Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forslag til opgradering (se billeder) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Tak for alle svarene - Men jeg er blevet MEGET i tvivl om hvad der er det rigtige valg. Harman Kardon er godt nok strømstærk, men den er vel også ved at være en ældre "dame" - Kan den følge med i surrounddelen i forhold til nye modeller med moderne surroundprocessorer.

Når jeg skal ud og vælge surroundforstærker - er det så vigtigt at den nye forstærker har DTS 96:24.

og hvad med 7.1 - Er det fremtiden - eller er der måske noget helt nyt på vej.

Jeg gider ikke bruge mange penge på en forstærker der viser sig at være forældet om ½ år.

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

En 8500 kan sagtens være med - så hurtigt går det altså heller ikke, og jeg tvivler stærkt på at der er mange der kan høre forskel på en Crystal-chip fra idag og en fra forrige års kollektion af topmodeller! Det eneste der går hurtigt er med at spytte flere ligegyldige formater ud, som udelukkende har til opgave at forvirre forbrugeren!

Hvis du beslutter dig for en gang at køre 7.1 kan du bare klappe en ekstra effektforstærker til 8500´eren og få de sidste to kanaler! Og så gammel er 8500´eren heller ikke - den teknik der er i topmodellerne går der som regel en generation eller to før de billigere modeller opnår et tilsvarende niveau, så køb du roligt sådan en - du går med garanti ikke galt i byen!

DennisJepsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Brug alle pengene på nye højtaler. fx ny center og front højtaler i samme mærk, da det giver den beste lyd oplevelse 
Til top Vis DennisJepsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisJepsen

markus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Hej Bonogo

Jeg vil fårslå at du køber nye højtaler 

Front Dali 6006

Center Dali C1000

Rear  Dali R1000 ell. Dali 2002

Sub SWA-12 Ell.  Swa-15

Jeg mener  ikke det kan  svare sig at købe ny forstærker, du skriver det er lyden den er gal med, det skylles højtalerne du har for mange forskællige front + Center SKAL ALTID Lyde ens da det meste af lyden kommer der fra husk også at stille dine små højtaler til small i forstærkeren og stil så suben så den følger dine fronthøjtaler ( kan tage lang tid )

Men tag et lyt på disse højtaler og se om det kunne være noget.

Og jo  Harman Kardon AVR 8500  er en fed forstærker der må jeg give alle ret, men jeg tror ikke det er dit problem AVR 8500 har godt nok mere effekt og en RIGTIG god PSU (strømforsyning) og har THX certifikat så den overholder en standard men personligt ville jeg vælge højtaler og vente med forstærker

Håber dette kunne hjælpe dig

P.S kun et forslag med højtaler så du kan se hvad jeg mener

bonogo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2003
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Mine front Jamo højtalere er jeg egentlig godt tilfreds med så jeg tror jeg vil prøve at fortsætte i den serie.

Med hensyn til min forstærker, er jeg skuffet og surrounddelen. jeg synes ikke der kommer nok lyde i mine baghøjtalere. Men kan det være pga. at jeg har anden mærke højtalere som baggrund.

Før det lyder bare nogenlunde, er jeg nødt til at sætte:

level front -10

Level rear + 10

Med de indstillinger er jeg nødt til at skrue meget højt op for forstærkeren før det kaster lidt lyd af sig.

Til top Vis bonogo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bonogo

markus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det lyder mærkeligt er du sikker på du har sat det rigtigt til + - på højtaleren??

Prøv om du kan låne en db måler der hvor du køber HIFI,   FREDGAARD havde en man kunne låne en gang GRATIS prisen er ellers ca 500 for en NY

Sæt så din TEST tone til og skrug op til en af dine højtaler er på 85db og der efter stil så alle de andre højtaler på det samme alså 85db husk at starte med at dit LEVEL er på 0 og ikke -10 ell. +10

Og se så om det er din forstærker der er en fejl på ell. det er dine højtaler

Prøv evt om du kan låne nogle andre højtaler af en og se om det giver samme resultat

For meget har jeg hørt om NAD men ikke at der er så stor forskæld på FRONT & REAR

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

har selv en NAD T-742, godt nok med en effektforstærker på fronthøjtalerne, og der er center og Rear +1 og front på 0 og når jeg ser film er subben sat til +5 ellers normalt på 0

har følgene: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3533&PN =5

så jeg vil tilslutte mig de andre at der må være noget galt med højtalerne.

det kan jo være de er meget mindre følsomme, dine baghøjtalere. Så skal der jo nogle flere watt til før de spiller lige så højt som frontene

mvh tony

Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Prøv at sætte forstærkeren til 5ch stereo (hvis man kan) og sæt noget musik på. Sådan kan du bedre høre om bagkanalerne også følger med.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes