Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mit Setup - Opdateret 30/12-06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Du mener istedet for en af Denons DCD modeller?

Da jeg skulle have en ny CD-afspiller havde jeg i første omgang kig på en Marantz CD-4000 (Mener den hed det), desværre var den lige udgået (Ved audiosound.dk), og jeg kunne ikke finde den andre steder.  Derefter tog jeg et kig ind på hifiklubbens hjemmeside for at se hvilke modeller de havde i prisklasse jeg kunne være med til - der var 3 modeller: Cambridge, NAD og Denon. Derefter jf. jeg audioreview.com for lige at få lidt baggrundsviden om dem, inden jeg skulle høre sælgernes prædiken. Der fik Denon's DCD model en ret hård omtale.

I butikken sagde jeg, at jeg bare ville have en cd-afspiller som kunne spille cd'er, og ikke nødvendigvis skulle have alle mulige andre funktioner (shuffle, peak search, eller hvad det nu hedder ), og han anbefalede mig Cambridge eller NAD fremfor Denon (!) (NAD skulle eftersigende have været den bedste af de 3, men jeg kan virkelig ikke li' designet, så den blev udelukket ).

Selvom jeg er mege glad for Denon, endte jeg efter at have hørt et par cd'er på de 2 afspillere, med Cambridge. Den er måske ikke den kønneste, og har et sucky display, men jeg synes nu at den spiller ret godt, og det var simpelthen derfor jeg valgte den    

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 April 2004 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

dejligt at se at andre har valgt verdens to dyreste hobbyer, Whisky og Hifi 

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Haha, ja det er ikke billigt ... Og for lige at gøre det værre ...  Jeg må hellere lige føje 'Vin' til den liste også (Sådan er det vel når éns far har haft en vinbiks lige så længe man kan huske!).

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jeg  bumper lige så folk kan se opdateringerne i tråden :) (nye højtalere,  afspillere mv.)

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Martin H N skrev:
** SIDST OPDATERT 30/12-06 **

Efterhånden har jeg fået ændret mit setup ganske grundigt (som også blev antydet ville ske i en af de "gamle" kommentarere i tråden :) )

Her er så mit setup:

Denon AVR-1603 (Receiver
Denon DVD-2200 (Bruges som DVD/CD/SACD/DVD-A afspiller)
Dali IKON 6 (Front)
System Audion SA-220 (Center)
Dali R1000 (Bag)
X-Box 360
Samsung 32" R41B LCD

Af kabler har jeg Dali Silverwave mellem Receiver og Front/Center og noget alm. højtaler kabel til baghøjtalerne.

Ellers har jeg forsøgt at holde kvaliten på kablerne bagved i en nogenlunde kvalitet hvilket nok tilsvare en 10-20% af receiver/dvd'ens pris.

Nu til lidt billeder (det er lidt proppet da vi har stuen fyldt om med juletræ og høsten fra den 24. endnu :) )

Beklager det lidt "beskåret" billede - jeg var hårdt presset af 35kb uploads grænsen

Billedet snyder måske, højtalerne ser nok ud til at stå lidt mere tæt op af reolen end de virkeligt gør.

Et billede af min DVD og Receiver. Jeg er ganske glad for DVD'en - jeg syntes den gør det fint i de fleste afspilninger. God surround lyd, fint billede, udemærket CD-afspilning og god SACD/DVD-A understøttelse. Og så fylder den jo mindre end 3 apperater (hvilket jeg tror kæresten sætter meget pris på....)

Her et billede fra den anden side, som viser sofa-setup'en.
Jeg er ganske god tilfreds med baghøjtalernes placering, selvom de hænger lidt langt fra hinanden føler jeg stadig en god "surround" fornemmelse.

Af de nye gode ændringer i forhold til mit gamle setup har jeg nu fået Center højtaleren lidt mere op - tidligere lå den på gulvet.
Selvom den også er lidt klods of af pladen den lægger på, er det trods alt stadig bedre end da jeg havde den fladt på gulvet så det er jeg glad for :)

Da jeg ved at der sikkert kommer et spørgsmål til det, er der lige et billedet af mit bar-skab (Min stolthed? ). Det er som på billedet stopfyldt, og det er hovedsagelig domineret af Single Malt Whisky, med undtagelse af et par blended samt Armagnac's. Da jeg ofte køber en flaske når jeg er i udlandet, eller får tildelt én af mine forældre når de har været på udlandstur,  har jeg ikke rigtig været i stand til at drikke mere end hvad der kom ind af døren, og skabet er blevet fyldt op . Da jeg så heller ikke rigtig har så mange af dele med (De fleste af mine venner på min alder (22) er ikke så 'hooked' på whisky endnu), synker det lidt langsomt. Men jeg kan love, det kommer ikke til at gå til spilde - det har jeg gjort til min 'opgave' at sikre ... Og det er nu ikke den værste opgave!

I er velkomne til at komme med kommentare, eller stille et par spørgsmål :)

Dejligt med plads til spillekonsolen og lidt sprut.

MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 December 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Martin H N skrev:
Beklager det lidt "beskåret" billede - jeg var hårdt presset af 35kb uploads grænsen

jeg bruger denne side til at oploade billeder, det er meget nemmere. Efter du så har uploadet billedet, bruger du bare det nederste link, som er en genvej direkte til billedet.

ellers en rigtig fin og hyggelig bio du har der og et fint lille barskab

mvh / Michael

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes