Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 04:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hvor meget bøvl er der egentlig med det (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
I mit univers er "purple snakes" en fejl . Om man så rent teknisk/konstruktionsmæssigt har valgt fejlen,for at elliminere to eller tre andre fejl er for mig underordnet ! Den bør IKKE være der, og Pana slipper forhåbentlig ikke afsted m den i den nye generation. 

Det er sådan set bare et spørgsmål om definitionen af "fejl". Er dårlig kontrast en fejl? Er ghosting en fejl? I forhold til at gengive billedet optimalt, ja så er det fejl. Men det er ikke en "fejl" ved produktet, eftersom produktet er designet til at indeholde disse billedmæssige fejl. Hvis Panasonic ikke må "slippe afsted med" at lave et tv der af utallige er udråbt til om ikke markedets bedste, så i hvert fald ét af de bedste, fordi der findes en enkelt uheldig egenskab eller to, så må du altså gerne fortælle mig hvilket tv du ud af samtlige på markedet, du mener producenten burde "slippe afsted med" at sende på markedet? Der findes ikke et _eneste_ tv på markedet uden billedmæssige fejl/egenskaber/hvad vi nu kalder det, som er mindst på niveau med dette issue.

I "mit univers" er det eksempelvis en fejl at farvegengivelsen ikke overholder dén standard tv'ene påstås at være designet til at gengive. Det er endda en fejl som ikke kun irriterer mig en gang imellem, når der lige er en uheldig kombination af farve og lysstyrke i billedet, men en fejl der irriterer mig _altid_, på _alle_ udsendelser. Hvorfor skal producenterne have lov til at slippe afsted med dét, hvis de ikke må slippe afsted med et issue som purple snakes?

Forstå mig ret - det er ikke fordi det ikke er et problem jeg gerne vil undvære. Det undrer mig bare at så mange farer i flint over netop dette issue, når producenterne "slipper afsted med" så ufatteligt mange andre ting der i mine øjne er langt værre.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:
I mit univers er "purple snakes" en fejl . Om man så rent teknisk/konstruktionsmæssigt har valgt fejlen,for at elliminere to eller tre andre fejl er for mig underordnet ! Den bør IKKE være der, og Pana slipper forhåbentlig ikke afsted m den i den nye generation. 

Jeg er helt enig med dig i at det er en fejl.

Men nu er det jo såan vi forbrugere vil have teknologien så hurtigt som muligt og så billigt som muligt, derfor bliver disse fejl accepteret.

Synes det er herligt som man i moderne tider kan få drejet en fejl til at blive en egenskab.

Kunde: Hey bilsælger min nye bil trækker til højre der må være en fejl ved den!!!

Sælger : Nej hr. det er en egenskab som gør det nemmere at dreje til højre

Kunde: Hej brolægger den belægning du har lagt er vind og skæv, det må være en fejl.

Brolægger : Nej hr. det er en egenskab til at styrke Deres balance evne og koncentrationsevne

Kunde: Goddag de akvariefisk jeg købte af dig for 3 timer siden er døde allerede inden jeg hik puttet dem i akvariet.

Dyrehandler: Nej hr. det er en egenskab de har, så er de nemmere at fange når du skal ordne akvariet

etc

etc

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 23 Januar 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Min pointe er,at med den fokus der nu har været på fejlen, -og  at en hel del event. købere fra nu af er opmærksomme på,at problemet eksisterer,og at det ikke er signalrelateret, - jamen det må alt andet lige give et andet udgangspunkt for Pana70/700.

Men Otto, - du må jo lige huske,at os hjemme i stuerne lissom ikke har andre enheder vi kan sammenligne med ( - på godt og ondt ! ) Derfor kan jeg selvfølgelig heller ikke kategorisk anbefale folk at købe Pioneer,Hitachi,NEC eller. . . i stedet.  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Min pointe er,at med den fokus der nu har været på fejlen, -og  at en hel del event. købere fra nu af er opmærksomme på,at problemet eksisterer,og at det ikke er signalrelateret, - jamen det må alt andet lige give et andet udgangspunkt for Pana70/700.

Selvfølgelig, og jeg er ikke et sekund i tvivl om at problemet er fjernet/minimeret på næste serie. Det er selvfølgelig kun godt at brugerne er kræsne nok til at tvinge producenterne til at forbedre deres ting. Jeg siger bare, at udlægningen om at der er tale om en fejlproduktion og at man har krav på at få "fejlen" rettet, er forkert. Skal man undlade at købe et tv der har ulemper på dette niveau? I princippet ja, for ellers lærer producenterne ikke at det kan betale sig at gøre det ordentligt - men problemet er bare: Hvad hulen skal man så købe?

lennon skrev:
Men Otto, - du må jo lige huske,at os hjemme i stuerne lissom ikke har andre enheder vi kan sammenligne med ( - på godt og ondt ! ) Derfor kan jeg selvfølgelig heller ikke kategorisk anbefale folk at købe Pioneer,Hitachi,NEC eller. . . i stedet.  

Jeg er helt med på at hvis man oplever et problem, så skal man naturligvis taksere det som et problem. Dét jeg opponnerer lidt mod er at nogle "issues" bliver udlagt som decideret fejlproduktion, f.eks. som sammenligningen ovenfor med en bil der trækker til højre, mens andre issues accepteres vidt og bredt - nærmest som en fordel. Eksempelvis de ting jeg siger omkring forkert farvetemperatur osv. Jeg sidder nærmest målløs tilbage, når jeg har forsøgt at gøre rede for hvorfor en korrekt gengivelse af tv-standarderne er et mål der er værd at gå efter, og halvdelen af brugerne så opponnerer kraftigt imod enhver jagt på objektivitet og fornægter enhver tanke om at farvegengivelsen på et tv kan have et fast mål. "Farve er en smagssag!" Nej, gu er det ej! Forkert gengivelse af farverne er ikke mindre forkert end et issue som "purple snakes" - på mange måder er det endda værre, fordi en forkert farvegengivelse er noget mange producenter _bevidst_ efterstræber. Purple snakes er ikke noget Panasonic har tilført billedet bevidst fordi det har et formål, det er et fænomen der opstår som en bagside af den måde tv'et er konstrueret på. (Det KAN være en bug, men jeg savner stadig at se en bekræftelse af dét).

Endnu en sammenligning: Når man laver en DLP-projektor, kan man vælge mellem høj hastighed på farvehjulet, og et stort antal gråtoner. Du kan ikke få begge dele, de to er i direkte modstrid med hinanden, begrænset af DLP-chippens hastighed. Eksempelvis Infocus opererer med 4x farvehjul for at minimere dithering, mens eksempelvis Samsung arbejder med 6x farvehjul for at minimere regnbuer. Hvis dét så resulterer i at en Infocus kunde ser regnbuer som et problem, og en Samsung kunde ser dithering som et problem - er det så en defekt som producenterne skal løse?

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Januar 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Synes det er herligt som man i moderne tider kan få drejet en fejl til at blive en egenskab.

Kunde: Hey bilsælger min nye bil trækker til højre der må være en fejl ved den!!!

Kunde: Hej brolægger den belægning du har lagt er vind og skæv, det må være en fejl.

Brolægger : Nej hr. det er en egenskab til at styrke Deres balance evne og koncentrationsevne

Kunde: Goddag de akvariefisk jeg købte af dig for 3 timer siden er døde allerede inden jeg hik puttet dem i akvariet.

Dyrehandler: Nej hr. det er en egenskab de har, så er de nemmere at fange når du skal ordne akvariet

Det synes jeg er unfair sammenligninger. Ingen har forsøgt at vende "purple snakes" til at være en fordel. Jeg har sagt at det er en ulempe der er afledt af jagten på andre fordele. Det er en meget væsentlig forskel! Hvis vi nu skal tage dit første eksempel: Tag en forhjulstrukket bil med 250 hk, og sandsynligheden for at den trækker skævt ved hård accelleration er rimeligt stor. Ingen producent vil fortælle dig at det er en fordel at den trækker skævt, men de vil fortælle dig at hvis du vil have 250 hk, så er det umuligt at gøre accellerationen perfekt - men "vi arbejder naturligvis på at optimere det".

Hvis man skal nævne noget der er mere i tråd med de eksempler du nævner, vil jeg igen tage fat i farvegengivelsen: En skæv gengivelse af grundfarverne er at betragte som en fejl PAL standarden er ikke lavet for sjov. Men producenterne har i øjeblikket travlt med at bruge det som et salgsargument. Udviklingen har gjort at det er nemt at levere et farvespektrum større end dét der er indeholdt i tv-standarderne. Det er derfor langt nemmere at lave farvespektret så stort som muligt, og fortælle folk at det er bedst jo større det er, end at lave farvespektret præcist rigtigt, og bruge korrektheden i farvespektret som salgsargument.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
Hans J skrev:

Det synes jeg er unfair sammenligninger. Ingen har forsøgt at vende "purple snakes" til at være en fordel. Jeg har sagt at det er en ulempe der er afledt af jagten på andre fordele. Det er en meget væsentlig forskel! Hvis vi nu skal tage dit første eksempel: Tag en forhjulstrukket bil med 250 hk, og sandsynligheden for at den trækker skævt ved hård accelleration er rimeligt stor. Ingen producent vil fortælle dig at det er en fordel at den trækker skævt, men de vil fortælle dig at hvis du vil have 250 hk, så er det umuligt at gøre accellerationen perfekt - men "vi arbejder naturligvis på at optimere det".

Hvis man skal nævne noget der er mere i tråd med de eksempler du nævner, vil jeg igen tage fat i farvegengivelsen: En skæv gengivelse af grundfarverne er at betragte som en fejl PAL standarden er ikke lavet for sjov. Men producenterne har i øjeblikket travlt med at bruge det som et salgsargument. Udviklingen har gjort at det er nemt at levere et farvespektrum større end dét der er indeholdt i tv-standarderne. Det er derfor langt nemmere at lave farvespektret så stort som muligt, og fortælle folk at det er bedst jo større det er, end at lave farvespektret præcist rigtigt, og bruge korrektheden i farvespektret som salgsargument.

Jeg kan godt se mit indlæg kan opfattes, som om jeg mener "purple snakes" er blevet udlagt som værende en fordel.

Det jeg mente var, at ofte ser man uhelddige "egenskaber" som værende noget der SKAL være der og i øvrigt er en fordel.

Jeg er helt enig i dit syn med farvegengivelsen, man ser jo ofte også fjernsyn i butikker med meget power på farverne, fordi det ser jo godt ud .

Jeg regner nu også selv med at investere i et Panasonic V60, man bliver jo nærmest hjernevasket til at det er TV´ET. Så jeg må jo hellere runde TC i Kbh.
PS: Nu da "purple snake" er nævnt, er det så et meget udbredt fænomen, og er det en generel "egenskab" eller er det meget varierende fra TV til TV (altså V60) ?

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 24 Januar 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Nu når vi er igang m sammenligninger .

Producenten bekendtgør,at  - "her har du et fantastisk godt stereoanlæg.Dyb stram bas,transparrent lyd osv,osv... Meeen - for at opnå denne delvis sublime lyd må du altså finde dig i,at der periodisk kommer noglet højfrkvente skratten ! Vi ved ikke hvornår, og hvorfor . . ."

Ca sådan oplever jeg "purple snakes" (Sjælden, - men det stikker i øjnene når det forekommer !)

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

ullum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hvis der er tale om en "feature" og ikke en fejl - hvordan kan det så være at denne "feature" ikke er at finde på 50" modellen ??

Til top Vis ullum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ullum

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

ullum skrev:

Hvis der er tale om en "feature" og ikke en fejl - hvordan kan det så være at denne "feature" ikke er at finde på 50" modellen ??

nu kender jeg ikke noget til den pågældende fejl, men da de to tv ikke har samme opløsning, kunne man forestille sig at processorne der sidder inde i skærmene ikke er helt ens. Selvom de er, gør de ikke helt præcist det samme, da den opløsning de to tv kører med ikke er ens. Det er jo ikke sådan lige at rette, hvis det rent specifikt har noget med den pågældende opløsning at gøre, når nu panelet på 37" modellen ikke kan vise den højere opløsning

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

PS: Nu da "purple snake" er nævnt, er det så et meget udbredt fænomen, og er det en generel "egenskab" eller er det meget varierende fra TV til TV (altså V60) ?

Det er en generel "egenskab", og ikke noget der varierer fra tv til tv. Det varierer dog meget alt efter indstillingen af tv'et hvor meget og hvornår det ses. Derfor kan man ikke rigtigt bruge det til noget at kigge på et screenshot hvor det er der, og så sammenligne med samme scene på sit eget. Hvis det ikke ses dér, er det fordi indstillingerne er forskellige og slangerne har "flyttet sig".

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Det naturlige spørgsmål melder sig så: Vil en kalibrering afhjælpe problemet? Svaret på dét er "det sædvanlige": Det kommer an på... Dén indstilling der minimerer den slags issues, er ikke nødvendigvis dén der giver det bedste billede. Det kan derfor godt ske at man kan justere sig frem til en indstilling som minimerer "snakes", men som klipper detaljer i sort, f.eks. Så er spørgsmålet hvad man foretrækker i dén situation - med andre ord, et eksempel på at kalibrering ikke bare er matematik.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo sådan, at jeg er ret overbevist om, på trods af ovenstående "purple snake"-feature, investeringen i nyt fladskærms tv bliver et valg imellem 37" og 42" Pana.

Så mine spørgsmål til dig Otto, er 37" eller 42" mest "plaget" af ovenstående ?

Er det noget som forholdvis nemt kan fremprovokeres ved en demonstration/gennemgang af disse ?

Er dette Plasma TV godt til både TV, DVD, HD-DVD og XBOX 360 ?

SKAL i Tape Connection i løbet af næste uge, men tror dælme ikke alle i Tape Connection ved så meget om produkterne som dig .

PS: Er der lang tid til næste generation, og evt. ca. prisniveau ?

Godt nok mange spørgsmål han har ham der.......

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Der er aldrig lang tid til næste generation - og prisen falder altid
(Det er vilkårene med stort set alle former for elektronik)

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Jeg har ikke nærstuderet fænomenet så meget at jeg kan svare på dét, som sagt tidligere så afhænger det af indstillingen af tv'ene, så det vil kræve en del arbejde at lave en konklusion på dét.

Hans J skrev:
Er det noget som forholdvis nemt kan fremprovokeres ved en demonstration/gennemgang af disse ?

Hvis man ved hvad man skal kigge efter, og hvilket materiale der fremprovokerer det, så kan det i større eller mindre grad ret nemt fremprovokeres hvis man vil, ja.

Hans J skrev:

Det synes jeg, ja. Afhængigt af definitionen af "godt", selvfølgelig - reelt set synes jeg ikke der findes noget der er "godt nok", men Pana'en er blandt det bedste på markedet, og til prisen uden konkurrence efter min mening. MEN det afhænger af det individuelle behov. Jeg er plasma-fan, men det afholder mig ikke fra at anbefale LCD til visse kunder - det har jeg gjort hele TO gange i dag...

Hans J skrev:

Jeg har endnu ingen priser. Mht. introduktionen, så siger historien at der er stor forskel på datoen for den officielle introduktion, og datoen for hvornår man kan få mere end 5 leveret... Så hvornår den nye serie er et reelt alternativ, og til hvilken pris, er for tidligt at svare på.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hans J skrev:

Jeg har ikke nærstuderet fænomenet så meget at jeg kan svare på dét, som sagt tidligere så afhænger det af indstillingen af tv'ene, så det vil kræve en del arbejde at lave en konklusion på dét.

Så kom igang med arbejdet (joke)

Hans J skrev:

Hvis man ved hvad man skal kigge efter, og hvilket materiale der fremprovokerer det, så kan det i større eller mindre grad ret nemt fremprovokeres hvis man vil, ja.

Nå okay, det er altså ikke noget man bare ser i tide og utide, de billeder jeg har set af det, der det nemlig voldsomt ud
Hans J skrev:

Det synes jeg, ja. Afhængigt af definitionen af "godt", selvfølgelig - reelt set synes jeg ikke der findes noget der er "godt nok", men Pana'en er blandt det bedste på markedet, og til prisen uden konkurrence efter min mening. MEN det afhænger af det individuelle behov. Jeg er plasma-fan, men det afholder mig ikke fra at anbefale LCD til visse kunder - det har jeg gjort hele TO gange i dag...

Okay, det jeg mente var, om det uden problemer kunne anvendes til de listede kilder, der er jo åbenbart nogle som mener LCD er bedre til f. eks. pc-opkobling, men hvorfor ved jeg ikke.

Hans J skrev:

Jeg har endnu ingen priser. Mht. introduktionen, så siger historien at der er stor forskel på datoen for den officielle introduktion, og datoen for hvornår man kan få mere end 5 leveret... Så hvornår den nye serie er et reelt alternativ, og til hvilken pris, er for tidligt at svare på.

Okay, den kommer altså ikke indenfor de næste 2-3 mdr ? (Ville dælme være surt).

Takker for dine svar.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Okay, den kommer altså ikke indenfor de næste 2-3 mdr ? (Ville dælme være surt).

3 måneder er nok ikke skudt helt forbi.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

Hans J skrev:

3 måneder er nok ikke skudt helt forbi.

Det siger du bare for at drille !!!

Damm, så er gode dyr rådne, skal man vente eller købe nu, hmmm, den var svær.

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt et TH42 PX60EN hos TC og har endnu kun prøvet det med tv signal via den indbyggede digitale tuner og jer er imponeret over billedkvaliteten  Får min nye dvd afspiller i næste uge - det blir total fedt - havde selv gået med tanker om pioneer eller pana's prof display PHD8 men besluttede mig for ovenstående pga prisen - og jeg er ikke skuffet. Så en varm anbefaling af tv'et herfra.

Jeg har dog os et par enkelte spm otto måske kan være behjælpelig med.

Kan det betale sig at anskaffe en speciel dvd til at hjælpe med breakin perioden - og i så fald hvilken og hvor kan den købe`s?

hmm og så lidt pinligt -hvad er det for nogle lilla slanger i snakker om?

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

troelsit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Nu var spørgsmålet henvendt Otto, men jeg tillader mig at svare:

Mht Break-in DVD:
Jeg mener det er unødvendigt - bare skru lidt ned for konstrast og lys de første 100 timer og lad ikke TV'et stå tændt natten over på tekst-tv. Hvis du absolut vil køre break-in, så har Hifiklubben vist nok en af slagsen. Søg lidt i forummet - der findes vist 2 - en avanceret og en simpel.

Mht slanger:
Mit råd er ikke at tænke på det - man lægger først mærke til dem når man leder. Det er tilsyneladende en meget uregelmæssig sky slange-race der dukker op i tide og utide. Personligt synes jeg det er et hype.
Du er ikke i tvivl når du ser dem - det er lille plamager af bevægende pixels der opstår under givne farvekombinationer. Prøv at afspil en divx-film i dårlig kvalitet så kan du måske få vækket de hidsige "lilla slanger"

Til top Vis troelsit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af troelsit

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

troelsit skrev:

Nu var spørgsmålet henvendt Otto, men jeg tillader mig at svare:

Mht Break-in DVD:
Jeg mener det er unødvendigt - bare skru lidt ned for konstrast og lys de første 100 timer og lad ikke TV'et stå tændt natten over på tekst-tv. Hvis du absolut vil køre break-in, så har Hifiklubben vist nok en af slagsen. Søg lidt i forummet - der findes vist 2 - en avanceret og en simpel.

Mht slanger:
Mit råd er ikke at tænke på det - man lægger først mærke til dem når man leder. Det er tilsyneladende en meget uregelmæssig sky slange-race der dukker op i tide og utide. Personligt synes jeg det er et hype.
Du er ikke i tvivl når du ser dem - det er lille plamager af bevægende pixels der opstår under givne farvekombinationer. Prøv at afspil en divx-film i dårlig kvalitet så kan du måske få vækket de hidsige "lilla slanger"

Alle input er naturligvis velkomne selv om jeg adresserede det til oraklet Otto  

Det er sq da meget cool med de slanger - Plasma og terrarie i et

Jeg har skruet ned for både kontrast og lys så jeg tror bare jeg glemmer alt om breakin dvd'er. Man kan godt se tv logoer bliver hængende hvis man har haft tv'et stående på samme kanal lidt længere ad gangen - men de forsvinder os rimelig hurtigt igen. Står der noget i manualen om hvordan man skruer ned for lys og kontrast på tekst tv og HDMI indgang - synes ik jeg kan finde det - har skruet ned via menu knappen og billedindst.

Bo

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum