Emne: ICEpower nu fra Taiwan! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svenne Friis skrev:
Der er mærkeligt at alle tråde herinde der omhandler Icepower altid løber af sporet, det virker næsten som en religionskrig med talrige perfide personangreb...jeg stikker snuden frem alligevel for at dele min helt personlige erfaring.
Jeg har haft icepower i stuen i et par år nu. En kollega havde ved flere lejligheder nævnt at det der icepower var klart noget man skulle gi et lyt. Jeg faldt over en hjemmebyg-forstærker indeholdende HighFidelitys evaluation-board (tror jeg det hed) med 2 stk 500A moduler og strømforsyning. Det var bestemt ikke nogen ydre skønhed, men der var et hjerte af guld i dens indre og jeg var solgt på stedet til den vellyd jeg oplevede. Jeg hørte overskud, dynamik, transienter, opløsning, neutralitet og specielt i mellemtoneområdet hvor kvindestemmerne foldede sig ud. Det var en meget lykkelig tid, men så læste jeg om ASP1000 modulerne, flirtede med tanken om at købe et par Beast. Finanserne var så ikke lige til det, men faldt så over endnu en hjemmebygger indeholdende et sæt ASP1000 og den blev jeg simpelthen nødt til at prøve. Og jeg er stadig nyforelsket efter et par måneders samliv, der er simpelthen mere af det hele, flere detaljer, klippefast placering, bedre bredde og dybde, mere kontrol med hele registeret. Så nu er de gamle ice sat til at passe bagkanalerne i mit surround setup, jeg mangler dog lige en ekstra ASP1000 til center, så hvis der er nogen derude...
Men jeg lurer selvfølgelig på tips og tricks mht de små tweaks der kan vriste endnu mere ud af forstærkeren, Lunddahl trafoen ser interessant ud, er der nogen der har lyttet på en sådan tilføjelse ? Er den eller lignende som Bertram har leget med i en Ghost. Og hvad med kablingen, findes der bedre interne kabelføringer incl de små multistik som man kan købe for menneskepenge ?
På forhånd tak |
|
|
"Faldt" lige over dit indlæg, og ja, jeg kan sagtens følge dig/dit indlæg - hele vejen, og er helt enig - men ser sådan på det: lad kritikerne om dét, sålænge jeg har fået en super Amp, næsten "foræret", ja, så kan det da ikke blive bedre! - men tyss! sig det ikke til nogen, da priserne vil tage et mega spring op!
Der er en (lille) mulighed for at jeg sælger mine ASP1000..., men igen, det kræver, at det er bedre end ASP - ellers vil jeg da ikke sælge 
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svenne Friis skrev:
[QUOTE=Bernstorff] Ifølge Muranos hjemmeside er der nu en dansk importør: Odyssey Audio Denmark. Kender nogle prisen hos Odyssey?[/ QUOTE]
Jeg har prøvet at maile til ovennævnte omkring pris og leveringstider, men intet svar..... |
|
|
Bemærk venligst, at absolut ingen danske firmaer har tilkendegivet, at de er eller bliver importørere af Murano (endnu?)
Bl.a er det f.eks nødvendigt med (kostbare og tidskrævende) tekniske og sikkerhedsmæssige godkendelser fra myndighederne, når der er tale om nye produkter der skal sælges til Europa for første gang.
De vejledende udsalgspriser fra USA er offentligtgjort tidligere i tråden, men vi tager dem lige en gang til..
For at finde prisen i danske kroner skal du gange den opgivne dollarpris med ca. 6, og så skal vi lægge dansk moms på 25 % til. (for at holde liv i lille Danmark )
Priserne for Murano Audio som er fremstillet med B&O´s ICEpower moduler, vil så omregnet forhåbentlig blive som følger ved et evt. kommende salg i Danmark
____________________________________________________________ ________ P-1000S Plus, (ægte 1000 Watt) , 899 Dollar /stk. (monoblokke)- svarer pt. til 5400 kr. plus moms ____________________________________________________________ ________ P-500S Plus, (ægte 500 Watt) 699 Dollar /stk. (monoblokke) - svarer pt. til 4200 kr. plus moms ____________________________________________________________ ________ E-200S, 899 Dollar /stk. (Stereo integreretforstærker) svarer pt. til - 5400 kr. plus moms ____________________________________________________________ ________
Murano forstærkeren er i øjeblikket desværre næsten umulige at købe , medmindre man bor ude i USA eller Østen, Vi må blot håbe, at prisen kan holdes nede, indtil der bliver en mulighed for at købe dem herhjemme... 
Udviklingen vil blive fulgt nøje og så snart der foreligger relevante oplysninger, vil de naturligvis blive bragt.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til al den debat, om Ice kan modificeres eller ej, så er her en anmeldelse af en modificeret Ice, hvor de beskriver nøjagtig hvad, der er ændret. De fleste ting er udenfor Ice modulet såsom terminaler, intern wiring osv osv, men der er faktisk også beskrevet modificeringer på selve modulet. Så det kan jo altså lade sig gøre  http://www.sixmoons.com/audioreviews/underwood3/ref1000.html Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Til al den debat, om Ice kan modificeres eller ej, så er her en anmeldelse af en modificeret Ice, hvor de beskriver nøjagtig hvad, der er ændret. De fleste ting er udenfor Ice modulet såsom terminaler, intern wiring osv osv, men der er faktisk også beskrevet modificeringer på selve modulet. Så det kan jo altså lade sig gøre 
http://www.sixmoons.com/audioreviews/underwood3/ref1000.html
Hilsen, Morten
|
|
|
Kan du ikke skrive om, hvad der kan lade sig gøre at modificere på et ICEpower modul udover stik m.m 
Beskriv i rimeligt klart sprog de vigtigste ændringer på selve ICE power modulet, og særligt hvorfor at der pludselig skulle ske nogle (tilfældige) ændringer på selve modulet f.eks 1000ASP modulet som simplelhen er anerkendt som noget nær det ultimative lydmæssigt, fremfor blot at linke til en engelsksproget lang artikel, som ingen alligevel orker at læse..
Det er jo lige her og nu debatten forgår og så må du også komme med argumenterne her!
Indtil da kan dine postulater slet ikke tages seriøst, og de er blot med til at forplumre debatten 
Som en sidebemærkning vil jeg alligevel blot referere til hvad konklusionen ender med, så kan TRX850 og andre komme med argumenterne.
"These modified Level 2 amplifiers may not be better in the strict sense of the word but they are different and may just sound better in your system"
Oversættelse."Disse modificerede (model 2) forstærkere blev måske ikke bedre, i ordets egentlige forstand, men de er anderledes/speciel/usædvanlig og kan måske lyde bedre i dit set-up."
Altså i klart sprog: Altså absolut ingen grund til at pille ved de færdige ICE power moduler, med f.eks andre kondensatorer og modstande o.l. for det kommer faktisk til at lyde dårligere, og når man får at vide at når prisen for en såkaldt modification beløber sig til 1490 dollars! ( ca 8500 danske kroner), ja så er pengene jo blot smidt ud af vinduet.
Men det gode ved historien er, at forsøget er blevet gjort ... Så er det emne formentligt uddebatteret et stykke tid , indtil der kommer en ny Georg Gearløse på banen 
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
TRX850 skrev:
Til al den debat, om Ice kan modificeres eller ej, så er her en anmeldelse af en modificeret Ice, hvor de beskriver nøjagtig hvad, der er ændret. De fleste ting er udenfor Ice modulet såsom terminaler, intern wiring osv osv, men der er faktisk også beskrevet modificeringer på selve modulet. Så det kan jo altså lade sig gøre 
http://www.sixmoons.com/audioreviews/underwood3/ref1000.html
Hilsen, Morten
|
|
|
Indtil da kan dine postulater slet ikke tages seriøst, og de er blot med til at forplumre debatten  |
|
|
Det var dog en noget speciel holdning du kommer med..!!! Der har været skrevet side op og side ned i tråden om, hvorvidt Ice kan modificeres eller ej. Så viser jeg en anmeldelse, hvor det står helt tydeligt og præcist, hvad der er modificeret på og rundt om modulerne, og du skriver jeg ''kommer med postulater, der slet ikke kan tages seriøst, og at jeg forplumrer debatten'' Tak for kaffe siger jeg bare...!!?? Håber da den  skulle tages ''alvorligt''  Du beder mig også beskrive i rimelig klare vendinger, hvad der kan modificeres på Ice modulerne... nej, det kan jeg desværre godt nok ikke lige gøre. Pas! Hilsen, Morten
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da godt at at du så blinket i øjet , ellers var du da røget helt op i luften 
Jeg faldt såmænd bare over at du havde læst en artikel hvor du havde læst om modificationer , men at du tilsyneladene ikke var mere interesseret i debatten, at du end ikke gad at beskrive det vigtigste i artiklen. En artikel, som du mener er vigtig nok til at der skal linkes til den
Jeg mener, det var da det mindste man kunne forlange, hvis man vil tilføje debatten noget nyt i et dansk forum
På den måde efterlader du netop indtrykket af et påstulat, der ikke kan efterprøves af alle dem der ikke er gode til engelsk , og derfor virker dit indlæg som det som det modsatte af klarhed, nemlig forplumrende. Forstår du det,- Søren...? 
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
Nu har jeg ikke været med hele debatten, men kan fortælle at jeg har Aer202 fra Acustic Reality, og er ganske tilfreds med lyden osv. Jeg ville modifisere den ene med balanceret indput. Ved den lejlighed opdagede jeg at plus gik til minus på printet i indgangen og omvendt på udgangen, jeg kontaktede AC men fik et svar om at det ville være for dyrt og at lednings ombytningen var for at forboble indgangs impedansen osv.. Så jeg endte med at gøre det selv og det virker fint.
Men det er måske sådan AC laver modifiserede ICe moduler.
Der er fler firmaer bla. også Rotel der laver forstærkere med ICe og de kan self godt modifisere med trafo osv. men selve modulet er en patenteret løsning fra B&0 powerhouse, skal der laves noget om der, skal det være med tilladelse fra dem. Noget andet er hvis man selv vil modifisere sit eget modul.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle som tvivler på om ICE power modulerne i ASP serien spiller godt nok. Ja det syntes jeg de gør, og jeg kunne ikke drømme om at bruge andre forstærkere. B&O har ennu en gang udført en genistreg.
Jeg tror problemet ligger i, at rigtigt mange personer har meget svært ved at accepterer at Bang & Olufsen med klasse D. ICEpower ASP serien, har skabt et HI-FI produkt i verdens klasse, og samtidigt har patent på det.
Accepter dog at der i dette produkt ligger mere end 10 års Dansk forskning, og slå ud af hovedet at man hjemme på køkken bordet kan gøre det bedre.
Jeg kan da godt se det er irriterende for alle jer, der bruger energi på at sable B&O ned, men kommer der en forbedret udgave, vil den også komme fra Bang & Olufsen, og deres mål er at de nye moduler kun fylde ½ så meget.
Jeg vel foreslå at vi bruger vores krudt på at sutter plattenslagerne fra = de producenter der forsøger at bilde os ind, at de med hokuspokus har forbedret ASP modulerne, lad os forpokker bruge energien på at finde ASP modulerne uanset indpakning til den laveste pris.
Hvis designet ikke passer os, vil det ikke koste en herregård at lave om på det. Dette skal også ses i lyset af de rygter der siger, at modul prisen er steget til det dobbelte for de enkelte moduler. Kan det mon virkeligt passe ??, eller er det et nyt forsøg på at retfærdigøre de prisforhøjelser vi ser ??.
Hvis du er på jagt efter et brugt kabinet montere ICEpower trin, vil jeg anbefale at du sikre dig
at kabinettet indeholder et af de nedenstående ASP moduler, som har indbygget strømforsyning.
Audio branchen er ved at gøre op med de sidste 40 års traditionelle Klasse A og klasse AB forstærkere. Bang & Olufsen ICEpower A/S er i fuld gang med at optimere den digitale forstærker, opbygget med switching teknologi.
Vellyd i klasse D . Af Michal Fahlgren.
Når ICEpower teknologiens hurtigtswitchende efekttransistorer "hakker lyden i småstykker" for efterfølgende at reproducere den helt ud i sluttrinet, opnås en række fordele i forhold til dentraditionelle audioforstærker baseret på bipolære transistorer. Først og fremmest en langt højere effektivitet, men også en forbedret lydgengivelse. Til gengæld stilles der krav om endybtgående ekspertise inden for områder som EMC (elektromagnetisk -kompatibilitet) og HF- teknik. Hvor almindelige klasse AB forstærkere under optimale forhold kan opnå en effektivitet på op til 40%, kommer en ICEpowerforstærker op på 96-97% ved fuld efekt - og målet er at nå endnu højere op, specielt ved lave udgangseffekter, hvor forstærkeren typisk opererer. Samtidig taler vi om et dynamikområde på 120 db, så selv den mest krævende musikform kan gengives realistisk.
Effektiviteten som drivkraft.
Karsten Nielsen er i dag er teknisk direktør for Bang & Olufsen ICEpower a/s, som han var med til at grundlægge i 1999. Karsten Nielsen have næppe fem år tidligere da han indledte sit Pd.d.-projekt drømt omden både teknologiske og kommercille succes det ville medføre. Han dimitterede fra DTU som ingeniør i 1994 med speciale inden for digital signalbehandling, og blev straks anbefalet at deltage i Ph.d.- projekt med fokus på nedbringelse af audioforstærkerens energiforbrug under drift. Projektet blev finansieret af Energistyrelsen, Bang &Olufsen samt DTU.
Som udgangspunkt læste han alle petenter på forstærkere fra 1940 til i dag, samt omkring 600-800 videnskabelige artikler. Allerede tilbage i 1957 blev klasse D princippet beskrevet for første gang, men dengang havde man ikke den nødvendige teknologi til at producere hurtigtswitchende efekttransistorer. Man havde heller ikke styr på den måde, effekttransistorer skal drives på. Og man viste heller ikke ret meget om hverken modulation eller fejlkorrektions principper, fortæller Karsten Nielsen.
Modulationsprencipper fra motorstyringer.
Karsten Nielsen fandt hurtigt ud af at anvende samme PWM principper (pulsbreddemodulation) i klasse D forstærkeren, som kendes fra avancerede motorstyringer. Men grundlæggende måtte han udvikle nye modulationsformer og fejlkorrektionsalgoritmer samt finde helt nye måder at styre transistorer. hvilket både gav anledning til en række patenter og videnskabelige artikler i globalt anerkendte tidsskrifter.
Da projektet var færdigt i 1998, havde han faktisk nået målet: At vise, at det er muligt at opnå en rigtig høj effektivitet samt nogle audio- specifikationer, som ikke på nogen måde stod tilbage i forhold til den "gamle" forstærkere; faktisk var reproduktionen i bassen klart bedre, og en række high-end virksomheder, der anvender ICEpower i dag, mener, at ICEpowerovergår traditionelle high-end forstærkere på alle lydparameter.
Allerede i 1997 gik Bang & Olufsen i gang med at udvikle den første aktive højttaler ( BeoLab 1 ) med ICEpower - så meget troede de på princippet siger Karsten Nielsen.
Enormt potentiale.
Bang & Olufsen og Karsten Nielsen indså hurtigt, at ICEpower-teknologien har et meget større potentiale end Bang & Olufsen allene kan udnytte, og etablerede derfor Bang & Olufsen ICEpower A/S, som i dag har over 50 audio producerende virksomheder som kunder. Med en omsætning på omkring 43 millioner kroner giver virksomheden i 2003/2004 for første gang overskud, men teknologien giver løfter om langt større udbredelse og langt større kommercielle resultater. Visionen om at foretage en konvrtering diregte fra lysnettet til lyd med en endnu højere effektivitet end i dag kan vi muligvis realisere i løbet af 2 - 3 år. Mulighederne er der i hvert fald, slutter Karsten Nielsen.
På udstillingen i Oslo oktober 2005 havde B&O en opstilling, indkluderede et stereo ASP ICEpower 500 Watt forstærker trin.
Her sættes det under lup !
Mens jeg skriver dette er trinet ved at blive afhente og det er jeg en lille smule trist over. Det er nemlig på rigtig mange måder et virkelig positivt bekendtskab og lover godt for den videre udvikling af klasse D forstærkere. Jeg vil ikke vove mig ud i en tekniske gennemgang af ICE forstærkers teknologi, men nøjes med at fremhæve, at der er et par oplagte fordele ved denne teknologi.
Først og fremmest er varmetabet langt mindre end konventionelle konstruktioner. Det betyder, at forstærkerne – alt andet lige – kan konstrueres med mindre kølearealer. Det giver mindre forbrug af råvarer, mindre størrelse og komponenterne undgår de store temperaturudsving, der ofte kan være i almindelige forstærkere – for slet ikke at tale om klasse A trin… Desuden skulle forvrængningen være særdeles lav ligesom forstærkeren skulle være mindre følsomme over for varierende højttalerbelastninger.
Så meget for teknikken…. ! Technical University of Denmark and Bang & Olufsen Powerhouse a/s. Class D operation, produces exceptional distortion specifications with relatively simple hardware.
Stereotrin er særdeles kompakte og vejer stort set ingenting. Men selv om de er mindre end en telefonbog, yder de alligevel respektable 250 watt i 8 ohm 500 watt i 4 ohm…
Så er der designet – mand… designet er totalt i orden med den beskedne størrelse, det buede aluminiumsfront. Jeg er overbevist om, at hvis du har problemer med at overtale resten af husstanden til at investere i 2 x 250 watt i 8 ohm, så list lige en hjem i hi-tech reolen, så skal du bare se !!
Bagsiden er lidt anderledes, end vi er vant til at se. Trinet er udelukkende forsynet med to balancerede indgang. Lidt irriterende, men givetvis for ikke at kompromittere ICE-modulernes ultralave støjniveau. Afbryderen sidder lidt ubekvemt på bagsiden, men med en forbrug på 8 watt uden musik kan forstærkerne jo lige så godt stå tændt konstant.
Mine erfaringer med ICE-powered forstærkere er ganske begrænset, så det var som vanligt vore GamuT D200 effekttrin, der måtte stå som reference. Under testen havde vi desuden højttalere forbi som B&W 703, Dali Euphonia MS5, DLS 55, System Audio 1280 Mk II og Dali Minuet, så vi har været dækket nogenlunde ind. På CD-siden havde vi besøg af Wadia 302, mens forforstærkningen som vanligt blev foretaget af vores pragtfulde Bryston. Liniekablerne var udelukkende Analysis Plus Golden Oval, mens strømkablerne er Analysis Plus Power Oval. Som et kuriosum havde vi Sythesis Audio FLOS koblet på en stor del af tiden til styring af udsving på el-nettet.
Som så ofte før er det altid et godt tegn, når lytterummet pludselig ligner en slagmark af CD’ere, der ligger overalt på gulvet foran anlægget. Det betyder, at jeg altid glemmer at lytte til anlæg, men i stedet bruger talløse timer på at genopleve den bedste musik, mine ører synes, mennesket har skabt. Efter en uges tids svælgen i god musik, fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud af, hvad det egentlig er for egenskaber, der gør oplevelsen af musik så glimrende.
Først og fremmest er det givetvis de mange hestekræfter, dette trin ligger inde med. Det er nærmest ligegyldigt, hvad de bliver pumpet med, så ekspederes signalet bare videre i tilpas forstærket grad til højttalerne, som ikke for en chance for at drive gæk med udgangstrinnene. Der er virkelig et fast greb om basenhedernes udsving med en glimrende præcision i både start og stop af enhederne. Det betyder naturligvis, at det dybeste område står skåret ud i marmor. Nyd samarbejdet mellem bas og stortromme på Dream Theaters dobbelt CD ” Six Degrees Of Inner Turbulence”, som trinet får til at smelte sammen i den symbiotiske tilstand, de skal være i. Tilbageholdenheden er ganske besnærrende, da lyden på ingen måde antager en klinisk aggressiv karakter, men mere giver en fornemmelse af udstrakthed og neutral overgang til basområdet fra det krystalklare og sædvanligvis svære mellemtoneområde. Når du sidder og følger med i en bedårende kvindestemme opdager du for alvor, hvor støjfri og ”sort” baggrunden bag musikken er. Specielt sammen med Wadia 302 er denne egenskab helt forrygende og sætter musikkens sjæl i et utroligt perspektiv, der kan blive yderst vanedannende. Denne fornemme baggrund er tydelig hele vejen op i gennem frekvensområdet og danner også en virkelig kvalificeret baggrund for B&O's ICEpower fremragende dynamiske egenskaber. Selv ved meget lave niveauer er dynamikken glimrende og giver din hjerne de bedste muligheder for at kompensere for niveuet og forestille sig dynamikken i ”live-niveau”. Ved naturlige lydtryk er det tydeligt, at homogeniteten i dynamikken er god og ikke favorisrere specielle områder.
Placeringen af instrumenter er så god, som du kun forventer i langt højere prisklasser. Der er glimrende bredde og luft mellem instrumenterne. Du er ikke på noget tidspunkt i tvivl om, hvem der sidder / står og synger eller spiller hvor i lydbilledet. Det gør den samlede oplevelse aldeles levende og nærværende.
Konklusion:
B&O's ICEpower trin er en særdeles kompetent forstærker, som jeg med glæde kunne forstille mig syv stykker af i hjemmebiffen. Dens spillestil er fremadrettet og slank – nærmest skandinavisk i sin tilgang - med glimrende præsentation af scenen både hvad angår dynamik og perspektiv. Har du meget lystklingende udstyr, skal du dog passe lidt på ved høje niveauer. Trinet er ellers på alle måder fremragende og anbefales varmt herfra.
Læs denne "test" hos fra High fidelity

Styr på energiforbruget med ICEpower® Bang & Olufsens forstærkerteknologi giver større ydeevne med et mindre energiforbrug.
Langt størstedelen af den effekt, som en forstærker tilføres, bliver til varme i stedet for at blive brugt effektivt. Det drejer sig om hele 99% af den tilførte effekt. Varmen skal væk fra forstærkeren, så den ikke brænder sammen, og derfor er forstærkere ofte udstyret med store køleplader. Det gælder dog ikke for ICEpower®, som er Bang & Olufsens forstærkerteknologi.
Forstærkeren bruger nemlig 10 gange så lidt strøm for at opnå den samme effekt som en almindelig forstærker. Det betyder, at forstærkeren på grund af den mindre effekttilførsel producerer langt mindre varme, hvorfor det ikke er nødvendigt med store køleplader. Miljøfordelene ses altså både ved det reducerede energiforbrug men også ved, at der spares materialer til køleplader.
Sammenligner man en BeoLab1, som er udstyret med ICEpower®, med et tilsvarende af Bang & Olufsens produkter, BeoLab Penta (uden ICEpower®), bliver miljøfordelene på effektforbruget meget tydelige.
Hvor BeoLab Penta bruger 24 W, når den er tændt, bruger BeoLab1 kun 14 W. Effektforbruget er altså faldet med 40 %, og det selvom BeoLab 1 har en maksimal ydeevne på hele 600 W mod kun 150 W i BeoLab Penta.
Tror i han fedter for svigerfar 
PC'en som omdrejningspunkt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
Det var da godt at at du så blinket i øjet , ellers var du da røget helt op i luften 
Jeg faldt såmænd bare over at du havde læst en artikel hvor du havde læst om modificationer , men at du tilsyneladene ikke var mere interesseret i debatten, at du end ikke gad at beskrive det vigtigste i artiklen. En artikel, som du mener er vigtig nok til at der skal linkes til den
Jeg mener, det var da det mindste man kunne forlange, hvis man vil tilføje debatten noget nyt i et dansk forum
På den måde efterlader du netop indtrykket af et påstulat, der ikke kan efterprøves af alle dem der ikke er gode til engelsk , og derfor virker dit indlæg som det som det modsatte af klarhed, nemlig forplumrende. Forstår du det,- Søren...?  |
|
|
Ja, nu har jeg forstået, at du er for ''laid-back'' til selv at søge oplysninger i et link, som derfor er forplumrende postulater i din verden. Du vil hellere være foruden linken, og de faktuelle informationer om Ice modifikationer  OK, jeg linker ikke igen, hvis jeg finder mere faktuelt om Ice modifikationer, derved kan den forplumrede subjektive, holdningsladede og postulerende diskussion om, hvorvidt Ice kan modificeres eller ej jo også trives i bedste velgående!
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg siger nu tak for linket!
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sjovt som nogle bare vil hakke på B&O, men man kan da takke dem for at vi har HiFi da det var dem der opfandt strømforsyningen til audio/ tv produkter. Men ok det ville andre måske have gjort hvis.. :-)
Men der hakkes på lyden osv. men jeg kan da sige, at selv om B&o ikke bruger tunge trafoer, tykke kabler osv. så spiller deres Beolap5 alligevel bedre end f.eks. nogle direkte sammenlignelige aktive højtaler til den dobbelte pris. Jeg har hørt dem begge.
Dem jeg tænker på er Meridians DSP 7000 til 110k stykket. De er aktive og har digital indput, men ingen analog. De kører delefilter digital men har ingen rumkorektion i bassen. De kan slet ikke være med Beolap5.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medens vi venter på nyt om Murano P-1000S plus / P-500S plus.
AR Ear 202 no more?!
Læs hvad Peter Thomsen, Acoustic Reality skrev sommeren 2006 her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan skrev:
|
Ja det er sjovt som nogle bare vil hakke på B&O, men man kan da takke dem for at vi har HiFi da det var dem der opfandt strømforsyningen til audio/ tv produkter. Men ok det ville andre måske have gjort hvis.. :-)
Men der hakkes på lyden osv. men jeg kan da sige, at selv om B&o ikke bruger tunge trafoer, tykke kabler osv. så spiller deres Beolap5 alligevel bedre end f.eks. nogle direkte sammenlignelige aktive højtaler til den dobbelte pris. Jeg har hørt dem begge.
Dem jeg tænker på er Meridians DSP 7000 til 110k stykket. De er aktive og har digital indput, men ingen analog. De kører delefilter digital men har ingen rumkorektion i bassen. De kan slet ikke være med Beolap5.
|
|
|
min direkte sammenligning var med dsp 5200,som jeg syntes gjorde det bedre end beolab 5.Men det skal da også lige siges at dsp 5200 er en af de ht som jeg rigtig gerne ville have til at stå i min stue.Hørte dsp5200 på en G68 som har korrektion ala B&O.har selv haft en Lyngdorf effekt til låns fra hifiklubben,for mulig opgradering til min Primare spa 21.Bortset fra en lidt mere præcis/slankere bas syntes jeg at Primaren gjorde det bedre/anderledes.Meget mere liv.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. påstanden om at der findes en dansk importør af Murano Icepower forstærkere.
Bemærk venligst, at absolut ingen danske firmaer har tilkendegivet, at de er eller bliver importørere af Murano .(desværre..)
Det er forståeligt, at ventetiden for mange af os er lang, når nu de lækre ICEpower forstærkerne fra Murano næsten er inden for rækkevidde, og det til den "rigtige" pris.
Teorestisk set kunne det såmænd godt tænkes, at være en fejl fra Muranos side, at et dansk firma er blevet nævnt på deres hjemmeside, men det må tiden jo vise.. håbet er lysegrønt 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital/Semi-digital teknologien er fremtiden indenfor HIFI forstærkere...
Min næste forstærker bliver i hvert fald også en Lyngdorf eller en Ice/Tripath baseret forstærker.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har igennem længere tid stået som den danske importør af Murano's produkter. Desværre blive dette samarbejde ikke til noget, da Murano har meddelt mig at de ikke har lyst til at sælge til Europa bl.a grundet udgifter til CE-godkendelse. Det er en useriøs tilgang til tingene og jeg har derfor meddelt dem at jeg ikke agter at starte importen af dem alligevel.
Jeg har bedt dem om at fjerne mig fra deres hjemmeside, men de er meget sløve til at reagere. Jeg har talt med andres af deres "leverandører" i Europa, og det viser sig at ingen af dem sælger Murano og at de også har bedt Murano om at fjerne dem fra siden.
Til de der har kontaktet mig vedrørende Murano, så er jeg ked af at jeg ikke har meldt ud tidligere, men jeg har forgæves forsøgt at få Murano til at ændre deres holdning til Europa.
Mvh Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 April 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian
Det var da en kedelig afslutning på dit / vores ellers lovende eventyr. Det ser ud som om de kan købes her, men hvad er det for en møntfod prisen står i. Er det Taiwan new dollars ( TWT ) . ??
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan de fleste have råd til Muranoen, desværre har han kun 18 stk på lager, og til en pris på 5859 danske kroner pr stk plus porto, så skal de nok finde deres ejermand meget hurtigt. Bemærk at det er en forretning og ikke en privat som sælger..
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den amp ser godt nok gennemarbejdet ud (også selvom B&O står for det væsentligste). Jeg er dog ikke tryg ved, at den ikke er CE mærket.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|