| Forfatter |
|
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ quad
Jamen det var da så lidt
Jeg er sikker på, du også vil være glad for alternativet i længden.
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
http://www.machmat.com/sales/ecc88.htm på at kigge her, tak!
Bemærk at de rør med 7-tal er til 7 volts glødespænding! Og at et 6922-rør er et E88CC-rør!
Jeg anbefaler Brimar, Mullard, Philips, Siemens og Telefunken med diamantlogo, og det skal være NOS-rør, igen tak!
6N6P hedder på russisk/kyrillisk 6N6Pi, omend det omvendte/på hovedet vendende U tit bare skrives som et romansk P. (750mA er vist en del, pas nu på strømforsyningen)  |
|
|
Du kunne jo også bare prøve røret
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Soka skriver at røret også hedder 6H6N, se Tube-audio´s billede. Men det er ikke rigtigt; det er det dersens omvendte U, og det er altså et Pi (er lig et romansk P).  |
|
|
Næh, jeg skriver det benævnes osv. (Jfr. billedet) og at det vistnok er russisk/kyrillisk. Men du har da sikkert ret mht. det omvendte u. Aner det ikke, men røret gør noget for musikken som de 6922-rør jeg har lagt øre til, ikke har kunnet. Jeg vil dog godt understrege, at jeg, modsat visse rør freaks, ikke er fanatisk modstander af 6922 og hvad det ellers måtte hedde. Klarede mig fint nok med det, indtil jeg mere eller mindre tilfældigt fik prøvet dets overmand. Og jeg går ikke tilbavs igen
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ F.Christians
Nej, det er ikke det samme rør. Prøv at tjekke det link jeg satte ind i første indlæg, der står lidt om hvad 6H6P er for en størrelse. Men ellers kan jeg da tilføje, det er et barn af den kolde krig.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du kigget i den nævnte tråd? Det ligner altså fuldogsåstændigt det dersens 6H6Pi, omend kineserne har glemt et "omvendtstående U" på deres hjemmeside.
12AX7/ECC83 er deres pre/driverrør!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 Februar 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ligner jo til forveksling
Jeg har kigget på dit link, og det rør MingDa nævner på deres side, er et kinesisk rør med nogenlunde samme parametre. Der findes kun ét slags 6H6P-rør, men der er vist ingen tvivl om, at det er sådan et, de har smidt i din hovedtelefonforstærker. Jeg kan ikke rigtig lide du også bruger et i, i din benævnelse af 6H6P. På røret er der ikke noget i, og hvis der alligevel er, er det en variant; et impuls rør. Og det skal man holde sig langt fra, hvis det skal bruges til musik. Skulle lyde dårligt...
Jeg skal forsøge, at få Lukasz til at give lidt baggrundsinfo.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Misforstået hr Soka; jeg taler om 6H6Pi, altså et PI (3,14), og det svarer til det romanske P.
Instrument-røret hedder 6H6P-I, bemærk bindestregen, og det skulle være ypperligt til krævende målebrug, men aldeles uden rørklang, som vi rør-omaner vil have det!
For eftertiden, for at undgå misforståelser, vil jeg kalde røret 6H6P, så ved alle hvad det drejer sig om.
6H6P passer direkte ned i et hul, hvor der før har været ECC88/E88CC/E188CC/E288CC og deres amerikanske brødre 6DJ8/6922 m.fl. Endda de russiske 6H1P og 6H23P. Selv ECC85 kan det i en snæver vending ombyttes med. Blot skal man huske, at trafo´en øjensynligt vil få en del mere at lave; 750mA er en del!
Som artiklen også forklarer, mere eller mindre klart, er at ECC81/82/83 ikke umiddelbart kan udskiftes med et sådant 6H6P på grund af benforbindelserne. Der skal vist loddes lidt hist og pist?!
Bemærk også at ECC81/82/83 på amerikansk hedder 12XXXX, og det betyder at rørene er med 12,6 volts seriel glødespænding (og derved 6,3 volts parallel glødespænding, men så skal ben 9 bruges.) Ben 9 er i 6H6P og ECC85/88 versionerne en skærm imellem de 2 triodehalvdele.
Så tror jeg ikke at jeg kan bidrage med mere viden, jeg er jo kun novice med små 1000 timers NOS-drift, siden sidste sommer!
