Emne: ICEpower nu fra Taiwan! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
high end/ikke high end?
der er ikke en helt konkret grænse mellem high end og ikke high end men;

kharma og wavac er eksklusive produkter af høj kvalitet som kun få har råd til. Når de faktorer går hånd i hånd, må der være tale om high end.

eltax Moviemaxx system (bare for at tage noget) er dårlige produkter af lav byggekvalitet til lav pris som er tilgængelig for alle. ud fra de faktorer kan man konkludere at det ike er et high end produkt.
min opfattelse af high end/ikke high end, correct me if i'm wrong __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 04:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nederst klip fra Murano´s hjemmeside, som fortæller hvorfor de har brugt den lille trafo som koster 75 kr. i udsalgspris.
For mig at se (høre) er det Woodo, og 9 ud af 10 vil sikkert ikke kunne høre nogen forskel, om filtret sidder på, er på eller ikke på.
Den sidste person vil dog sikkert opleve en mere sort bagrund, som der beskrives i teksten (a much clear sound background ) hehe 
Til gengæld har Murano ikke lagt noget på prisen, som andre har for vane.
Prisen er meget lav og man betaler faktisk en rimelig pris for Icepower modulet og et kabinet i en fantastisk flot forarbejdning, - det er da til at forstå, og jeg er da også den første til at bestille et sæt, når den danske forhandler melder sig klar inden længe.
5400 kr. X 2, plus moms for 2000 ægte ICEpower RMS watt i High End kvalitet er sgu da forrygende billigt, og så skal man aldrig tænke på forstærker mere !
Læg iøvrigt mærke til at Murano ikke er bange for at vise teknikken. Rent B&O ICEpower teknologi hele vejen igennem, med undtagelse af den lille svenske trafo på indgangs signalet.

Murano Audio used the famous Sweden product Lundahl input transformer as the first stage of Murano P-1000S plus / P-500S plus further, and this design makes this two amplifiers offer much more lifelike music with further details and dynamic!
On the point of view of circuit designing, adding the Lundahl input transformer forward the modules changed the totally input impedance from 10kHz to 40kHz.
It offers a more perfect impedance match between pre-amplifier and Murano P-1000S plus/P-500S plus and makes music sounds better.
In addition, the audio signal delivered from pre-amplifier would have much clear sound background and more details since the Lundahl input transformer will reduces the common mode noise.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
dk2000 skrev:
Peter Pan skrev:
|
Hurtig.
Har du viden/mening om hvad denne boks indeholder. ?
Den bruges af nogle "put i kasse" ICEpower producenter.
Er det woodo ?
|
|
|
woodo - det tro jeg nu ikke. Jeg gætter på at ASP moduler er bygget til at køre med ballanceret drift og måske har de også en lidt lav indgangsimpedans. Lundahl klodsen bruges sikkert til at lave et ballanceret signal ud af et single ended signal, samtidigt med at der tilbydes en højere impedans mod forforstærkeren (gør forstærkeren mindre kritisk over for forforstærker valg).
|
|
|
Hvorfor alt det gætteri?? Det eneste det avler er endnu mere WooDoo!! Bang&Olufsen Powerhouse er ekstremt gode til at dokumentere sine produkter. Tvivler på man finder bedre dokumenterede produkter i denne branche! Se: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2013.asp
Hvis du kigger her, kan du se at alle modulerne har samme indgangstrin, der alle er balancerede. Du vil også kunne se, at forstærkerne reelt ikke er balancerede, idet signalet straks efter det rammer printet, bliver konverteret til single-ended.
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor I ikke forholder Jer til den super gode dokumentation, men i stedet forsøger at spinne historier op, blot med formål at retfærdiggøre at nogle producenter tager overpriser for sine produkter. I hjælper ganske enkelt producenterne med at tage røven på jer! Accepter dog i stedet, at ICEPower nu en gang er som ICEPower er. Ikke mere hokus pokus... Hvis nogen vil betale 100.000,- i stedet for 5.000,- for samme forstærkermoduler, fordi de kommer i en kasse med Jeff Rowland logo på fronten, så er det OK. Men lad være med at begrunde det med at lyden er bedre... Det er den IKKE, da det er samme elektronik der benyttes... Kald en spade for en spade, og en skovl for en skovl... __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan, det er ikke muligt at stille en sammenligning op på den måde - som vi jo efterhånden alle er kommet frem til i fællesskab.
