Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Regulering af batteriforsyning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

1.5mm2? Så tror jeg ikke vi køber startkabler samme sted

Du skrev i starten at du brugte 6 bilbatterier og senerer at du havde 420Ah i kapacitet. Hvor har du fundet batterier med den kapacitet? (eller er der tale om 6 stk 70Ah batterier i serie?)

Til top Vis Brisse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brisse

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Prøv du at klippe dine startkabler over :) - du vil blive meget overrasket. Eller også har du kabler til en gravko >:)

Et stort bilbatteri har en spidsstrømskapacitet på 400-600A. Det er bare alm. ca. 60ah batterier. Ingen af tallene ændrer sig jo ved at de kommer i serie :)

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hej!

Lige umiddelbart, så tror jeg en regulering bliver et problem, med dine store strømme...

Og da du ikke vil gå et batteri ned, så kunne en løsning være at bruge de 0,6 v spændingsfald  dioder har i deres diodestrækning. Altså 10 gode dioder i serie, og du har et spændingsfald på 6v. Og du kan sagtens finde dioder, som kan holde til dine strømtræk fra LM'erne...

Det må være mit bud?

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

kramer71 skrev:

Prøv du at klippe dine startkabler over :) - du vil blive meget overrasket. Eller også har du kabler til en gravko >:)

Et stort bilbatteri har en spidsstrømskapacitet på 400-600A. Det er bare alm. ca. 60ah batterier. Ingen af tallene ændrer sig jo ved at de kommer i serie :)

Kender godt de kabler du snakker om - og det er ik' den kvalitet jeg bruger  Jeg skal jo har startet bilen - ikke varmet fingerne

Mht til din kapacitet, så var det dig selv der tidligerer skrev du havde 420Ah i kapacitet og det kunne jeg ikke helt få til at passe med at du brugte normale bilbatt. Selv om du har en stak i serie så du får højerer spænding har du stadig kun de 60Ah i kacitet som du skriver nu

Har du fundet en løsning på dit regulerings-problem?

kramer71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Brisse skrev:
kramer71 skrev:

Kender godt de kabler du snakker om - og det er ik' den kvalitet jeg bruger  Jeg skal jo har startet bilen - ikke varmet fingerne

Mht til din kapacitet, så var det dig selv der tidligerer skrev du havde 420Ah i kapacitet og det kunne jeg ikke helt få til at passe med at du brugte normale bilbatt. Selv om du har en stak i serie så du får højerer spænding har du stadig kun de 60Ah i kacitet som du skriver nu

Har du fundet en løsning på dit regulerings-problem?

Hvor får man ordentlige kabler i øvrigt?

Ja-ja, jeg ved godt der røg et h på :) -

Enten nøjes jeg med 26V eller også skulle man måske prøve med dioderne?

Der er lidt forskelligt på www.elektronik-lavpris.dk men jeg er uskker på hvilken type jeg skal vælge?

Til top Vis kramer71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kramer71

Brisse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Kabler kan du sikkert få i thansen. Jaja, men jeg mener de har forskelligt til autostereo og det plejer jo at være nogle kabler med en pæn diameter. Ellers kan du snakke med firmaer der laver auto-el. Jeg har købt noget gevaldigt fint kabel i tommelfingertykkelse hos sådan en da jeg byggede racerbilen om for et par år siden.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes