Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Råd ang. køb af Eltax surround sæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

Chronic skrev:
Clifton skrev:
Hvis du lover at købe et sæt stereohøjttalere, har jeg en sony center og et par baghøjttalere du må få.

Få?!? Det var da godt nok utrolig gavmildt :) Hvilke højttalere er det? (link til info)

Ja - der kan du se hvor langt gode folk vil gå, bare for at du ikke skal købe Eltax

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Chronic skrev:
Clifton skrev:
Hvis du lover at købe et sæt stereohøjttalere, har jeg en sony center og et par baghøjttalere du må få.

Få?!? Det var da godt nok utrolig gavmildt :) Hvilke højttalere er det? (link til info)

Ja - der kan du se hvor langt gode folk vil gå, bare for at du ikke skal købe Eltax

Det tror da fanden, men er jo nød til at have noget at lokke med hvis man vil af med noget Eltax...

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Hvis budgettet er så stramt som du siger, skal du holde dig langt fra surround!!!
Surround er i sig selv ikke en kvalitet, og hvis du skal have 5 højtalere til 1500,- bliver kvaliteten af gode grunde yderst ringe!
Sats på noget stereo. Eks et par brugte DALI450, som du kan få til samme pris. Her får du en meget større oplevelse, end med et par elendige surround plastic højtalere.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hvad med 4 stk Dali 104 brugt? det burde kunne gøres for under 1500,-. Så køb en sub når du får råd.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hvis budgettet er så stramt som du siger, skal du holde dig langt fra surround!!!
Surround er i sig selv ikke en kvalitet, og hvis du skal have 5 højtalere til 1500,- bliver kvaliteten af gode grunde yderst ringe!
Sats på noget stereo. Eks et par brugte DALI450, som du kan få til samme pris. Her får du en meget større oplevelse, end med et par elendige surround plastic højtalere.

Jeg kan kun sige: Ja namli ja! 1500,- er ikke meget til 5 højttalere. Jeg ville også klart gå efter et sæt Dali 450

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Chronic skrev:
Clifton skrev:

Aner det ikke. Det er noget 10 år gammelt plastik fra sony, fra mit første surround anlæg.

Pointen er, at jeg tror du vil blive rigtig meget mere glad for et fornuftige brugte stereo ht'er. Jeg har kun stereo i min bif, og jeg kunne ikke drømme om at få surround. Hellere to gode højttalere, end fem halvslatne.
Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Det lyder til, der er stor enighed om, at jeg skal have fat i et par Dali højttalere... Så gælder det bare om at finde nogen til den rigtige pris. Men hvis jeg så køber et par Dali højttalere, og senere vil købe center- og baghøjttalere, hvad vil i så anbefale jeg går efter der? Også Dali, eller?
Til top Vis Chronic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chronic

HAK!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Chronic skrev:
Det lyder til, der er stor enighed om, at jeg skal have fat i et par Dali højttalere... Så gælder det bare om at finde nogen til den rigtige pris. Men hvis jeg så køber et par Dali højttalere, og senere vil købe center- og baghøjttalere, hvad vil i så anbefale jeg går efter der? Også Dali, eller?

har du en forstærker eller skal du og ud at finde en ny?? for hvis du ikke har en surr. forstærker i forvejen så tror jeg at du vil få meget mere ud at af købe en brugt stereo anlæg til de penge du har....

og som svar på dit spørgsmål så er jeg ret sikker på at dali har lavet både center og baghøjtaler til langt de fleste af deres modeller...så er det bare at få fat i dem når tiden og pengende kommer...

Til top Vis HAK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAK!

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

Chronic skrev:

har du en forstærker eller skal du og ud at finde en ny?? for hvis du ikke har en surr. forstærker i forvejen så tror jeg at du vil få meget mere ud at af købe en brugt stereo anlæg til de penge du har....

og som svar på dit spørgsmål så er jeg ret sikker på at dali har lavet både center og baghøjtaler til langt de fleste af deres modeller...så er det bare at få fat i dem når tiden og pengende kommer...

Jeg har en forstærker som kan klare 5.1, så det er ikke noget problem. Så tror jeg, at jeg smutter ud og finder mig et par brugte Dali højttalere :) Tak for hjælpen, allesammen!

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

HAK! skrev:

Chronic skrev:

Jeg har en forstærker der kan klare 5.1, så det er ikke noget problem. Så er det vel bare ud og købe et par Dali højttalere, og så klare surround senere :) Tak for hjælpen, allesammen!

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Chronic skrev:
HAK! skrev:

Chronic skrev:

Jeg har en forstærker der kan klare 5.1, så det er ikke noget problem. Så er det vel bare ud og købe et par Dali højttalere, og så klare surround senere :) Tak for hjælpen, allesammen!

Nu skal du huske at din forstærker ikke må være for lille til højttalerne... Hvilken forstærker er der her tale om? 

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Chronic skrev:
HAK! skrev:

Chronic skrev:
Det lyder til, der er stor enighed om, at jeg skal have fat i et par Dali højttalere... Så gælder det bare om at finde nogen til den
rigtige pris. Men hvis jeg så køber et par Dali højttalere, og senere vil købe center- og baghøjttalere, hvad vil i så anbefale jeg går efter der? Også
Dali, eller?

har du en forstærker eller skal du og ud at finde en ny?? for hvis du ikke har en surr. forstærker i forvejen så tror jeg at du vil få meget mere ud
at af købe en brugt stereo anlæg til de penge du har....

og som svar på dit spørgsmål så er jeg ret sikker på at dali har lavet både center og baghøjtaler til langt de fleste af deres modeller...så er det
bare at få fat i dem når tiden og pengende kommer...

Jeg har en forstærker der kan klare 5.1, så det er ikke noget problem. Så er det vel bare ud og købe et par Dali højttalere, og så klare
surround senere :) Tak for hjælpen, allesammen!

Nu skal du huske at din forstærker ikke må være for lille til højttalerne... Hvilken forstærker er der her tale om? 

Pioneer VSX-407RDS

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Hiver lige denne tråd op til overfladen igen...

Som jeg har skrevet til Ascari, via privat besked har jeg fået disse højttalere af en kammerat som opgraderede, så de har ikke kostet mig en skid ;)
(lige til dem der sidder derude og har lyst til at sige deres ærlige mening om Eltax ;)

Men når jeg sætter dem til kommer der ingen lyd ud af nogen af dem...
Er det, ligesom Ascari nævner måske fordi forstærkeren ikke har nok kraft, eller hvad siger folk?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Det er det helt sikkert ikke, selv en meget svag forstærker kan spille de højttalere op. Det jeg mener er at lyden ikke er god hvis forstærkeren er alt for svag.

Hvis der ikke kommer lyd ud kan det enten være en defekt i forstærkeren, eller at du ikke spiller fra den rigtige indgang på forstærkeren.

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Højttalerne kan ikke være defekte, da jeg hørte dem i action inden jeg fik dem ;) Jeg har forbundet plus til plus og minus til minus bagpå højttalerne
og bagpå forstærkeren.... Jeg bruger godt nok nogle Jamo XLN 15 højttalere i fronten, men tænkte at dem kunne jeg bare bruge, og så nøjes med
at bruge eltax som baghøjttalere og front. Det burde da ikke have noget at sige, vel?

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke det... Jeg gætter på at du bruger din dvd til at afspille lyden. Hvordan er den sat til?

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:
Nej, det er ikke det... Jeg gætter på at du bruger din dvd til at afspille lyden. Hvordan er den sat til?

jeg har faktisk ikke engang sat mine højttalere til mit fjernsyn eller dvd afspiller eller noget. den er bare sat til min Pioneer CD afspiller indtil videre
Så der er ikke særlig mange måder jeg kan sætte det til... Jeg har sat det hele til, i de rigtige huller, og jeg får stadig kun lyden fra CD
afspilleren ud fra front højttalerne, som allerede sad i, inden jeg smed det andet i...

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Og din forstærker er sat til at spille fra din cd-afspiller?

Chronic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Og din forstærker er sat til at spille fra din cd-afspiller?

Jeps

Opturskakao
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Det var kun fronterne der spillede ikke?

Cd-afspilleren er en stereokilde skal du tænke på - du bliver nødt til at lå pro logic til, så forstærkeren "mixer" et surroung signal.

Til top Vis Opturskakao's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Opturskakao

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes