| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, det skal jeg vist lige læse et par gange eller 10 men ingen tvivl om at du har tænkt dine tanker. Så forstår jeg bedre at du ikke fik sovet!  Jeg glæder mig til at se nogle tegninger.
"Ikke hel sikke på hvad du henviser til her??"
Det jeg mener er bare at afstanden fra toppen (hvor kanten af toppladen hviler) og ned til det næste vandrette plateau er så stor at bunden af "gryden" vil svæve frit (og resonere) istedet for at lade et så stort areal som muligt (det meste af "gryden") koble til plinten der fungerer som "vibrations-svamp". Det er ideen som jeg har forstået det.
Men jeg kan se at der er 3 huller i "plateau'et" så...? Men billedet repræsenterer jo heller ikke det endeligt produkt... Nevermind.
Angående dæmpning så ved jeg bare at Hr. Nantais skriver at man f.eks. skal passe på med at dæmpe undersiden af toppladen med alt for meget Dynamat eller lignende. Han har trods alt ombygget en del Lenco'er gennem tiderne... Det har vel noget at gøre med vibrationer og hvor de løber hen. Vibrationer vil der altid opstå - det kan man ikke ændre. Spørgsmålet er så hvad man "gør" med dem? Det har jeg ikke forstand på & det kræver nok en doktorgrad i et eller andet.
Men han er da langtfra den eneste autoritet inden for Lenco-ombygning. De 2 jeg helst ville kunne tankelæse på er "mosin" & "4yanx" som er uenige med Nantais på mange områder men de 2 holder kortene tæt inde til kroppen (måske fordi de ligesom Nantais bygger en del på bestilling...). Men ellers er der jo 1000 forskellige skøre måder at gribe det an på som man kan bevidne hos Lenco-Lovers.
|