Forfatter |
|
mtolesen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg ved ikke om os "anti kabel" fanatiste skal ties ihjel i dette forum, eller om der bare ikke er ret mange branche medlemmer som har læst denne tråd, og specielt Rodger Russells artikkel.
Ihvertfald ville det klæde den danske hifi branche med repræsentanter fra HIFI Klubben, Tape Connectio (Otto TC), KT Radio, eventuelle danske kabel leverandøre komme ud af busken og forsvare de salg af dyre kabler fra jeres butikker, som i ofte prøver at medsælge diverse højtaler systemer, til ofte uviddende og ikke tekniske kunder.
En speciel ting branche burde bide mærke i, er det afsnit i Rodger Russells artikkel, hvor han beskriver den specielle omskifter boks deres firma lavede, hvor man i blind tests skiftede mellem almindelige kabler on "specielle" højtaler kabler, og hvor lytterene aldrig kunne høre forskel, det må da gøre indtryk!
Så til HIFI branchen, hvad med at lave et identisk omskifter setup som det Rodger Russell havde, hvor man kan skifte mellem diverse kabel typer, uden at man skal tænde og slukker for systemet først, og så kalde alle os irriterende "vodo kabel modstandere" ind til en lytte prøve, det kunne jo være at i i den sidste ende kunne overbevise os og således få lukket dette gamle emne forever...
Tør i Tape connection, HIFI Klubben, KT Radio, of alle andre branche medlemmer, eller tør i ikke.......? eller skal vi bare ties ihjel... :)
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha nej, mtolesen, den fæle, fæle kontakt vil da ødelægge de fine kablers himmelske lyd!
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
At udfordre diverse branchemedlemmer til at stille en lukrativ del af deres sortiment på spil (hvor lille den så end er)...er nok for meget at forlange
Synes det er meget sjovere at fundere lidt over de mennesker som læser en artikel som Roger Russels "overvejelser og erfaringer med højttalerkabler"...for derefter at fortsætte uanfægtet med den evendelige retorik omkring "det er ørene det er galt med, anlægget MÅ ALTSÅ BARE være middelmådigt osv"....tænk engang __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Uha nej, mtolesen, den fæle, fæle kontakt vil da ødelægge de fine kablers himmelske lyd! |
|
|
At ingen kunne høre forskel, skyldes simpelthen at omskifterboksen ikke var spillet til  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan sagtens lave et "high end" anlæg så det spiller så dårligt at kun deciderede fejl vil kunne afsløres.
Den gamle mand forsøger uanfægtet at kvantificere kvaliteten i kabler med nogle parametre som slet ikke hører hjemme i kabelsnak.
Sørgeligt med det gruppe-ekko der kan mynstres her, hvorfor er ingen interreseret i at forsøge alternative forklaringer end at tro blindt på en gammel mands mildest talt "mærkelige" setup og konklussioner.
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Man kan sagtens lave et "high end" anlæg så det spiller så dårligt at kun deciderede fejl vil kunne afsløres.
Den gamle mand forsøger uanfægtet at kvantificere kvaliteten i kabler med nogle parametre som slet ikke hører hjemme i kabelsnak. Hvorfor er hans alder et problem.
Sørgeligt med det gruppe-ekko der kan mynstres her, hvorfor er ingen interreseret i at forsøge alternative forklaringer end at tro blindt på en gammel mands mildest talt "mærkelige" setup og konklussioner. Kan du ikke lige uddybe hvori der mærkelige består.
Ellers er det jo bare udsagn fra din side - kom med noget der kan diskuteres på et fornuftigt niveau! 
PS. Hvad har du betalt for dine kabler?? |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Den gamle mand forsøger uanfægtet at kvantificere kvaliteten i kabler med nogle parametre som slet ikke hører hjemme i kabelsnak.
Sørgeligt med det gruppe-ekko der kan mynstres her, hvorfor er ingen interreseret i at forsøge alternative forklaringer end at tro blindt på en gammel mands mildest talt "mærkelige" setup og konklussioner. |
|
|
Mercury har ret
Siden hvornår har en gammel Hifi entusiast og professionel anmelder som Roger Russel kunne skelne skidt fra kanel...(hvilket hans artikel jo tydeligt understreger)...ikke andet end kvantitet og parametre der ville gøre sig bedre i en Miss Wet T-shirt med et dommerpanel udelukkende bestående af chimpanser
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sagde jeg - nu skal han svines til for sin alder og metode Tag og læs om hans arbejde med Højtalere Mercury - manden er jo ikke en debil gammel nisse
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercuryyyyyyy Juhuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!
Hvad har du givet for dine kabler??????????????
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
NADali skrev:
|
|
|
Hej Carsten gamle dreng,
Det lader til du er den som hyler højest, jeg har gevet 108 kr meteren såmænd, nu taler vi jo højtalerkabler ikke net eller signalkabler vel.
Hans opstilling er til grin. Det er længe siden jeg havde et anlæg som var så ringe at det ikke kunne vise forskelle i kabler. Der er nok en ret god grund til at ingen producenter ville lade deres produkter opbygge af så ringe materialer som hans kummerlige opstilling.
Hans teorier er enestående, baseret nærmest udelukkende på impedansens indflydelse. Og ja det er sikkert også en faktor men overhovedet ikke enerådende.
Prøv kære børn at se NLE's dokumentationer sammenholdt med de resultater han har fået. Han taler om helt andre ting end den søde rare gamle Mac.
Hvor er det sjovt at så snart drengene med de dårligt matchede anlæg finder en artikel som støtter deres hysteriske konklusion omkring kabler kan da ikke have den store indflydelse fordi jeg kan da ikke høre det, endsige forklare det, så må det jo være kejserens nye klæder.
Tag dog ind og lyt til kabelsammenligninger.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
NADali skrev:
|
|
|
Hej Carsten gamle dreng,
Det lader til du er den som hyler højest, jeg har gevet 108 kr meteren såmænd, nu taler vi jo højtalerkabler ikke net eller signalkabler vel.
Hans opstilling er til grin. Det er længe siden jeg havde et anlæg som var så ringe at det ikke kunne vise forskelle i kabler. Der er nok en ret god grund til at ingen producenter ville lade deres produkter opbygge af så ringe materialer som hans kummerlige opstilling.
Hans teorier er enestående, baseret nærmest udelukkende på impedansens indflydelse. Og ja det er sikkert også en faktor men overhovedet ikke enerådende.
Prøv kære børn at se NLE's dokumentationer sammenholdt med de resultater han har fået. Han taler om helt andre ting end den søde rare gamle Mac.
Hvor er det sjovt at så snart drengene med de dårligt matchede anlæg finder en artikel som støtter deres hysteriske konklusion omkring kabler kan da ikke have den store indflydelse fordi jeg kan da ikke høre det, endsige forklare det, så må det jo være kejserens nye klæder.
Tag dog ind og lyt til kabelsammenligninger.
|
|
|
Har du prøvet at lave en dobbelt blindtest? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke lige få en ordentlig tone?
NADali hvorfor skal Mercury fortælle, hvad han har måtte betale for kabler?
Det var da mere relevant, at høre hvad du og andre bruger: Har lyttet til af kabler og hvad I har af anlæg, siden I ikke kan høre forskel på kabler!
Min erfaring er at der er forbløffende stor forskel. Et kabel kan ødelægge et opsæts, og kan gøre det godt. Der kan være større forskel på kabler end forforstærkere f.eks. Selvom de bestemt også kan vise stor forskel.
Mvh. Sven __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Kan vi ikke lige få en ordentlig tone?
NADali hvorfor skal Mercury fortælle, hvad han har måtte betale for kabler?
Det var da mere relevant, at høre hvad du og andre bruger: Har lyttet til af kabler og hvad I har af anlæg, siden I ikke kan høre forskel på kabler!
Min erfaring er at der er forbløffende stor forskel. Et kabel kan ødelægge et opsæts, og kan gøre det godt. Der kan være større forskel på kabler end forforstærkere f.eks. Selvom de bestemt også kan vise stor forskel.
Mvh. Sven
|
|
|
Hvis nu ens kabler er virkeligt dyre har man vel en tendens til at kunne høre forskel Har man ligefrem taget lån i huset til sine kabel-udgifter peger tendensen vel i retning af stor forskel 
Så derfor var den oplysning interessant!
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Mercury: Tag dog ind og lyt til kabelsammenligninger.
[/QUOTE]
Hej A unge knøs,
Har prøvet flere gange... og også på gode opsætninger (men sikkert ikke på niveau med dit)... og ærlig talt har jeg ikke kunnet høre nævneværdig forskel. Men jeg må indrømme at jeg har nikket dumt når nogen pegede på de tydelige forskelle de kunne høre (det er jo mig der er noget galt med)...
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 22 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er et dårligt matchet anlæg? Sådan helt præcist?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Hvad er et dårligt matchet anlæg? Sådan helt præcist?
|
|
|
Tydeligvist det setup McIntosch kunne stable på benene til testen - de er jo lallende amatørproducenter af low end udstyr i værste skuffe og chancen for at noget af deres grej skulle kunne matche hinanden så man bare havde en chance for at høre forskelle på en ½ mm discount ledning og et oversøisk strømkabel er jo usandsynligt - og de folk der udførte testen - narrehatte og tøffelhelte der ikke kunne udføre en enkelt lodning i en omskifterboks uden at den samtidig opfangede kortbølge signaler fra Houston Newborn Christian Radio - men det er klart at vi i dette elitære forum allesammen burde have grej som er så fint matched - om end det er sammensat af 10 forskellige producenters interne dimensionering - at vi naturligvis kan høre forskel på om et 5 mm kobberkabel hen til højtaleren er kavlarbelagt eller ej. Jeg må indrømme at strømkablerne nu overgår højtalerkablerne når man tænker på hvilke svingninger der er i dansk elforsyning __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
mhansen skrev:
Halløj i tråden
Hvor vil i hen med denne tråd, ud over det er er blevet skrevet om utallige gange her på sitet.
Mvh MH
|
|
|
Jamen selv halløj mhansen
Tror tråden her handler om noget med...."diskussion af højttalerkablers kvalitet og nødvendigheden af selv samme ud fra Roger Russels erfaringer"...for at skære det lidt ud i pap  |
|
|
Tak fordi du ville skære meningen med tråden ud i pap for mig.
Det jeg så ikke helt kan se formålet med er denne kommentar du skriver.
Meeeen er sikker på at Mr. Antisilver aka. SuperEtik aka "Gyldenøre" vil være uenig....endda særdeles meget 
Det har da ikke meget med diskussion af kabler at gøre. Det er virker for mig mere som et forsøg på at gøre sig morsom på bekostning af andre. Eller er det bare mig der stadig ikke fatter noget
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
Hattori Hanzo skrev:
mhansen skrev:
Halløj i tråden
Hvor vil i hen med denne tråd, ud over det er er blevet skrevet om utallige gange her på sitet.
Mvh MH
|
|
|
Jamen selv halløj mhansen Tror tråden her handler om noget med...."diskussion af højttalerkablers kvalitet og nødvendigheden af selv samme ud fra Roger Russels erfaringer"...for at skære det lidt ud i pap  |
|
|
Meeeen er sikker på at Mr. Antisilver aka. SuperEtik aka "Gyldenøre" vil være uenig....endda særdeles meget 
Det har da ikke meget med diskussion af kabler at gøre. Det er virker for mig mere som et forsøg på at gøre sig morsom på bekostning af andre. Eller er det bare mig der stadig ikke fatter noget
|
|
|
Ud fra Mogens aka. Mr.AntiSilver aka SuperEtik's henvisning til egen sublim hørelse i tidligere diskussioner...ja så synes jeg den sætning med gyldne ører er helt på sin plads  men du mener måske at Mogens ville være uening i at være uening?...hvis du forstår __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
mhansen skrev:
Hattori Hanzo skrev:
mhansen skrev:
Halløj i tråden
Mvh MH
|
|
|
Jamen selv halløj mhansen Tror tråden her handler om noget med...."diskussion af højttalerkablers kvalitet og nødvendigheden af selv samme ud fra Roger Russels erfaringer"...for at skære det lidt ud i pap  |
|
|
|
|
|
Ud fra Mogens aka. Mr.AntiSilver aka SuperEtik's henvisning til egen sublim hørelse i tidligere diskussioner...ja så synes jeg den sætning med gyldne ører er helt på sin plads men du mener måske at Mogens ville være uening i at være uening?...hvis du forstår  |
|
|
Mogens vil bestemt være uenig med dig. Det jeg forstå.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så er vi enige  selv om det er lidt kedeligt i længden
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|