Men hvor skaffer man de ægte russere fra gamle dage? I en skrottet SS20-raket?
http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch2.php?TSD=6n6p
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Misforstået hr Soka; jeg taler om 6H6Pi, altså et PI (3,14), og det svarer til det romanske P.
Instrument-røret hedder 6H6P-I, bemærk bindestregen, og det skulle være ypperligt til krævende målebrug, men aldeles uden rørklang, som vi rør-omaner vil have det!
For eftertiden, for at undgå misforståelser, vil jeg kalde røret 6H6P, så ved alle hvad det drejer sig om.
6H6P passer direkte ned i et hul, hvor der før har været ECC88/E88CC/E188CC/E288CC og deres amerikanske brødre 6DJ8/6922 m.fl. Endda de russiske 6H1P og 6H23P. Selv ECC85 kan det i en snæver vending ombyttes med. Blot skal man huske, at trafo´en øjensynligt vil få en del mere at lave; 750mA er en del!
Som artiklen også forklarer, mere eller mindre klart, er at ECC81/82/83 ikke umiddelbart kan udskiftes med et sådant 6H6P på grund af benforbindelserne. Der skal vist loddes lidt hist og pist?!
Bemærk også at ECC81/82/83 på amerikansk hedder 12XXXX, og det betyder at rørene er med 12,6 volts seriel glødespænding (og derved 6,3 volts parallel glødespænding, men så skal ben 9 bruges.) Ben 9 er i 6H6P og ECC85/88 versionerne en skærm imellem de 2 triodehalvdele.
Så tror jeg ikke at jeg kan bidrage med mere viden, jeg er jo kun novice med små 1000 timers NOS-drift, siden sidste sommer!
Men hvor skaffer man de ægte russere fra gamle dage? I en skrottet SS20-raket?
http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch2.php?TSD=6n6p |
|
|
På første side har jeg skrevet hvor det kan skaffes til billige penge. Du kan være helt sikker på, du får et ægte (new) old stock, når du nu mener, det er det eneste saliggørende  . Produktionen startede startede ca 72 og ophørte ca 89.
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager men din (F.Christians) pointe går helt hen over hovedet på mig  Uanset hvordan vi tolker det omvendte U er det vel det selvsamme rør jvf. Lukasz side. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Quad; tyskerne på Tube-audio.de tolkede det omvendte U som værende et stort N, intet andet!
Soka; saliggørende eller ej, man har vel lov at prøve?!
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 06:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep F.Christians, og jeg kan kun opfordre til du gør det
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen ide om hvilken fabrik "femkant" kan være? Voskod måske?
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Nogen ide om hvilken fabrik "femkant" kan være? Voskod måske?  |
|
|
Novosibirsk: Large collective factory, makes receiving tubes. Continued production could not be confirmed at this time.
Types in production: Unknown.
Voskhod, Kaluga: Large collective factory, makes many ICs and other semiconductors as well as receiving tubes.
Types in production: Makes 6N1P-EV, 6AX7, 12AX7WA/WB, 6SN7, 6SL7 and a few other types sold by various firms outside Russia. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, klart hr Quad. Takker!
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at få fulgt op på de tvivlsspørgsmål der har været omkring 6H6P her i tråden, har jeg været i kontakt med Lukasz og poster lige nogle uddrag fra vores korrespondence:
> Which factory made them? Maybe Novosibirsk or Voskod?
This is unknown, ande this is irrelevant in my opinion.
> > Were they originally intended as hifi- tubes or were they made > for industrial or military use? They were not intended as hifi (who thought about hifi in the times of cold war? Only about nuclear bombing of all western Europe) , but as analogue signal amplifiers, which is the same thing after all. 6N30P is a case of supertube intended for impulse reproduction, as well as 6N6Pi - both wrong tubes for Audio.
> > Is the chinese 6n6 tube the same as 6H6P? Or/and are there any > equivalents at all?
No, it is not, there are no equivalents. American 6350 is similar.
> > What will happen if the 6H6P is mounted in an amp where there is not > enough current available?
Heater current ? It means if it is too low, the tube is under-heated and the sound is small, weak, not as good as it should be.
Will anything be damaged, or will there be > distortion or just silence?
The sound will be weak.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Marts 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|