Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICEpower nu fra Taiwan! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Predator

Mine ICE monoblokke får stereo signalet via PowerLink fra mit BeoVision 7-40" TV
Her er det også muligt at justere diskant/ bas/ og loudness funktion.
Jeg kan ikke genkende påstanden om lyden er for skarp. Mine HT'er er BeoVox Penta.
altså den passive model. Ved afspilning af musikDVD'er i tds er lyden helt fantastisk.

Jeg kan kun anbefale et sæt ASP ICEpower trin i 500 eller 1000 Watt.
- og jeg er så dum, at jeg har planer om at sælge mine fantastiske ASP1000...
Men jeg kan vel være så heldig, at kunne få dem brugte, hvis jeg kommer til at savne dem for meget
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Peter Pan skrev:
Predator

Mine ICE monoblokke får stereo signalet via PowerLink fra mit BeoVision 7-40" TV
Jeg kan ikke genkende påstanden om lyden er for skarp. Mine HT'er er BeoVox Penta.
altså den passive model. Ved afspilning af musikDVD'er i tds er lyden helt fantastisk.

Men jeg kan vel være så heldig, at kunne få dem brugte, hvis jeg kommer til at savne dem for meget

Kun selve modulerne, eller er det et færdigt sæt forstærkere du har?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Go4it

Tager jeg fejl, når jeg nu fornemmer der foregår en handel under bordet i et velrenumeret forum ?? 

Det kan du da ikke mene, det må være fordi du dengang valgte 1000 Watt

Se ICEpower500ASP datasheeet i pdf file her                                                                          

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har få oplyst følgende priser, som er i amerikanske dollars, og som skulle blive de rigtige.

For at finde prisen i danske kroner skal du gange den opgivne dollar pris med ca. 6,  og så skal
vi lægge momsen til.

Priserne for Murano Audio som er baseret på  B&O´s ICEpower moduler er som følger:
____________________________________________________________ ________
P-1000S Plus, 899 Dollar /stk. (monoblokke)-   svarer  pt. til 5400 kr. plus moms
P-500S Plus ,699 Dollar /stk. (monoblokke)    -  svarer pt. til 4200 kr. plus moms
E-200S, 899 Dollar /stk. (Stereo integreretforstærker) svarer pt  til - 5400 kr. plus moms

Murano forstærkeren er i øjeblikket desværre næsten umulig at få fat i, medmindre man bor i Østen
Men ifølge info, er ingen tvivl om at Murano Audio vil finde en forhandler i Danmark
inden for ganske kort tid!  ( Kilde kan ikke oplyses.)

Håbe at prisen kan holdes ...

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Go4it skrev:
Peter Pan skrev:
Predator

Kun selve modulerne, eller er det et færdigt sæt forstærkere du har?
Det er et sæt fra AR... 

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Go4it

Tager jeg fejl, når jeg nu fornemmer der foregår en handel under bordet i et velrenumeret forum ?? 

Det kan du da ikke mene, det må være fordi du dengang valgte 1000 Watt

Se ICEpower500ASP datasheeet i pdf file her                                                                          

Jeg forstår ikke helt dit indlæg - men hvis jeg skal sælge noget, kommer det under "køb/salg" - når jeg har besluttet mig for at sælge, hvad jeg ikke helt har med mine 1000ASP...

Og til det sidste, så går jeg mere op i lyd end nogle data i pdf, da alle jo ved at (gode) data ikke behøver at være det samme som vellyd 

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Lad os bede til at danske  priser  holder ... Jo før Murano kommer til Danmark, - jo bedre  

Murano tegner til at bliver en seriøs spiller inden for Klase D forstærkere, og det letter vores adgang til de eftertragtede B&O ICEpower 500ASP  og 1000ASP moduler betydeligt.

Det er altid sundt med lidt konkurence, det har der ikke været meget af hidtil.  Det skulle lige være om at sætte prisen højest muligt!

Jeg bemærker den beskedne merpris imellem en 500 og 1000 watt.

Det er utroligt at man kan få så mange Hi-End Watt nu, hvem havde troet at det ville blive muligt for nogle år siden?

Hvis 500 ægte RMS watt er

hvad er et-tusinde ægte watt så? ?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Lad os håbe at de danske  priser kan holdes ... Jo før Murano kommer til Danmark, - jo bedre  

Murano tegner til at bliver en seriøs spiller inden for Klase D forstærkere, og det letter vores adgang til de eftertragtede B&O ICEpower 500ASP  og 1000ASP moduler betydeligt.

Det er altid sundt med lidt konkurence, det har der ikke været meget af hidtil.  Det skulle lige være om at sætte prisen højest muligt!

Jeg bemærker den beskedne merpris imellem en 500 og 1000 watt.

Det er utroligt at man kan få så mange Hi-End Watt nu, hvem havde troet at det ville blive muligt for nogle år siden?

Hvis 500 ægte watt er vildt..

hvad er et-tusinde ægte  watt så? ?

Hvem har givet ICEpower "High-end" prædikatet???

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hvem har givet ICEpower "High-end" prædikatet???

[/QUOTE]

Det har jeg da

Mvh. l´Blundt

Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Tjaa, High End er jo et begreb, - men hvis du vil kalde det noget andet,  kan du jo bare gøre det..

Jeg har forstået at Jeff Roland bruger ICE Power modulerne i en 100.000 kroners forstærker.Det er der sikkert mange som vil kalde high End,  prisen er ihvertfald

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

BeoFan skrev:

Tjaa, High End er jo et begreb, - men hvis du vil kalde det noget andet,  kan du jo bare gøre det..

