| Forfatter |
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående LClock X03: Pas!
Maskinen er købt med denne, ja og alt andet der er lavet ved den!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor skaffer man lige et tandhjul.
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandhjul: eBay.co.uk ! Der er en fyr der har dem på lager. Jeg kan ikke finde det lige nu dog. Men det er helt sikkert vejen frem. Og god fornøjelse med at skifte det. Det er ikke det sjoveste i verden  /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
KLC-audio: Prøv om ikke High-End Musikservice, Skjulhøj Allé, Vanløse skulle ligge inde med et.
|
| Til top |
|
| |
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også den lykkelige ejer af en Arcam Alpha 5+'er, og nu kom tiden så hvor mit tandhjul måtte gi op. Var så heldig at få et foræret, og så var det jo bare at gå i krig. Men det var sgu lige før jeg måtte gi op, det tog lige noget tid inden jeg fandt ud af hvordan hele skidtet skulle skilles ad. For skilles ad skulle det for at man kunne få adgang til tandhjulet! Men nå det lykkedes, og den ka heldigvis spille, pyha... Næste step bliver måske nogle af de interessante "opgraderinger" beskrevet i denne tråd ;)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 01 September 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
godt så... Det her er en føljeton 
Skilte hele skidtet ad igen. Fjernede gamle kondensatorer igen. Tændte. Den spandt som en sindssyg. Så begyndte jeg at "hive" i alt. Hvis nu noget var løst. Der var et firbenet stik oppe i nærheden af de fire store Rubycon kondensatorer der var løst - det var slet ikke loddet. Så det loddede jeg fast og monterede printet igen. Denne gang kom der nærmest et "klik" da jeg satte det ned og diverse stik. Og den spandt som en mis istedet for en F16. Wow. Jeg er ikke sikker på at det stik jeg efterloddede havde noget med det at gøre. Måske var jeg bare mere omhyggelig med at sætte printet i. Jeg ved det ikke.
Nu har jeg loddet de to Cross Caps fra Jantzen Audio i og den spinder stadig fint. Har lige hurtigt haft det sat til mit setup her på arbejdsværelset (DIY tripath forstærker, eksternt M-audio lydkort, Tannoy Reveal, Black Rhodium S130 og Van den Hul The Bay). Første skive var Rage Against The Machine. WOW! Der er smæk på nu.
Jeg sætter dyret til stue-systemet nu og vender tilbage med flere indtryk.
Mine mods indtil videre er meget beskedne:
1. Dæmpning af alt hvad der kan dæmpes 2. Væk med muting transistorer 3. Erstatte de gamle dc blocker caps med nye fra Jantzen. 4. Andre fødder. Lige nu er det sorbothane fødder, men jeg vil have spikes istedet.
/Mirland
|
|
|
Nu skulle der gerne være sådan en femmer på vej til mig    . Kunne I ikke beskrive i flere detaljer punkt 2 og 3 fra Mirland´s liste ? Hvor sidder disse, og helt nøjagtigt, hvad skal der sættes istedet for "de gamle blocker caps" ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 25 April 2008 kl. 04:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare høre hvordan det går med folks Arcam´er? Tråden har ligget lidt stille.
Min cd 5+ er "stadig" umodificeret. Har dog fået andre fødder fra Soundcare og det obligatoriske skift af tandhjul. Vil dog arbejde lidt med dæmpning af kassen. Den rasler og skramler lidt.
Men ellers er det en ren nydelse at lytte til den gamle svend. Når det nu ikke er vinyl den står på. For vinylen er generelt det foretrukne medie i hytten her. Men skarpt forfulgt af Arcam´en. (og også en Marantz CD16). Den er sq heller ikke ueffen __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |