Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC. Hvad kører du succesfuldt med? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Binnerup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Wonderboy skrev:
Gælder det også i Vista ...?

Det gælder også Vista - MCE 2005 kan ikke håndtere en .NET Framework 2.0 komponent, og så længe at installationspakken er den samme, så kræver den også .NET Framework 1.1 på Vista.

My Movies - Media Center Film Applikation
Til top Vis Binnerup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Binnerup

Carten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hey... sad og tænkte på når i snakker om at der er en kanal der falder ud af EPG'en hva er det?

Jeg er selv ved at bygge et system op men er ik helt sikker på hvordan det rent faktisk fungere, når jeg har mit tv-kort som får et alm. antenne kabel i sig og jeg så ser tv.. på TV'et...

hvsis jeg så skal optage et program hva er så det specielle ved MC?

Til top Vis Carten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carten Besøg Carten's Websted

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej Carsten

Velkommen til, EPG, står for elektronisk program guide og er en slags udvidet texttv, i min verden. Her kan du ligesom på en selector se hvad der er på alle kanalerne ved bare at bladre ned og det gør det dejligt nemt og overskuligt. Nogen gange mangler der så bare info på de forskellige kanaler, og det er hvad de kalder at falde ud.

Fordelen ved en MCE er du optager på en harddisk og når du feks via EPG finder et program du vil optage, trykker du bare optag og intet andet. Computeren starter nu bare op hvis den er slukket og begynder at optage dit program og slukker igen når den er færdig. Hvis du bruger computeren mens du optager så kører det bare i baggrunden og lukker selvfølgelig ikke ned mens du laver noget andet når den er færdig. Her er det så irreterende hvis der mangler info for så kan man ikke bare trykke på optag for MCE ved jo så ikke hvad den skal optage. Man kan dog stadig lave en manuel optagelse.

fordelen ved to tunere på et kort er du kan optage et program mens du ser et andet. eller optage to samtidig hvis du har brug for det.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Carten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

okay tak... men hvad så med reklamer og alt det skidt? kommer det også bare med¨i optagelsen?

Carten

Til top Vis Carten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carten Besøg Carten's Websted

avsh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 07:09 | IP-adresse registreret  

#carsten.

Du har ret i det ville være fint, at man kun fik selve TV-udsendelsen optaget, ekskusivt reklamer og omtale om andre programmer...

Sådan kunne tingene egentligt godt være, hvis datastrømmen fra TV-senderen var forsynet med data om, hvornår en udsendelse startede og stoppede. 

Men Tv udsendes jo, som om alle så, tingene live...

Det betyder at optagelsen af en udsendelse også ødelægges af, at inden en udsendelse er slut omtales næste udsendelse på lydsporet.  Herudover sammensætter f.eks. DR overgangen mellem deres irriterente selvreklame med selve programmet med et overlap, hvor dele af begge programmer findes samtidigt. (fadeout af forrige og fadein af de nye program). 

HTPC løsningens modtræk mod disse ting er at der findes forskellige mere eller mindre automatiske metoder til at fjerne reklamer m.v. og det kan gøres manuelt med et redigeringsprogram. Men programomtale i slutningen af en udsendelse og overlap mellem programmer kan ikke udmidelbart fjernes...

Selve styringen af optagelse har man kun tidspunktet for start og slut, plus et specificeret antal minuter som reserve. Dette sidste kan give nogle problemer, hvis to programmer skal optages lige efter hinanden...

Disse ting kunne være løst langt mere elegant, hvis man fra TV-stationerne side, lavede løsninger der var mere HTPC-egnet...

På grund af reklamer er TV-stationen heller ikke interesseret at man kan frasorterer reklamer, og der har ligefrem været tiltag fremme at det ikke være muligt at frasortere reklamer...

Sådanne løsninger vil kunne laves med de lukkede systemer (særlig slags HD-optagere), hvor tv-stationen har styr alle ting helt ud til forbrugeren, også hvordan man må bruge deres TV-udsendelser...

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Nå i kølvandet på andet tråd vil jeg opdatere min tråd her.

Mit system er stadig som i starten af tråden.

Dog er nu installeret Mymovies fra Mr. Binnerup tak herfra kan jeg ligge alle mine film ned og se direkte og smide mine film på loftet, hvor alle mine cder pt er. Dog er der ikke harddisk plads nok til det pt. men enkelte film er lagt på.

Alle mine cder er som sagt lagt på og virker perfekt.

Jeg har en NAS server koblet til hvor jeg kan streame fra, kopiere over som lager hvis jeg har optaget for meget. Jeg har slået automatisk opdatering af både antivirus og EPG fra da det nogen gange gjorde min pc tændte og ikke slukkede igen, så det gør jeg bare selv engang imellem.

Jeg har ændret min kabel tilslutning af tv, her kører jeg nu DVI -> HDMI til mit Pioneer og DVI til DVI til min 17" skærm i stuen. De kører hver deres opløsning så her har jeg fulgt Patriarkens guide og lavet profiler som jeg loader efter behov, da jeg ikke har bruge for billed på begge samtidig.

Min 17" skærm har jeg sat op på væggen med en lille plade under hvor der står et Logitech Dinovo Edge keyboard, så kan jeg surfe mens konen ser tv hvis der er behov for det, eller vi kan slå over og se det på den store skærm, mest høre vi dog musik på den og her bruger vi den lille både for at den store ikke bare står og brænder watt af og selvfølgelig for ikek at få "burn in" nu jeg har plasma.

Jeg har installere FFDShow sammen med Theatertek hvor jeg opnår en bedre billed kvalitet end på min Kiss nu, hvor uden kvaliteten er dårligere end kiss afspilleren.

Theatertek afspilleren er valgt fordi det virker med MCE, Mymovies og FFDshow.

Men hensyn til hardware krav er det lidt svært at sige hvad der skal til som min. den mindste cpu jeg har haft i er den som sidder i nu det er en E6600 den kører det meste fint, dog går den i knæ hvis jeg smider FFDshow på ved HD materiale, dog er det jo heller ikke nødvendigt. Kan sige at min QX6700 Quad cpu lå på omkring 80% ved FFDshow under HD afspildning, og her var den clocket. Dette er dog urealistisk da det efter min overbevisning ikke er nødvendigt under HD og min e6600 sidder nu fast i og kører alt fint incl alm HD afspilning i 1080P.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes