Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICEpower nu fra Taiwan! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Som jeg læser de 3 ovenstående indlæg kan følgende siges:

1) Der findes (måske) bedre teknologi end ICEpower, hvis man vil have den ultimative lyd.

2) ICEpower er vellydende, prisbilligt mht. indkøb og strømforbrug.

Er det så ikke mest rimeligt at kalde ICEpower "BestBuy" snarere end "Highend"???

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Jo, "Best Buy" er nok det rigtige stempel til ICEPower... Så lad os satse på at H4A laver en test af ICEPower i den nærmeste fremtid... Her får alt jo stemplet "Best Buy"...

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
ICE er absolut ikke neutralt!!! De er særdeles behagelige at lytte til, og serverer IKKE mikrodetaljer på et sølvfad!!
Men sagen er nok den, at de færreste ville nyde at lytte til en forstærker der på ingen måde sminker lyden. Og dermed er ICE et super kompromis, hvor man rent faktisk får lytteglæde på bekostning af de rå mikrodetaljer. At teknologien er billig at producere og super velegnet til masseproduktion, går jo egentlig bare sagen bedre! Det kan bare irritere mig, når firmaer pakker modulerne ind i pænere kasser, og så påstår at nu er det blevet High End.

Hej Hurtig,

som jeg skriver, kan du ikke forvente at alle moduler er ens. Enkelte producenter modificerer dem i overenstemmelse med deres egen filosofi.

MGPProjectS skrev:

IcePower <> IcePower

Kan da godt være, at IcePower modulerne er standard, når de forlader B&O, men det gør dem ikke ens, når de sidder i de færdige produkter - kender til en producent, der benytter modificerede moduler i deres produktion. Optimeret ud fra lyttetest, så de passer til en bestemt lydfilosofi.

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Den med at modificere de færdige moduler tror jeg ikke på! Det vil være MEGET omfattende, og reelt er der MEGET lidt man kan ændre!
Husk på at vi ikke snakker om en typisk analog forstærker, hvor nogle bedre transistor, modstande osv blot kan monteres. Vi snakker om et yderst avanceret stykke elektroik, hvor man arbejder med en kontrolleret oscillation. Her skal man ikke ændre ret meget, før kontrollen ryger, og så duer modulet IKKE.
Meget af kredsløbet er "digitalt", og kan ikke umiddlbart optimeres. Så optimering må stort set være begrænset til andre op-amp typer og måske kondensatorer i udgangsfilteret.... Man skal desuden huske, at ICE-Modulerne er dobbeltsidet med SMD på begge sider. et betyder at komponenterne på den ene side er limet fast inden de er loddet.. Og det gør dem ret vanskelige at udskifte!

Jeg kender også godt et firma der påstår at have ændret i de moduler de benytter... Men det er ALDRIG lykkedes mig at konstatere nogen forskel fra standard-modulerne. Har du nogen info om hvad de påstår at ændre???

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Hurtig det eks.vil jeg da gerne give dig    

Peter-AR skrev:
Tekst 19 November 2004
Der er KÆMPE forskel på standard ICEpower og modificeret ICEpower.

I dag afsluttede jeg modificeringen af de nye ICEpower 200ASC til vores nye eAR 202 til at have betydeligere bedre lyd end både ASP500 STANDARD og ASP1000 STANDARD. MEN det koster tid og tid er PENGE. DENNE modifikation jeg besluttede mig for at indføre, den kan udføres meget hurtigt, og nu kan de både lydmæssigt og prismæssigt konkurrerer med ASP1000. Kun bas er bedre fra en ASP1000, men intet andet, og bedre, det kommer an på om man har en mega stor højttaler.

SÅ hvis man tror en klasse A eller AB transistor-forstærker, og med samme transistor i udgangen spiller ens, SÅ TAGER MAN GRUELIGT FEJL. Der kan være og ER mange gange KÆMPE forskel. LYT DA "FOR POKKER" SELV OG SAMMENLIGN. 

Læs tråden her.  

Ok han glemte at fortælle hvad der er ændret.

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hurtig det eks.vil jeg da gerne give dig    

Peter-AR skrev:
Tekst 19 November 2004
Der er KÆMPE forskel på standard ICEpower og modificeret ICEpower.

I dag afsluttede jeg modificeringen af de nye ICEpower 200ASC til vores nye eAR 202 til at have betydeligere bedre lyd end både ASP500 STANDARD og ASP1000 STANDARD. MEN det koster tid og tid er PENGE. DENNE modifikation jeg besluttede mig for at indføre, den kan udføres meget hurtigt, og nu kan de både lydmæssigt og prismæssigt konkurrerer med ASP1000. Kun bas er bedre fra en ASP1000, men intet andet, og bedre, det kommer an på om man har en mega stor højttaler.

SÅ hvis man tror en klasse A eller AB transistor-forstærker, og med samme transistor i udgangen spiller ens, SÅ TAGER MAN GRUELIGT FEJL. Der kan være og ER mange gange KÆMPE forskel. LYT DA "FOR POKKER" SELV OG SAMMENLIGN. 

Læs tråden her.  

Ok han glemte at fortælle hvad der er ændret.
Nå, gjorde han det?

Fra samme tråd: (ctacta, Branchemedlem)

Jeg har talt med flere igennem folk jeg kender herinde, der var en især en der var meget skuffet over at få sine nye modificerede ICE hjem. Han kunne simpelthen ikke høre en forskel der stod i nærheden af den pris han betalte. Og ja, du (Peter AR) ringede manden op, og du blev endda skidesur da kunden ikke ville give dig ret i at det var så fantastisk som du havde lovet.

Til top Vis NADali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NADali

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Ja, det lyder lidt søgt

At det allerbilligste 200ASC modul, skulle få bedre lyd en 500 eller 1000ASP, som er de absolut dyreste moduler ???

I så fald, så hører jeg gerne nærmere om de modifikationer!!!!

/Jensby
Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Forklaringen på de 3 (A, ASP, ASC) familer fra ICE'e hjemmeside:

"

ICEpower Standard Products

A-Series
The A-series are general purpose amplifiers ranging from 250W - 1000W into 4 ohms. These amplifiers require external power supply (AC/DC or DC/DC) and can be used in professional, consumer, installation as well as automotive/marine applications. For simple and compact multi-way or multi-channel solutions they can be powered by the integrated power supply of the ASP-series

ASP-Series
The ASP-series are integrated 250W, 500W and 1000W power solutions which combine amplifier and supply into one rugged solution. The ASP-series products are designed for professional applications but their extremely high sound quality means they are also used extensively in high-end audio. Professional features include a wide range of protections features, high continuous output and extremely rugged mechanical design. The integrated power supply also features a low-voltage output for signal-conditioning circuitry such as preamplifiers and active crossovers.

ASC-series
The ASC-series consists of a 200W integrated power solution and a matching 200W stand-alone amplifier. The ASC-series has been designed with active speakers/subwoofers for consumer and less demanding professional applications in mind, but it can also be used for stereo- and multichannel amplifier products in consumer, installation and multimedia audio applications. The on-board features makes the design of active speakers and subwoofers a snap and the lower cost means that the ASC-series can be used in more affordable products than the other products. Needless to say, sound quality is still as you would expect from an ICEpower product

"

Jeg vil stadig gerne se et diagram over de modifikationer

/Jensby

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:
Ja, det lyder lidt søgt

At det allerbilligste 200ASC modul, skulle få bedre lyd en 500 eller 1000ASP, som er de absolut dyreste moduler ???

/Jensby

Nej, det er på ingen måde søgt!! Det der er mest søgt er, at du som udgangspunkt blot antager, at de større modeller i serien skulle lyde bedre end de små!!

Det har intet med modifikationer at gøre, om en 200ASC lyder bedre (eller lige så god) som de dyre.
Husk nu på, at de store ICE moduler IKKE er en bedre model eller mere forfinet. Det er præcis samme teknologi, hvor man blot har skaleret det op, så man kan få større effekt.

Faktisk mener jeg helt seriøst, at de mindre modeller har klare fortrin! Det skyldes at vi snakker om kredsløb, hvor man switcher MEGET hurtigt med MEGET kraftige strømændringer. Jo mere effekt en transistor (FET) skal kunne klare, desto langsommere bliver den generelt. Og det betyder at de små modeller med mindre transistorer faktisk vil kunne styres mere præcise.
Samtidig arbejder man med en semi-digital teknologi, hvor der alt andet lige er en begrænset opløsning. Det kan ikke helt sammenlignes med ægte digital, hvor eks en CD har 16 bit. Men alligevel... Der er en begrænsning i opløsningen, i form af at modkoblingssløjfen skal kunne nå at reagere.
Jo større forsyningsspænding man benytter (for at opnå større effekt), desto større må de mindst mulige ændringer/tid forstærkeren kan klare være. Og dermed bliver opløsningen ved et givet lydtryk mindre.

Pas på maed at lave forhastede konklusioner omkring ICE teknologien... Det er ikke "traktormekanik", og det kræver at man har en rimelig teknisk kompetence samt kendskab til teknologien at gennemskue hvilke parametre der er kritiske!
At producenterne udnytter denne situation til at bilde kunderne alverdens historier på ærmet finder jeg uheldigt, men egetlig meget typisk for visse dele af branchen (WooDoo)... At kunderne så hopper på den, kan jeg kun se som endnu et tegn på, at man lytter med øjnene, og at flot design og høje priser kan få lytteglæden frem hos mange

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Nu har Peter-AR , på mig altid virket som en person der bruger vilde overdrivelser som reklame, og da han ikke mere kan forsvare sig i dette forum, på grund af udelukkelse får vi nok aldrig et svar.

Desværre

Men her kan man se forskellen på to af trinene før der bliver dyrket woodo på dem.

Se ICEpower200ASC Datasheet på pdf file Tryk her.

Se  ICEpower500ASP Datasheet på pdf file her

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hurtig : Det bliver vi vist ikke helt enige om, men det er jo det geniale ved livet & hifi!
- Der er plads til forskelligheder  

Det jeg mente, er at ASC serien er optimeret med en ting for øje: Prisen!
Hvorimod man til ASP serien, udviklet med henblik til prof. audio, og dermed ikke helt så prisfølsomt, bedre har kunne vælge i skuffen med de dyre komponenter.

Vi er enige derhen ad, at en lille forstærker, ofte kan være mere opløst og detaljeret, end en stor og effektfuld konstruktion. Men der er jo også meget andet i livet, end blot watt.....

Blot mener jeg ikke vi kan afskrive det faktum helt, at der er en sammenhæng mellem pris og performance, også på ICE

Jeg har haft mulighed for at lytte tíl begge, og jeg er ikke et sekund i tvivl - jeg er til ASP serien!

/Jensby

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

jensby skrev:
Ja, det lyder lidt søgt

/Jensby

Nej, det er på ingen måde søgt!! Det der er mest søgt er, at du som udgangspunkt blot antager, at de større modeller i serien skulle lyde bedre end de små!!

"blot antager" er måske også lidt af en overdrivelse. Som udgangspunkt kan man jo opstille reglen, at jo mere effektstærk en given forstærker/effektforstærker er, des bedre vil den være til at kontrollere højtaleren den driver (hvilket jo gør sig specielt gældende for højtalere i størrelsen som jensby ejer). Herefter er det jo så et spørgsmål om hvad man vægter højest: højere detaljering eller mere præcision.

Men hvor stor er forskellen egentligt på detaljegraden de to imellem? (ASP500/APS1000)
Her er jeg selvfølgelig ikke interesseret i den teoretiske forskel på hvor hurtigt de kan switche, men derimod lydbilledet der vil komme som følgevirkning.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hurtig.

Har du viden/mening om hvad denne boks indeholder. ? 
Den bruges af nogle "put i kasse" ICEpower producenter.

