| Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
Hurtig: Er 3020éren blevet testet mod deres S-serie og deres Masters-serie?  |
|
|
Det mindes jeg ikke. Men den er testet mod 208 eller 218 (kan ikke huske hvilke), som er identisk med S200, bare i en grimmer indpakning og lavere pris. Her mindes jeg 3020'eren som sejrherre, selvom den af gode grunde ikke magter samme vilde lydtryk. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
NADali skrev:
Hurtig: Er 3020éren blevet testet mod deres S-serie og deres Masters-serie?  |
|
|
Det mindes jeg ikke. Men den er testet mod 208 eller 218 (kan ikke huske hvilke), som er identisk med S200, bare i en grimmer indpakning og lavere pris. Her mindes jeg 3020'eren som sejrherre, selvom den af gode grunde ikke magter samme vilde lydtryk. |
|
|
"Grimmere" - må jeg være fri. Dens ydre giver illusionen om at pengene er brugt indvendigt
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 405
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi lige skal bringe Taiwan importeret IcePower på banen igen, hvilke tråden jo hander om, så må vi konstatere at lyden fra ICe power modulerne fra alle sider betragtest som High End.
Kabinettets kvalitet kan diskuteres og prisen kan diskuteres , men lyden, som må siges at være det vigtigste parameter inden for Hi-Fi, står ikke til diskustion.
Tilbage står, hvad der er den rigtige pris for High End, og hidtil har den været usædvanelig høj, men fremover kommer vi til at se betydelige prisfald, hvilket Murano er det første eksempel på.
Jeg kan blot undre mig over, hvorfor Icepower modulerne skal helt omkring Taiwan, for at falde drastisk i pris.
Kan man ikke blot bestille et flot (men billigt) kabinet ude i Kina i og lægge modulet i herhjemme og sænke prisen yderligere?
Hvor svært kan det være?
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den rigtige pris... Tjaaee... Det må være den billigste! Når Murano kan lave dem til ca. 5.000,- eller hvad de tager, tjener de helt sikkert ganske fint på forstærkerne. Producenter der tager højere priser beviser bare, at de tror de skal tjene mere på samme arbejde. Og det får vi intet ekstra for! __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Her mindes jeg 3020'eren som sejrherre, selvom den af gode grunde ikke magter samme vilde lydtryk. |
|
|
Kommer sørme an på hvem du spørger. Jeg synes 218THX var meget bedre end 3020 dert virker grå og kedlig i lyden, og S200 var endnu bedre, hvis man er til lidt mere romantik.
Derudover ville jeg hellere have AR 202, der er den lille ice, og min nuværende Tact end 3020'eren. Og det tror jeg faktisk 9 ud af 10 af forumbrugerne ville!
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Jeg kan blot undre mig over hvorfor Icepower modulerne skal omkring Taiwan, for at falde i pris, kan man ikke blot bestille et flot kabinet og lægge modulet i herhjemme? og sænke prisen yderliger?
|
|
|
Uden at ville rode mig ud i en diskussion om racisme eller starte en ny tegneseriesag, så er der forskel på hvad der tænkes inde i hovedet på et Holstebro-blegansigt og inde i hovedet på en gul skævøje - kan du nok forstå Og det må være disse tanker, der bestemmer prisen!
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
|
@ Holmbye: Jeg har lige skimmet tråden fra Norge igennem. Så vidt jeg lige ser, så er stort det eneste der ændres i, at man sætter andre kabler og stik i. Og jeg giver altså ikke 50.000,- ekstra fordi der sidder et par WBT terminaler bagpå!
(Tekst sakset ud)
Og så kobler han kæmpe lytter på forsyningen, og placerer dem udenfor kabinettet.
At koble kæmpe lytter på forsyningen er vel andet og mere end "et par WBT terminaler"
(Tekst sakset ud)
Problemet er at folk, dig selv incl så vidt jeg kan se, (Nej, det er ikke personfnidder elelr angreb), har en holdning om at en færdig forstærkerkonstruktion fra B&O ikke kan være god nok. Og det udnytter firmaer som AR, Jeff Rowland til at påstå, at Deres forstærkere benytter modificerede moduler der har hævet performance voldsomt. Samtidig øges prisen voldsomt, og så tror kunder straks at der må være noget om snakken.
Nææ jeg har nu ingen særlig holdning til at ICEpower modulerne ikke kan være gode nok, jeg har selv 2 stk. som jeg finder ganske udemærkede. (dem har jeg pillet netfiltret ud af og sat skærmet kabekl i, det syntes jeg åbnede lidt op) Men der er nu ikke skiftet et eneste komponent, på nær altså noget kabel.
