Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 23:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Lars Kristensen i KT Radio og Nordost (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:

Kan måske siges bedre jeg oplever at der kan opnåes en højre renhed og opløsning samt den fine dynamik øges.Det er muligt hvis man lige rammer det rigtige, det kan være kabler bedre stik og ikke mindst komponenter bla. i delefilter.

Har i tænkt over at det måske også er de bedre stik på de bedre kabler som også kan være noget af forklaringen på tingene.Man er tilbøjelig til KUN at kigge på kablet.  

Her rammer du plet JRGW. Jeg er for tiden ved at lege lidt med forskellige net-stik, og forskellen er markant. Rhodium, "guld", kobber, og sølvstik sætter tydeligt deres særegne præg på lydformidlingen. Variationerne gælder som du er inde på; dynamisk formåen, men også opløsning og homogenitet.
Mht demoer mener jeg ikke Lars manipulerer. Han inddrager normalt altid lytternes opfattelse, men naturligvis også sin egen. Sådan må det nu engang være.
Men det kan undre mig, at de par stykker der altid råber op om NO´s fortrædeligheder, ikke tager deres egne kabler med til en NO-demo. Lad det komme an på en prøve. Mød op med egne kabler og lad publikum vurdere. En lille sammenligning mellem fx. CW og fx et Heimdal kunne være ganske underholdende

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

1: Bare en rettelse til mit sidste indlæg: Nordost´s kabler stiger til ca. den dobbelte pris for hver opgradering, lyden bliver vel subjektivt 5-10% bedre af det. Så er det op til den enkelte, om de mange ekstra investerede kroner giver den ønskede dividende! (Bare så alle er med på hvad jeg mener) Køb brugt!

2: Man kan SQ-da ikke sammenligne Clear Water med Heimdal; det er ikke fair overfor Van den Hul! Og så er der en ikke ubetydelig forskel på de 2 kablers måde at gribe tingene an på! (Et spørgsmål om smag!)

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

At forbedringen vedr. Nordosts kabler kun skulle være 5-10% - fra kabel til kabel - (hvis man ellers kan opgøre det i procenter), er ikke det man havde lejlighed til at høre den pågældende aften på Vesterbrogade. Her var der tale om markante forbedringer - om de er så pengene værd, er vist en umulig diskussion, da det er for subjektivt til at disktuere på et seriøst grundlag, efter min opfattelse.

Har selv fornøjelse af Van den Hul "The Orchide" i systemet, men det bliver altså gennempryglet af mit Nordost SPM.

Lars

Til top Vis 1960-manden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1960-manden

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Januar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

Har selv fornøjelse af Van den Hul "The Orchide" i systemet, men det bliver altså gennempryglet af mit Nordost SPM.

Fortæl hvad der skete

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

1960-mand; rent subjektivt 5-10%; det er altså min mening, men hvis du skriver 25-50%, så helt OK for mig!

SPM? Ak-ja, men så skal jeg nok have mig en "pistol-konto" i den nærmeste bank!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

F.Christians; fair nok. SPM!, billige er de ikke, men jeg fulgte dit råd og købte brugt til ca. 1/3

Malthe K; Hvad skete der??:

Bredere lydbillede, man kunne i en skæv vinkel høre et meget flot stereo-perspektiv, større "spilleglæde", større sødme i musikket. En flot oplevelse..

Lars

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg må også på brugtmarkedet!

Nemlig; langt større lydbillede er en af Nordost´s forcer!

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

Jeg synte nu ikke at de levere varen i de lavere klasser Blue Heaven rca syntes jeg ikke er pengene værd, derfor kan de finere af slagsen da være udmærkede.Kender dem ikke.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

2: Man kan SQ-da ikke sammenligne Clear Water med Heimdal; det er ikke fair overfor Van den Hul! Og så er der en ikke ubetydelig forskel på de 2 kablers måde at gribe tingene an på! (Et spørgsmål om smag!)

Selvfølgelig kan man sammenligne HEIMDAL med CW, og hvorfor skulle det være et problem? Fra den kant hvor cw lovprises som det ypperligste, har det ikke skortet på dets uovertruffenhed, så en sammenligning med "kun" Heimdal vil være helt fint.
Fra samme kant lovprises en 3020 som noget af det ypperligste. Den har banket alle kompetanter, ja på en god dag banker den vel en Gravity, og her er prisforskellen tilsvarende stor.
Alle hifi-skribenter foretager jævnligt sammenligninger mellem dyrt og billigt, hvilket på alle måder er fremmende og positivt, så naturligvis kan en sammenligning mellem HEIMDAL og CW foretages. Stuntet er glimrende, og kan netop belyse de ikke ubetydelige forskelle, og dette issue er præcist omdrejningspunktet!

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

1960-manden skrev:

Bredere lydbillede, man kunne i en skæv vinkel høre et meget flot stereo-perspektiv, større "spilleglæde", større sødme i musikket. En flot oplevelse..

Lars

Ok. Jeg fandt din test ekstra interessant da jeg selv har brugt SPM på et tidspunkt. Så er der blevet byttet et del ud og nu sidder der sjovt nok et Orchid i anlægget (det er dog ikke mit eget). Som jeg husker SPM var det et rigtig godt signalkabel, og da det blev lanceret i sin tid var det vist noget af det bedste der fandtes. Men jeg mener samtidig at der sket meget med kabler siden SPM'lancering. Et kabel som the Orchid giver faktisk fantastisk valuta for pengene og du kan købe det brugt for 700kr. Det synes jeg er helt vildt.  Men man skal altså lige give det en fair chance og lade det stå og spille nogle dage, før man giver det en endelig vurdering -IMHO.. 

Det ultiamtivt bedste interconnect jeg har prøvet var Valhalla som Gl Jas venligt lånte mig. Der er vi oppe i en performance hvor det bliver rigtig sjovt, men også rigtig dyrt desværre.

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
1960-manden skrev:

Lars

Ok. Jeg fandt din test ekstra interessant da jeg selv har brugt SPM på et tidspunkt. Så er der blevet byttet et del ud og nu sidder der sjovt nok et Orchid i anlægget (det er dog ikke mit eget). Som jeg husker SPM var det et rigtig godt signalkabel, og da det blev lanceret i sin tid var det vist noget af det bedste der fandtes. Men jeg mener samtidig at der sket meget med kabler siden SPM'lancering. Et kabel som the Orchid giver faktisk fantastisk valuta for pengene og du kan købe det brugt for 700kr. Det synes jeg er helt vildt.  Men man skal altså lige give det en fair chance og lade det stå og spille nogle dage, før man giver det en endelig vurdering -IMHO.. 

Det ultiamtivt bedste interconnect jeg har prøvet var Valhalla som Gl Jas venligt lånte mig. Der er vi oppe i en performance hvor det bliver rigtig sjovt, men også rigtig dyrt desværre.

Yes Malthe. Prisen er eneste ulempe ved Valhalla.
Det er dog intet sammenlignet med de dyreste fra MIT, Monster, Transparent og senest: den nye serie fra JORMA. Jeg læste en anmeldelse i det nye fidelity, og det kan nok være at der er dømt heavy-priser...

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Du har ret. Jeg mener jeg så et Transparent HT kabel engang, der kostede en halv million

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Nej klart Gamle Jas; selvfølgelig kan man sammenligne to vidt forskelligt lydende kabler. Og jeg byder CW farvel og god rejse.

JRGW; næh Blue Heaven er vist ikke det ypperste indenfor ekstruderet sølv på ekstruderet kobber, jeg kan personligt bedre lide det langt billigere Black Knight. (Ren kobber) 

Men jeg skal SQ alligevel have nogle "high-end" Nordost-kabler, når jeg engang bliver rigtig voksen!  

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Glad for at procent diskussionen døde ud, de må have fået noget rødvin....

Jeg må sige at som normalt rationelt tænkende menneske, så har jeg svært ved at forstå hvorfor 1-2 meter netledning af ypperste kvalitet skulle kunne ændre på lyden fra en signalkilde eller forstærker. Specielt med tanke på at det sidder i serie med en 30-40 m 1,5 kvadrat hvortil der er tilsluttet en masse andre enheder.

Netstøjsfiltre kan jeg forstå, men et kabel hvor der under alle omstændigheder foretages en kraftig regulering af spændingen????????

BLINDTEST siger jeg bare. Lad os få dem på banen.

1960-manden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Tjaa, ikke just et nyt argument du kaster ind i diskussionen om netkabler, men måske forståeligt nok, da du ikke har overværet demo'en, så vidt jeg forstår...

Jeg kan kun sige til bphhm; gå til en demo, så er jeg sikker på, at du også kan høre forskellen...

Med venlig hilsen

Lars

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter mig altid af blintest når jeg tester netkabler. Man skal stole på sine sanser og lyttefærdigheder.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes