Forfatter |
|
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej selvfølgelig er dyrt ikke lig med godt - man skulle bare ikke mene at der kunne sælges udstyr til flere tusinde kroner (og så op), som ikke lyder godt? De fleste lytter vel til en forstærker i det prisleje, før de køber... men ja ja.
__________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange lytter kun til anmelderne og køber det som får en god test. For mange er det kun status at have et anlæg.
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en aberdeen components moddificeret Transporter.
Da jeg i sin besluttede mig for at det sku være netop den var den grundet lange samtale med aberdeen com hvor hans menig var at lige meget hvor
meget du modder en sb3 så er selve layouted printed og stumperne i transporteren af en meget bedre kval
Han mente printed i transporteren var så godt at folk fra Wadia Esoteric og dcs sku ta at kigge efter.
Min egen prosonlige mening om transporteren er at det er det bedst køb der findes pt hvis man skal ha en signal kilde
da jeg fik min tilbage fra usa var det der havde forandret sig var at den sidste is var optøt fra toppen og i det hele taget noget mere smoth jeg elske
den
simpelthent
PS
Jeg har den på sådan en spciel platform og lordet virker sku.
når man lyfter transporteren af og sætter den ved siden af bliver lyden klart forringet.
mvh
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Jeg har en aberdeen components moddificeret Transporter.
Da jeg i sin besluttede mig for at det sku være netop den var den grundet lange samtale med aberdeen com hvor hans menig var at lige meget hvor meget du modder en sb3 så er selve layouted printed og stumperne i transporteren af en meget bedre kval Han mente printed i transporteren var så godt at folk fra Wadia Esoteric og dcs sku ta at kigge efter.
Min egen prosonlige mening om transporteren er at det er det bedst køb der findes pt hvis man skal ha en signal kilde
da jeg fik min tilbage fra usa var det der havde forandret sig var at den sidste is var optøt fra toppen og i det hele taget noget mere smoth jeg elske den simpelthent
PS Jeg har den på sådan en spciel platform og lordet virker sku. når man lyfter transporteren af og sætter den ved siden af bliver lyden klart forringet.
mvh |
|
|
Hvad har de ændret på den? Man kan ikke se så meget på deres hjemmeside...
Du skriver bedste signalkilde, bruger du en ekstern DAC?? __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
blackkat Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg er blevet bedt om at skrive om mine modifikationer af min sqbox 3, her er hvad jeg har gjort.
jeg har en sbox 3, som jeg har moderniseret, alle strømforsynings lytterne i analogdelen 220 mf og 10 mf, er udskiftet med blackgate fk 100 mf og 220 mf udg. lytterne er udskiftet til blackgate 33 mf 16 v. njm 2041 er udskiftet med ad 8620, og pcm 1748e er udskiftet med selecteret dac pcm 1748 ke, og der er lavet en analog strømforsyning, husk minimum 2 ampere. Den er lavet med en ic fra linear technology lt 1084 med 10000 mf på indgangen og en 4 polet 47000 mf på udgangen. Hvad har dette givet, jo det lyder klarere og renere og dybere bas og mere pondus og ro, i det hele taget er der kommet mere kraft over det. Det næste jeg vil prøve, er, at udskifte 3300 mf i boxen med 3300 mf ren blackgate og måske bygge den ind i en kasse med batteri forsyning. Jeg har nu sat 3300 mf blackgate i, og der sker en forbedring, det er også rigtigt, at når man bruger en god analog strømforsyning, bliver det bedre. Jeg har sammenlignet min sqzbox med en transporter. I mit system lød min sqzbox mere musikalsk end transporteren den var mere hård. Jeg var til en test fornylig, hvor jeg havde min sb3 med og den nye forstærker new classd. Hvis man skal sammenligne sbox med en kvalitets cdmaskine f.eks cd1 fra Peter Lyngdorf, ja så taber den. Min sbox3 har kostet ca 4000 ialt, og cd1 koster ca 16000, så træerne vokser ikke ind i himlen. Skal man sammenligne skal det være en cd i samme prisklasse. sboxen er også prøvet med en Benchmark konverter, og det lød noget tyndere end cd1 alene, som klart lød bedst. Vi må ikke glemme, at det der lyder godt et sted, betyder ikke, at det lyder godt alle steder. Forklaringen er, synergi, at tingene passer sammen lydmæssigt.
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til blackkat,
Tak for din beskrivelse. Jeg kan kun konstatere, at der er stor forskel på hvor godt man synes SB, SB + DAC og Transporter lyder. Hvis man læser Stereophiles anmeldelse af Transporteren, så kommer den i nærheden af hans egen referenceafspiller (Ayre C-5xe) til 6000$. Du mener din moddet SB3 lyder bedre end en Transporter, som du igen mener kan overgås af en cd-afspiller til en højere pris, nemlig 4.000 kr. Så er vi rent logisk nede på, at en Transporter ikke spiller bedre end en cd-afspiller til +4.000 kr. Større forskel kan der næsten ikke blive på din mening og Stereophiles 
Dernæst synes jeg det er vigtigt at holde for øje, at bruges SB3 som ren kilde, så har strømforsyning og kvaliteten af komponenter absolut intet at sige! Det er et digitalt signal som kommer ud af SB'en, og det er enten korrekt eller ukorrekt, uanset komponenternes kvalitet. Dvs. lyden afhænger udelukkende af den eksterne DAC. En DAC er kun en halv cd-afspiller, så en DAC til 10k burde være klart bedre end en cd-afspiller til 10k, og dermed også en SB + DAC kombo. Det er selvfølgelig rent teoretisk alt det her, hvis det ikke skulle forholde sig sådan, tror jeg det skyldes enten dårlig synergi, eller forskellige præferencer for hvad der er vellyd. __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Dernæst synes jeg det er vigtigt at holde for øje, at bruges SB3 som ren kilde, så har strømforsyning og kvaliteten af komponenter absolut intet at sige! Det er et digitalt signal som kommer ud af SB'en, og det er enten korrekt eller ukorrekt, uanset komponenternes kvalitet. Dvs. lyden afhænger udelukkende af den eksterne DAC. |
|
|
I teorien kan jeg godt følge dig, men hvordan forklarer du så lydforskellen på drev? Personligt var jeg også skepsisk, men sammenlignede så tre CD-afspillere med den samme DAC sammen med et par venner og der var betydelig forskel. 
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
solu skrev:
Dernæst synes jeg det er vigtigt at holde for øje, at bruges SB3 som ren kilde, så har strømforsyning og kvaliteten af komponenter absolut intet at sige! Det er et digitalt signal som kommer ud af SB'en, og det er enten korrekt eller ukorrekt, uanset komponenternes kvalitet. Dvs. lyden afhænger udelukkende af den eksterne DAC. |
|
|
I teorien kan jeg godt følge dig, men hvordan forklarer du så lydforskellen på drev? Personligt var jeg også skepsisk, men sammenlignede så tre CD-afspillere med den samme DAC sammen med et par venner og der var betydelig forskel. 
|
|
|
Det er sådan set let nok. Et drev skal læse digital information via en laser. Mig bekendt kører alle drev single-speed, dvs. de har kun ét forsøg til at læse al information! Når det ikke lykkedes, så må de ud fra en algoritme gendanne den manglende information. Når vi snakker en SB/Transporter, så er alt musikken lagret digitalt og kan læses bit for bit uden tab. Alt efter hvilket program du bruger, så kan data læses igen og igen indtil de er perfekte. Hvis du først har fået gemt din musiksamling i perfekt stand (alt efter program og cd'ens stand), så vil din DAC efterfølgende ALTID fodres med denne information. Du deler sådan set processen op i to dele, først laver du en perfekt kopi af din musik, dernæst giver du din DAC mest muligt at arbejde ud fra. Hvis man i fremtiden kan købe sin musik som WAV/FLAC online, ja så bliver det jo ikke bedre. __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disskussioner på det plan kan det jo ikke betale sig at deltage i. Der var engang nogen der påstod at jorden er flad.
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Disskussioner på det plan kan det jo ikke betale sig at deltage i. Der var engang nogen der påstod at jorden er flad. |
|
|
Helt i orden. Det kommer jo an på om man tror hifi er underlagt naturvidenskaben eller ej - underligt nok tror mange, at hifi som det eneste har deres egne regler - og så kan jorden jo lige så godt være flad som rund... __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du naturvidenskaben har styr på alt?
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Tror du naturvidenskaben har styr på alt? |
|
|
Det er godt nok lidt off-topic, men okay. Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "alt". Der er jo ingenting som sker tilfældigt - der er jo en grund til at ting smager og lyder som de gør - og det gør de hver gang de indgår i den samme sammenhæng. Naturvidenskaben er bare det redskab der forklarer sammenhængen. Så når du spørger om den har "styr" på "alt", ved jeg ikke helt hvad du mener? __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kom tilbage på sporet gutter ... den der kan i klare i PB's eller i en ny tråd.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er jo alligevel ingen af os der kan bunde her.
|
Til top |
|
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Disskussioner på det plan kan det jo ikke betale sig at deltage i. Der var engang nogen der påstod at jorden er flad. |
|
|
Kan godt sige det samme om dit påstående neden.
Diamagnetic skrev:
Jeg ved ikke om der er Swith Mode i Transporteren - hvis der er så har jeg dømt den på forhånd. |
|
|
|
Til top |
|
|
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Ja der er jo alligevel ingen af os der kan bunde her. |
|
|
Det er nok bedst at tale for dig selv.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
[QUOTE=harmonic]Jeg har en aberdeen components moddificeret Transporter. Da jeg i sin besluttede mig for at det sku være netop
den var den grundet lange samtale med aberdeen com hvor hans menig var at lige meget hvor meget du modder en sb3 så er selve layouted printed
og stumperne i transporteren af en meget bedre kval Han mente printed i transporteren var så godt at folk fra Wadia Esoteric og dcs sku ta at kigge
efter. Min egen prosonlige mening om transporteren er at det er det bedst køb der findes pt hvis man skal ha en signal kilde da jeg fik min tilbage fra usa
var det der havde forandret sig var at den sidste is var optøt fra toppen og i det hele taget noget mere smoth jeg elske den simpelthent PS Jeg har
den på sådan en spciel platform og lordet virker sku. når man lyfter transporteren af og sætter den ved siden af bliver lyden klart forringet. mvh[/
QUOTE]
Hvad har de ændret på den? Man kan ikke se så meget på deres hjemmeside...
Du skriver bedste signalkilde, bruger du en ekstern DAC?? |
|
|
Jeg bruger ikke dacen men bruger den som ren signal kilde ind i en mk3 tact millenium
det her er nogenlunde hvad de gjorde ved den stikkene er bare ik bevet skifted
Designed for audiophiles who are ultra serious and have the budget to bring the transporter to levels thats beyond their expectations. This level mods
removes the entire Analog output stage and adds the Audio Consulting Silver wire signal coupling transformer stage and removes the stock super
regulator circuit and replaces it will the Audiocom PPR2 Ultra High performance discrete voltage regulation circuit. Absolute huge step forward.
Eliminates the glare and grain and drastically improves soundstaging, resolution/dynamics and clarity.
Power Supply mods-
Add Furutech IEC Connector, Replace stock noisy diodes with RAM Ultra Low Impedance Handmade Diode Bridge, Replace an abundance Voltage rail
capacitors with Ultra Low Impedance Rubycon ZA/ZL caps in power supply and for analog decoupling. Replace the stock Super Regulator circuit with
the Audiocom PPR2 Ultra High performance discrete voltage regulation circuit for even far less noise and tigher voltage regulation to improve the music.
Analog Output mods/rebuilds-
Completely remove the entire Slim devices analog output stage, Add Audio Consulting Silver Wired Signal Coupling Transformers. Wired to both XLR
and upgraded WBT Nextgen RCA connectors.
True Balance Output now! Eliminates ALL opamps, ALL resistors, ALL signal capacitors, All transistors, etc.
A complete and drastic step forward. Soundstage widens/deepens significantly. Inner resolution and fine details are evident like never heard before. This
will be a rediscovery to your music collection. All voltage rail caps for the AKM DAC Chip are replaced with Ultra Low Impedance Rubycon ZA caps.
Replace stock RCA's w/WBT Silver NextGen and wire into circuit with Audio Consulting Silver Wire/Cotton tubing.
mvh __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackkat skrev:
Hej jeg er blevet bedt om at skrive om mine modifikationer af min sqbox 3, her er hvad jeg har gjort.
jeg har en sbox 3, som jeg har moderniseret, alle strømforsynings lytterne i analogdelen 220 mf og 10 mf, er udskiftet med blackgate fk 100 mf og 220 mf udg. lytterne er udskiftet til blackgate 33 mf 16 v. njm 2041 er udskiftet med ad 8620, og pcm 1748e er udskiftet med selecteret dac pcm 1748 ke, og der er lavet en analog strømforsyning, husk minimum 2 ampere. Den er lavet med en ic fra linear technology lt 1084 med 10000 mf på indgangen og en 4 polet 47000 mf på udgangen. Hvad har dette givet, jo det lyder klarere og renere og dybere bas og mere pondus og ro, i det hele taget er der kommet mere kraft over det. Det næste jeg vil prøve, er, at udskifte 3300 mf i boxen med 3300 mf ren blackgate og måske bygge den ind i en kasse med batteri forsyning. Jeg har nu sat 3300 mf blackgate i, og der sker en forbedring, det er også rigtigt, at når man bruger en god analog strømforsyning, bliver det bedre. Jeg har sammenlignet min sqzbox med en transporter. I mit system lød min sqzbox mere musikalsk end transporteren den var mere hård. Jeg var til en test fornylig, hvor jeg havde min sb3 med og den nye forstærker new classd. Hvis man skal sammenligne sbox med en kvalitets cdmaskine f.eks cd1 fra Peter Lyngdorf, ja så taber den. Min sbox3 har kostet ca 4000 ialt, og cd1 koster ca 16000, så træerne vokser ikke ind i himlen. Skal man sammenligne skal det være en cd i samme prisklasse. sboxen er også prøvet med en Benchmark konverter, og det lød noget tyndere end cd1 alene, som klart lød bedst. Vi må ikke glemme, at det der lyder godt et sted, betyder ikke, at det lyder godt alle steder. Forklaringen er, synergi, at tingene passer sammen lydmæssigt.
|
|
|
Hej Hans
Jeg forstår ikke rigtigt din beskrivelse af Sqeezebox / Transporter. Der du fik din Squeezebox syntes du den lød godt, og der du så fik den modificeret syntes du den lød lige så godt som din modificeret fine cd afspiller. Ved ikke hvad der har gjort at Squeezeboxen pludselig ikke lyder så godt, og at du sammenligner den med en cd afspiller til 4000 kr.?
Vedr. din sammenligning af din modificeret Squeezebox og Transporter. Så vil jeg ikke mene du havde en ordentlig sammenligning. Du fik den jo dårligt nok til at virke iflg hvad du selv sagde?
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke helt det er det Hans vil udtrykke < at den kun er så god som en 4000kr. cd.>
Du har ret man skal ikke lægge så meget i det eftersom den kun virkede i kort tid og Hans har Klasse D < det lyder spidst hele tiden>.
|
Til top |
|
|
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
Sendt: 18 Februar 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Torben var venlig og kom forbi med en Transporter i lørdags før lidt provlytning.
Transportern kopledes in med Transparent MusicLink Plus til en Musical Fidelity A5 integrered forstærker. Forstærkern var inkopled til Focal 1027 Be med Transparen MusicWave Plus. Før Transporter anvendes en Ethernetkabel.
Vi lyttede en del til Transporten og kunde konstatere at lyder det godt. :) Nu skulle det jæmføres så kombination med SB3, kopled med en Transparent Premium Digital Link til en X-DACv3 med X-PSU. Desvære hade jeg ikke nogen mer Transparent MusicLink Plus så vi brugte en QED Qunex Silver Spiral signalkabel. SB3 anvænder Wifi.
Genom at synce Transporter og SB3 via slimserver kunde vi få til gode A/B-tester.
Jeg opfattdede Transportern som aningen mer åben, mer "smooth" i top og med mer auktoritet i bund. Torben får beskrive hvordan han oplevde det senare. Det var dok ikke nogen stor forskel i min mening men den fans der.
Den Transparent ær sandsynlig lidt bedre og vi prøvede med at bytte signalkabler så SB3 med X-DAC spillede genom den Transparent-kabel og Transporter med QED-kabelen. Nu syntes jeg at SB3 med X-DACv3 hade bedre auktoritet i bund og den større åbenhed som jeg oplevde med Transport inden fans ikke længre men Transport var stadig mer "smooth" i toppen. Torben får komme med sin opfatning selv
Udøver det lydmessige så har Transporter en del fordeler såsom mange fler muligheder med in- og udganger. Ingangerne ger mulighed at anvende den som extern DAC for flere kilder og udgangern ger mulighed at kople in den med både balanseret och ubalanseret og for den som kan den æven kopples til en extern DAC med både S/PDIF og AES/EBU. Det fins ogås mulighed at styre den fra f.eks Crestron via en seriellport.
Det store fordelerne for mig er dok at den kan spille op musik med op til 96 kHz (der SB3 kan spille max 48 kHz) samt at de to displayerne ger mulighed at vise mer info uden at det blir plotrig.
Jeg konkluderer at Transportern lyder noget bedre men at jeg behøver en test til med identtiske kabler for at se hvor stor den forskel er og om det med de andra fordeler er nog for at overtyge mig.
|
Til top |
|
|