(Tekst sakset ud)
Dit link til den norske side viser i øvrigt med al tydelighed hvad et firma som Bertram laver... De monterer et standard ICEPower ASP modul formentlig 100 Dollars i et kabinet fra italienske Hifi2000 til 22.20 Euro. Hertil kommer nogle terminaler, som vel samlet koster 500 kroner. Og hvad ender forstærkern med at koste??? Ja, jeg kan ikke huske det, men vel omkring 8-10.000 pr kanal. http://www.hifi2000.it/default.asp?id=107&mnu=107
Jeg mener altså ikke at Bertrams Beast koster meget mere end 5000 kr. for en mono blok med asp1000 modul i. Jeg mener jeg gav 7000 for at få flere indgange (balanceret) og rent sølv kabel internt.
Havde man solgt forstærkeren til 3000,- uden historier om modificering, ville den lyde nøjagtig lige så godt, men sikkert være usælgelig. Det er velkendt i HiFi branchen, at synes anmeldere osv ikkeproduktet lyder godt, skal man bare hæve prisen. Så kan de pludselig høre englene synge.
|
|
|
Ingen af os har lyttet til den norske modificering, men vi må konstatere at det kan lade sig gøre at modificere en konstruktion med et asp1000 modul.
Brugeren der har udført arbejdet mener selv at der er en væsentlig forbedring, men jeg medgiver at det ikke er en uvildig vurdering, ens egne børn er nu en gang de mest fantastiske.
Din betragtning omkring at de kabler der sidder i må være de bedste, deler jeg ikke, jeg mener at 99% af alle producenter incl. Bertram og B&O har netop cost/benefit og profit maksimering med når de udvikler et produkt, derfor vil der være steder hvor der er sparet.
Hvor fantastisk et produkt ICEpower end måtte være og uanset hvor billigt det er og hvor dedikerede B&O i øvrigt er, så er jeg ret overbevist om at det i sidste ende handler om en ting....at tjene penge. Også for B&O og også når det gælder ICEpower. (og hermed absolut intet negativt i det hvis der var nogen der skulle få den opfattelse, jeg mener bare at det ikke er givet at alt hvad der sidder af kabler, stik, osv. nødvendigvis er valgt fordi det lød bedst. Nærmere fordi det performede bedst til prisen, og det er en helt anden snak.)
Udover det tror jeg vi er rørende enige om at eksempelvis Jeff Rowlands ICEpower konstruktion er urimeligt dyr.
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen af os har lyttet til den norske modificering, men vi må konstatere at det kan lade sig gøre at modificere en konstruktion med et asp1000 modul.
Ja, alt kan modificeres, men de modificationer jeg har hørt om, har INTET med selve Icepowermodulerne at gøre, de fremstår alle som uberørt, for ellers bortfalder B&O´s garanti! Så enkelt kan det faktisk siges.
Er det muligt at købe en ICepower 1000ASP monoblok til 5000kr inklusiv alt fra Bertram, forhandleren eller er Taiwan det landet hvor vi fremover skal havde Dansk produceret ICEpower fra!
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Ja, alt kan modificeres, men de modificationer jeg har hørt om, har INTET med selve Icepowermodulerne at gøre, de fremstår alle som uberørt, for ellers bortfalder B&O´s garanti! Så enkelt kan det faktisk siges.
Er det muligt at købe en ICepower 1000ASP monoblok til 5000kr inklusiv alt fra Bertram eller er Taiwan stedet hvor vi skal havde dansk ICEpower fra!
|
|
|
Som sagt er jeg ikke teknikker, heller ikke forsikringsekspert, men hvis man køber forholdsvis billige moduler o gudvikler på dem for at sælge dem hundedyrt i sin "egen" konstruktion, mon ikke man så er pænt ligeglad med om man har forsikring på modulet?
Hvis man selv laver det helt fra bunden er der vel ingen forsikring, det afholder da ikke nogen fra at "opfinde" nye kostruktioner. Hvad med en modstand man lodder i en DAC den er vel heller ikkke forsikret når der har været loddet på den? osv.
Ja jeg mener at Søren sidste gang jeg handlede med ham tog ca. 5000 kr. for hans standard udgave af Beast monoblokken med Asp1000 modul i. Men ring eller mail og spørg ham.
|
| Til top |
|
| |
Svenne Friis Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er mærkeligt at alle tråde herinde der omhandler Icepower altid løber af sporet, det virker næsten som en religionskrig med talrige perfide
personangreb...jeg stikker snuden frem alligevel for at dele min helt personlige erfaring.
Jeg har haft icepower i stuen i et par år nu. En kollega havde ved flere
lejligheder nævnt at det der icepower var klart noget man skulle gi et lyt. Jeg faldt over en hjemmebyg-forstærker indeholdende HighFidelitys
evaluation-board (tror jeg det hed) med 2 stk 500A moduler og strømforsyning. Det var bestemt ikke nogen ydre skønhed, men der var et hjerte
af
guld i dens indre og jeg var solgt på stedet til den vellyd jeg oplevede. Jeg hørte overskud, dynamik, transienter, opløsning, neutralitet og specielt
i
mellemtoneområdet hvor kvindestemmerne foldede sig ud. Det var en meget lykkelig tid, men så læste jeg om ASP1000 modulerne, flirtede med
tanken om at købe et par Beast. Finanserne var så ikke lige til det, men faldt så over endnu en hjemmebygger indeholdende et sæt ASP1000 og
den
blev jeg simpelthen nødt til at prøve. Og jeg er stadig nyforelsket efter et par måneders samliv, der er simpelthen mere af det hele, flere detaljer,
klippefast placering, bedre bredde og dybde, mere kontrol med hele registeret. Så nu er de gamle ice sat til at passe bagkanalerne i mit surround
setup, jeg mangler dog lige en ekstra ASP1000 til center, så hvis der er nogen derude...
Men jeg lurer selvfølgelig på tips og tricks mht de små tweaks der kan vriste endnu mere ud af forstærkeren, Lunddahl trafoen ser interessant ud,
er der nogen der har lyttet på en sådan tilføjelse ? Er den eller lignende som Bertram har leget med i en Ghost. Og hvad med kablingen, findes
der bedre interne kabelføringer incl de små multistik som man kan købe for menneskepenge ?
På forhånd tak __________________ vh
Svenne Friis
|
| Til top |
|
| |
BeoFan Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. køb af ICEPower kan det oplyses, at Søren Bertram fra firmaet Bertram Audio har stoppet produktonen af ICEPower forstærkere, i lighed med Embla og Jjazz og han anbefaler at købe en "billig" ICEpowerforstærker fra Østen, når der bliver en mulighed for det.
Bertram Audio har heller ikke løse ICEpower moduler liggende, fokus fremover vil være på gode kabler.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan, er det muligt at du kan uploade manual/spec på 500ASP uden indbygget PSU? Har 2 stk. org. 06 moduler uden PSU jeg er ved at bygge på, og det ku da være rart med lidt ekstra dok., har kun fået 4 sider fra B&O, hvilket jo ikke helt matcher de 24 sider med PSU.
|
| Til top |
|
| |
LydMekk Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den norske modderen! Kult å bli lagt merke til internasjonalt...Modulen spiller annerledes etter moddingene og mye bedre! Den største endringen gjorde nok lyttene og intern strømkabel hvis man skal peke på detaljer i forhold til hverandre.
Noen linker til plasser i Østen som selger originale ICE-1000ASP moduler billig ? Skal vel ha meg et par ekstra blokker etterhvert.
Noen som vet om B&O planlegger neste generasjon moduler? Specs? Info?
Dette er tråden for de som ikke fikk med seg den:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board =hifi1;action=display;num=1131284140;start=0
__________________ sh*t Happenz...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 Januar 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
@Peter Pan, er det muligt at du kan uploade manual/spec på 500ASP uden indbygget PSU? Har 2 stk. org. 06 moduler uden PSU jeg er ved at bygge på, og det ku da være rart med lidt ekstra dok., har kun fået 4 sider fra B&O, hvilket jo ikke helt matcher de 24 sider med PSU.
|
|
|
Desvære nej Mik112, jeg har kun 500ASP som ligger på denne tråd. Jeg gemte den i sin tid fordi det er dem der ligger i mit stereo trin. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 25 Januar 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFan skrev:
|
Kan man ikke blot bestille et flot (men billigt) kabinet ude i Kina i og lægge modulet i herhjemme og sænke prisen yderligere?
Hvor svært kan det være?
|
|
|
Hvis jeg ikke tager meget fejl er Bertrams kabinet netop et billigt Taiwan ditto, så de har jo lavet den billigt og solgt mindre billigt. Det hedder forretning.
Hvorfor sælge det billigere end den pris markedet vil give?
Og at Bertram er stoppet med ICE kan vel betragtes som erkendelse af at den niche i markedet de havde (sammen med de få øvrige) nu er overtaget af øst-leverandører. Boblen med modifikations historier er brast og vil være glemt om kort tid.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 Februar 2007 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at der ennu ikke er en Dansk forhandler af ICEpower fra Taiwan, men hifi4all har lavet nogle gode beskrivelser af 3 produkter med klasse D forstærker.
Læs anmeldelser af klasse D forstærker test : Tryk her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Bernstorff Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Muranos hjemmeside er der nu en dansk importør: Odyssey Audio Denmark. Kender nogle prisen hos Odyssey?
|
| Til top |
|
| |
Svenne Friis Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Bernstorff] Ifølge Muranos hjemmeside er der nu en dansk importør: Odyssey Audio Denmark. Kender nogle prisen hos Odyssey?[/
QUOTE]
Jeg har prøvet at maile til ovennævnte omkring pris og leveringstider, men intet svar.....
__________________ vh
Svenne Friis
|
| Til top |
|
| |
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig intet nyt?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
|
|
|
|
Hej
Hvis du stadig mangler dokumentationen til dine Ice-power moduler, så er det letteste nok at downloade dem direkte fra B&O's side. De er frit tilgængelige så alle kan få fat i dem hvis de vil.
Datasheet og Productsheet til dine 500A moduler ligger her:
http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2025.asp
|
| Til top |
|
| |