Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hvor meget bøvl er der egentlig med det (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

hejsa

jeg er på nippet til at melde mig under fanen hos panasonic folket og bestille en TH-37PV60E .

men men jeg har jo læst og læst i alle de forums der har med fladskærme at gøre, og nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor mange der er solgt i dk men jeg syntes sgu alligevel der er en del som enten har problemer med burn-in eller høje brummelyde fra stømforsyningen, og mine men`er bunder så i om det er folk der har forskellige opfattelser hvor høj en brummetone er før den bliver uudholdelig osv eller er det i den grad et lotteri med denne model(og andre plasmaer for den sags skyld) om man får en "mandags-model" med hjem som har div fejl. eller vil i nærmest sige der er tale om promiller når alt kommer til alt og man bare ikke hører fra alle dem som bare sidder og sjavler over deres superskærm og er ovenud tilfredse, men kun fra de få som er utilfredse? jeg håber selvfølgelig det sidste for da jeg så den "live" var jeg godt nok imponeret over billedet, og jeg vil meget gerne beroliges så tilpas meget så jeg straks bestiller en til stuevæggen

mvh jens

Til top Vis jensb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensb

Steen2000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Godt spørgsmål, hvor jeg også gerne vil kende svaret. Men kan man mon få et svar på det herinde.

Det er min opfattelse at der sælges rigtig mange af dem. Og samtidigt er det jo entuisiaster der bevæger sig i disse fora på nettet. Mon ikke de også kunne adskille gode gamle CRT fjernsyn i gode/dårlige, selvom vi almindeligt dødelige aldrig har tænkt over forskellen?

Til top Vis Steen2000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steen2000

Novicen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Hej jensb

Du kan ikke få et entydigt svar. Egentlig lader det sig ikke engang oplyse, om de ting du nævner optræder ens på alle skærme, men blot opfattes forskelligt, eller om det optræder i varierende grad. F.eks. er der en ny tråd på recordere.dk i dag, fra én der er blevet grundigt skuffet over billedfejlene. Men dem der har det sådan får som regel øjeblikkelig spanking af dem der ikke har dem/kan se dem/er ligeglade. En særegenhed ved Panafolket der bevirker, at vi stadig ikke ved ret meget - vi skændes i stedet for.

Mvh

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Dét man skal være obs på med en skærm som PV60 er, som du vel også selv er lidt inde på, at der er _rigtigt_ mange der har købt én. Langt størstedelen er glade og tilfredse, og hvis man vender situationen lidt om og kigger på hvor mange indlæg der handler om at folk er glade for deres PV60, så er der formentligt flere af dem om netop PV60 end om noget andet tv. Igen - der er flere der rent faktisk har ét, end af mere eller mindre alle andre tv. Dette kan så kombineres med at de kræsne kunder ofte ender med at købe enten Panasonic eller Pioneer, og derfor er mængden af "flueknepperi" også større.

Kort sagt: Det er kun dig selv der kan afgøre om et PV60 er noget for dig eller ej - intet tv er perfekt for alle - men hvis man skal dømme ud fra positive vs. negative udsang i diverse fora, så mener jeg faktisk netop at PV60 er et af dem der står stærkest. Du kan ikke finde et produkt der skrives så meget om som PV60, uden at en mindst lige så stor andel af det der skrives er negativt.

Det svære ved forum-diskussioner er graden af "hvad man ikke ved har man ikke ondt af". De issues der er omkring billedkvaliteten på et Panasonic, har været stort set uberørt i 8-9 måneder. Nu er det pludselig et "hot topic", og så begynder folk at være i tvivl om hvorvidt det er et godt tv eller ej, fordi det diskuteres så meget. Men at man er begyndt at lægge mærke til de mindre betydningsfulde fejl, betyder jo ikke at de tv som ingen har købt fordi de har langt værre fejl, pludselig er bedre bare fordi ingen taler om dem - hvilket skyldes at ingen har købt dem, ikke at de er fejlfri.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

jensb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

hej igen

det er netop der jeg gerne vil hen med mit spørgsmål. altså er det set med hr og fru dk øjne så svag en brummelyd at det under normale omstændigheder er til at leve med og er de skygger osv som folk oplever fra logoer og tekster også så små så der er tale om flueknepperi når der startes den ene tråd efter den anden om emnet?

og hvordan reagere i som forhandlere på hvis man kommer med et ,syntes man selv meget brummende tv efter feks 1\2 år og vil have det lavet?

mvh jens

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er rimelig kræsen hvad angår billedekvalitet.

Det er min klare overbevisning at alle de omtalte problemer der er med PV60 tilsammen ikke overstiger problemer som Pixeleringer og ghosting som andre TV (ingen nævnt - ingen glemt) lider under..Det der irriterer folk er at det er en fejl i modsætning til ghosting og pixelering som "blot" er egenskaber ved panelet. Desuden er der tendens til at folk hidser hinanden op på sådanne fora

Overordnet er PV60 et fremragende TV, som jeg er sikker på du bliver glad for

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

har selv et pv60,hvilke problemer tænker i på når i tale om billedkvalitet?har intet observeret overhovedet så det kunne være rart at vide hvad jeg skal kigge efter
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

De famøse slanger, hængende hud, grå plamager, blinkende billede, skygger i frontglas er nogle af de begreber der er kommet frem gennem tiden

jensb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Jeg er rimelig kræsen hvad angår billedekvalitet.

Det er min klare overbevisning at alle de omtalte problemer der er med PV60 tilsammen ikke overstiger problemer som Pixeleringer og ghosting som andre TV (ingen nævnt - ingen glemt) lider under..Det der irriterer folk er at det er en fejl i modsætning til ghosting og pixelering som "blot" er egenskaber ved panelet. 

med andre ord så er brummelyden til at leve med og man kan bruge det  normalt til tv og film uden at overfalde konen hver gang hun ser noget med logo i mere end 2 timer?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
har selv et pv60,hvilke problemer tænker i på når i tale om billedkvalitet?har intet observeret overhovedet så det kunne være rart at vide hvad jeg skal kigge efter

Hvis du intet har observeret - så undlad at læse videre. Det ville da være trist at opdage, at man ikke er tilfreds længere fordi man pludselig ser noget, der aldrig har generet før

Glæd dig over at være tilfreds - og lad de andre om at lede efter fejl

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så sige,at den periodiske fejl m purple snakes ikke bør bagatelliseres.Hvad det helt præcis er, - og hvorfor det åbenbart ikke er på alle, må stå hen i det uvisse. Men for mit eget vedkommende var jeg opmærksom på fejlen efter relativ kort tid.Men som så mange andre formodede jeg,at det var signalrelateret.Her kommer diverse fora så indover, og man må konstatere at der er en klokkeklar fejl i produktet ! 

Har man fejlen indenfor returretten er der kun en ting . . . . . .!  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Det er min klare overbevisning at alle de omtalte problemer der er med PV60 tilsammen ikke overstiger problemer som Pixeleringer og ghosting som andre TV (ingen nævnt - ingen glemt) lider under..Det der irriterer folk er at det er en fejl i modsætning til ghosting og pixelering som "blot" er egenskaber ved panelet. Desuden er der tendens til at folk hidser hinanden op på sådanne fora

Det er ikke mere en fejl end edge enhancement-skygger, de-interlacing og skalerings-artifacts, skæve farver osv: Det er et udslag af måden tv'et er konstrueret på. Om der kan laves en update der forbedrer et givent issue, betyder ikke at det nødvendigvis er en fejl. Philips lavede f.eks. en række updates til 9830 serien, for at mindske edge enhancement. Det betyder ikke at det var en fejl at det var som det var fra starten - det betyder bare at de havde lavet nogle prioriteringer som de efter klager fra brugere valgte at lave om på. Et andet eksempel er Sony's CRT-tv for nogle år siden, hvor der blev klaget voldsomt (bl.a. her på siden) over fejl i dens motion-kompensation, selv om det ikke var en fejl, men en grundlæggende ulempe ved teknologien. Da Sony så kom med en update, var alle enige om at det var det samme som at de indrømmede at der var en fejl - men update'n bestod såmænd bare i at give mulighed for at slå motion-kompensationen fra!

Min holdning til "purple snakes"-problematikken: Det er selvfølgelig et issue som ville være rarest at leve uden, men det gør ikke i sig selv tv'et dårligt efter min mening. Hvis de laver en update, som vel at mærke er en reel løsning på et reelt problem, så hilser jeg det naturligvis velkomment - men der ligger en vis risiko for at en "fejlretning" indebærer nogle negative følgevirkninger, hvis der ikke er tale om en egentlig fejl, men om en egenskab man accepterede, for at få andre fordele.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Der er jeg ikke helt enig med dig Otto...

Panasonic har jo indrømmet at det er en decideret fejl - jeg forstår ikke du stadig holder fast i definitionen "egenskab".

Men vi skal ikke diskutere definitioner - jeg er enig i at fejlen (eller egenskaben) har fået så meget omtale i disse fora at det er blevet til et faktisk problem for mange.
Et problem som man ikke skænkede en tanke for bare 2 måneder siden

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Panasonic har jo indrømmet at det er en decideret fejl - jeg forstår ikke du stadig holder fast i definitionen "egenskab".

Kan du ikke henvise til hvor Panasonic har sagt at det er en fejl? Jeg har af omveje fået at vide fra Panasonic Tyskland at det er en kendt egenskab ved tv'et, og ikke en fejl. Dette fik jeg at vide for mange måneder siden. Derfor min mistanke om at man ikke har løst et problem, men omgået en egenskab - hvilket kan medføre andre problemer, som vi så kan diskutere om 7 måneder igen... MEN jeg vil da ikke udelukke at jeg har fået fejlagtige oplysninger, og at mine informationer stammer fra mindre vidende medarbejdere. Jeg forholder mig bare skeptisk, fordi det er et fænomen som Panasonic var opmærksom på umiddelbart efter lanceringen af modellen, og på trods af en opdatering af modellen siden (H-modellen med andre blæsere), så eksisterer problemet stadig. Hvis det var en åbenlys decideret fejl, hvorfor ændrede de så ikke produktet ved denne revision? De teknikere der har udviklet tv'et er jo ikke blinde, jeg nægter at tro at de ikke har været opmærksom på problemet. Dette får mine alarmklokker til at ringe, og mistænke dem for at der ikke er tale om en fejlretning, men efterrationalisering - man ændrer tv'ets egenskaber, f.eks. ændre gamma-forløbet eller noget i den stil, så problemet minimeres/fjernes - men at der så kompromitteres på andre områder - fordi mængden af klager er blevet så stort. Endnu et eksempel på denne form for efterrationalisering, der går mere ud på at undgå brok end på at levere det optimale billede: Sony VPLHS 50 projektoren lavede i starten 1:1 mapping via HDMI, men med overscan for at undgå støj ved dårlige signalkilder. Kunderne klagede naturligt nok over at billedet ændrede størrelse alt efter input. Sony's fejlretning bestod i at lave "almindelig" overscan i stedet, og smed 1:1 mapping på porten. Voila - ingen brok over forskellig størrelse billede per input, og ingen brok over støj (som der ville have været hvis den ikke havde overscan).

Men på mange måder vil jeg da håbe at jeg tager fejl, for det vil jo betyde at PV60 er et endnu bedre tv end den generelle opfattelse siger.

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Så valide er mine kilder dog heller ikke... Det er udelukkende fra den/de diskussioner der kører på danske og udenlandske fora.
Jeg mener bare at have læst at problemet er anerkendt af Panasonic i DE, UK og Japan 

Men det kan jo sagtens være løgn og latin.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Så valide er mine kilder dog heller ikke... Det er udelukkende fra den/de diskussioner der kører på danske og udenlandske fora.
Jeg mener bare at have læst at problemet er anerkendt af Panasonic i DE, UK og Japan 

Men det kan jo sagtens være løgn og latin.

Det er lige præcist dét jeg mener! Jeg er blevet kritiseret fra en del kanter for at blande mig uden om denne diskussion, og for ikke at anerkende at der er tale om en fejl. Folk kalder mig ukritisk, og mener jeg burde være mere skeptisk overfor producenterne. Men det er _netop_ fordi jeg er skeptisk overfor producenterne, at jeg ikke bare råber "halleluja" sammen med flokken. Det kaldes kildekritik - det bliver udlagt i trådene som om at det er anerkendt som en fejl af Panasonic rundt omkring - du skrev det eksempelvis selv i denne tråd. Men de udtalelser jeg har set fra Panasonic, er IKKE en anerkendelse af at der er en fejl. Det er en anerkendelse af at der er et billedmæssigt problem, som de kender til, og at de arbejder på at minimere problemet! Det er _ikke_ det samme som at sige at der er en fejl. Hvis vi nu tager fat i AVSforum f.eks., så er nedenstående klippet fra dét indlæg som er blevet citeret mest:

"I tested the new TV for the purple snakes and it was almost gone. To me the fix was 90% successful and I am extremely happy with it."

Hvis det er en decideret fejl som kan rettes, hvorfor er det så kun 90% væk?

"The engineer mentioned that they have put some software check in place to eliminate the purples to the best extent and they have done their level best. They also mentioned that many HDTVs from manufacturer like Philips, LG, Pioneer etc had similar problem or the some other issues and it's upto the customers to decide if these issues are within their tolerance level. As a manufacturer they are ready to bow to customer's demands and they will try their level best to address these situations though it may not be 100% perfect."

Dét han i bund og grund siger er at der er tale om en egenskab som forskellige producenter vægter forskelligt. De har så valgt at lytte til kundernes ønske om at få minimeret problemet, og de har således ændret tv'ets egenskaber, så dette problem mindskes. Det er ikke anderledes end at hvis en tilsvarende mængde kunder beklagede sig over at tv'ets farvetemperatur i standard-indstillingerne er nærmere 10000 Kelvin end 6500 Kelvin, så ville de sandsynligvis lave en firmware-opdatering der ændrede det,selvom de fra starten havde vurderet at 10000 Kelvin ville være at foretrække. Ville dét så også være en "fejl"?

Kort sagt: De citater jeg har læst på diverse fora, bekræfter IKKE at der er tale om en fejl. Tværtimod. Hvis Panasonic kan optimere firmwaren så billedet bliver bedre, dvs. problemet fjernes/minimeres uden ulemper på andre områder (eller med minimale ulemper), så kan jeg naturligvis kun bifalde det. Men jeg fastholder min oprindelige påstand om at det er en egenskab ved tv'et, ikke en "fejl".

jensb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

att:otto

nu kan jeg se du arbejder i Tc så jeg går ud fra du har et nogenlunde indblik i hvor mange reklamationer og bytninger af modellen i har. Og dermed har du vel osse en mening om det er "pjatrøv" når folk klager over brummeriet osv. og er det i givetfald noget i har kunne løse eller er det folk som skal indstille sig på at plasma larmer?

forstå mig ret, det er ikke fordi jeg vil have du skal svine dine kunder til og kalde dem pyldrede,

men jeg vil bare så hjertens gerne forsøge at komme til en konklusion omkring denne model er noget for mig. boede jeg nu i en landsdel med en Tc så kunne jeg jo bare få en på prøve, men det er sgu lidt besværligt at skulle sende den frem og tilbage med posten! derfor er jeg lidt insisterende   

mvh jens

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

I mit univers er "purple snakes" en fejl . Om man så rent teknisk/konstruktionsmæssigt har valgt fejlen,for at elliminere to eller tre andre fejl er for mig underordnet ! Den bør IKKE være der, og Pana slipper forhåbentlig ikke afsted m den i den nye generation. 
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

jensb skrev:
nu kan jeg se du arbejder i Tc så jeg går ud fra du har et nogenlunde indblik i hvor mange reklamationer og bytninger af modellen i har. Og dermed har du vel osse en mening om det er "pjatrøv" når folk klager over brummeriet osv. og er det i givetfald noget i har kunne løse eller er det folk som skal indstille sig på at plasma larmer?

Det er en kombination... Vi har solgt _rigtigt_ mange PV60, og så er det klart at der har været nogle defekte ind imellem - men i forhold til salget er det _meget_ lavt. Jeg kan ikke udtale mig specifikt om forskellige mærkers fejlprocenter, men Panasonic ligger godt i svinget hvad dét angår. De klager vi har haft har yderst sjældent været på grund af en egentlig fejl. Jeg synes ikke det er "pjatrøv" at være kræsen, jeg har stor sympati for at man jager det bedst mulige. I princippet synes jeg heller ikke det er i orden at nogen som helst komponent i en hjemmebif siger noget som helst. Men man skal bare også være realistisk, og forholde sig til hvordan virkeligheden ser ud. Dén hype der har været over PV60 har fået nogle til at forvente at der er tale om et super-perfekt gude-tv, som man ikke kan sige noget som helst negativt om. Hvis man køber tv ud fra dén indstilling, så er man sikker på at blive skuffet over ét eller andet.

Når det er sagt, så er PV60 blevet opdateret med mere støjsvage blæsere, og det har stort set elimineret klagerne. De diskussioner du kan læse om støj fra blæserne omhandler formentligt primært tidligere produktioner. Kort sagt: Hvis du forventer at få et godt, gedigent, gennemført tv med et godt billede, så køb et PV60. Hvis du forventer at få det perfekte tv, så gå i kloster og prøv om du kan meditere dig til at udslette enhver erindring om opfindelsen fjernsyn...

jensb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

LOL

det med kloster må komme senere ............så jeg vælger sgu nok det gedigene tv.....

spændende om der kommer modsigelser om lidt

mvh jens

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum