| Forfatter |
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har vi da endelig fundet grunden til at nogle
apperater får dårlige tests...osse dem der kommer
fra Japan/U.S.A og så videre.....Post DK er synderen....
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daigoro: Så er det sgu nok svingspolen der har fået sig et slag  Det havde jo ellers været rart hvis det kunne fikses ved at sætte et kabel ordentligt fast. Det er en ny enhed til dig, hvilket jo bare gør den mindre demomodel-agtig  Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lexus: Du har vist desværre ikke læst hvad der er blevet skrevet af både ansatte i posten og DPD og af en der benytter sig af de forskellige post og pakke-firmaer rundt omkring. Det er nærmest umuligt at få et firma til at behandle din pakke forsigtigt, uanset hvad du betaler. Derfor skal tingene være pakket meget godt ind. Og desværre også være bygget til en hvis hårdhændet håndtering. Men det kan jo egentlig kun komme forbrugeren til gode, at hans nyindkøbte produkt rent faktisk godt kan tåle det hvis han af den ene eller anden grund taber det.
Dog vil jeg opfordre folk til aldrig at sende uerstattelig ting med noget som helst firma.
Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
no problem Jay...
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Marts 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Større komponenter, der falder af printet når pakken får et gok, er set før. Elektrolytter skal vel nærmest limes til printet, hvis det skal sikres ordentligt imod de G-påvirkninger som Post Danmark somme tider udsætter pakker for.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
preben1234 skrev:
|
Ja vil godt lige høre hvad der sker.... skulle selv til at købe en densen 410 men faldt så over den tråd...
Hr. Sillesen. har i fået den tilbage....? og kan du eventuelt refere til en anden test ad cd spilleren? for kan ikke rigtig finde noget..
|
|
|
Hej,
Ja, vi har fået den tilbage, og fejlen var som vi formodede i mine tidligere indlæg i januar og februar 2007 
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
zeadow Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
preben1234 skrev:
|
Ja vil godt lige høre hvad der sker.... skulle selv til at købe en densen 410 men faldt så over den tråd...
Hr. Sillesen. har i fået den tilbage....? og kan du eventuelt refere til en anden test ad cd spilleren? for kan ikke rigtig finde noget..
|
|
|
Hej,
Ja, vi har fået den tilbage, og fejlen var som vi formodede i mine tidligere indlæg i januar og februar 2007 
|
|
|
Jeg mener ellers det er normalt, at der så foretages en gentest eller et dementi/ eller en rettelse, hvis man uberettiget kommer til at teste apparater dårligt pga. fejl i produktionen.
Var der også en fejl på denne her så? http://www.smarthouse.com.au/Reviews/Real_Hi_Fi/E4G9E4G8
Her er det en helt anden slags fejl, som de påpeger, noget med unøjagtig clock og noget andet, men måske tager jeg fejl.
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zeadow,
Vedrørende den første test, må jeg indrømme vi slet ikke tænkte i de baner at få den testet igen, test betyder ikke så meget for de fleste forbrugere, sådan som hifi sælges nu om dage, er det langt hen af vejen forhandlerne der bestemmer hvad der bliver solgt, ikke anmeldelser. Desuden er det min opfattelse at en gentest bare er at rode rundt i noget, så det er bedre bare at komme videre. Således er dette da også første gang i 2 år nogen spørger os om den test, hvilket vel egenligt siger alt om hvor lidt vigtigt det er.
Den australske test har jeg aldrig før set, ej heller de andre tests på siden, kendte faktisk ikke siden før du linkede til den. Det ser ud til at være endnu en test fra først batch med samme fejl som det engelske apparat, idet side 2 i testen taler om 4.2 volt gain.
Iøvrigt tillykke med din nye brugerprofil  __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
zeadow Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tester betyder måske ikke noget for nogen, men da jeg f.eks. sammen med min kammarat sidste år gik efter at købe en CD maskine hver, og hvis vi var enige, så gerne den samme for at få rabat. Da gik vi på nettet og læste om CD maskiner og på biblioteket, både for at få overblik over de maskiner der var på markedet, og læse om de havde fået gode tester.
Vi så f.eks. 2 ikke for gode test af B410, hvilket fik os til at stryge den. Vi prøvede i stedet for flere andre der havde gode tester. Mikkel Gige og High Fidelity skrev f.eks. meget fint om Lyngdorf, som vi faktisk begge endte med at købe og det har vi ikke fortrudt. Vi kom dog alligevel til at høre Densen, men det ændrede ikke vores valg denne gang.
Jeg tror en fin test kan betyde om man kigger efter CD afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
zeadow skrev:
|
Tester betyder måske ikke noget for nogen, men da jeg f.eks. sammen med min kammarat sidste år gik efter at købe en CD maskine hver, og hvis vi var enige, så gerne den samme for at få rabat. Da gik vi på nettet og læste om CD maskiner og på biblioteket, både for at få overblik over de maskiner der var på markedet, og læse om de havde fået gode tester.
Vi så f.eks. 2 ikke for gode test af B410, hvilket fik os til at stryge den. Vi prøvede i stedet for flere andre der havde gode tester. Mikkel Gige og High Fidelity skrev f.eks. meget fint om Lyngdorf, som vi faktisk begge endte med at købe og det har vi ikke fortrudt. Vi kom dog alligevel til at høre Densen, men det ændrede ikke vores valg denne gang.
Jeg tror en fin test kan betyde om man kigger efter CD afspilleren.
|
|
|
Jamen at du stryder en cdafspiller eller andre produkter af listen pga dårlig test, det siger nok mere om dig end testen . Det må sku være kedeligt at købe lyd produkter ud fra hvad der bliver skrevet om dem. Det kunne godt blive en lidt mærklig fremvisning af ens anlæg....... Du viser det frem og siger: Ser det ikke godt ud. så gir dem et blad og siger: Læs hvordan det spiller.
Men ok, nogle går på biblioteket for at læse om cdafspillere...... Jeg går dog til en forhandler for at høre den. Det mener jeg at JEG får mest ud af
Jeg giver ikke meget for anmeldelser og lader mig slet ikke diktere om hvad jeg skal lytte til eller ej.
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
| Jeg giver ikke meget for anmeldelser og lader mig slet ikke diktere om hvad jeg skal lytte til eller ej. |
|
|
Det skal man heller ikke. Men ofte kan man netop bruge tests til at pejle sig ind på om det er et interessant produkt eller ej - og bemærkninger om konstruktionsmangler eller andet kan have stor betydning.
Køber man brugt kan det også være svært at danne sig et indtryk først. Det er uforskammet at spilde (alt for meget af) en forhandlers tid for så at købe brugt, og det er sjældent man direkte kan lave en lyttesession hos den private sælger - det er bl.a. en del af prisen for at købe brugt, nemlig at man sparer penge, og så må man acceptere at købe katten i sækken.
At lytte til et bestemt produkt hos en forhandler kan også være direkte vildledende, hvis resten af anlægget består af ubekendte komponenter, inkl. omgivelserne.
Jeg plejer som regel at købe de produkter jeg finder interessante - og så må jeg sælge dem igen hvis det går helt galt, og acceptere et eventuelt tab. Det er først derhjemme at jeg reelt finder ud af om produktet passer til mig, og først efter længere tids brug. Og mange gange læner jeg mig kraftigt op ad diverse tests, hvor jeg forsøger at læse mellem linierne.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Hej Zeadow,
Vedrørende den første test, må jeg indrømme vi slet ikke tænkte i de baner at få den testet igen, test betyder ikke så meget for de fleste forbrugere, sådan som hifi sælges nu om dage, er det langt hen af vejen forhandlerne der bestemmer hvad der bliver solgt, ikke anmeldelser. Desuden er det min opfattelse at en gentest bare er at rode rundt i noget, så det er bedre bare at komme videre. Således er dette da også første gang i 2 år nogen spørger os om den test, hvilket vel egenligt siger alt om hvor lidt vigtigt det er.
Den australske test har jeg aldrig før set, ej heller de andre tests på siden, kendte faktisk ikke siden før du linkede til den. Det ser ud til at være endnu en test fra først batch med samme fejl som det engelske apparat, idet side 2 i testen taler om 4.2 volt gain.
Iøvrigt tillykke med din nye brugerprofil 
|
|
|
SåSå
Test betyder meget og gode test betyder endnu mere i bruger det jo også selv som alle andre også gør.
Hvis test ikke betyder noget hvorfor så sende det til test.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test og test.
Alle bruger test nogle mere end andre og hvorfor skulle de ikke det.
Nogle mærker har nogle fordel i at de får en dårlig test for måske er der noget om det de skriver ,det gør de måske lige kikker det igemmen de laver en gang mere får de sender det ud.
De mærker der siger de ikke bruger test til noget er i mine øjne useriøse så er der også dem der blive så sure at de ikke vil tale med den anmelder igen.
Thomas du bruger da også test til en masse ting man kan læse test på din side man kan se banner fra test når du udstiller og det gør de fleste, og det sælger sådan er det bare.
|
| Til top |
|
| |