| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hahahahaahahahahahahahahaa ?
Jeg vil også være med til at spilde andres tid
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Jay l`Blundt skrev:
|
Rattanhuset: Overhovedet ikk´! Stereo er da kun for gamle sure mænd med hornhøjttalere og rørforstærkere. Musik høres først rigtigt når man knalder det af på Cervin Wega over en 5*100watt 2499kr. reciever fra El-Giganten.
Det har jeg da ihvertfald lært gennem kollegaer og andre oplyste
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Også skulle Vega lige jordes. Jeg vil bestemt mene at både DC og 1215 er nogle ret seriøse højtallere
|
|
|
Øh, hvor mange forskellige har du hørt? Seriøs i forhold til hvad?
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger


Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, got it!
Du mener seriøst LYDTRYK...dooohhh.
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
kaso skrev:
|
Hmmm....
Projektorfordele:
- Stort billede
- Pris ifht. antal tommer
Projektorulemper:
- Kan ikke ses i dagslys
- Pære skal skiftes jævnligt
- Dyr i drift (pære)
- Støjende - man kan ikke nyde filmen på grund af blæserstøj
- Lange signalkabler (svært at installere pænt)
Mht. indbygget lyd i TV, så har jeg endnu aldrig hørt højtalerne i mit TV - al lyd kører altid via sorround, så det gør ingen forskel (hos mig).
Min konklusion: Projektor er fint, hvis man indretter et rum specielt som hjemmebio og med behørig lyddæmping af projektor. Som dagligt TV er det uegnet. De fleste projektorejere supplerer mig bekendt da også med et rigtigt TV.
|
|
|
Du må have meget sarte øre Har du hørt en projektor i eco-mode? - Omkring 20dB er virkelig ikke meget.
Men resten vil jeg give dig ret i.
But still, film skal nydes på den helt store skærm
|
|
|
Ja - jeg er sart mht. mislyde (også i bilen) - og jeg har svært ved at abstrahere fra den irriterende blæserlyd (og ja - jeg har prøvet eco-mode - men dog ikke på markedets mest støjsvage modeller, så der findes helt sikkert mere stille versioner end dem jeg har hørt)
|
| Til top |
|
| |
kaso Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline Indlæg: 959
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
kaso skrev:
|
Hmmm....
Projektorfordele:
- Stort billede
- Pris ifht. antal tommer
|
|
|
Du glemte: Potentiale for langt bedre billedkvalitet (dog ingen garanti...)
|
|
|
Nu har jeg ikke kigget meget på projektorer, da de af ovennævnte grunde ikke var interessante til mit formål, men på hvilke områder (udover størrelsen) mener du, at de har potentiale for et bedre billede - og hvilken pris (med lærred) skal man op i for at konkurrere med din favorit i plasma (Pioneer)?
|
| Til top |
|
| |
hasselstream Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 23 Januar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt forstå ham lidt, har lidt samme mening, men alligevel, så er der nu meget mere rart at se tv på et almindeligt tv, end på projektor.
Da jeg er så heldig kun at skulle arbedje 8 dage om måneden for en månedsløn, og ingen børn har endnu, så har jeg rigeligt tid til film kigning, desvære hverken på fladskærm eller projektor, men på et almindeligt crt 32" wide tv.
Men der er ingen der er til grin på nogen måde, hverken ham der angang gav 8000kr for et CRT tv engang, eller ham der nu vælger at købe fladskærm frem for projektor.
Man køber vel efter eget behov, ønsker og pengepung.
|
| Til top |
|
| |
Mofo68 Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Det er lidt sjovt folk har ondt i røven over manden er (meget) glad for sin projektor !
Har TV, men kunne ikke drømme om at bruge mere end 3000,-kr på et TV, film skal ses i +100" . |
|
|
Har bestemt ikke ondt der hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær,det var mere måden man fremlagde tråden på __________________
Venligst -=Mofo=-
|
| Til top |
|
| |
Frankyy Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man har en projektor så er der noget vi kalder projektor tid og den ligger mellem der hvor solen er gået helt ned og ikke er stået op endnu. RIMELIG nederen om sommeren faktisk.
ok så kan man mørkelægge hele stuen men hvem gider det hver gang.
Super fedt med projektor er også irriterede over jeg ikke har en lige nu :-(
Så er der også det med projektor ikke må kører mere end 3 timer ad gangen så skal den slukkes sådan er det ihvertfald med panasonic og den helt nye ax100 så ryger garantien hvis man bruger den mere end 3-4 timer om dagen hver eneste dag(underlig politik ang. denne.)
men tv er sgu nemmere
|
| Til top |
|
| |
spawnie Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Der er ingen der er til grin,fordi man køber hvad man har behov for. Jeg har selv et philips 100 HZ, og kunne aldrig drømme om at se, bamse og kylling/tv-avisen på min projektor. Man går da hellere ikke i biografen for at se tv-avisen, vel  ?? En film skal ses på projektor, så man kan leve sig ind i filmen,det kan man altså ikke på en flad skærm på 40-60" (jeg kan ikke).  Havde været ovre hos en af mine venner, en aften for at se en film, på hans nyindkøbte plasma-skærm 50". Det var ingen oplevelse,billedet stod da s..de godt og detaljeret,men at blive opslugt af filmen,det kunne jeg ikke. Jeg ser selv film på et ca. 150 " lærred (motor-styret) (dækker det meste af min endevæg) og den næste opgradering bliver helt sikker en projektor igen.  Der bliver skrevet i et tidligerer indlæg,at hvis man har inviteret vennerne og pæren røg,hvem er så til grin ?? Helt ærligt,skete det samme for et plasma/lcd el. crt. Så skulle det på værsted og repareres,hvorimod det tager max. 15 min. at skifte pæren.
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
StylaH skrev:
Jay l`Blundt skrev:
|
Rattanhuset: Overhovedet ikk´! Stereo er da kun for gamle sure mænd med hornhøjttalere og rørforstærkere. Musik høres først rigtigt når man knalder det af på Cervin Wega over en 5*100watt 2499kr. reciever fra El-Giganten.
Det har jeg da ihvertfald lært gennem kollegaer og andre oplyste
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Også skulle Vega lige jordes. Jeg vil bestemt mene at både DC og 1215 er nogle ret seriøse højtallere
|
|
|
Øh, hvor mange forskellige har du hørt? Seriøs i forhold til hvad? |
|
|
DC 12, DC1515, 1215 MK (i går :D), CLS215, CLCS-215 Hvad med dig? __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |