Nå i kølvandet på andet tråd vil jeg opdatere min tråd her.
Mit system er stadig som i starten af tråden.
Dog er nu installeret Mymovies fra Mr. Binnerup tak herfra kan jeg ligge alle mine film ned og se direkte og smide mine film på loftet, hvor alle mine cder pt er. Dog er der ikke harddisk plads nok til det pt. men enkelte film er lagt på.
Alle mine cder er som sagt lagt på og virker perfekt.
Jeg har en NAS server koblet til hvor jeg kan streame fra, kopiere over som lager hvis jeg har optaget for meget. Jeg har slået automatisk opdatering af både antivirus og EPG fra da det nogen gange gjorde min pc tændte og ikke slukkede igen, så det gør jeg bare selv engang imellem.
Jeg har ændret min kabel tilslutning af tv, her kører jeg nu DVI -> HDMI til mit Pioneer og DVI til DVI til min 17" skærm i stuen. De kører hver deres opløsning så her har jeg fulgt Patriarkens guide og lavet profiler som jeg loader efter behov, da jeg ikke har bruge for billed på begge samtidig.
Min 17" skærm har jeg sat op på væggen med en lille plade under hvor der står et Logitech Dinovo Edge keyboard, så kan jeg surfe mens konen ser tv hvis der er behov for det, eller vi kan slå over og se det på den store skærm, mest høre vi dog musik på den og her bruger vi den lille både for at den store ikke bare står og brænder watt af og selvfølgelig for ikek at få "burn in" nu jeg har plasma.
Jeg har installere FFDShow sammen med Theatertek hvor jeg opnår en bedre billed kvalitet end på min Kiss nu, hvor uden kvaliteten er dårligere end kiss afspilleren.
Theatertek afspilleren er valgt fordi det virker med MCE, Mymovies og FFDshow.
Men hensyn til hardware krav er det lidt svært at sige hvad der skal til som min. den mindste cpu jeg har haft i er den som sidder i nu det er en E6600 den kører det meste fint, dog går den i knæ hvis jeg smider FFDshow på ved HD materiale, dog er det jo heller ikke nødvendigt. Kan sige at min QX6700 Quad cpu lå på omkring 80% ved FFDshow under HD afspildning, og her var den clocket. Dette er dog urealistisk da det efter min overbevisning ikke er nødvendigt under HD og min e6600 sidder nu fast i og kører alt fint incl alm HD afspilning i 1080P.
\René
Nyt grej QX9650
Sælges 2 x QX 6700