Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Spørgsmål til Benchmark DAC-1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hovedtelefoner, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Mht rummets og anlæggets klang: Ja, det kan selvfølgelig også være der, hunden ligger begravet.

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Der er en sammenligning her, hvor Benchmark DAC1 sættes op imod Lavry DA-10.

http://www.odysseyaudiohk.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=11455 47277/6
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Tak for linket. Interessant læsning. Har i øvrigt ikke fået købt noget endnu.......
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har hørt Benchmark op imod en Electrocompagniet ECD-1 ?

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Har ikke hørt så mange konvertere men har hørt Benchmark i Herlev HIFI klub og der var almindelig enighed om at man ikke kunne li den da den var hård og skrigende.
Til top Vis Diamagnetic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Diamagnetic

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 Marts 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hård og skrigende, altså godt nok kan man ikke sige om Benchmark Dac1 at den ligefrem spiller blødt og pænt, den er neutral og i nogens øre sikkert lidt kedelig, men derfra og så til at være hård og skrigende i lyden, det har nu til gode at høre, det lyder for mig som den var afprøvet helt forkert , enten forkert udstyr eller forkert placeret, den er bla.Ikke ligeglad  med hvilket underlag den står på og så er en en 24-48 timers opvarmning ikke for meget. 

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Nå ja vi har vel heller ikke så meget erfaring i klubben åbenbart eftersom vi gør alting forkert. Men klubbens anlæg afslører alt.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Diamagnetic skrev:
Nå ja vi har vel heller ikke så meget erfaring i klubben åbenbart eftersom vi gør alting forkert. Men klubbens anlæg afslører alt.

Kender ikke Herlev hifi klub og hvad i gør rigtig og forkert, men jeg kender lyden i Bencmark eftersom min far har een af slagsen og den køre ikke just sammen med noget fra bilka. Om jeres anlæg er mere eller mindre afslørende end så meget andet dyrt grej skal jeg lade være usagt, men kan man få en bencmark til at lyde som du beskriver der ville jeg måske nok foretrække et mindre afslørende af slagsen eftersom det nu er musik der vel skal spilles på et hifi anlæg.

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

Diamagnetic skrev:

Kender ikke Herlev hifi klub og hvad i gør rigtig og forkert, men jeg kender lyden i Bencmark eftersom min far har een af slagsen og den køre ikke just sammen med noget fra bilka. Om jeres anlæg er mere eller mindre afslørende end så meget andet dyrt grej skal jeg lade være usagt, men kan man få en bencmark til at lyde som du beskriver der ville jeg måske nok foretrække et mindre afslørende af slagsen eftersom det nu er musik der vel skal spilles på et hifi anlæg.

Så-så, hr. Slipsemand 

Det kunne jo være, at de omme i Herlev netop er (d)en form for hedninge, der stadig bekender sig til fordums tiders "hængekøjelyd" som værende lig hi-fi lyd

Det er jo ikke alle, der bryder sig om at få den ægte, uforfalskede lyd lige op i ansigtet, men fred være med det, så længe de ikke kalder sig "hi-fi klub" under en eller anden form.

At der så findes andre og bedre alternativer på markedet, skal nok også afspejles i en anden og såkaldt "bedre" pris. Sådan hænger tingene sædvanligvis sammen. Men det må du love ikke at sige højt til nogensomhelst

Klub eller ej. Pas lidt på "general concensus" begrebet 

Med slipsekorrekt slipsehilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 06:05 | IP-adresse registreret  

Raysonic 128 er godt nok ikke en konverter men for ikke ret meget mere får man her et apparat der har præsenteret den bedste lyd klub fra klubbens anlæg nogen sinde. Angående hængekøjelyd så har vi nogen af de mest liniære højttalere man kan forestille sig < ingen bulderbas til at camuflere fejl højere oppe >, En anden ting er at jeg kunne forestille mig at Bencmark kunne blive rigtig god hvis man pillede lidt < lidt meget>. DEt er ting uden om printet der kunne være bedre.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hej...

Herlev hfk kunne sikkert få ny reference med en gammel AA DAC. Den er ikke skrigende og kan få enhver til at falde i søvn...ok - spøg!  

Det jeg læser på nettet, så virker Herlev klubben som åbne og reflekterende. Har endda overvejet at kigge ud en aften. 

De Benchmarks har hørt spiller med god opløsning, om den lever op til sit ry hos britiske anmeldere.....det er vel tvivlsom. Så god en konverter har jeg ikke hørt endnu. Der er meget "hype" omkring de nye produkter.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 18 Marts 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Hej...

Herlev hfk kunne sikkert få ny reference med en gammel AA DAC. Den er ikke skrigende og kan få enhver til at falde i søvn...ok - spøg!  

Det jeg læser på nettet, så virker Herlev klubben som åbne og reflekterende. Har endda overvejet at kigge ud en aften. 

De Benchmarks har hørt spiller med god opløsning, om den lever op til sit ry hos britiske anmeldere.....det er vel tvivlsom. Så god en konverter har jeg ikke hørt endnu. Der er meget "hype" omkring de nye produkter.

Blandt de gamle AA DAC's, tror jeg nok man kan finde én der matcher det setup man har.
De spiller så forskelligt, at du ikke kan sige at de har en fælles sound, der gør mærket genkendeligt.

Søvndyssende er vel nok de billigste af dem, som f.eks. DITB.
DDE 2.0 kan også være en anelse 'pæn', men det passer i nogle setups, med hård akustik.

Diamagnetic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Marts 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Må krybe til korset og indrømme vores akustik ikke er den bedste det kan selvfølgelig have en betydning men vi dæmper normalt vores rum. Hvad anmeldere skriver tager jeg aldrig for gode varer.

highwaystar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 17 April 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Jeg går og overvejer at købe Benchmark DAC-1 og har i den forbindelse urimeligt mange spørgsmål.

I specifikationerne står, at den kan konvertere forskellige signaler f.eks. 44,1,  48 og 96 (tror jeg nok)kHz. De 44,1 er CD går jeg ud fra? Er de 48 DVD lyd? Kan den så bruges både til CD og DVD afspilleren? Jeg kan heller ikke helt gennemskue om der er balanceret udgang på dyret. Er der det?

Jeg overvejer at købe den i USA p.g.a. dollarkursen. Hvad koster en 220-110 V transformator og hvor kan man få sådan en?

Ryger der told på og i bekræftende fald hvor meget? Jeg kender et par stykker i US. Hvis en af gutterne derovre køber den og derefter sender den til mig, skal det vel ikke fortoldes? Så er det jo bare en "gave" jeg har fået af ham, eller hvad?

Er det hele bare for dumt? Skal jeg bare købe den i DK for at spare bøvlet?

Tak for tålmodigheden. Spørge-Jørgen.

Jeg ved det er et gammelt indlæg jeg besvarer, men hvis du stadig overvejer at købe den nævnte DAC i USA, kan jeg glæde dig med at den understøtter 230V.Du skal blot åbne containeren på bagsiden af DAC´en og udskifte de to sikringer på 500mA med to på 250mA af SLo-blo-typen.Med hensyn til prisen koster den 975 dollar på www.audioadvisor.com eller på producentens hjemmeside.For at vende tilbage til containeren.Du vender den gule klods hvor der står markeret 110V til der står 220V.Så skulle alt være i orden.Jeg købte den selv på audioadvisors hjemmeside og fik den tilsendt med moms.DEt blev i alt ca 7000 kr, så du har sparet ca 3000 kr i forhold til, hvis du skulle købe den i Danmark.
Til top Vis highwaystar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highwaystar

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Nej, jeg har i mellemtiden droppet at købe tingesten, så det er ikke så relevant for mig længere. Til gengæld fornemmer jeg, at den stadig er rimeligt populær, så der er sikkert andre brugere, der er glade for oplysningerne.

highwaystar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Den Blå Fisk skrev:

Jeg går og overvejer at købe Benchmark DAC-1 og har i den forbindelse urimeligt mange spørgsmål.

I specifikationerne står, at den kan konvertere forskellige signaler f.eks. 44,1,  48 og 96 (tror jeg nok)kHz. De 44,1 er CD går jeg ud fra? Er de 48 DVD lyd? Kan den så bruges både til CD og DVD afspilleren? Jeg kan heller ikke helt gennemskue om der er balanceret udgang på dyret. Er der det?

Jeg overvejer at købe den i USA p.g.a. dollarkursen. Hvad koster en 220-110 V transformator og hvor kan man få sådan en?

Ryger der told på og i bekræftende fald hvor meget? Jeg kender et par stykker i US. Hvis en af gutterne derovre køber den og derefter sender den til mig, skal det vel ikke fortoldes? Så er det jo bare en "gave" jeg har fået af ham, eller hvad?

Er det hele bare for dumt? Skal jeg bare købe den i DK for at spare bøvlet?

Tak for tålmodigheden. Spørge-Jørgen.

highwaystar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

En Benchmark købt i USA er bygget til både 110V og 230V.Har selv købt min i USA online og sparet ca 4000 kr, når momsen er medregnet.Det eneste du skal være opmærksom på, er at udskifte de to 500mA-sikringer, der sidder i containeren på bagsiden med to 250mA-sikringer af Slo-blo-typen og at vende klodsen med den påtrykte spænding 110V, til der står 220V.

Med venlig hilsen

Bjørn

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes