| Forfatter |
|
Chronic Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Jeg har fået tilbudt at købe Eltax Hollywood set, som i kan se her: http://www.ttosayo.com/LargePicFiles/hollywood51set.jpg Siden det er mit første surround sound sæt kender jeg ikke rigtig noget til Eltax mærket, eller hvad jeg skal kigge efter når jeg køber et surround sound sæt...
Så jeg smider den lige herind til jeres bedømmelse. Vil bare lige minde jer om, at siden det er mit første surround sæt, har det ikke de store krav, ligesom nogle af de højttalere i kører med herinde ;)
MVH Jesper | Chronic
|
| Til top |
|
| |
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg får sikker en spand l**r for at sige det her...meen det er altså ikke noget særlig godt sæt, jeg kiggede selv på det som mit første sæt ...du kunne i stedet prøve at finde noget brugt. Hvis du altså har mod på det så få du meget mere for dine penge! For et par år siden da jeg selv kigge på det sæt endte jeg med at købe et sæt jamo E-350 (tror jeg at det hedder) det kostede ikke voldsomt meget mere og spillede klart bedre!!! Du kan godt nok ikke få de jamo'er fra nu længer...men jeg vil gætte på at du kan finde det brugt til under 1000kr. nok bare uden sub...
|
| Til top |
|
| |
znefi Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil nok også sige glem eltax og find noget andet - kort og kontant
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste råd man kan give folk der overvejer at købe ELTAX er: Lad være!!! Det er ikke tilfældigt, at ELTAX altid sælges som ugens tilbud, og den slags skal man holde sig fra... Man får ikke mere end man betaler for... og ofte bliver folk skuffede! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste positive der er ved Eltax er at de brænder godt. Men der er jo længe til Sankt Hans  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
+1 til glem eltax, du kan få noget betydeligt bedre for ikke mange flere penge.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
|
Det eneste positive der er ved Eltax er at de brænder godt. Men der er jo længe til Sankt Hans 
|
|
|
Og det tegner alligevel til at blive en mild vinter.....    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe, okay, så er det vist afgjort ;) Tusind tak for jeres meninger!
Hvilket mærke ville i anbefale, hvis det skulle være omkring 1000-1500 kr.?
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med det nye Harbosound der lige for tiden er en artikel om her på hifi4all.
Det kunne være smart lige at give det et kig.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Hvad med det nye Harbosound der lige for tiden er en artikel om her på hifi4all.
Det kunne være smart lige at give det et kig. |
|
|
Såvidt jeg kan se på deres hjemmeside, koster deres billigste surround sound system 2.195 kr., så det er lidt for dyrt...
|
| Til top |
|
| |
PeptoBizmo Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chronic skrev:
| Såvidt jeg kan se på deres hjemmeside, koster deres billigste surround sound system 2.195 kr., så det er lidt for dyrt... |
|
|
Så vent med at køb. For det er sku ikke mange penge. __________________ Jamo er nu slet ikke så ringe
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chronic skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Det kunne være smart lige at give det et kig.
|
|
|
Såvidt jeg kan se på deres hjemmeside, koster deres billigste surround sound system 2.195 kr., så det er lidt for dyrt... |
|
|
Når man tænker på hvor meget der er i sådan en pakke, så sæt lige tingene i perspektiv og tænk lidt over om det egentlig er dyrt - man får nu engang ikke mere end man betaler for, og for 2200 kr. for et komplet sæt er der altså ikke brugt mange basseører på gode enheder, kabinetter og finish.
Så hellere bruge pengene, hvis midlerne alligevel er begrænsede, på et fornuftigt sæt højttalere til stereo, dvs. 2 stk., og så udbygge med surround senere når pengene er til det. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
1000 til 1500 er ret lidt, det er mindre end hvad mit signalkabel koster. Tror det vil bliver svært at finde noget ordentlig til den pris. Så skal du nok ud og have noget brugt. Det kan være du er heldig.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening så er 1500 kr. simpelthen for lidt til et surounde system hvis det skal være af bare nogenlunde kvalitet. Hvad med at følge Ronin' råd og købe stereo. Du får meget mere for pengene i sådan et tilfælde. Og i dit tilfælde sikkert også bedre lyd.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Efter min mening så er 1500 kr. simpelthen for lidt til et surounde system hvis det skal være af bare nogenlunde kvalitet. Hvad med at følge Ronin' råd og købe stereo. Du får meget mere for pengene i sådan et tilfælde. Og i dit tilfælde sikkert også bedre lyd. |
|
|
Fair nok, men hvis jeg får skrabet omkring 2000 sammen, ville Harbosound så være en god investering i forhold til andre mærker og til prisen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chronic skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
Efter min mening så er 1500 kr. simpelthen for lidt til et surounde system hvis det skal være af bare nogenlunde kvalitet. Hvad med at følge Ronin' råd og købe stereo. Du får meget mere for pengene i sådan et tilfælde. Og i dit tilfælde sikkert også bedre lyd.
|
|
|
Fair nok, men hvis jeg får skrabet omkring 2000 sammen, ville Harbosound så være en god investering i forhold til andre mærker og til prisen? |
|
|
Det er svært at svare på. Men det kan godt tyde på at du får meget for pengene. Designet er i hvert fald i orden. Men aner ikke hvordan det lyder, for har aldrig lyttet til det.
Er ret sikker på det er et system der er godt til prisen. Men lad os hører hvad de andre mener.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du lover at købe et sæt stereohøjttalere, tror jeg, jeg har en sony center og et par baghøjttalere du må få.
|
| Til top |
|
| |
Chronic Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clifton skrev:
| Hvis du lover at købe et sæt stereohøjttalere, har jeg en sony center og et par baghøjttalere du må få. |
|
|
Få?!? Det var da godt nok utrolig gavmildt :) Hvilke højttalere er det? (link til info)
|
| Til top |
|
| |