Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik Thue Nielsen Jeg synes det er super at du deltager her på siden og i debatten!! Det viser at man er indstillet på at løse problemerne.
Jeg kunne godt tænke mig at vide, om man vitterligt i fuld alvr mener, at det er helt acceptabelt at den omtalte NAD forstærker skal suse i diskanterne fordi den er så kraftig som den er??Og i så fald, har man så hos HFK en eller anden grænse for hvor kraftig en forstærker skal være for at den suser??? Er det noget der findes tekniske argumenter for?? Eller er det en hjemmebrygget forklaring?? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
HTN/NAD Branchemedlem

HiFi Klubben - NAD sales
Bruger siden: 17 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle i denne tråd Da vi alle herinde kender "Hurtig" og hans imponerende og altid negative syn på Hi-Fi Klubben - så ønsker vi fra Hi-Fi Klubbens side ganske enkelt ikke at bruge dyrebar tid på ham ved at kommentere på hans indlæg (det har vi gjort så riiiigeligt førhen og hopper ikke på limpinden.... længere). Vi mener istedet at vores kræfter er langt bedre brugt på at løse eventuelle problemer konstruktivt i dette tilfælde for "Fnulder", istedet for at bore os ned i en endeløs debat der basalt set kun handler om et personligt negativt korstog mod Hi-Fi Klubben.
Den afledte diskussion om hvorvidt susen kommer det ene eller andet sted fra har jeg meget tidligt i tråden forklaret hvad der sker i NAD's tilfælde, uden at gå dybt i detaljer. Men måske endnu vigtigere er at vi erkender: JA! NAD har en svag susen og det har vi aldrig lagt skjul på. Det har været diskuteret for cirka et år tilbage, siden har der nemlig været sat tiltag igang for at reducere den svage susen - hvilket kun har affødt ganske få henvendelser/diskussioner omkring dette emne.
Og slutteligt er vi er opmærksomme på yderligere at forbedre signal/støjforholdet på den nye serie der er på vej, så det ikke skulle blive et emne for diskussion fremover... - og som det kun er undtagelsesvist på den nuværende serie efter forbedringerne.
God weekend!
Hilsen Hi-Fi Klubben
Henrik Thue Nielsen Director of NAD Sales
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej, har lige købt en demo for en uges tid siden, og den gør akkurat det samme. Det er meget kraftig susen, og hvis jeg hører musik ved lav volume, er det rigtig træls. Æv, så må den jo retur, var overbevist om det bar mine effektblokke, men fik samme resultat da jeg sluttede højtalltere direkte til recieveren. Bad luck
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Ej, har lige købt en demo for en uges tid siden, og den gør akkurat det samme. Det er meget kraftig susen, og hvis jeg hører musik ved lav volume, er det rigtig træls.
Æv, så må den jo retur, var overbevist om det bar mine effektblokke, men fik samme resultat da jeg sluttede højtalltere direkte til recieveren.
Bad luck 
|
|
|
Kunne man fristet til at tro at det er Fnulder's aflagte du har fået  ? __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
StylaH skrev:
Ej, har lige købt en demo for en uges tid siden, og den gør akkurat det samme. Det er meget kraftig susen, og hvis jeg hører musik ved lav volume, er det rigtig træls.
Æv, så må den jo retur, var overbevist om det bar mine effektblokke, men fik samme resultat da jeg sluttede højtalltere direkte til recieveren.
Bad luck 
|
|
|
Kunne man fristet til at tro at det er Fnulder's aflagte du har fået ?
|
|
|
Det er faktisk fra klubben på amager jeg har fået den, så det kunne da godt tænkes  Edit: Men syntes det er helt kanon at HFK deltager i debatten, og kommer med nogle fornuftige indlæg, thumps up __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bliver jeg helt flov. Fjernbetjernigen fejler ikke noget. Det er bare min forkøelse om har omtåget mig total. Det susen skulle vist noget 50Hz susen har jeg ladet mig fortælle. Det kom og gik. Så en times film i går hvor det ikke var der. Nu må jeg ikke hjem igen her i aften og se en hel film og se om det bare var opstarts problemer.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er susen er det næppe 50Hz... Det vil du opleve som brummen fra basenheden. Når du kan høre det i diskanterne er det noget højere i frekvens. Mit bedste bud er at det stammer fra en eller anden digital kreds i forstærkeren der er dårligt afkoblet. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ar ja brummen er nok mere ordet
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Henrik Thue Nielsen: Drop nu det der pigesurhed.... Hvis du mener jeg tager fejl, så brug dig tiden på at bevise det, i stedet for at spilde tiden på pigesurhed og forklaringen om hvorfor i ikke vil bruge tid på at afkræfte påstande der kommer fra mig. Det er ynkeligt at se en så stor og så seriøs kæde som i påstår at være, hvis eneste argumentation er at de nægter at udtale sig!!! Mig bekendt har jeg ALDRIG kommet med usande argumenter overfor Jer, hvilket er mere end man kan sige om Jeres Anders And argumentation. Som sagt er den lige så seriøs, som når Peugeot prøver at bilde folk ind, at de skal sætte pris på at deres forlygtepærer springer i tide og utide, fordi det er et tegn på at det elektriske system er ekstra godt. Det er da jammerligt!!
Kom nu med den tekniske forklaring på hvorfor man ikke kan lave en forstærker med samme effekt som Jeres NAD, med et signal/støjforhold bedre end 90dB. Kom nu... så kan du vise alle jeres kunder hvor åndsvage mine argumenter er   . Så vil de sikkert også forstå hvorfor i for fremtiden ikke gider bruge tid på mig. Men som det ser ud nu, har i endnu aldrig formået at argumentere imod mig... Træls ikke...
Når du så har fortalt os alle sammen hvorfor det simpelthen ikke er muligt at lave en forstærker i samme effektklasse som NAD'en med bedre S/N end 90dB, skal jeg vise dig et par eksempler på at det endda er muligt at gøre meget bedre. Jeg kan også henvise til noget faglitteratur, så I kan bring jeres kompetence lidt op....    __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg kom hjem ca 20 var støjen der  . Men nu er den der ikke. Der er som om det kun er der omkring kl 19-21. Jeg har prøvet at afkoble ALT omkring hvilket heller ikke virker. Hmm mens jeg skriver dette som det lige i 3 sek og så forsvant det igen....
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Retur igen, og så ville jeg vende tilbage enten med pengene eller noget andet end NAD, specielt når HFK klubbens holdning er at kraftige effekttrin (vil ikke engang kalde NAD'en specielt kraftig) sagtens må larme lidt.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Da jeg kom hjem ca 20 var støjen der . Men nu er den der ikke. Der er som om det kun er der omkring kl 19-21. Jeg har prøvet at afkoble ALT omkring hvilket heller ikke virker. Hmm mens jeg skriver dette som det lige i 3 sek og så forsvant det igen.... |
|
|
Ja mon ikke det er en omme igen.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
HTN/NAD skrev:
Til alle i denne tråd Da vi alle herinde kender "Hurtig" og hans imponerende og altid negative syn på Hi-Fi Klubben - så ønsker vi fra Hi-Fi Klubbens side ganske enkelt ikke at bruge dyrebar tid på ham ved at kommentere på hans indlæg (det har vi gjort så riiiigeligt førhen og hopper ikke på limpinden.... længere). Vi mener istedet at vores kræfter er langt bedre brugt på at løse eventuelle problemer konstruktivt i dette tilfælde for "Fnulder", istedet for at bore os ned i en endeløs debat der basalt set kun handler om et personligt negativt korstog mod Hi-Fi Klubben.
Den afledte diskussion om hvorvidt susen kommer det ene eller andet sted fra har jeg meget tidligt i tråden forklaret hvad der sker i NAD's tilfælde, uden at gå dybt i detaljer. Men måske endnu vigtigere er at vi erkender: JA! NAD har en svag susen og det har vi aldrig lagt skjul på. Det har været diskuteret for cirka et år tilbage, siden har der nemlig været sat tiltag igang for at reducere den svage susen - hvilket kun har affødt ganske få henvendelser/diskussioner omkring dette emne.
Og slutteligt er vi er opmærksomme på yderligere at forbedre signal/støjforholdet på den nye serie der er på vej, så det ikke skulle blive et emne for diskussion fremover... - og som det kun er undtagelsesvist på den nuværende serie efter forbedringerne.
God weekend!
Hilsen Hi-Fi Klubben
Henrik Thue Nielsen Director of NAD Sales
|
|
|
Ja det må jo ses som om i giver hurtig ret . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er vel i virkeligheden heller ikke nogen grund til at komme med en undskyldning fra hifi-klubben hvorfor produktet ikke er bedre, den skulle vel komme fra NAD. At hifi-klubben så vælger at sælge produktet alligevel er en helt anden historie
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det overhovedet muligt at finde en ny H/K til ca 6000kr som er ligså god som NAD T763v2?
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
|
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm AVR 245 50w 5.995 det er jo faktisk kun den halve effekt
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

|
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fnulder skrev:
Hmm AVR 245 50w 5.995 det er jo faktisk kun den halve effekt |
|
|
Data kan du ikke bruge til noget , måske er de 50w lige nok. __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
|
Til top |
|
|