Forfatter |
|
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 04 April 2007 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
I må sgu vente et par dage - det bliver først i påsken. Jeg er borte fra hjemmet fra 06.00 - 19.00 i hverdagene, og så er der lige en familie, der også vil have min opmærksomhed. Men jeg kan da sige, at jeg har fået rykket noget rundt i stuen for at finde den optimale lyd. Det er ikke helt lykkedes endnu (tror jeg), men det spiller sgu meget godt alligevel
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der sgu endelig et ledigt øjeblik, som jeg kunne bruge til at smide nogle billeder op til offentligt skue 
De to første er bare lir, men de spikes fortjener da et nærbillede! Supergennemført kvalivare.
Opstillingen er stadig ikke optimal, da det endnu ikke er lykkedes mig at få placeringen af møblementet i stuen og højttalerne til at gå op i en højere enhed. På de to nederste billeder kan I se, hvordan stuen ser ud på hver side af højttalerne. Anlæg og højttalere burde stå på væggen til højre for højre højttaler (ved fjernsynet). Med denne opstilling bliver stereoperspektivet lidt "klemt", fordi de står en anelse for tæt på hinanden og for tæt på bagvæggen - trækker jeg dem frem får jeg dog problemer med lytteafstanden, da væggen over for højttalerne ikke tillader, at jeg trækker stolen tilsvarende tilbage og får cirka 3-4 meter til højttalerne i deres fremtrukne position.
Men ... selv som de står nu, er der dog ingen tvivl om, at L5'erne leverer LÆKKER lyd i forhold til mine ProAc Response 1.5. Der er mere af det hele, og især nedre mellemtone og basområdet er forbedret helt utroligt meget.
Stereoperspektivet er nådesløst, hvilket man skal vænne sig lidt til. På indspilninger, hvor jeg før var vant til et lidt diffust stereoperspektiv, er der nu en helt klar definering af, hvad der befinder sig i hver kanal, hvilket både kan være godt og skidt - sidstnævnte naturligvis især på dårlige indspilninger, og dem kan jeg så konstatere, at jeg har en del af. Til gengæld spiller de, så fuglene synger, hvis den rigtige skive ryger i afspilleren.
Lidt guf for fodfetichister :
[img]http://img136.imageshack.us/img136/365/pict0019la5.jpg[/img]
Smuk ser den ud, og smukt spiller den:

Den foreløbige (og midlertidige) opstilling:

Venstre side:

Højre side:

Hvad byder fremtiden så på? Jeg vil gerne ud og lytte lidt på Lyngdorf og NuForce, da jeg drømmer om at få hele anlægget pakket ind i skænken, og det går sgutte med en Pathos Logos - den skal have mere luft.
Dernæst skal der en fladskærm str. 37"+ op over skænken, og så er jeg ved at være godt tilfreds. Meeeen ... jeg har det nu også meget godt med den lyd, jeg har lige nu  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg ved ikke lige, hvorfor det første billede blev et link i stedet - nogen der kan rette det?
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
zlay3r Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser verkligen otroligt bra ut det där :D
Låter säkert lika bra som det seru ut iaf.
Lycka till //David
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
damn, sådan nogle GamuTter er bare flotte!  matcher rigtig godt dit rack/skænk  det er bare nice  men på det billede af diskanten ligner det da at den er blevet trykket lidt ind? skal det se sådan ud?  __________________
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias2: tjah, den ser da ud ligesom her http://blog.stereophile.com/ces2007/107gamtweet/ - så det går jeg ud fra  __________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er fanme for lækre altså... det er helt vildt!! Jeg håber jeg kommer til at hører dem på messen i år, men for satan de er lækre,det er jo.. ja jeg sidder bare og savler
Ja jeg glæder mig til den dag jeg også får hørt på dem rigtigt!! Men mange gange tillykke med dem, det er virkelig klasse .
Kan du prøve at beskrive lyden? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kigger på det billede du har taget kontra det billede på nettet vil du kunne se en forskel ved diskanten. forskellen ligger i at det ligner at din ht's diskant er blevet presset på, da der er nogle foldninger (ligner der er 4 som danner en firekant) på dome'n som ikke er på billedet fra linket. jeg spørger så om det bare er et tilfælde eller om den virkelig ér trykket ind? __________________
|
Til top |
|
|
Honda#1 Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej på tråden 
Den på L5 monterede diskant er er Scan Speak D29 og den på stereophile linket er en Vifa XT 25. (billedet er forøvrigt fra Phi serien og ikke L serien)
D29 og XT25 er begge af ringradiator typen, men lyden (opløsningen) og især pris er meget forskellig!
Håber det løser "mysteriet"
__________________ Rigtige højttalere er lavet af massivt ægte træ!
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias2: har lige tjekket efter for at være helt sikker. Den er ikke trykket (ingen folder), så det må være lyset, der får det til at se sådan ud.
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 15 April 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det er en skam at du tager med i overvejelser omkring nyanskaffelser at de skal kunne puttes ind i skænken
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 16 April 2007 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan: Det bliver de skam også kun, hvis de lyder bedre end det, jeg har Fruen i huset ville da blive glad, hvis anlægget blev usynligt, men det lader sig nok ikke gøre med de højttalere. Jeg har dog hørt så meget godt om klasse D/switch mode, at jeg er nødt til at høre, om det er noget for mig.
|
Til top |
|
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 09 September 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu rigtig godt ud! L5 er super flotte i den farve!! Hvilke xindak kabler er det du har på? i følge min kammerat, som lige er skiftet fra SC 03 til vdh cs122, er xindak kablet noget af en farvelade.
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 09 September 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej er der kommet noget nyt på programmet, og stort tillykke med dine hter 
mvh
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
the_rieper:
Jeg kan ikke huske, hvilken model kabel fra Xindak, jeg har, men de
lyder ok. Lidt "bløde/mørke" i lyden. Jeg har nogle andre kabler, jeg
skal have testet med tiden (bl.a. teflar), men indtil videre må det
være, som det er (familien og jobbet tager for meget af tiden til, at
jeg gider eksperimentere, når jeg endelig får tid til at sætte mig i
sofaen og høre musik).
Novisad:
Der har været en eAr 202 samt eAR One hjemme i stuen og spille nogle
uger, men det blev nu en tand for kedeligt til min smag, og så synes
jeg betjeningen af forforstærkerdelen var meget ringe (dårlig
indgangsvælger, alt for følsom volumenkontrol).
Næste skridt må være at lytte til nogle lidt dyrere cd-afspillere end
min Esound, som ellers gør det fremragende til prisen. Jeg vil nu gerne
op i en klasse, der matcher resten af anlægget.
Men indtil videre har jeg ikke noget at klage over, så der sker nok ikke så meget i den nærmeste fremtid
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 12 September 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen jeg det er bare med at nyde musikken har også købt en del musik for tiden hvor ticen går med det,men hvorfor ikke prøve en primare cd31 den skule være rigtig go til prisen..
mvh
|
Til top |
|
|
Yoshimura Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare har jeg ikke den store fidus til - jeg synes de virker meget gumpetunge (hørte en af deres modeller på en Primare integreret forstærker, og det var ikke et hit). Men afspilleren alene kunne måske være ok. Ellers kunne jeg da godt tænke mig at lytte lidt til den Wadia, som Vassago har stående til 20K
|
Til top |
|
|