| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
Havde en 27.5 et års tid eller så og var lige ved at miste hifi-interessen. Den manglede liv og spilleglæde i mit daværende setup. Kan muligvis bringes til at lyde fint i en anden kombi.
15.000,- er en rimelig pris |
|
|
Der er nogen der siger, at en rørforforstærker fra Audio Research, skulle passe godt sammen med de gamle ML-forstærkere. Har du prøvet med sådan én foran? @Nilau Flotte billeder! Jeg har ikke selv haft bunden af min 27'er, men der skulle være tilføjet en del i 27.5 i forhold til. Måske er det noget netfiltrering, og stabilisering af strømmen, der er forskellen. 27'eren spiller nu fint nok til mit brug. Jeg går mest op i om kildematerialet er ordentligt, efterhånden. Det lader til at være den største hindring for god lyd, nutildags. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror egentlig den største forskel imellem en 27 og en 27.5 er opbygningen af selve indgangstrinet. Omkring trafo, lytter, netfiltrering, og udgangen mener jeg de er identiske.
Nilau kan bare det med et kamera i hånden, super billeder 
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
HRB1962 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft en ML 27,5 i 2 år og det er den bedst lydende effektforstærker jeg har ejet i de 25 år jeg har interesseret mig for hifi.
Jeg tror at de som ikke opfatter den som musikalsk, har haft den på noget udstyr den ikke passer til.
Hos mig kører den sammen med en Linn MK1/Dirak forforstærker, samt Linn Isobarik højttalere og lyden er ganske imponerende. Havde Linn effekttrin på før og det var en vits, har ligeledes prøvet electrcompaniet og Rotel effektforstærkere og alle gik i knæ overfor Isobarik'erne.
ML 27,5 kan spille helt rent uden antydningen af forvrængning, så højt(vis man da vil det) på Isobarik'erne at man skal have hørt det for at tro det og ML'en bliver ikke engang varm. Det er faktisk lidt lumsk for man opdager ikke, hvor højt men egentlig spiller, for lyden bliver bare bedre jo højere man spiller. Det har jeg aldrig før oplevet med andre forstærkere.
Gav 16K for den, hvilket vel er prisniveauet.
__________________ HRB
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau, super flotte billeder Jeg kunne dog ikke undgå at bemærke, at trafoerne er sorte i din, men lyse grå/beige i min ?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at ML teknologisk set er et fornemt produkt. Men dermed er lyden ikke nødvendigvis lige i øjet. I øvrigt kan det undre mig, at ML har benyttet nogle print, der mest af alt ligner noget det selv har stået og ætset i hånden. Sådan så det faktisk også ud i den ML DAC jeg foret par måneder siden havde under kniven. Det er sgu for tyndt med de priser!!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Bass skrev:
|
Havde en 27.5 et års tid eller så og var lige ved at miste hifi-interessen. Den manglede liv og spilleglæde i mit daværende setup. Kan muligvis bringes til at lyde fint i en anden kombi.
15.000,- er en rimelig pris
|
|
|
Der er nogen der siger, at en rørforforstærker fra Audio Research, skulle passe godt sammen med de gamle ML-forstærkere.
Har du prøvet med sådan én foran?
@Nilau
Flotte billeder! Jeg har ikke selv haft bunden af min 27'er, men der skulle være tilføjet en del i 27.5 i forhold til. Måske er det noget netfiltrering, og stabilisering af strømmen, der er forskellen. 27'eren spiller nu fint nok til mit brug. Jeg går mest op i om kildematerialet er ordentligt, efterhånden. Det lader til at være den største hindring for god lyd, nutildags.
|
|
|
Som jeg husker det, er 27 og 27.5 faktisk identiske, når bunden fjernes. Fra oven derimod, er der to stakkede printplader pr. kanal i 27.5, der begge når toppen af forstærkeren. Den øverste af pladerne er vist nok indgangstrinnet. I 27 sidder indgangstrinnet på hovedprintet. Der er dog et lille ekstra print over hovedprintet i 27, der er placeret længere nede i konstruktionen. Nogen der ved hvad det er til?.
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
har sagt det mange gange og nu igen.
ML29 er den bedste de har lavet.
ML27,5 den næst bedste.
Jeg synes begge forstærker har en varm lyd, ikke den helt ville stramme bund, men to mega gode forstærker.
Og ja den kan lett koste 20k. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Ingen tvivl om at ML teknologisk set er et fornemt produkt. Men dermed er lyden ikke nødvendigvis lige i øjet. I øvrigt kan det undre mig, at ML har benyttet nogle print, der mest af alt ligner noget det selv har stået og ætset i hånden. Sådan så det faktisk også ud i den ML DAC jeg foret par måneder siden havde under kniven. Det er sgu for tyndt med de priser!!! |
|
|
Skulle håndlavede print have en svaghed, i forhold til maskinfremstillede ? I så fald, hvilken ? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 14 Juni 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Bass skrev:
|
15.000,- er en rimelig pris
|
|
|
Der er nogen der siger, at en rørforforstærker fra Audio Research, skulle passe godt sammen med de gamle ML-forstærkere.
Har du prøvet med sådan én foran?
|
|
|
Næh, er ikke meget for rørslæder rent teknisk, men lyden kan da være OK.
|
| Til top |
|
| |
ole_vinyl Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg selv havde en 27.5 frem til 2001, hvor jeg i et anfald af vanvid solgte den.
Jeg tror det er svært at finde en forstærker idag , der samtidig er så analytisk og musikalsk.De kan nok findes måske billigere idag, hvad står i et fint eksemplar i idag ?
vh
Ole
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
|
har sagt det mange gange og nu igen.
ML29 er den bedste de har lavet.
ML27,5 den næst bedste.
Jeg synes begge forstærker har en varm lyd, ikke den helt ville stramme bund, men to mega gode forstærker.
Og ja den kan lett koste 20k.
|
|
|
Jeps, ML no.29 er en formidabel forstærker, og en stor 50 watter. ML no.27,5 er dog klart bedre på mine Vienna Strauss....Men de er jo nok heller ikke verdens nemmeste belastning.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes man glemmer 20.5 når man nævner de gode ML sluttrin.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Gollum Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Synes personligt at en brugt Krell KSA50S er et godt alternativ. Den har jeg selv spillet på. Har en helt anden "spilleglæde" og musikalitet end den pågældende ML efter min smag.
MVH
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML har givet mig nogle af de bedste lydmæssige oplevelser......og de er bygget som sådan noget nu skal bygges...det kan slet ikke diskuteres.
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 24 November 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
|
Hej
Jeg har nu i godt et halvt år været ejer af et ML no.27,5 - ML no.28 sæt og sammen med mine Vienna Srauss, er jeg kommet meget tæt på det jeg har søgt. Så jeg er en glad mand 
Mvh
|
|
|
Det kunne være spændende at vide om du har fundet en der var tættere på, siden du nu sælger din 27.5 igen ? __________________
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 29 November 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækker forstærker ...,
men taler vi om ML ....,
såååå vil jeg helst have et sæt ML2 ...,
killer amps på beskedne 25W Klasse A med reguleret strømforsyning og konstrueret/samlet/testet af ML himself 

|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
woammo skrev:
PTHJ skrev:
|
Hej
Jeg har nu i godt et halvt år været ejer af et ML no.27,5 - ML no.28 sæt og sammen med mine Vienna Srauss, er jeg kommet meget tæt på det jeg har søgt. Så jeg er en glad mand 
Mvh
|
|
|
Det kunne være spændende at vide om du har fundet en der var tættere på, siden du nu sælger din 27.5 igen ?
|
|
|
Ja, det har jeg...Jeg fik fat i en af de sidste udgaver af no.27,5 med rca stik istedet for camac, på den ubalancerede indgang, Så ja, jeg har solgt min no.27,5 for at få en no.27,5 og ja, jeg er sørme stadig en glad mand 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 02 Februar 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|