Jeg har forstået at Jeff Roland bruger ICE Power modulerne i en 100.000 kroners forstærker.Det er der sikkert mange som vil kalde high End,  prisen er ihvertfald

Fair nok. Så ICE i Jeff Roland er High-end pga. prisen, mens ICE i Murano er ??? hehe - læs lige Hurtigs forklaringer tidligere i tråden: The sh*t is the same!

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

NADali: Fordi Hurtig siger det er sh*t, dårligt, umusikalsk eller hvilke ord man nu kan bruge betyder ikke at det er sandheden. Herhjemme i mit anlæg er det ihvertfald guld

Og i forhold til venners, families, kollegaers og det meste af Danmarks anlæg er det High-End.

Mvh. l´Blundt

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

IcePower <> IcePower

Kan da godt være, at IcePower modulerne er standard, når de forlader B&O, men det gør dem ikke ens, når de sidder i de færdige produkter - kender til en producent, der benytter modificerede moduler i deres produktion. Optimeret ud fra lyttetest, så de passer til en bestemt lydfilosofi.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

øhh, hvordan er det lige du læser en tekst og hvilken dagsorden har du?

Bl.a Jeff Roland  produkter er normalt kendt og respekteret for at producere High End udstyr, og her så jeg faktisk helt bort fra prisen, dernæst  legede jeg med ordene  og konstaterede at prisen (også)var High End.

Da der som sagt benyttes præsis samme moduler i den nye Murano, ville det være underlig, hvis lyden pludselig fra den ene dag til den anden, er blevet til ordinær Hi-Fi blot fordi man ikke benytter samme stik og et par stumper intern ledning!

Lyden fra IcePower 1000ASP  er absolut den rene High End lyd, hvad enten du kan lide det eller ej og 500ASP vil mange sikkert karakterisere som det samme, pilen peger ihvert fald opad! 

"Gammeldags" forstærkere er blevet fuldstændigt  udkonkurreret, på stort set alle punkter og det er vel i virkeligheden det, der er sagens kerne!

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

NADali: Fordi Hurtig siger det er sh*t, dårligt, umusikalsk eller hvilke ord man nu kan bruge betyder ikke at det er sandheden. Herhjemme i mit anlæg er det ihvertfald guld

Og i forhold til venners, families, kollegaers og det meste af Danmarks anlæg er det High-End.

Mvh. l´Blundt

Kort og præcist og gældende for ICEpower 500 og 1000 modulerne. Tak

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

BeoFan: Jeg takker B&O Nu har jeg ikke den største erfaring af alle her på forum med en masse forskelligt grej, Men til prisen synes jeg ihvertfald Ice er High-End. Da jeg brugte Ear202 kunne den tydeligt(MEGET) vise forskellene mellem Cambridge C500, Meridian 501, Densen 200(hedder den vist) og Gamut C2R. Og det var altså en effekt til 3000kr. Og nu sidder jeg så med Ear1001 og en helt anden forforstærker.

Så jeg har ikke andet end LOVE til Icepower

Mvh. l´Blundt

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Hvis man læser Hurtigs gode udredning så siger han faktisk stort set kun rosende ting om ICEpower (og for den sags skyld B&O) - Prøv at læse det! I samme tekst kommer han også med en forklaring på, hvorfor ICEpower i hans øjne ikke er High-end.

Jeg har ingen dagsorden overhovedet. Jeg kunne selv i høj grad fristes til at anskaffe noget ICE-gear. Jeg spørger bare til, hvorfor ICEpower skulle være high-end...

Ud fra jeres svar kan jeg kun forstå det sådan, at det er en privat-opfattelse, hvornår noget er High-end, hvor prisen dog er en faktor??

l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

NADali: Som jeg skrev ´Fordi Hurtig siger det er sh*t, dårligt, umusikalsk eller hvilke ord man nu kan bruge betyder ikke at det er sandheden.´ I mine øjne er det High-End. I Hurtigs øjne er det ikke. Men ærlig talt så aner jeg ikke om det er High-End, ikke mere end Hurtig aner det

Og kigger man på folks meget forskellige meninger om forskellige produker, ikke kun Icepower, så er der heller ikke andre der aner det.

Mvh. l´Blundt

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Jay l`Blundt skrev:

NADali: Som jeg skrev ´Fordi Hurtig siger det er sh*t, dårligt, umusikalsk eller hvilke ord man nu kan bruge betyder ikke at det er sandheden.´ I mine øjne er det High-End. I Hurtigs øjne er det ikke. Men ærlig talt så aner jeg ikke om det er High-End, ikke mere end Hurtig aner det

Og kigger man på folks meget forskellige meninger om forskellige produker, ikke kun Icepower, så er der heller ikke andre der aner det.

Mvh. l´Blundt

Kan du ikke læse?? Hurtig siger ikke at det er dårligt!

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

NADali skrev:

Ud fra jeres svar kan jeg kun forstå det sådan, at det er en privat-opfattelse, hvornår noget er High-end, hvor prisen dog er en faktor??

Ekstreme høje udsalgs priser har netop intet med begrebet High End at gøre, omend der naturligvis  er en  sammenhæng mellem pris og kvalitet til en  naturlig grænse., men den grænse burde ligge relativt lavt, da elektronik komponenter jo normalt ikke er specielt kostbare.

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes