| Forfatter |
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
He he he... Ja, men da jeg lyttede til Benchmarken sammen med KvK, var den absolut ikke immun overfor hvilke kabler man benyttede, og dermed ikke immun overfor jitter! Men det ser super godt ud i Benchmarks dokumentation. At det så ikke virker i praksis er en anden sag...   
Jeg har overvejet at benytte en ASRC, men det er ikke noget der er på tegnebrættet, og om det komer nogensinde skal jeg ikke kunne sige....
|
|
|
Hvordan syntes du og KvK så den lyder ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter! Tak for den oplysning!
Resten. Tak, selvom jeg ikke forstår ret meget af jeres elektroniske flueknepperi. 
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor i Danmark (evt. Malmø) kan man købe Lavry DA 10?
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Sherman]Hvor i Danmark (evt. Malmø) kan man købe Lavry DA 10?
Mvh Søren
[OTE] Den fås i Sverige til 8790,- Dkk. hos www.goldenagemusic.se under hifi nyheder
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Jeg går og overvejer at købe Benchmark DAC-1 og har i den forbindelse urimeligt mange spørgsmål. |
|
|
I London er listeprisen £669. Har du set disse anmeldelser http://www.stereophile.com/digitalprocessors/886/ http://www.audioasylum.com/audio/digital/messages/72467.html En tredie anmeldelse sammenligner den med en konkurrent til 20 x prisen,og han synes stadig den er god. __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Ja, jeg har pløjet en del anmeldelser igennem, bl.a. Stereophiles. Og ja, de kan lide skidtet, kan de. Det kniber mere med enigheden her på siden...... Rart med nogle alternativer.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
|
Hej Jan
Ja, jeg har pløjet en del anmeldelser igennem, bl.a. Stereophiles. Og ja, de kan lide skidtet, kan de. Det kniber mere med enigheden her på siden...... Rart med nogle alternativer.
|
|
|
Derfor - brug dine ører __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Hej Jan
|
|
|
Du kan selv høre den - jeg fik den anbefalet af en fyr med et lydstudie. Så mon ikke den er god nok til dig også så. 
|
| Til top |
|
| |
Sherman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kender denne, eller har set anmeldelser af den:
North Star Design Dac 192 Håndbygget highend dac, som er bygget med det formål at komme så tæt på vinyllyden som muligt. Fremstilles i Pisa, Italien af 2 midaldrende herrer, som har arbejdet med musik hele livet. Særdeles seriøst arbejde.
Sælges bl.a. her: http://www.mictor.dk/dynam/index.php
Mvh Søren
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Båt der! Egentlig en ret fed tråd I her har sparket liv i. Desværre kender jeg ikke Lavryén, men jeg ville da nærmest få kløe nogle unævnelige steder, om jeg ikke kom til det en dag. JJ hvorfor har du ikke været forbi med den endnu da?  Lyder ægte spændende i mine ører. Mht. DAC1 som jo er trådens emne, så har jeg haft fornøjelsen af at hygge mig med den et par uger. Egentlig er det en helt fin DAC, som byder på væsentlige kvaliteter, faktisk så væsentlige, at man lige snapper efter vejret en tid. Som tiden så går, så lægger betagelsen sig lidt igen. Det er én af de ting ved hifi, som i ny og næ kan være svære at forklare. Den er bare ikke lige det. min forklaring går lidt i retning af, at den umiddelbart virker meget levende og smooth - den har en besnærende måde at bevæge sig på i dynamisk sammenhæng, men den er desværre ikke homogen. Øverst oppe er den lidt smågrov, i grundoktaverne er den ikke opløst. Til gengæld har den en særdeles elegant måde, at glide mellem toner og niveauer i mellemregisteret, hvilket er det der betager i første omgang. Jeg vil sige det på den måde, at på lidt længere sigt virker den lidt kønsløs og ensfarvet. Måske det kan bruges. Man bør dog lige holde det op mod det der ellers findes på markedet.
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Båt der!
Egentlig en ret fed tråd I her har sparket liv i. Desværre kender jeg ikke Lavryén, men jeg ville da nærmest få kløe nogle unævnelige steder, om jeg ikke kom til det en dag. JJ hvorfor har du ikke været forbi med den endnu da?  Lyder ægte spændende i mine ører. Mht. DAC1 som jo er trådens emne, så har jeg haft fornøjelsen af at hygge mig med den et par uger. Egentlig er det en helt fin DAC, som byder på væsentlige kvaliteter, faktisk så væsentlige, at man lige snapper efter vejret en tid. Som tiden så går, så lægger betagelsen sig lidt igen. Det er én af de ting ved hifi, som i ny og næ kan være svære at forklare. Den er bare ikke lige det. min forklaring går lidt i retning af, at den umiddelbart virker meget levende og smooth - den har en besnærende måde at bevæge sig på i dynamisk sammenhæng, men den er desværre ikke homogen. Øverst oppe er den lidt smågrov, i grundoktaverne er den ikke opløst. Til gengæld har den en særdeles elegant måde, at glide mellem toner og niveauer i mellemregisteret, hvilket er det der betager i første omgang. Jeg vil sige det på den måde, at på lidt længere sigt virker den lidt kønsløs og ensfarvet. Måske det kan bruges.
Man bør dog lige holde det op mod det der ellers findes på markedet.
|
|
|
Velkommen tilbage Kurt von knallert !
Det kan da' godt være vi sku' prøve Lavryén på dit setup. Jeg må indrømme da jeg så billeder af den inden i blev jeg en anelse skuffet, men det var svært at sidde overhørig hvad andre skrev om lyden. Derfor købte jeg den uden at ha' hørt den og jeg må nok sige at det er en dejlig DAC. Det er den bedste jeg har haft i hænde.
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
| Velkommen tilbage Kurt von knallert !
Det kan da' godt være vi sku' prøve Lavryén på dit setup. Jeg må indrømme da jeg så billeder af den inden i blev jeg en anelse skuffet, men det var svært at sidde overhørig hvad andre skrev om lyden. Derfor købte jeg den uden at ha' hørt den og jeg må nok sige at det er en dejlig DAC. Det er den bedste jeg har haft i hænde.
mvh
|
|
|
Say when
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen tilbage! 
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
| Jeg takker og vil straks give mig i kast med at finde læsebrillerne. |
|
|
Prøv evt. at finde en brugt Audio Note DAC. De er ikke proppet med Karl Smart-elektronik og lyder bedre end næsten hvad som helst på markedet.
Der er en hel del modeller at vælge imellem og de er stort set alle opgradérbare...alt efter pengepung eller gør-det-selv-evner.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Jens J Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
[QUOTE=Den Blå Fisk]Jeg takker og vil straks give mig i kast med at finde læsebrillerne. |
|
|
Prøv evt. at finde en brugt Audio Note DAC. De er ikke proppet med Karl Smart-elektronik og lyder bedre end næsten hvad som helst på markedet.
Der er en hel del modeller at vælge imellem og de er stort set alle opgradérbare...alt efter pengepung eller gør-det-selv-evner.
Mvh.
Niels L.
Det er dem uden oversampling, hvilket har den bivirkningen at ved 20 KHz er toppen allerede dæmpet 1 dB. Efterfølgende er der vel ofte en trafo på til at nuppe et par dB mere. Du har i sandhed ret det er ikke særlig Karl smart.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 14 Januar 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens J skrev:
Nilau skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
Mvh.
Niels L. |
|
|
Det er dem uden oversampling, hvilket har den bivirkningen at ved 20 KHz er toppen allerede dæmpet 1 dB. Efterfølgende er der vel ofte en trafo på til at nuppe et par dB mere. Du har i sandhed ret det er ikke særlig Karl smart.
mvh |
|
|
@Jens J Hvad gør det, at diskanten ruller af med 1dB ved 20kHz ? Spiller dine højttalere 100% lineært, og svinger under 1dB i hele frekvensområdet ? Kan du høre noget som helst ved 20kHz ? Hvis du kan, så er du ikke ret gammel. Så bruger man ikke sine lommepenge på en Audio Note DAC.  (Jeg har målt min hørelse til at påbegynde en kraftig afrulning opefter, ved 14,5kHz. Det er ens på begge ører, og aldersbetinget) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Jens J skrev:
Nilau skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
Mvh.
Niels L. |
|
|
mvh |
|
|
@Jens J
Hvad gør det, at diskanten ruller af med 1dB ved 20kHz ? Spiller dine højttalere 100% lineært, og svinger under 1dB i hele frekvensområdet ? Kan du høre noget som helst ved 20kHz ? Hvis du kan, så er du ikke ret gammel. Så bruger man ikke sine lommepenge på en Audio Note DAC. 
(Jeg har målt min hørelse til at påbegynde en kraftig afrulning opefter, ved 14,5kHz. Det er ens på begge ører, og aldersbetinget)
|
|
|
Q værdien AN DAC´sene levner ikke meget andet end de store linier opmærksomhed. Jeg har hørt den som ppp_dk engang havde og det var altså en kradsbørstig sag.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Spencer skrev:
Jens J skrev:
Nilau skrev:
Den Blå Fisk skrev:
|
|
Mvh.
Niels L. |
|
|
mvh |
|
|
@Jens J
Hvad gør det, at diskanten ruller af med 1dB ved 20kHz ? Spiller dine højttalere 100% lineært, og svinger under 1dB i hele frekvensområdet ? Kan du høre noget som helst ved 20kHz ? Hvis du kan, så er du ikke ret gammel. Så bruger man ikke sine lommepenge på en Audio Note DAC. 
(Jeg har målt min hørelse til at påbegynde en kraftig afrulning opefter, ved 14,5kHz. Det er ens på begge ører, og aldersbetinget)
|
|
|
Q værdien AN DAC´sene levner ikke meget andet end de store linier opmærksomhed. Jeg har hørt den som ppp_dk engang havde og det var altså en kradsbørstig sag. |
|
|
Nu var det jo også en af de mindste i serien. Det går jo bare slet ikke, hvis den spiller lige så godt som de dyre.  Så er der jo ingen der gider købe dem.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio Note har jeg ikke hørt. Det burde jeg nok overveje, når tiden bliver til det. I det hele taget har I overdænget mig med alternativer. Herligt, men det hjælper mig ikke med at tøjle mit vægelsind.
Jeg har lagt øre til Musical Fidelity x-dac og den siger mig ikke så meget. Valget faldt i første omgang på Benchmark p.g.a. den favorable pris, balanceret udgang og hovedtelefonudgangen.
Ovenpå denne tråd, er jeg kommet i tvivl. I første omgang vil jeg se tiden lidt an og vente på hvad Hurtig og Co. ender med at få fremtryllet. I mellemtiden kan jeg så lytte til nogle af de alternativer, der er blevet foreslået her.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
|
Audio Note har jeg ikke hørt. Det burde jeg nok overveje, når tiden bliver til det. I det hele taget har I overdænget mig med alternativer. Herligt, men det hjælper mig ikke med at tøjle mit vægelsind.
Jeg har lagt øre til Musical Fidelity x-dac og den siger mig ikke så meget. Valget faldt i første omgang på Benchmark p.g.a. den favorable pris, balanceret udgang og hovedtelefonudgangen.
Ovenpå denne tråd, er jeg kommet i tvivl. I første omgang vil jeg se tiden lidt an og vente på hvad Hurtig og Co. ender med at få fremtryllet. I mellemtiden kan jeg så lytte til nogle af de alternativer, der er blevet foreslået her. |
|
|
MFén er godt nok en blød sag. Og det er DAC1 ikke. Så forskellige som det næsten kan lykkes at lave dem.
|
| Til top |
|
| |