| Forfatter |
|
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb da en god stereoforstærker, og smid dine stereoapparater direkte på den.
Sæt så Denonens Pre out til en main in på stereoforstærkeren, så du altid bruger stereoens udgangstrin, også ved surround...
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det var skam også planen...... .....Problemet er som sagt bare prisen for den Bladelius, som jeg har i kiggerten.
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |
vennervald Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
|
Jeg er enig i at en SB3 uden extern DAC lyder temlig dårlig, måske ikke til den pris men i absolute termer.
Har selv den X-DACv3 fra Musical Fidelity og den var en stor forbedring. Til og med min Denon-reciever som DAC lyder bedre æn den inbygde i SB3.
|
|
|
Johan: Hvor kan man købe Musical Fidelity X-DACv3?
__________________ Mvh
Jacob Vennervald
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
vennervald skrev:
Johan N skrev:
|
Jeg er enig i at en SB3 uden extern DAC lyder temlig dårlig, måske ikke til den pris men i absolute termer.
Har selv den X-DACv3 fra Musical Fidelity og den var en stor forbedring. Til og med min Denon-reciever som DAC lyder bedre æn den inbygde i SB3.
|
|
|
|
|
|
Jeg mener den er udgået. Ellers er der jo den nye v8? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
vennervald skrev:
Johan N skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Jeg mener den er udgået. Ellers er der jo den nye v8?
|
|
|
Måske kan Tape Connection stadig ha nogen til salg, ellers plejer det til at findes på eBay.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
LBA75 skrev:
|
Hej alle
Så er et stk Transporter kommet hjem fra USA, købt hos Katz Computer i Florida. De sendte den til min søster i Chicago, som så har taget den med hjem.....god og hurtig service.
Man kan diskutere dens look, men jeg er vild med det - jeg bestilte den i sølv. Fruen synes, at den er fin og flere af hendes veninder har her nytårsaften faktisk udtalt, at de synes at den er "fed".....altså rimlig høj WAF :lol:
Det tog 3 split-sekunder at pakke den ud....og efter cirka 3 minutter var den oppe at køre...... uden at bruge manual...... det er sgu brugervenligt!!
Jeg har tilsluttet den min HTPC over lan og kører analog ud til min forstærker - desværre kun en Denon 3802 Reciever - og så videre ud til min elskede Helicon 300.
Lyden - tjaaaaa, kan ikke bedømme om det lyder som en afspiller til 20-40.000 kroner, men den lyder helt sikkert meget bedre end min gamle Denon cd afspiller. Lyden er mere ren, åben og detaljeret, af mangel på bedre forklaring...... dog er det bedste, for en almindelig dødelig - brugervenligheden...... ALDRIG har det været så nemt og behageligt at lytte til musik..... en, to, tre tryk og musikken flyder :D
Den er alle 8000 kroner værd, ja den er sgu alle de 14500 man skal give i DK værd - Jeg elsker den allerede!!!!
Mvh LBA75
|
|
|
Tillykke med den ! og godt at se du kører den via LAN
PS! Du burde også kunne høre en (klar) forbedring i bassen ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
og godt at se du kører den via LAN |
|
|
Hvorfor synes du det er godt? __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
Hvorfor synes du det er godt?
|
|
|
Trådløst stinker .... Jeg arbejder til dagligt med IT løsninger, herunder netværk. Det er næsten uhyggeligt at monitorere et trådløst netkort i drift; enorme variationer i signalet, stort pakketab osv. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
Trådløst stinker .... Jeg arbejder til dagligt med IT løsninger, herunder netværk. Det er næsten uhyggeligt at monitorere et trådløst netkort i drift; enorme variationer i signalet, stort pakketab osv.
|
|
|
Tjae, men hvis forbindelsen er god nok og der kommer musik uden afbrydelse, så er det jo 100% lige så godt. SB'en fungerer jo ikke som en cd-afspiller der gætter sig til det den ikke kan læse, SB'en bruger TCP/IP som tager hånd om tabte pakker etc. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
Trådløst stinker .... Jeg arbejder til dagligt med IT løsninger, herunder netværk. Det er næsten uhyggeligt at monitorere et trådløst netkort i drift; enorme variationer i signalet, stort pakketab osv.
|
|
|
Tjae, men hvis forbindelsen er god nok og der kommer musik uden afbrydelse, så er det jo 100% lige så godt. SB'en fungerer jo ikke som en cd-afspiller der gætter sig til det den ikke kan læse, SB'en bruger TCP/IP som tager hånd om tabte pakker etc.
|
|
|
Vi er meget tæt på at være enige ... men når man nu gerne vil køre sit setup i et optimalt "miljø" så holder jeg stadig på LAN. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
Johan N Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 583
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Tjae, men hvis forbindelsen er god nok og der kommer musik uden afbrydelse, så er det jo 100% lige så godt. SB'en fungerer jo ikke som en cd-afspiller der gætter sig til det den ikke kan læse, SB'en bruger TCP/IP som tager hånd om tabte pakker etc.
|
|
|
Vi er meget tæt på at være enige ... men når man nu gerne vil køre sit setup i et optimalt "miljø" så holder jeg stadig på LAN.
|
|
|
Med PC och netværkudstyr galvaniskt koblet med dit hifi-anlæg?
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vi er meget tæt på at være enige ... men når man nu gerne vil køre sit setup i et optimalt "miljø" så holder jeg stadig på LAN.
|
|
|
Hvis du tænker optimalt som i bedste lyd, så er der altså ingen forskel. Folk idenfor hifi vil jo gerne tro at kabler gør en forskel, men det gør de altså ikke når der overføres bit, som benytter cheksum etc. til at sikre at alt overføres korrekt. Hvis du sufter trådløst er det jo heller ikke sådan et politiken.dk pludselig mangler en artikel, enten ser du det hele eller intet. Optimalt kunne jo også være at der var så få kabler som muligt. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johan N skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Med PC och netværkudstyr galvaniskt koblet med dit hifi-anlæg?
|
|
|
galvaniskt ... mener du via et UTP (netværkskabel) kabel ? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis du tænker optimalt som i bedste lyd, så er der altså ingen forskel. Folk idenfor hifi vil jo gerne tro at kabler gør en forskel, men det gør de altså ikke når der overføres bit, som benytter cheksum etc. til at sikre at alt overføres korrekt. Hvis du sufter trådløst er det jo heller ikke sådan et politiken.dk pludselig mangler en artikel, enten ser du det hele eller intet. Optimalt kunne jo også være at der var så få kabler som muligt.
|
|
|
Nah, den der med den manglende artikel holder altså ikke her min ven Når vi snakker dataflow i realtime, så er det en anden snak. Heldigvis har Transporter en 8 Mb buffer, nok derfor den spiller uden hørbare fejl. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
Diamagnetic Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvis du tænker optimalt som i bedste lyd, så er der altså ingen forskel. Folk idenfor hifi vil jo gerne tro at kabler gør en forskel, men det gør de altså ikke når der overføres bit, som benytter cheksum etc. til at sikre at alt overføres korrekt. Hvis du sufter trådløst er det jo heller ikke sådan et politiken.dk pludselig mangler en artikel, enten ser du det hele eller intet. Optimalt kunne jo også være at der var så få kabler som muligt.
|
|
|
Nah, den der med den manglende artikel holder altså ikke her min ven Når vi snakker dataflow i realtime, så er det en anden snak. Heldigvis har Transporter en 8 Mb buffer, nok derfor den spiller uden hørbare fejl. |
|
|
Uden hørbare fejl????? Hvilken planet kommer du fra???????? Som jeg har hørt den med signal fra Labtop var den SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYG.
|
| Til top |
|
| |
amokk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk som sidder her og påstår at det gøre en forskel i lydkvaliteten hvorvidt du benytter kabel eller WLAN, bør enten mentalundersøges hvis deres ører bilder dem noget forkert ind, eller sætte sig ind i basal informations- og kommunikationsteknologi... herunder netværksprotokoller og lign
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diamagnetic skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nah, den der med den manglende artikel holder altså ikke her min ven Når vi snakker dataflow i realtime, så er det en anden snak. Heldigvis har Transporter en 8 Mb buffer, nok derfor den spiller uden hørbare fejl.
|
|
|
Uden hørbare fejl????? Hvilken planet kommer du fra???????? Som jeg har hørt den med signal fra Labtop var den SYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYG. |
|
|
Ok, hvis du siger det mester ... __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
amokk skrev:
| Folk som sidder her og påstår at det gøre en forskel i lydkvaliteten hvorvidt du benytter kabel eller WLAN, bør enten mentalundersøges hvis deres ører bilder dem noget forkert ind, eller sætte sig ind i basal informations- og kommunikationsteknologi... herunder netværksprotokoller og lign |
|
|
Brian, prøv at virke lidt mindre nedladende og begrund så iøvrigt din påstand. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
solu skrev:
Peiter skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nah, den der med den manglende artikel holder altså ikke her min ven Når vi snakker dataflow i realtime, så er det en anden snak. Heldigvis har Transporter en 8 Mb buffer, nok derfor den spiller uden hørbare fejl.
|
|
|
Kan du bevise/henvise til, at en SB/Transporter afspiller realtime flow, det tror jeg nemlig ikke. Mig bekendt kører den TCP/IP og ikke UDP, dvs. den afspiller ikke realtime, men afspiller 100% af signalet eller intet, hvorfor den til tider hakker, hvis signalet bliver for dårligt. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
amokk skrev:
| Folk som sidder her og påstår at det gøre en forskel i lydkvaliteten hvorvidt du benytter kabel eller WLAN, bør enten mentalundersøges hvis deres ører bilder dem noget forkert ind, eller sætte sig ind i basal informations- og kommunikationsteknologi... herunder netværksprotokoller og lign |
|
|
Jeg er enig med dig, hifi og datakommunikation har intet med hinanden at høre. At de to ting så alligevel er blevet blandet sammen betyder ikke, at bare fordi man har gyldne ører, så ved man automatisk også en masse om datalogi, datakommunikation, netværk og protokoller. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |