet om dine spændende højttalere. Min google gav et link til et forum, hvor en skrev, at ht´erne var solgt til en dansker - hehe - men har fabrikanten ikke en hjemmeside? www.vaicaudio.com er "død". Det skulle ellers være den officielle side.
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Der står næsten intet på nettet om dine spændende højttalere. Min google gav et link til et forum, hvor en skrev, at ht´erne var solgt til en dansker - hehe - men har fabrikanten ikke en hjemmeside? www.vaicaudio.com er "død". Det skulle ellers være den officielle side. |
|
|
Nej, jeg tror ikke firmaet eksistere mere  Som skrevet tidligere er det manden bag Lumen White der har lavet dem  Det er derfor de oser af kvalitet
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg bestilt denne her!

Er den ikke dejlig?
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super!
Over Ebay? Hvad måtte du slippe for denne?
Det er vist 300B rør?
Fortæl, fortæl!
Mvh.
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke linke til det sted på siden hvor den er, men gå ind under HiFi Equipment
[prøv dette link /Zorglub ]
__________________ Jeg har det ik' så godt i dag, jeg har HiFi feber...
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
This is a mint condition VAIC 300B-SE Amplifier, for sale by the first owner.
This model is one of the most versatile ever made. It is an "integrated" amplifier, meaning you have a normal SE tube amplifier, and a pre-amplifier integrated. These are separate circuits.
When you use the internal preamplifier, you have a volume control and a selector for CD, Tuner, etc.
When you use the "direct" option, you enter the signal directly to the driver tubes (larger tubes in the middle) and the pre-amp is taken out of the circuit by means of relays. Of course you need your own pre-amp in this case!
Some great tuning has been done to this amplifier
- All Yamamoto Teflon/Gold sockets. The special suspension construction of the original sockets was kept.
custom made fixture, to replace the chinese sockets by Yamamoto Teflon.
4 x Noval sockets used for Pre-amp board.
- All Capacitors on the Audio PCB Board have been upgraded to AURICAP High resolution Capacitors
- All resistors in the signal path have been upgraded to the gold plated Japanese RIKEN Carbon resistors
- All input connectors (and these are many with this amp....!) have been upgraded to nickel-free Yamamoto Gold/Teflon parts
- Bias Setting of the 300B tubes can be done through the front plate, as with the later AYON models.
- Measuring of the bias level can be done through a high Quality BNC plug, at the back. A cable is supplied with it. All you need is a Volt meter to do the setting yourself. No need any more to have a service technician visit you. No need to open the amplifier any more.
- Signal wiring of the potentiometer done with silver plated Teflon cable.
- Pre-amp tubes can be AC heated as original, or DC heated with an external power supply. DC or AC heating can be selected from the back with a locking switch. The external DC power supply belongs to the amplifier. The DC heating removes last fraction of hum, and also increases the types of pre-amp tubes that can be used.
Belonging to the amplifier are following items:
- NEW, unused Emission Labs 302B tubes.
- NOS, unused Mullard E182CC driver tubes.
- NOS, very little hours "CIFTE" 6189WA pr-amp tubes.
- Volume control can be done by hand, or by using the remote motor control. (An electric motor moves the volume control). This part has cost 175 Euro new. It is included with the amplifier. It is made of piano lacquered wood.
<-- Click image
- Original box + wooden shipment crate (for getting insurance on the shipment)
Important features of this amplifier:
- Tube filament voltage and bias voltage is adjustable. A wide variety for power tubes can be used, like 300B, TJ 300B/n, AD100, 320B-XLS, and even the wonderful 520B tube!
- ALPS Volume Potentiometer, conductive plastic - noiseless.
- All signal functions switched by relay board, operated with stabilized DC voltage
- Very well controlled start of power tubes:
- Step: Slow start of Filament voltage
- Step: After 10 seconds pre-glow, HV will switch-on of the power tubes.
- Step: Analog electronic circuit will provide Slow ramp-up of the plate current (5 seconds) after applying high voltage.
- Litz wire SE transformers, double potted.
- Internal fuse + external fused. / Mains fuse can be replaced by user.
- Electronically stabilized DC Power Supply for:
- Infrared Reciever
- DC Motor Control / Remote Volume
- Signal Relay Board
- Deck plate and front plate are Rhodium plated. This gives a beautiful shine, and will not scratch.
- Wooden sides are piano laquered.
- Bottom has spikes attached to it.
Specifications:
- 220..230 Volt
- 2x 15Watt Single Ended, Class A
- Output 4 Ohm, 8 Ohm
- Input selector 3x. Tape 1x. Direct 1x (direct bypasses the pre-amp)
- Size: 52 x 25 x 42 cm
- Weight 30 kg
The amplifier is in excellent overall condition, and was recently completely serviced. All you need to do is plug it in, and play. This is a wonderfull piece of heavy metal, and VAIC amplifiers are not made like this any more!
Are you interested? Please contact the owner. We only have the add here. The price is 2800 Euro. including the remote control, and the tubes as pictured.
Optional, several NOS and new tubes, belonging to this amplifier could be purchased from the current owner.

|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert!!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye forstærker Nicky. Flot er den ihvertfald.
Har du haft lejlighed til at lytte til dine nyanskaffelser inden du handlede eller er det købt på chancen?
Haugaard
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Tillykke med din nye forstærker Nicky. Flot er den ihvertfald.
Har du haft lejlighed til at lytte til dine nyanskaffelser inden du handlede eller er det købt på chancen?
Haugaard |
|
|
Det er købt på chancen  Jeg synes ik rigtigt der er noget spændende til salg her hjemme, altså brugt. Så nu sidder jeg bare og krydser fingre
|
Til top |
|
|
Monolake Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 15 August 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 484
|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nicky jeg kører selv med synergistic research min ht kabler resolution reference de spiller som en drøm....
monolake __________________ Analog World
|
Til top |
|
|
NickyD Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monolake skrev:
Hej nicky jeg kører selv med synergistic research min ht kabler resolution reference de spiller som en drøm....
monolake |
|
|
Det lyder godt! Det er kun den interne kabling der er fra Synergistic, men jeg skal da også prøve deres højttaler kabler.. Er dine også med aktiv skærm?
|
Til top |
|
|