High End har ikke det mindste at gøre med prisen, for som vi jo alle ved er hi-fi verden nok det marked hvor pris/kvalitet følges mindst ad! Selvfølgelig er der en grænse for hvor billigt kvalitetskomponenter (som er et af kriterierne for at opnå et high end produkt) kan produceres, men de bliver ikke bedre af at en producent tjener 1000% og derover på dem!
Er der tale om et reelt kvalitetsprodukt på alle punkter, som er gennemført ned til mindste detalje i alle betydningsfulde hensigter (uanset type og prsiklasse!) - så vil jeg mene der er tale om et high end produkt. High end er jo ikke et stempel man kan uddele efter form, farve og pris. Det er blot et udtryk der angiver at vi her har med eliten at gøre inden for en bestemt produktgruppe, og jeg mener derfor også at ICE Power modulet med rette kan kaldes en high end klasse D forstærker.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Nederst klip fra Murano´s hjemmeside, som fortæller hvorfor de har brugt den lille trafo som koster 75 kr. i udsalgspris.
For mig at se (høre) er det Woodo, og 9 ud af 10 vil sikkert ikke kunne høre nogen forskel, om filtret sidder på, er på eller ikke på.
Den sidste person vil dog sikkert opleve en mere sort bagrund, som der beskrives i teksten (a much clear sound background ) hehe 
Til gengæld har Murano ikke lagt noget på prisen, som andre har for vane.
Prisen er meget lav og man betaler faktisk en rimelig pris for Icepower modulet og et kabinet i en fantastisk flot forarbejdning, - det er da til at forstå, og jeg er da også den første til at bestille et sæt, når den danske forhandler melder sig klar inden længe.
5400 kr. X 2, plus moms for 2000 ægte ICEpower RMS watt i High End kvalitet er sgu da forrygende billigt, og så skal man aldrig tænke på forstærker mere !
Læg iøvrigt mærke til at Murano ikke er bange for at vise teknikken. Rent B&O ICEpower teknologi hele vejen igennem, med undtagelse af den lille svenske trafo på indgangs signalet.

Murano Audio used the famous Sweden product Lundahl input transformer as the first stage of Murano P-1000S plus / P-500S plus further, and this design makes this two amplifiers offer much more lifelike music with further details and dynamic!
On the point of view of circuit designing, adding the Lundahl input transformer forward the modules changed the totally input impedance from 10kHz to 40kHz.
It offers a more perfect impedance match between pre-amplifier and Murano P-1000S plus/P-500S plus and makes music sounds better.
In addition, the audio signal delivered from pre-amplifier would have much clear sound background and more details since the Lundahl input transformer will reduces the common mode noise.
|
|
|
Se det er ret sejt!!! Et firma der faktisk tør vise hvad der gemmer sig under hjelmen, og ikke er bange for at stå ved, at de benytter standard ICE-moduler. Andre firmaer har voldsomt travlt med at skjule deres moduler, som påstås at lyde meget bedre (selvom de er identiske).... Typisk fordi det ville være en skandale hvis det kom frem, at det er helt almindelige moduler... Det ville nok gøre det ret svært for dem at fastholde de høje priser.
Jeg er meget åben overofr, hvis nogen vitterligt har noget konkret omkring hvad alverdens småproducenter uden erfaring i klasse-D, kan ændre på de MEGET gennemarbejdede produkter fra branchens absolutte frontløber indenfor klasse-D. Fortæl fortæl.... Og glem det der med at "det er fabrikshemmeligheder... bla bla"... Yeah right! Den største fabrikshemmelighed er, at der slet ikke er lavet noget ved modulerne!! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
|
high end/ikke high end?
der er ikke en helt konkret grænse mellem high end og ikke high end men;

kharma og wavac er eksklusive produkter af høj kvalitet som kun få har råd til. Når de faktorer går hånd i hånd, må der være tale om high end.
eltax Moviemaxx system (bare for at tage noget) er dårlige produkter af lav byggekvalitet til lav pris som er tilgængelig for alle. ud fra de faktorer kan man konkludere at det ike er et high end produkt.
min opfattelse af high end/ikke high end, correct me if i'm wrong
|
|
|
Skal det opfattes sådan, at du mener at hvis noget er dyrt og lavet i høj byggekvalitet, så er det pr definition "High End"??? Vil det sige, at hvis man samler en eller anden forstærker med dyre komponenter samlet rigtig flot, og tager en meget høj pris for den, så er det underordnet om den lyder godt... Så er det bare High End??? Det er her kæden hopper af!!! Og det hører man tydeligt når man eks lytter til ML!
ML er i den grad lavet i en flot byggekvalitet. Virkelig fine ingeniørløsninger og høje priser. Til gengæld har man glemt at lytte undervejs, og det er nok den primære årsag til, at det er noget af det mest kønsløse på markedet!
Men se lige disse tænkte eksempler. Vi forestiller os 2 forstærkere A og B: - Forstærker A: Er lavet med de absolut bedste komponenter der kan opdrives, vildt overdimensioneret og proppet med både guld og sølv, og kabinettet er fræst ud i et massiv alublok. Den er ingeniørmæssig i topklasse! Men den lyder til gengæld forfærdeligt. - Forstærker B: Er lavet med billige komponenter på billige print. Strømforsyningen er underdimensioneret, og tilslutningerne er billige stik. Kabinettet er lavet af tynd blikplade. Til gengæld spiller forstærkeren helt fantastisk.
Hvilken af disse forstærkere ville du kalde High End???? Spørgsmålet er lidt hvad man forbinder med High End... Er det teknikken eller lyden det binder sig til?? Problemet er, at mange har en forudindtaget indstilling der gør, at de slet ikke kan acceptere en forstærker som A, der ser ud til at være helt i top men som lyder ringe. De kan heller ikke acceptere B, der på trods af at være lavet for ringe, faktisk lyder fremragende!
Et godt eksempel er NAD3020, som mange har grint af, fordi man kan se hvor dårlig den er... Ja.. det kan man, hvis man er den type der lytter med ørerne!! Og dem er der desværre mange af! Men prøv en blindtest med en ML hvis i tør... Så ville mange få et chock! Den ultimative test må være: Kom med Jeres High End ML forstærker, så skaffer jeg en 3020'er. Efter en blindtest udpeger man hvilken forstærker der lyder bedst, og det er den man får med hjem. Det vil de færreste nok være med til... Men hvorfor?? Hvad har man at tabe??? Hvis man mener ML er pengene værd, er der jo ingen risiko for at tabe. Og hvis man virkelig taber, har man jo vundet alligevel... Man har jo fået noget man synes lød endnu bedre end ML'en. Og som folk siger: Hvis bare det lyder godt, er byggeprisen ikke det der skal afgøre hvad forstærkeren er værd! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Men se lige disse tænkte eksempler. Vi forestiller os 2 forstærkere A og B: - Forstærker A: Er lavet med de absolut bedste komponenter der kan opdrives, vildt overdimensioneret og proppet med både guld og sølv, og kabinettet er fræst ud i et massiv alublok. Den er ingeniørmæssig i topklasse! Men den lyder til gengæld forfærdeligt. - Forstærker B: Er lavet med billige komponenter på billige print. Strømforsyningen er underdimensioneret, og tilslutningerne er billige stik. Kabinettet er lavet af tynd blikplade. Til gengæld spiller forstærkeren helt fantastisk.
Hvilken af disse forstærkere ville du kalde High End???? |
|
|
Ingen af dem! Forstærker A ville bare være et enormt dårligt, om end visuelt flot køb, mens forstærker B ville være et scoop (antaget at udsalgsprisen også er billig!). Lyden alene er jo ikke nok at gøre noget High End. Som skrevet for et øjeblik siden, så mener jeg at kriterierne for at kalde noget High End er, at det skal være et top klasse produkt på ALLE punkter - uanset hvad producenten forlanger for det. Det indebærer lyd såvel som konstruktionsmæssig kvalitet. __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
dk2000 Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Status: Offline Indlæg: 431
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
dk2000 skrev:
Peter Pan skrev:
|
Hurtig.
Har du viden/mening om hvad denne boks indeholder. ?
Den bruges af nogle "put i kasse" ICEpower producenter.
Er det woodo ?
|
|
|
woodo - det tro jeg nu ikke. Jeg gætter på at ASP moduler er bygget til at køre med ballanceret drift og måske har de også en lidt lav indgangsimpedans. Lundahl klodsen bruges sikkert til at lave et ballanceret signal ud af et single ended signal, samtidigt med at der tilbydes en højere impedans mod forforstærkeren (gør forstærkeren mindre kritisk over for forforstærker valg).
|
|
|
Hvorfor alt det gætteri?? Det eneste det avler er endnu mere WooDoo!! Bang&Olufsen Powerhouse er ekstremt gode til at dokumentere sine produkter. Tvivler på man finder bedre dokumenterede produkter i denne branche! Se: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2013.asp
Hvis du kigger her, kan du se at alle modulerne har samme indgangstrin, der alle er balancerede. Du vil også kunne se, at forstærkerne reelt ikke er balancerede, idet signalet straks efter det rammer printet, bliver konverteret til single-ended.
Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor I ikke forholder Jer til den super gode dokumentation, men i stedet forsøger at spinne historier op, blot med formål at retfærdiggøre at nogle producenter tager overpriser for sine produkter. I hjælper ganske enkelt producenterne med at tage røven på jer! Accepter dog i stedet, at ICEPower nu en gang er som ICEPower er. Ikke mere hokus pokus... Hvis nogen vil betale 100.000,- i stedet for 5.000,- for samme forstærkermoduler, fordi de kommer i en kasse med Jeff Rowland logo på fronten, så er det OK. Men lad være med at begrunde det med at lyden er bedre... Det er den IKKE, da det er samme elektronik der benyttes... Kald en spade for en spade, og en skovl for en skovl...
|
|
|
Jeg har nu set dokumentationen - burde måske ikke have skrevet "gættet", men jeg bryder mig ikke om at udstille det jeg skriver som "absolutte sandheder".
Jeg mener dog, som du selv skriver, at jeg har ret i mine "gætterier" - icepower modulet er bygget til balanceret drift og de har en ret lav indgangsimpedans på ca 8k ohm - murano og jeff rowland forstærkerne har sjovt nok begge en impedans på 40k ohm.
Bemærk at på murano billederne er xlr stik ikke forbundet til lundahl klodsen, kun bnc stikket er forbundet med traffo.
ASP modulerne kan godt køre single ended ved at den ene af de balancerede indgagspinde forbindes til jord pinden. Så det virker måske lidt bøvlet at man først laver et single ended signal til ballanceret for derefter at lave det single ended i ASP modulet - men hey hvis det lyder bedre. Sådan en traffo kan jo nok også gøre godt for ground loops o.l.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@DK2000: Jeg er ikke helt enig! Du får det til at lyde som om ICE-modulerne er balancerede forstærker, der dog også kan tage single-ended signaler. Det er lidt modsat af virkeligheden, da ICE generelt IKKE er balanceret. Til gengæld er der en balanceret til single-ended converter i indgangen, så man alligevel kan koble balancerede signaler på. Men det er KUN denne "converter" der har noget med balanceret at gøre.
Det kan du se i dokumentationen, hvor der direkte vises, at signalet laves om til ubalanceret så snart det kommer ind på printet. Hvis du havde set et diagram på et ICEPower modul ville du også give mig ret... Men det har du næppe, da det holdes ret tæt ind til kroppen! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
I stedet for at diskutere om ICEPower er High End eller ej, skulle man måske starte med at diskutere hvad kriterierne for High End egentlig er. Så længe folk ikke er enige om hvad der skal til for at få denne betegnelse, kan man slet ikke live enige om hvilke produkter der hører ind under.
Hvad angår ICEPower, vil jeg stadig mene, at det ikke er High End. Problemet er bare, at det starks vil blive misforstået og tolket som om, at ICE ikke lyder godt. Og det er helt forkert!! Jeg tror alt for mange folk har glemt hvad det egentlig er vigtig, i en eller anden panisk kamp for at ALT skal være High End! Og det mener jeg ikke nødvendigvis det skal!
ICE er i mine ører ganske musikalsk, og virkelig behageligt at lytte til. Men det er på bekostnig af opløsning og mangelde mikrodetaljer. Spørgsmålet er bare hvad folk reelt er på jagt efter, hvis de ellers kunne abstrahere fra deres High End panik! Jeg tror faktisk rigtig mange ville være bedre tjent med en ICEPower forstærker, end med noget decideret High End. Men det gør ikke nødvendigvis ICE til High End.
Hvis vi sammenligner med biler, så er der ingen tvivl om, at en Bugatti er klart mere High End end en Passat. Men alligevel vil jeg mene, at Passaten nok alligevel vil opfylde flere kunders behov end en Bugatti!
De rigtige perler, er når man formår at kombinere High End med ægte musikalitet! Og den slags konstruktioner er der desværre alt for få af! I bilverdenen ville jeg jo nok pege på Porsche!
|
|
|
Og måske lidt mere interessant i denne sammenhæng, hvad ville du pege på i hifiverdenen?
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at læse denne ret spændene tråd:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1131284140;start=0;showall=true
Det er muligvis ikke en modificering af selve ASP modulet men forstærker konstruktionen ændres ihvertfald betydeligt så der ikke længere er tale om at det kun er stik, ledninger og kasse der udgør variationerne. Måske ser vi her lidt af hvad der foregår i f.eks. Bertrams Ghost forstærkere og Peter AR's ThaumaTurge.
Argumentet med at B&O har udviklet det så det ikke kan blive bedre køber jeg simpelthen ikke. For det første må man overveje den mulighed at der også er andre i denne verden end B&O som tager deres arbejde seriøst og rent faktisk satser på at lave et ordentligt stykke arbejde. For det andet mener jeg også at B&O arbejder med ord som f.eks. profit maksimering, cost benefit, produktionsomkostninger osv. Naturligvis gør de da det, at tro at alle deres produkter er cost-no-object vil jeg mene er en smule naivt.
Det er lidt som at skyde alle andre i skoene at det er noget billigt l**t der sidder i deres kasser og når det kommer til den konstruktion man selv laver så har man lyttet og lyttet og flere gange fundet frem til at det er det billige og enkle der er det bedste!!! Måske er der også andre der bygger og udvikler der bruger ørene og måske kan man godt forbedre ydelsen fra et ICEpower modul, hvis man ved hvad man har gang i naturligvis.
Lige for god ordens skyld vil jeg understrege at jeg ikke er teknikker og derfor ikke bevæger mig ud i en teoretisk vurdering af hvad der burde lyde bedst, det kan man jo i øvrigt heller ikke altid regne med kan man læse i denne tråd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47401&P N=1
Det viser sig tilsyneladene at hvis man lytter undervejs så er det ikke altid de dyre og teknisk avancerede løsninger der er de bedste, måske og kun måske har andre også brugt ørene og gjort sig disse tanker/erfaringer da de udviklede deres produkter og måske er det forklaringen på at der rundt omkring i dyre konstruktioner findes komponenter man ikke regner med at finde der (læs: billige),....nej det er utænkeligt.
Nå det var et sidespring, jeg syntes bare det var en spændene tråd fra Norge omkring en modificering af ICEpower, det kunne være rigtig sjovt at lægge ører til.
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seriøst tror jeg nu ikke der findes nogle store kommercielle selsekabet idag der ikke bruger "profit maksimering, cost benefit" og ser alvorligt produktionsomkostninger osv. Ellers ville enhver seriøs producents omkostninger da løbe af sporet meget hurtigt  Efter min ydmyge mening er Highend vel egentlig ikke op til andre end en selv at vurdere. Der findes jo mennesker i denne verden der mener at f.eks. Lupo er en Highend Bil og synes et Lumatron anlæg fra Brugsen er toppen af kransekagen. At vi så er mange der ikke deler denne opfattelse er jo vores egen holdning, at vi mener Highend ligger et andet sted. Jeg mener nu godt at ICE power kan være highend, det kommer jo i den grad an på, hvad man sammenligner med, hvis det er før nævnte anlæg fra brugsen, må Icepower utvivlsomt være en bedre kvalitet.
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Holmbye: Jeg har lige skimmet tråden fra Norge igennem. Så vidt jeg lige ser, så er stort det eneste der ændres i, at man sætter andre kabler og stik i. Og jeg giver altså ikke 50.000,- ekstra fordi der sidder et par WBT terminaler bagpå! I øvrigt er det sjovt, at ham der modificerer forstærkeren på forhånd har besluttet, at det netkabel der er benyttet ikke duer. Det er efterhånden erkendt, at forskellige netkabler lyder forskelliget af hvilket apperat det benyttes i. Der findes ikke et enkelt kabel, der er bedst i alle applikationer, og man skal reelt ikke lede efter et godt netkabel... Nej, man skal lede efter et netkabel der er godt i den konkrete applikation. Når Bertram har valgt det kabel han har, går jeg ud fra det skyldes lyttetest... Og så kan det undre mig, at en kunde i Norge uden videre kan beslutte sig for at kablet ikke duer, fordi han synes det ser tyndt ud, og efterfølgende kan tage det første og det bedste kabel og sætte i, og så er det tilfældigvis lige det bedste!! Det lugter langt væk af, at ens egen l**t altid lugter bedst!
Og så kobler han kæmpe lytter på forsyningen, og placerer dem udenfor kabinettet. De fleste der har arbejdet med switch mode strømforsyninger som benyttes i ASP modulerne, vil vide at lange kabler til store lytter udenfor kabinettet, ikke er specielt hensigstpraktisk! Husk nu på, at vi her ikke snakker om traktormekanik, hvor man bare kan sætte større kondensatorer i, og så får man mere kapacitet og automatisk bedre performance. Sådan er det til dels med en traditionel forsyning, men en SMPS er noget anderledes, idet feedback loopen er nøje afstemt med kapaciteten i udgangen. Ændrer man det radikalt, fungerer reguleringssløjfen ikke korrekt, og det giver oftest ringere performance, selvom intentionerne var gode.
Det med at tingene ikke kan blive bedre end B&O har lavet dem... Jo, det kan de oftest. men ICE er lidt et særligt område, som beskrevet ovenfor. Det er ikke bare at skifte enkeltkomponenter, da de langt hen af vejen er tilpasset hinanden. Det er ikke nødvendigvis de bedste man kan få, men de er beregnet til at fungere sammen. En bedre komponent i en analog forstærker kan ofte hente lidt performance, men i en ICE kan den lige så godt betyde, at kredsløbet ikke fungerer som den helhed det skal for at opnå maksimal performance.
Du siger at jeg skyder folk i skoene at det er noget billigt l**t. Nej!!! Det er absolut ikke min pointe!!! Tværtimod!!! Jeg har dyb respet for ICEPower, og som jeg mange gange tidligere har sagt, så er ICE langt overlegen i forhold til andre konstruktioner i samme prisklasse. Men ICE bliver altså IKKE bedre af, at producenten laver en lækker kasse og så tager 100.000,- for forstærkeren. Den er stadig baseret på de samme forstærkermoduler som andre ICE-forstærkere. Problemet er at folk, dig selv incl så vidt jeg kan se, (Nej, det er ikke personfnidder elelr angreb), har en holdning om at en færdig forstærkerkonstruktion fra B&O ikke kan være god nok. Og det udnytter firmaer som AR, Jeff Rowland til at påstå, at Deres forstærkere benytter modificerede moduler der har hævet performance voldsomt. Samtidig øges prisen voldsomt, og så tror kunder straks at der må være noget om snakken.
Men sagen er bare, at ICE-modulerne direkte fra B&O er gode nok.Det bliver folk bare nødt til at acceptere. Denne gang har B&O vitterligt lavet noget, hvorkonkurrenterne bare kan stå måbende og kigge på, og i øvrigt til en nærmest rørende lav pris. Mener modulerne koster i omegnen af 50-100 Dollars, måske lidt mere for de største versioner. Tag dog at udnyt denne situation til at få en ægte best buy forstærker basret på disse ICE moduler, i stedet for at tigge og bede producenterne om at hæve prisen for nøjagtig samme moduler, for at I kan få tilfredsstillet fornemmelsen af at I har købt noget godt. Det er og bliver de samme moduler der benyttes, uanset om man betaler 5.000,- eller 100.000,- for en ICE forstærker. Dit link til den norske side viser i øvrigt med al tydelighed hvad et firma som Bertram laver... De monterer et standard ICEPower ASP modul formentlig 100 Dollars i et kabinet fra italienske Hifi2000 til 22.20 Euro. Hertil kommer nogle terminaler, som vel samlet koster 500 kroner. Og hvad ender forstærkern med at koste??? Ja, jeg kan ikke huske det, men vel omkring 8-10.000 pr kanal. http://www.hifi2000.it/default.asp?id=107&mnu=107
Havde man solgt forstærkeren til 3000,- uden historier om modificering, ville den lyde nøjagtig lige så godt, men sikkert være usælgelig. Det er velkendt i HiFi branchen, at synes anmeldere osv ikkeproduktet lyder godt, skal man bare hæve prisen. Så kan de pludselig høre englene synge. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
soxen skrev:
Efter min ydmyge mening er Highend vel egentlig ikke op til andre end en selv at vurdere. Der findes jo mennesker i denne verden der mener at f.eks. Lupo er en Highend Bil og synes et Lumatron anlæg fra Brugsen er toppen af kransekagen. At vi så er mange der ikke deler denne opfattelse er jo vores egen holdning, at vi mener Highend ligger et andet sted.
|
|
|
Stort set det samme som at alt er lige ligegyldigt: Alle studenter skal have 13 i alle fag fordi deres forældre kan lide dem. Alle skal have 1,5 mill. i årsløn fordi de selv synes, at de gør et godt og vigtigt stykke arbejde...
Da jeg for nogle år siden købte mit anlæg på et begrænset budget gjorde jeg mig umage for efter min smag at finde det bedste til den pris jeg formåede (best buy). Men der var og er sager på hylderne i butikerne, der er i en helt anden klasse, jeg hellere ville have, men det var/er for dyrt for min indtægt.
Highend er det ypperste branchen formår på et givet tidspunkt uden skelen til økonomi. Ligesom 13 gives for den usædvanligt selvstændige præstation og ikke for hvad far og mor synes.
|
| Til top |
|
| |
soxen Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 717
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
soxen skrev:
Efter min ydmyge mening er Highend vel egentlig ikke op til andre end en selv at vurdere. Der findes jo mennesker i denne verden der mener at f.eks. Lupo er en Highend Bil og synes et Lumatron anlæg fra Brugsen er toppen af kransekagen. At vi så er mange der ikke deler denne opfattelse er jo vores egen holdning, at vi mener Highend ligger et andet sted.
|
|
|
Stort set det samme som at alt er lige ligegyldigt: Alle studenter skal have 13 i alle fag fordi deres forældre kan lide dem. Alle skal have 1,5 mill. i årsløn fordi de selv synes, at de gør et godt og vigtigt stykke arbejde...
Da jeg for nogle år siden købte mit anlæg på et begrænset budget gjorde jeg mig umage for efter min smag at finde det bedste til den pris jeg formåede (best buy). Men der var og er sager på hylderne i butikerne, der er i en helt anden klasse, jeg hellere ville have, men det var/er for dyrt for min indtægt.
Highend er det ypperste branchen formår på et givet tidspunkt uden skelen til økonomi. Ligesom 13 gives for den usædvanligt selvstændige præstation og ikke for hvad far og mor synes. |
|
|
Så forklar lige, hvorfor nogle mener at B&W laver de eneste Highend højttalere i verden og andre synes Snell er den eneste ene, det er da smag og behag og ikke hvad branchen formår. Jeg mener stadgi det er en personlig vurdering, ingen kan vurdere for andre, hvad de hører eller synes om. Highend må, hvis det kommer dertil, være det bedste en producent formår og ikke hvad en branche kan præstere... Iøvrigt tror jeg ikke der er nogen af de to nævnte der ikke skeler til økonomien, hvis det ikke kan prissættes rigtigt er der intet marked for deres grej
__________________ | DIY Audio |
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
100 elever går op til matematik eksamen og af dem scorer 6 elever 13 for deres præstation. Det betyder ikke at de 6 elever var lige gode - der er et spænd. Ligeså må det være for highend.
NAD lavede længe fornuftige/gode forstærkere inden for en bestemt prisklasse (er selv den lykkelige ejer af en), men for nogle år siden lavede de den noget bedre og dyrere S-serie. Var det så pludselig highend - det bedste branchen formåede state of the art - næppe. For at tage et enkelt mærke har Krell vel lavet noget der spiller røven ud af bukserne på NADs S-serie.
Jeg er overbevist om, at hvis vi gav 100 personer med god indsigt i hifi et ubegrænset budget og bad dem om uafhængigt af hinanden at anskaffe "den bedste højtaler" at vi så ikke ville stå med 100 forskellige højtalere efter endt arbejde. Hvor mange der ville være af mærkerne B&W og Snell har jeg ingen ide om.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
|
Highend er det ypperste branchen formår på et givet tidspunkt uden skelen til økonomi. Ligesom 13 gives for den usædvanligt selvstændige præstation og ikke for hvad far og mor synes.
|
|
|
Her har du totalt ret!! High End er det ypperste producenten kan præstere, uden at skelne til økonomien. Men det er ikke ensbetydende med at det skal være dyrt. Det dyreste løsning behøver på ingen måde være den bedste. Men det glemmer mange producenter og endnu flere købere.
Det er som om at bare det er dyrt og flot, så er det automatisk High End.
En NAD3020 tæver temmelig mange såkaldte High End forstærkere, men alligevel vil ingen kalde 3020'eren for High End. Pudsigt ikke.. De såkaldte High End forstærkere skulle være det bedste producenten kan lave, uden hensyn til prisen. Her kommer så en forstærker til 1/100 af prisen og tæver dem, og så vil man ikke kalde den High End fordi den ikke er dyr, tung og pæn nok!! Latterligt!! Hvad nu hvis 3020'eren vitterligt var det bedste NAD kunne lave uanset pris, og det så heldigvis for forbrugerne var en billig løsning der var bedst. Skal den så dømmes for at vre for billig til at kunne være High End, når nu dens performance latterliggør masser af af forstærkere der har fået det attraktive stempel??
@ Soxen: Ja, selvfølgelig profit-optimerer de fleste firmaer. Men der er mange måder at gøre det på, og audiobranchen har en eller anden ide om, at det er helt OK at bilde folk historier ind for at forsvare en for høj pris. Havde man nu sagt at man solgte en forstærker baseret på standard ICE moduler med super lækre stik, kabinet osv, kunne man for min skyld profitoptimere alt det man ville. Men hvorfor skal man opdigte historier??? Hvorfor ikke lægge kortene på bordet, i stedet for at føre kunden bag lyset??? Helt sikkert fordi folk så ville opdage, at det er for dumt at betale 10 gange mere for et Jeff Rowland logo, hvis de ærligt fortalte at indmaden er den samme som andres.
Er du tilhænger af at firmaer 3 dobbler prisen på en vare, uden egetlig at forædle den??? __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg er totalt enig i at prisen er ligegyldig. Det bedste branchen (ikke producenten - Lumatron laver næppe highend udstyr) formår uanset pris - høj eller lav. Må med skam indrømme, at jeg ikke har hørt 3020éren. Men er sikker på, at der er noget om snakken
Hvis vi skal bruge begrebet "highend" er det vigtigt at få det fornuftigt defineret - og når jeg læser soxen og mit eget tågesnak igen, er det vist i definitionen vi ikke er enige.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, spørgsmålet er om man definerer High End som det bedste eller det dyreste en producent kan finde på. Jeg siger det bedste, og det er mange sikkert enige i... Alligevel er der felere af disse, der alligevel vælger ud fra hvad der er dyret for at få mere High End  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig: Er 3020éren blevet testet mod deres S-serie og deres Masters-serie?  Den sidste er jo noget af en konkurrent. Fra HFK hjemmeside: NAD M3 forstærkerMed M3 har Bjørn Erik Edvardsen overgået sig selv og skubbet den analoge forstærkerkonstruktion helt ud til den teoretiske grænse. Denne overdådige forstærker beviser, at traditionel stereo lever i bedste velgående - også på højeste niveau!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|