| Forfatter |
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|

Til lidt inspiration 
Forslaget længere oppe i tråden omkring en lille forstærker ala. NAD 3020 og et par reol højtalere kan helt sikkert anbefales! Det er jo en smagsag om man er til KEF, men B&W's lille 6xx serie kan godt anbefales her fra, de er faktisk udemærkede til nærfelt... Og hvis man bevæger sig lidt udenom 602'eren så er bassen også tight og vel difineret ;-)
Men der findes jo mange rigtig gode, små højtalere derude, som ikke nødvendigvis koster en formue... (der findes dog også meget skrald, men lyt dig frem!)
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg kører stadig med en CRT skærm (for de har det bedste billede  ) og så kommer der misfarvninger. Hvilke ordentlige højttalere er også skærmede? __________________ /Hans
|
| Til top |
|
| |
soerenhc Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har både skrevet til Dali for at foreslå dem, at lave et par PC højttalere, (hvor man altså ikke skal bruge en ekstern forstærker - og man kan skrue op og ned for lydstyrken på højttalerne). Men de er bange for at miste deres gode omdømme som producent af relativt gode hifi-højttalere. (Det var deres svar - dog overvejer de det nøje) Angående Klipsch så laver de pc-højttalere, men de har ikke verdens bedste omdømme.
|
| Til top |
|
| |
soerenhc Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været langt omkring for at finde nogle passende og smarte PC-højttalere til min PC. I min overvejelser indfik Tannoy Arena (med 2 sat og en sub) Kef 3005 (med 2 sat og en sub) samt B&W M1 (2 sat og en sub). Tidligere har jeg haft et par Harman Kardon Soundsticks II (som for tiden laver nogle af de bedste PC højttalere med indbygget forstærker) til 1.200 kr.
En overgang overvejede jeg nogle studiehøjttalere, som havde indbygget selvstændig forstærker. Men jeg synes bare ikke, at de var ”smarte” nok.
Valget faldt imidlertid på en tredje mulighed en brugt B&W sub fra Den Blå Avis og et par B&W FPM2 højttalere i sort pianolak.
2 styk B&W FPM2 med en B&W 500W Sub og en selvstændig forstærker under bordet. Så har du Hifi- kvalitet ved computerbordet – vel og mærke uden at lillemor brokker sig over den manglende æstetik.
Tak for alle de begavede indlæg om ”god lyd” til PC’en. Jeg har virkelig fået set og lyttet på meget.
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget BOSE?
|
| Til top |
|
| |
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem der bare kunde holde sit skrivebord saa rent... benytter du det ikke??
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsChristensen skrev:
|
|
|
|
Du skulle bare se det nu (må vel være det man kalder model foto)
|
| Til top |
|
| |
soerenhc Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har overvejet et par Beolab 4. men jeg synes ıkke at lyden var god nok tıl prısen. Den loesnıng jeg har valgt koster omkrıng det samme, men jeg synes at det relatıvt tynde B&W saet med en sub spıller vaesenlıgt bedre.
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Flad-TV_h oejttaler/B-W_FPM2_hoejttaler_Soelv.htm
Men OK det har den ulempe, at man skal bruge en ekstern forstaerker. Her havde jeg heldıgvıs en ı overskud. B&Os kan kobles dırekte paa ens pc. Hvad angaar Bose - saa antager jeg, at du mener deres lıfestıle serıe eller deres netop nye pc-hoejtallere. Boses serıe er efter mın menıng slet ıkke paa samme nıveau som B&W - men det er jo en smagssag. Boses PC-hoejtallere er efter mın menıng rıngere end Harman Kardon Soundstıck II - som jeg havde ı forvejen. Men tak for forslaget
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nogle Belkin Firewire htter den anden dag,,,
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 18 Marts 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
LarsChristensen skrev:
|
|
|
Du skulle bare se det nu (må vel være det man kalder model foto) |
|
|
Jeg havde selv tænkt på KEF grundet størrelsen - Q-serien har kun en enhed idet diskanten sidder midt i enheden. Prakrisk hvis målet er at det ikke skal fylde. __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
soerenhc Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft kigget på KEF 2005 til 4000 i Fona for tiden... eller 3005 som efter sigende skulle lyde godt. Men jeg valgte B&W, da jeg fik mulighed for at lytte og de sparkede altså bare røv sammenholdt med alt andet jeg havde hørt til PCen. Måske hvis jeg havde hørt Kef 3005 eller 2005 havde det været anderledes...Men den slags ting gør Fona det ikke i - medmindre man vil høre Bang og Olufsen.
|
| Til top |
|
| |