Er det woodo ?

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Predator:

Tror forskellen mellem 500ASP og 1000ASP er allerbedst beskrevet af HighFidelity i deres test, som Peter Pan link'ede til tidl:

Peter Pan skrev:

Se pdf file her.

/Jensby

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hurtig.

Er det woodo ?

Woodo skal der nødvendigvis  til, for at være istand til forbedre lyden på  IcePower modul!

Det er ihverfald ikke  på selve ICEPower modulet, der sker en modification, for så ryger B&O´s garanti øjeblikkeligt , og forhandler/producenten sidder tilbage med smerten, og da selve modulet indeholder ALT  herunder strømforsyning, tja så er der faktisk  kun   kabinet og stik tilbage, og det skal jo nok ændre lyden

Så jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvilke andre modifikationer, som skulle været fortaget på de originaleabsolut perfekte afstemte ICEpower moduler og hvorfor?

Indtil videre er det blevet til andre forbindelseledninger og  stiktyper, og så dette lige dette filter...

Først troede jeg faltisk at det blot var en almindelig ferritkerne i en metaldåse, der skulle modvirke evt. støj , da den jo sidder på det svage indgangssignal, der normalt ikke må påvirkes under nogen omstændigheder, tværtimod .

Og det er faktisk et støjfilter i  form af  en mini transformer, der virker som en galvanisk adskillelse og som nogle enkelte producenter sætter mellem  indgangssignalet og forstærkningen på IcePower trinnet,  og det skulle være i stand til at  fjerne noget ukendt støj,  som ligger mellem signalkilden og forstærkningen,- der måske, måske ikke er til stede.

Mange hifi freaks ville straks fjerne den form for filtre, og andre  vil ikke undvære dem!

Betegnelsen Woodo er derfor yderst tæt på,- lidt ala en benzin sparer som kobles på benzinslangen til bilen karburator. Hvis du kører ordentligt spare du benzin , ellers ikke.

og hvis du lytter ordentligt efter får du en bedre lyd (eller dårligere, alt efter humør;-))

Eller er den forklaring også Woodo?

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:

Hurtig : Det bliver vi vist ikke helt enige om, men det er jo det geniale ved livet & hifi!
- Der er plads til forskelligheder  

Det jeg mente, er at ASC serien er optimeret med en ting for øje: Prisen!
Hvorimod man til ASP serien, udviklet med henblik til prof. audio, og dermed ikke helt så prisfølsomt, bedre har kunne vælge i skuffen med de dyre komponenter.

Vi er enige derhen ad, at en lille forstærker, ofte kan være mere opløst og detaljeret, end en stor og effektfuld konstruktion. Men der er jo også meget andet i livet, end blot watt.....

Blot mener jeg ikke vi kan afskrive det faktum helt, at der er en sammenhæng mellem pris og performance, også på ICE

Jeg har haft mulighed for at lytte tíl begge, og jeg er ikke et sekund i tvivl - jeg er til ASP serien!

/Jensby

Jeg kan følge dig delvist....

Selvfølgelig kan der være forskel på lydkvaliteten i forskellige serier af B%O's ICEPower. Men alt hvad der eks er baseret på ASP500 moduler, vil uanset hvad lyde som ASP500 moduler. Om man så sætter en Lundahl signaltrafo på til 50 kroner, og så hæver prisen 75.000,- gør IKKE forstærkeren mere High End.

Dit argument med, at man i ASC serien kun har fokuseret på pris, mens man i ASP serien har haft lidt flere kroner, og derved har kunnet vælge i skuffen med dyre komponenter... He he he... Ja, du kender ikke ret meget til Bang&Olufsens udviklingsafdeling kan jeg høre!! Tro mig... Sådan gør man IKKE hos Bang&Olufsen!
Man har et lydideal, som man rammer HVER eneste gang. Hvis ikke ASC modulerne lå indenfor dette, ville de med garanti ALDRIG være lanceret.
Til gengæld har ASC modulerne ikke samme kræfter som eks ASP serien.

Folk bliver nødt til at acceptere, at der ikke er så meget woodoo og fantastisk historier med ICE. Lad nu være med at stole blindt på de producenter, som eks AR der lover guld og grønne skove i forhold til andre ICE-baserede forstærkere. Det er ren markedsføring, og har INTET på sig. Men uanset hvor gode ICE-modulerne end måtte være, er der en hel række kunder, der bare ikke kan leve med at vide, at der sidder standard Bang&Olufsen moduler i deres forstærker. De vil bildes ind, at det er helt specielle moduler, der er håndtrimmede osv... Men prøv en blindtest.... Der vil man IKKE kunne skelne, da der ingen forskel er!
Hvis nogen har mod på det, er jeg klar på en blindtest!!! Det kræver bare at vi finder en der har en standard ICE-baseret forstærker, og en der har eks en AR der påståes at være med specielle moduler.. Jeg er klar!!!

BeoFan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Men uanset hvor gode ICE-modulerne end måtte være, er der en hel række kunder, der bare ikke kan leve med at vide, at der sidder standard Bang&Olufsen moduler i deres forstærker.

De vil bildes ind, at det er helt specielle moduler, der er håndtrimmede osv... Men prøv en blindtest.... Der vil man IKKE kunne skelne, da der ingen forskel er!

Så sandt, så sandt... det må virkelig gøre meget ondt,.

Til top Vis BeoFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFan

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hurtig: Ja, det kan godt være du har ret!

.... Det lyder næsten som om du har in-sider informationer

Men det vigtigste er nu, jeg er glad for min løsning  og det er understøttet af adskillige lytte-test! Ikke fordomme eller region! ej heller woodo, eller indbildning om et specielt modificeret produkt, bare i bund og grund et std ICE produkt ...

/Jensby

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

in-sider information.... Det vil jeg ikke lige kommentere!

Men jeg kender branchen ganske godt, og ved udemærket hvilke metoder der benyttes for at sækge produkterne!

Men se lige lidt realistisk på det.....:
Ban&Olufsen har brugt MANGE penge på udvikling af ICEPower teknologien. Danmark må nok anses for et af verdens absolut førende lande på klasse-D fronten, bl.a. grundet Bang&Olufsen. Hos Bang&Olufsen ICEPower sidder MANGE ingeniører med speciale i netop klasse-D teknologien, og man har arbejdet med det i noget der ligner 10 år.

Hvorfor er det så folk tror, at en eller anden tilfældig audio-interesseret elektronikmand fra Holstebro (AR), blot ved at skifte lidt komponenter ALTID formår at forbedre denne teknologi?? Uanset hvilken model han får fingre i, påstår han at hans tweakede version er meget bedre... Er denne mand virkelig bedre end hele B&O Powerhouse???

Og i samme stil med Jeff Rowland. De har vel ALDRIG arbejdet med klasse-D, før B&O lancerede sine ICE-moduler.
Dem benytter Jeff Rowland så, og pludselig formår man uden nogen som helst erfaring at optimere det produkt, som et hav af specialisrede ingeniører hos B&O har brugt årevis på at udvikle...

Er der virkelig ikke flere der kan se hvor sygt det er??? De har ikke en kinamands chance for at forbedre produkterne. Men hvis ikke de påstår at have gjort det, kan de ikke forsvare deres skyhøje priser. Derfor vælger de at markedsføre forstærkerne som om de er meget bedre... Og folk æder det råt. Føj hvor er det ækelt!!!

dk2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hurtig.

Er det woodo ?

woodo - det tro jeg nu ikke. Jeg gætter på at ASP moduler er bygget til at køre med ballanceret drift og måske har de også en lidt lav indgangsimpedans. Lundahl klodsen bruges sikkert til at lave et ballanceret signal ud af et single ended signal, samtidigt med at der tilbydes en højere impedans mod forforstærkeren (gør forstærkeren mindre kritisk over for forforstærker valg).  

Til top Vis dk2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dk2000

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes