Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Spørgsmål til Benchmark DAC-1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

OK. Det ser ikke kompliceret ud hvis det skulle være. Men hvad er så det bedste valg (nu jeg alligevel har hi-jacket den her tråd): XDP sættet eller et DDE 3.0 med PS4 sæt ?

/Mirland

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
OK. Det ser ikke kompliceret ud hvis det skulle være. Men hvad er så det bedste valg (nu jeg alligevel har hi-jacket den her tråd): XDP sættet eller et DDE 3.0 med PS4 sæt ?

/Mirland

Jeg har ikke hørt 3.0 - så det kan jeg ikke svare på.
Der er også meget uenighed om hvilke DAC's der er bedst i AA's serie.
Det må bero på faktorer som anlæggets karakter, og ens preferencer, hvilken lyd man ender med.

3.0 kan afspille HDCD - noget som nogle går op i.
Jeg har aldrig hørt HDCD.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
mirland skrev:

/Mirland

Jeg har ikke hørt 3.0 - så det kan jeg ikke svare på.
Der er også meget uenighed om hvilke DAC's der er bedst i AA's serie.
Det må bero på faktorer som anlæggets karakter, og ens preferencer, hvilken lyd man ender med.

3.0 kan afspille HDCD - noget som nogle går op i.
Jeg har aldrig hørt HDCD.

Jeg har faktisk heller ikke haft mulighed for at nærlytte DDE 3.0, men de jeg kender der har, siger at 1.1 og 1.0 er af bedre aftapning, men at 3.0 ligger tæt op ad dem.
2.0 er den største skuffelse jeg har været ude for, den er bare uspændende.
Der findes også en 1.2.
XDP, DTI adskiller sig fra de øvrige efetr min opfattelse er det positivt. Jeg mener den er mere magtfuld og væsentligt mere detaljeret. Det helt springende punkt er i mine ører, mængden af lavniveau information, såsom nodepusleri, fingereren ved instrumenter, gribebrædt og den slags, som på XDP er ekseptionelt.
Man kan i øvrigt læse lidt om produkthistorien her: http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Alchemy 
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Man kan i øvrigt læse lidt om produkthistorien her: http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_Alchemy

Der må snart være nogen der er frisk på at tilføje lidt mere information på den side.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Mine personlige præferencer er åben og dynamisk lyd - ikke for varm (læs: mørk). Jeg hader når man har fornemmelsen af at lyden bliver filtreret for at gøre den lyttevenlig. Men jeg hader også når den bliver gjort unaturligt klar og skarp ved en overstyring i toppen for at simulere åbenhed og dynamik. Det er afgjort en balancegang. Når min mod'ede Alpha 5+ spiller en godt optaget skive som f.eks 16 Horsepower "Folklore", Murder "Stockholm Syndrome" eller Peter Green "Me and The Devil"så lyder en guitar som den skal og et bækken som det skal. Lige præcis så klart som det ville være i "virkeligheden" med god luft omkring instrumenterne.

Det er god lyd i mine ører

/Mirland

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Mine personlige præferencer er åben og dynamisk lyd - ikke for varm (læs: mørk). Jeg hader når man har fornemmelsen af at lyden bliver filtreret for at gøre den lyttevenlig. Men jeg hader også når den bliver gjort unaturligt klar og skarp ved en overstyring i toppen for at simulere åbenhed og dynamik. Det er afgjort en balancegang. Når min mod'ede Alpha 5+ spiller en godt optaget skive som f.eks 16 Horsepower "Folklore", Murder "Stockholm Syndrome" eller Peter Green "Me and The Devil"så lyder en guitar som den skal og et bækken som det skal. Lige præcis så klart som det ville være i "virkeligheden" med god luft omkring instrumenterne.

Det er god lyd i mine ører

/Mirland

Jamen du skal da være velkommen til at lytte til mit sæt.
Så kunne du jo medbringe den dersens månebase Alpha ting og sammenligne.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Tak for budet ! Jeg vil lige overveje mine muligheder 

/Mirland

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Mht. Audio Alchemy så kan jeg da lige fortælle at der er en retro test på vej her på siden af DDE 1.0 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Mht. Audio Alchemy så kan jeg da lige fortælle at der er en retro test på vej her på siden af DDE 1.0 

Holy cow Batman ... bliver den testet op imod Rega Apollo ?
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Zorglub skrev:

Nej nej, holy bat cave batman

Nix, det bliver en test skrevet fra to vinkler, to personer og to forskellige setups hvor den kommer til at indgå som DAC istedet for det eksisterende. Håber ikke vi får for mange tæsk for den
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Spencer skrev:
Zorglub skrev:

Nej nej, holy bat cave batman

Nix, det bliver en test skrevet fra to vinkler, to personer og to forskellige setups hvor den kommer til at indgå som DAC istedet for det eksisterende. Håber ikke vi får for mange tæsk for den

Hvis det er en bredbåndet forforstærker, så vær lige obs på at DAC'en er ufiltreret, og sender noget digital støj ud, ved omkring 88kHz.

Ikke alle effektforstærkere kan lide det, og nogle laver endda kinasyndromet, når de får sådan et signal serveret. Så en røgalarm i nærheden, er en god ting.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Eh ? Hvad betyder det lige ? Bredbåndet effekt ? Jeg vil da gå i koma hvis min Electrocompaniet hoppede over kanten pga en dac.... Digital støj ? Gider du forklare nærmere ?

/Mirland

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

mirland skrev:
Eh ? Hvad betyder det lige ? Bredbåndet effekt ? Jeg vil da gå i koma hvis min Electrocompaniet hoppede over kanten pga en dac.... Digital støj ? Gider du forklare nærmere ?

/Mirland

Hvis forstærkeren er hårdt modkoblet, kan store mængder højfrekvens få den til at gå i selvsving, forudsat at den er fejlkonstrueret mht. stabilitet.

Med lidt held, slår sikringskredsløb fra inden katastrofen indtræffer.
Jeg ved ikke om selvsving er et problem med din forstærker.
Ved visse modeller, er der bare én der skal slå en prut i kina, før det går galt.

Et Zobel netværk på udgangen, kan somme tider redde tingene fra at gå op i røg.
Sådan et sidder der f.eks. på en Doxa 70.
Det kan bygges for en pose tomme flasker, og vil nok ikke degradere lyden alverden, med mindre du er typen der kan høre forskel på en grøn og en blå lysdiode.

KvK og Hurtig kan fortælle en del mere om de selvsvingsproblemer, og måske vurdere om din model er i farezonen.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke oplevet en mere bastant forstærker her i hytten end min EC så...

Jeg har jo så slet ikke en model endnu - er stadig i tænketanken (og det er ikke mange der har svaret på min annonce her på H4A).

/Mirland

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Hvis det er en bredbåndet forforstærker, så vær lige obs på at DAC'en er ufiltreret, og sender noget digital støj ud, ved omkring 88kHz.

Ikke alle effektforstærkere kan lide det, og nogle laver endda kinasyndromet, når de får sådan et signal serveret. Så en røgalarm i nærheden, er en god ting.

Alt grejet overlevede, så det må have været imunt over for det. Anmeldelsen er færdig, så mon ikke den kommer online om et par uger.

Med kinasyndromet, mener du så selvsving? uha
(Edit: altid læse tråden færdig før jeg poster... tak for det forudsende svar )

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Spencer skrev:

Alt grejet overlevede, så det må have været imunt over for det. Anmeldelsen er færdig, så mon ikke den kommer online om et par uger.

Med kinasyndromet, mener du så selvsving? uha
(Edit: altid læse tråden færdig før jeg poster... tak for det forudsende svar )

Jeg tror nu også mest at det er noget der sker for de andre, og ikke én selv.
Du vil måske løfte sløret for, hvor mange andre konkurrenter der deltog i testen ?
En XDP også måske ?

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Du vil måske løfte sløret for, hvor mange andre konkurrenter der deltog i testen ?
En XDP også måske ?

Ideen var at høre om det var muligt at opgraderer et eksisterende anlæg med en DAC der efterhånden kan købes for under en tusse. Vi prøvede det som erstatning for 3 forskellige maskiner, en dyr DVD/HD optager, en budget CD og en dyr CD. Du må vente til anmeldelsen kommer med at høre nærmere

Ham jeg lavede anmeldelsen sammen med har lige fået fat i en XDP, så det kunne være sjovt at lave en shootout mellem AA's produkter, hvis vi kan få fat i flere. Ja måske også Benchmark DAC1. Det ligger dog ikke lige til højrebenet da vi pt. har travlt med andre ting.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Spencer skrev:

En XDP også måske ?

Ideen var at høre om det var muligt at opgraderer et eksisterende anlæg med en DAC der efterhånden kan købes for under en tusse. Vi prøvede det som erstatning for 3 forskellige maskiner, en dyr DVD/HD optager, en budget CD og en dyr CD. Du må vente til anmeldelsen kommer med at høre nærmere

Ham jeg lavede anmeldelsen sammen med har lige fået fat i en XDP, så det kunne være sjovt at lave en shootout mellem AA's produkter, hvis vi kan få fat i flere. Ja måske også Benchmark DAC1. Det ligger dog ikke lige til højrebenet da vi pt. har travlt med andre ting.

Jeg håber at I får tid til at tage Cambridge DAC3 med i testen over ældre klassikere.
Jeg har en DAC3, samt 4 forskellige fra AA serien, og må sige at Cambridgen ingenlunde får rent baghjul af AA. Den har nogle oplagte kvaliteter, der kan få den moderne komprimerede musik til at blive en smule mere spiselig, samt ældre klassikere til at skinne lidt mere. Neutralt rum, har den ikke, men klangbalancen er meget afbalanceret, og bassen er langt bedre end man forventer i den prisklasse.

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

AM-E:

Jeg mener ikke, den gjorde noget galt, hvilket jeg også prøver at understrege. Den levede bare ikke op til mine forventninger. Ham jeg lånte den af, er ovenud begejstret, og mente bestemt, det måtte skyldes min fremskredne alder og hvad deraf følger af høretab og sære præferencer.

Mirland:

Indenfor det budget jeg kan/vil bruge på anlæg, prøver jeg at komme tættest muligt på live på Caféer-lyden. Det er det, jeg kan lide. Der er stor forskel på akustikken på en tætpakket Bartof fredag aften og Copenhagen Jazz House på en hverdag, så alt er jo et kompromis.

Måske er det rent faktisk en glimrende DAC. Jeg tør da ikke helt udelukke, at horderne af positive anmeldelser, har fået mig til at skrue forventningerne til den lidt for højt op.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Februar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

AM-E:

Jeg mener ikke, den gjorde noget galt, hvilket jeg også prøver at understrege. Den levede bare ikke op til mine forventninger. Ham jeg lånte den af, er ovenud begejstret, og mente bestemt, det måtte skyldes min fremskredne alder og hvad deraf følger af høretab og sære præferencer.

Mirland:

Indenfor det budget jeg kan/vil bruge på anlæg, prøver jeg at komme tættest muligt på live på Caféer-lyden. Det er det, jeg kan lide. Der er stor forskel på akustikken på en tætpakket Bartof fredag aften og Copenhagen Jazz House på en hverdag, så alt er jo et kompromis.

Måske er det rent faktisk en glimrende DAC. Jeg tør da ikke helt udelukke, at horderne af positive anmeldelser, har fået mig til at skrue forventningerne til den lidt for højt op.

Mht. forventningerne til en DAC, er min opfattelse, at mange kvaliteter som er synlige, når man lytter på hovedtelefoner, ikke kommer helt frem, på højttalere.

Derfor kan pengene i mange tilfælde være spildt, hvis de kvaliteter DAC'en har, ikke passer til anlæggets og rummets klangkarakter. Ingen grund til at betale for ting i perspektivet, som bliver ødelagt i lytterummets akustik.

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes