| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der mon snart nyt, om tilstanden på testeksemplaret ? Der er blevet larmene tavst omkring den test, lige pludselig.
|
| Til top |
|
| |
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
jdg1 skrev:
| Og gem diverse person-fnidder og sarkastiske indlæg til Jeres eventuelle pb-korrespondance. |
|
|
Kunne nu være rart vis de selvudnævnte oraler, ville holde deres klapjagt på dvs. udstyr i pB. Hvad bliver det næste I skal kaste jer over ?
|
|
|
Ovenstående er personfnidder! Men er det virkelig i nogens interesse, at kritiske indlæg om fabrikater/udstyr holdes i PB. __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
jdg1 skrev:
| Og gem diverse person-fnidder og sarkastiske indlæg til Jeres eventuelle pb-korrespondance. |
|
|
Kunne nu være rart vis de selvudnævnte oraler, ville holde deres klapjagt på dvs. udstyr i pB. Hvad bliver det næste I skal kaste jer over ?
|
|
|
Det er intet i vejen for at føre en saglig debat om et givent produkt - også selvom der ikke er tale om lutter roser.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Nej der er intet nyt, for vi har ikke fået apparatet tilbage. Som jeg har skrevet tidligere er vi ret overbeviste om at der må have været en fejl ved testapparatet. Det skyldes at HiFi Choice blandt andet målte udgangsspændingen til 4,2 volt, hvilket er langt fra det vi måler. (tidligere er redegjort for hvor omhyggeligt vi har checket B410 i produktion). Da vi har ændret vore testprocedurer, og således er overbeviste om at ligemeget hvad fejlen måtte være, så ryger der ikke igen en B-410 ud med 4,2 volt udgangsspænding, ser vi derfor ikke det store problem i den testen.
Med venlig hilsen __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hej !
Nej der er intet nyt, for vi har ikke fået apparatet tilbage. Som jeg har skrevet tidligere er vi ret overbeviste om at der må have været en fejl ved testapparatet. Det skyldes at HiFi Choice blandt andet målte udgangsspændingen til 4,2 volt, hvilket er langt fra det vi måler. (tidligere er redegjort for hvor omhyggeligt vi har checket B410 i produktion). Da vi har ændret vore testprocedurer, og således er overbeviste om at ligemeget hvad fejlen måtte være, så ryger der ikke igen en B-410 ud med 4,2 volt udgangsspænding, ser vi derfor ikke det store problem i den testen.
Med venlig hilsen |
|
|
Man kunne let få den tanke, at skiftet af udgangsspænding, havde noget med transporten at gøre. Under jeres testprocedure, bør I vel så udsætte apparatet for en 'Post Danmark test', om sådan en voldsom rystemaskine findes. B&O har vist en maskine der kan simulere Post Danmark. EDIT: At en producent ikke ser en dårlig test, som et problem, kan godt bekymre mig.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi laver allerede banke test af vore produkter, og har altid gjort det, for at finde kolde lodninger mv. Som jeg også skriver har vi ændret testprocedurer, samtidig har vi ændret proceduren for hånd montage med log point, og vi har fået flyttet smd montage til en automat med barcode læser af alle ruller, så vi tager selvfølgelig en dårlig test alvorlig, men når vi så har gjort ovenstående er vi ikke specielt nervøse for fremtidige fejl, og ser derfor ikke det store problem i testen.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Vi laver allerede banke test af vore produkter, og har altid gjort det, for at finde kolde lodninger mv. Som jeg også skriver har vi ændret testprocedurer, samtidig har vi ændret proceduren for hånd montage med log point, og vi har fået flyttet smd montage til en automat med barcode læser af alle ruller, så vi tager selvfølgelig en dårlig test alvorlig, men når vi så har gjort ovenstående er vi ikke specielt nervøse for fremtidige fejl, og ser derfor ikke det store problem i testen.
Med venlig hilsen |
|
|
Ja, vi ved jo endnu ikke hvordan testeksemplaret ser ud, da du ikke har modtaget det retur. Vi må jo håbe at du ikke skal rykke dem 10 gange, før du får det igen. Hvis testeksemplaret fra starten har haft forkert udgangsspænding, må det betyde at I ikke måler på apparaterne, efter produktion ? Hvordan holder I så en kvalitetskontrol, overhovedet, hvis der ikke måles ? Hvis det ikke er en transportskade, men en produktionsfejl, kan jeg slet ikke forstå at den ikke er fanget, og endnu mindre forstå, at netop det eksemplar ender hos Hifi Choice. Det virker næsten lige så usandsynligt, som at en asteroide skulle ramme jorden, netop som vi har udstyr til at se den komme. Tag det blot som en måske grundløs bekymring fra min side, men jeg glæder mig meget til at høre om tilstanden på det testeksemplar, når det kommer retur.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 18 Februar 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for bekymringen :-) Som du kan læse af mine tidligere indlæg tester vi vore produkter ganske omfattende. Udover normalt måle udstyr, har vi således 2 komplette Audio Precision til produktionskontrol. Vi har imidlertid ikke tidligere set noget behov i at teste for udgangsspænding. Vi har trods alt over årene produceret over 10.000 CD afspillere uden fejl med hensyn til udgangsniveau. (Vi har altid testet de 2 kanaler mod hinanden for at sikre de var 100% ens). Men som altid når der kommer et nyt produkt, viser der sig typisk nogle nye typer fejl. Det er der intet nyt i, sådan har det altid været i de små 15 år vi har eksisteret. Når det sker, indfører vi altid nye test procedurer, og informerer selvfølgelig de kunder der måske har et fejlbehæftet produkt direkte. Vi tager således fejl ekstremt alvorligt, og gør alt for at lave perfekte produkter. Fremover tester vi således også udgangsspændingen. Men at der åbenbart er tale om en enlig svale, er nu let at bevise, der findes allerede rigtigt mange B-410 på markedet, og jeg ville nok næppe gå ud og sige at HiFi Choices måling af en udgangsspænding på 4,2 volt ikke passer med vores målinger, hvis der var den mindste sandsynlighed for at der findes andre maskiner med samme udgangsniveau. Det er trods alt let for en elektronikkyndig at smide en test CD i en B-410 og måle den på et oscilloscop.
Med venlig hilsen
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld jeg siger det, men jeg har selv arbejdet med en Audio Precision ...,
hvordan kan i undgå at se de to udgangsspændinger ikke er er ens ? 
De begge står på skærmen og enda meget tydeligt,
alt efter smag og behag (setup) enten i Volt eller dB 
Sådan en fejl på et apperat som er udvalgt/udtaget til test, kan jo være ganske fatal for en mindre HiFi producent 
Jeg ville personligt aldrig! udlevere et apperat til test uden først,
at måle det i gennem på kryds og tværs for at konstatere at det var som det skulle være 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Under jeres testprocedure, bør I vel så udsætte apparatet for en 'Post Danmark test', om sådan en voldsom rystemaskine findes. B&O har vist en maskine der kan simulere Post Danmark.
|
|
|
gammel tråd - men denne må simulerer Post Danmarks "forsigtig pakke" håndtering
fik Densen nogensinde den CD spille retur fra WHF? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vil godt lige høre hvad der sker.... skulle selv til at købe en densen 410 men faldt så over den tråd...
Hr. Sillesen. har i fået den tilbage....? og kan du eventuelt refere til en anden test ad cd spilleren? for kan ikke rigtig finde noget..
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
|
Ja vil godt lige høre hvad der sker.... skulle selv til at købe en densen 410 men faldt så over den tråd...
Hr. Sillesen. har i fået den tilbage....? og kan du eventuelt refere til en anden test ad cd spilleren? for kan ikke rigtig finde noget..
|
|
|
Enig hvad er der sket?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
|
Undskyld jeg siger det, men jeg har selv arbejdet med en Audio Precision ...,
hvordan kan i undgå at se de to udgangsspændinger ikke er er ens ? 
De begge står på skærmen og enda meget tydeligt,
alt efter smag og behag (setup) enten i Volt eller dB 
Sådan en fejl på et apperat som er udvalgt/udtaget til test, kan jo være ganske fatal for en mindre HiFi producent 
Jeg ville personligt aldrig! udlevere et apperat til test uden først,
at måle det i gennem på kryds og tværs for at konstatere at det var som det skulle være 
|
|
|
Hvorfor skal noget man sender til test gåes mere igemmen end det man sender ud til kunder ?.
Der er gode test og der er dårligt test det må man tage med.
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
|
|
|
|
Regelsættet her på sitet forhindre Sillesen i at komme med et "lovligt" svar her i tråden. Må jeg foreslå at du kontakter ham/firmaet direkte, og poster svaret her til glæde for os andre. __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
|
|
|
Vil lige pointere at forsigtig-pakker på ingen måde behandles anderledes mere, desværre. Og før november var det kun når der var mange i en postcontainer(1/3 som min.) at den blev håndtømt. Alle pakker hældes ud af buret(postcontaineren) i kan se på posthuset. Og med en vejledning til feks. firmaer der hedder tungeste pakke i bunden kan det ikke rigtig undgås at de små og knap så holdbare pakker øverst får nogle slemme knubs nogle gange. Er Ret chokerende første gang man ser sådan et par hundrede kg hældt ud på et bånd. Men hey, ingen transport-firmaer gør det bedre, medmindre de tager langt højere pris. I DPD er det kotume at sparke pakker af vejen der ligger når man vader igennem sorteringshallen. Dette gør de færreste ansatte hos PostDK. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
Vil lige pointere at forsigtig-pakker på ingen måde behandles anderledes mere, desværre. Og før november var det kun når der var mange i en postcontainer(1/3 som min.) at den blev håndtømt. Alle pakker hældes ud af buret(postcontaineren) i kan se på posthuset. Og med en vejledning til feks. firmaer der hedder tungeste pakke i bunden kan det ikke rigtig undgås at de små og knap så holdbare pakker øverst får nogle slemme knubs nogle gange. Er Ret chokerende første gang man ser sådan et par hundrede kg hældt ud på et bånd. Men hey, ingen transport-firmaer gør det bedre, medmindre de tager langt højere pris. I DPD er det kotume at sparke pakker af vejen der ligger når man vader igennem sorteringshallen. Dette gør de færreste ansatte hos PostDK.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Helt rigtigt folk ved ikke hvad de snakker om.
TNT DPD og GLS er nogle total svin med pakker.
De kaster med alt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen: Nu har jeg ikke set TNT og GLS håndtere pakker. Men jeg har håndteret masser for dem igennem mit job, så de kan ikke håndtere dem pænere end posten. Lige så med UPS. Dog tvtivler jeg på at der rent faktisk findes fungerende postvæsner nogen steder i verden der behandler pakker pænere end vort eget. I DK går man trods alt lidt op i kvalitet af det afleverede arbejde, selvom den tendens er stærkt nedadgående. Men om ikke andet så har forbrugeren en del flere og bedre retigheder i DK end i de fleste andre lande på kloden, så posten og de kunder der benytter dem har en lidt andenindgang til kundens ønsker.
Det skal så lige pointeres at i af alle de pakker jeg har set i mit job er det meget få(promiller) der har lidt overlast. Dette er selvfølgelig hvad jeg ved af, da jeg ikke er modtager i sidste ende. Men der er jo altså en grund til at posten stadig håndtere over 100k pakker i døgnet. Smadrede de størstedelen og ydede helt vildt ringe service i forhold til deres betaling var der jo nok mange der fandt en anden måde at få deres ting leveret på.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Daigoro Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg modtog for et par uger siden en subwoofer fra en svensk forhandler, leveret af DPD.
Den var blevet skadet under transporten saa jeg skal nu havde skiftet højtaler elementet. Der var ingen synlige skader paa kassen, men forhandleren checkede den faktisk inden den blev pakket ned. Det var en demo model og fungerede fint før afsendelsen.
__________________ Dali Ikon 7 - Vokal 2 - 2xOnWall, Denon DVD2910, Denon AVR2805, Primare A30.2 - A30.3 - CD31.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daigoro skrev:
Jeg modtog for et par uger siden en subwoofer fra en svensk forhandler, leveret af DPD.
|
|
|
Der kan man bare se. Nu tvivler jeg så på at der er særlig mange(selvom de har sikkerheds sko) der vlæger at sparke til en stor kasse der står 30kg på. Det fortryder man ihvertfald hurtigt  Men har været i firmaet i 2 dage på et tidspunkt, og uden overdrivelse så var kast og spark af pakker meget meget almindeligt. Det kunne jeg ikke rigtig acceptere. Men sgu stadig kedeligt at modtage en ødelagt vare. Det har selvfølgelig tjekket det ikke bare er et kabel der har løsnet sig fra enheden? Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
Daigoro Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Men sgu stadig kedeligt at modtage en ødelagt vare. Det har selvfølgelig tjekket det ikke bare er et kabel der har løsnet sig fra enheden?
|
|
|
Den spiller godtnok bas, men akkompagneret af en fæl skratten. Noget er gået loes inde i højtaler enheden. Mislyden falder bort naar subwooferen vippes op på siden. Men ikke når den løftes lige op og fri af gulvet. Jeg har haft enheden ude og kablingen sidder som den skal. __________________ Dali Ikon 7 - Vokal 2 - 2xOnWall, Denon DVD2910, Denon AVR2805, Primare A30.2 - A30.3 - CD31.
|
| Til top |
|
| |