Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Lukke basporte på højttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hej alle og Thomas!

Jeg har nu puttet puma-sokker i alle højttalere og subwooferen. Det er utroligt en forskel i lyden det giver. Ja, den er meget mere tør og død, men meget mere præcis. Vi(min kone og jeg) har i lang tid døjet med med meget ringe stemmegengivelse, så vi har faktisk set alt i et stykke tid, med hovedtelefoner på. Det er ikke længere nødvendigt. Et eller andet sted, sokker + droppe centeren(som lå helt nede på gulvet) gjorde tricket. Nu kan jeg skrue op og få klare stemmer, uden at få buldren.

Ved musik er ting som trommer meget korte og præcise...lyden dør hurtigt ud, hvis man kan sige det sådan. BAM BAM i stedet for BAAAM BAAAM.

Jeg er som regel i mod tweaks, og vælger at IKKE kalde dette et tweak, men simpel fysik

Motto: Bare sig NEJ til basrefleks!

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

kopi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Hej Nicholas

Jeg er glad for at det virkede efter hensigten - og specielt glad for at du blev glad for det

Hvor endte du m.h.t. delefrekvens? hvad er bredde dybde og højde på dit rum? er der mange møbler? Hvis du har mulighed for at koble en PC+lydkort til dit anlæg, kan du via denne lave et frekvenssweep i hånden og derved lytte dig frem til om du har et dyk/peak i lydtrykket når der deles mellem sub og højttalersystemet. Hvis det er noget du har lyst til at lege med kan jeg lave en lille kogebog til hvordan du gør..

/TH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes