Forfatter |
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået en SB 3 og er i fuld gang med at FLAC'e - det hele var ellers lagt ind som mp3 pladder, med det lyder ad h.. til Så der skal lige bruges en måneds tid til at smide de 500 cd'er ind igen, igen..
Jeg har en Theta DS Pro prime DAC - lyder rigtig godt. Jeg har endnu ikke prøvet SB3s indbyggede DAC, men det kommer jo nok...
Sådan en SqueezeBox er jo et ganske praktisk stykke udstyr, cd'er fylder jo ad h til og det tager en allerhulens lang tid at finde dem frem fra hylden, og man kan aldrig huske hvad man har af musik. Pt kører jeg SlimServer over på min bærbare, men ultimativt skal jeg have omdannet min gamle desktop pc til server. Jeg går også og leger med tanken om en NAS, men jeg ved ikke rigtig om der er grund til at bruge omkring 7-8 kilo på så dan et dyr, når ny harddiske ikke koster mere end en tusse...
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er bare at en der transporter er grim som arvesynden. Den ligner noget som enhver pc-freak tror er rigtig hifi.
Billigt udseende plastic, og så de der håndtag 
Bedre lyd eller ej: Jeg tror at jeg ville gå efter en alm. sqeeuzebox vold-modificere den og sætte en bedre strømforsyning på.
|
Til top |
|
|
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Problemet er bare at en der transporter er grim som arvesynden. Den ligner noget som enhver pc-freak tror er rigtig hifi.
Bedre lyd eller ej: Jeg tror at jeg ville gå efter en alm. sqeeuzebox vold-modificere den og sætte en bedre strømforsyning på.
|
|
|
Jeg har ikke set den i virkeligheden, men troede faktisk rammen var af metal?? Jeg synes heller ikke den er specielt smuk, desuden er det deres første produkt i serien, så jeg går lidt og tænker på hvordan afløseren mon ser ud, har af funktioner... __________________ Roder med digital afspilning
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om transporteren er grim eller ej er jo lissom en smagssag - jeg synes da den er ganske pæn, også i forhold til så meget andet grej.
Jeg var på Boligmessen i Øsknehallen i går, hvor Flemming fra StreamTech har en stand med både Transporten og Squeezeboxen tilsluttet nogle aktive højttalere, om den ene lød bedre end den anden er umuligt at afgøre på en messe, men fikst var det da.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
NriK skrev:
Bedre lyd eller ej: Jeg tror at jeg ville gå efter en alm. sqeeuzebox vold-modificere den og sætte en bedre strømforsyning på. |
|
|
Grim?   Billig plastik? den er lavet i alu. Har du overhovedet set den / haft den mellem hænderne? Prøv at læse anmeldelsen i stereophile hvor synspunktet fra visse dele af de audiofile bliver meget godt beskrevet. Nej, der er masser at lære fra "pc-freak" folket, især på prisen.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes også den var grim i starten - okay, jeg synes stadig, den er grim i silver finish, men i sort, er den ganske hæderlig! Det er dog en smagssag, men billig? Tværtimod! Den er så gennemført fra indmad til funktionalitet (ligesom med SB'en). Selve knob'en er endda berøringsfølsom. Dobbelt displayet er smart, men lidt overflødigt.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Billig plastik? den er lavet i alu. Har du overhovedet set den / haft den mellem hænderne? |
|
|
Her må jeg indrømme at det har jeg ikke. Hvor kan man se den henne - sådan rigtigt?
Zorglub skrev:
Prøv at læse anmeldelsen i stereophile hvor synspunktet fra visse dele af de audiofile bliver meget godt beskrevet. Nej, der er masser at lære fra "pc-freak" folket, især på prisen.
|
|
|
Jeg er ikke i tvivl om dens lydmæssige og funktionelle egenskaber, efter at have hørt den alm. squeezebox hos flere venner. Dog vil jeg sætte spørgsmålstegn ved om Asaki Khaseis bitstream DA konvertere er bedre end BurrBrown's PCM. Ved 24bits opløsning er der nok ikke kæmpe forskelle, men de CD og DVD afspillere jeg har hørt med disse to mærker gør dog at klart vil foretrække BurrBrown PCM.
Anyway: den sorte ser meget flottere ud på billeder, men jeg forbeholder mig retten til at synes den sølvfarvede er grim. Men smag og behag er forskelligt, så lad os ikke dvæle mere ved det.
Tak for linket til anmeldelsen Zorglub, og lad os så høre fra nogen der har flere praktiske erfaringer...
all the best
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 723
|
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger min SB3 sammen med en Marantz SR7500 receiver sammen med Chario Delphinus højttalere og Audio Pro SubW! Er der nogen der har en mening om hvor dyr en Ektern DAC (og evt. også hvor dyr en strømfrosyning) man skal investere i, for at opnå en markant bedre lydgengivelse end ved brug af SR7500'en?
|
Til top |
|
|
Frank_1958 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med fornøjelse læst jeres indlæg. Nu spørger jeg er der nogen af jer som har købt en af de transportere som kunne tænke sig at sælge den. Så vil jeg gerne høre fra jer. Det er kun transporteren ikke SB3 jeg er interreseret i.
Venlig hilsen Frank
__________________ Venlig hilsen Frank
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 05 December 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, denne tråd har været stille længe.......vil bare lige sige at et stk. Transporter er på vej hjem 
Håber at den lever op til rygterne....?
Mvh
LBA7
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 05 December 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
He he, denne tråd har været stille længe.......vil bare lige sige at et stk. Transporter er på vej hjem 
Mvh
LBA7
|
|
|
Glæd dig Husk nu at rippe CD til Lossless format (FLAC m.m.) __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 05 December 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spekulerer over hvad man egentlig skal glæde sig over.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 05 December 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Spekulerer over hvad man egentlig skal glæde sig over. |
|
|
I din verden; ingenting....medmindre Steen Duelunds navn er indgraveret i skidtet. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
LBA75 skrev:
Mvh
LBA7
|
|
|
Glæd dig Husk nu at rippe CD til Lossless format (FLAC m.m.)
|
|
|
Jeps, alt ligger allerede klart !
LBA75
|
Til top |
|
|
Cirkeline Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er også en Benchmark dac1 med usb indgang. http://www.benchmarkmedia.com/
Kan man ikke springe SB3 over og sende direkte fra Mac Airport Express via usb kabel?
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Så er et stk Transporter kommet hjem fra USA, købt hos Katz Computer i Florida. De sendte den til min søster i Chicago, som så har taget den med hjem.....god og hurtig service.
Man kan diskutere dens look, men jeg er vild med det - jeg bestilte den i sølv. Fruen synes, at den er fin og flere af hendes veninder har her nytårsaften faktisk udtalt, at de synes at den er "fed".....altså rimlig høj WAF :lol:
Det tog 3 split-sekunder at pakke den ud....og efter cirka 3 minutter var den oppe at køre...... uden at bruge manual...... det er sgu brugervenligt!!
Jeg har tilsluttet den min HTPC over lan og kører analog ud til min forstærker - desværre kun en Denon 3802 Reciever - og så videre ud til min elskede Helicon 300.
Lyden - tjaaaaa, kan ikke bedømme om det lyder som en afspiller til 20-40.000 kroner, men den lyder helt sikkert meget bedre end min gamle Denon cd afspiller. Lyden er mere ren, åben og detaljeret, af mangel på bedre forklaring...... dog er det bedste, for en almindelig dødelig - brugervenligheden...... ALDRIG har det været så nemt og behageligt at lytte til musik..... en, to, tre tryk og musikken flyder :D
Den er alle 8000 kroner værd, ja den er sgu alle de 14500 man skal give i DK værd - Jeg elsker den allerede!!!!
Mvh LBA75
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
Hej alle
Så er et stk Transporter kommet hjem fra USA, købt hos Katz Computer i Florida. De sendte den til min søster i Chicago, som så har taget den med hjem.....god og hurtig service.
Man kan diskutere dens look, men jeg er vild med det - jeg bestilte den i sølv. Fruen synes, at den er fin og flere af hendes veninder har her nytårsaften faktisk udtalt, at de synes at den er "fed".....altså rimlig høj WAF :lol:
Det tog 3 split-sekunder at pakke den ud....og efter cirka 3 minutter var den oppe at køre...... uden at bruge manual...... det er sgu brugervenligt!!
Jeg har tilsluttet den min HTPC over lan og kører analog ud til min forstærker - desværre kun en Denon 3802 Reciever - og så videre ud til min elskede Helicon 300.
Lyden - tjaaaaa, kan ikke bedømme om det lyder som en afspiller til 20-40.000 kroner, men den lyder helt sikkert meget bedre end min gamle Denon cd afspiller. Lyden er mere ren, åben og detaljeret, af mangel på bedre forklaring...... dog er det bedste, for en almindelig dødelig - brugervenligheden...... ALDRIG har det været så nemt og behageligt at lytte til musik..... en, to, tre tryk og musikken flyder :D
Den er alle 8000 kroner værd, ja den er sgu alle de 14500 man skal give i DK værd - Jeg elsker den allerede!!!!
Mvh LBA75
|
|
|
Det er bare så dejligt at se når andre mennesker bliver glade for deres nyerhvervelser. Jeg gætter på at din Denon 3802 Reciever snart er på vej på pension, den er jo nu det svageste led. 
PS: Er glad for ikke at lide under WAF faktoren, her gælder kun HSF ( Ham Selv Faktoren ). 
Jeg ønsker dig tillykke med dit nye grej og et godt nytår ( og husk at holde os opdateret ). 
|
Til top |
|
|
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde du en squeezebox før? Kan du sige noget om lyden i forhold til denne i så fald?
|
Til top |
|
|
LBA75 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
amokk skrev:
havde du en squeezebox før? Kan du sige noget om lyden i forhold til denne i så fald? |
|
|
Nope, gik direkte efter en Transporter..... Selv konen påstår at hun kan høre forskel 
@ KrammeAcoustics: Tak for de varme ord, godt nytår tilbage...... Yes, den Denon reciever hænger i en tynd tråd
Har lidt kig på enten en af de nye Onkyo recievers (de skulle have en god stereo lyd), eller koble en Bladelius Thor i røven på min reciever og så bare køre stereo igennem Thor og surround igennem Denonen...... Bladelius Thor koster desværre bare yderligere 20K 
Mvh
LBA75
|
Til top |
|
|