Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lille Dynaudio og lille Densen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 April 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dit nye, det bliver du glad for!

Det er en mægtig fin afspiller den Advance, hørte den for noget tid siden i direkte sammenligning med GamuT CD3, GamuT cd'en blev grundig sat på plads!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Tillykke med dit nye, det bliver du glad for!

Det er en mægtig fin afspiller den Advance, hørte den for noget tid siden i direkte sammenligning med GamuT CD3, GamuT cd'en blev grundig sat på plads!

Mvh.

Jeg er glad Meget..

jeg sidder lige og Gasolin ny, det lyder dog forfærdeligt på de der cd'er fra the black box, alligevel rocker jeg med, hehe. Jeg vil gerne på sigt have fat i en pladespiller og prøve at liste mig ind i den verden, mest når man skal høre gamle optagelser som eks. Gasolin, for det er i mine øre fuldstændig over digitaliseret! Jeg ved selvfølgelig ikke om det vil lyde bedre på plader men tit blir de der nye remastert cd'er altså bare til en tynd kop the synes jeg! 

Det jeg er mest glad for er faktisk musik glæden og perspektivet! Altså jeg høre meget meget mere på det end jeg gjorde før og man bliver sgu ikke træt som jeg godt kunne blive før, næsten mere afhængig, hehe.. elsker bassen på BGC

Ja den er for fed den cd-afspiller og det blir bare bedre og bedre.. Den skal skal dog lige være igang et par timer hvergang inden den åbner om og blir rigtig stram og for styr på toppen synes jeg. Det er nok de rør, hehe... Hvor fedt at den kan være med de store high-end mærker (eller at folk gider bruge tid på at sammenligne den med dem!!)

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Det kan den heller ikke. At nogen kan få det til at passe er kun et spørgsmål om at "vil-høre".

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Det kan den heller ikke. At nogen kan få det til at passe er kun et spørgsmål om at "vil-høre".

Jamen det har du da nok ret i.. hvor om alting er ville det ville også være dumt at sige andet når du forhandler dem ikk??

Men jo selvfølgelig ellers ville der vil også være noget galt i hvis en billig cd-afspiller kan banke de store high-end til mange tusind-kroner og det er jeg skam også helt bevidst om. Jeg er glad for min AA og synes den klare den udover alt forventning til 4500 og vil til enhver tid stille den op mod alt andet der koster det samme.

Alligevel synes jeg det er sjovt og spændende at folk trods alt gider bruge tid på at holde den op mod meget dyre afspillere

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Sendt: 05 April 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Ja, hifi er vildt spændende,enig dér.

Jeg måtte lige reagere, da jeg synes at hvis man virkelig vil lytte efter forskelle, så skal man være psykologisk på vagt overfor visse dele af een selv, som gerne ser et bestemt resultat, forstår du?

Det ER jo meget fristende og meget billigere, hvis nu en 4,5K CD kan tæve en 40K´s CD, klart.

Men nu er hifi også andet end snyd og bedrag, der er altid en grund til et apparat er dyere end et andet og det er ikke forskel i avancer jeg her tænker på.

Fortsat god jagt på "bedre" lyd!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Ja, hifi er vildt spændende,enig dér.

Jeg måtte lige reagere, da jeg synes at hvis man virkelig vil lytte efter forskelle, så skal man være psykologisk på vagt overfor visse dele af een selv, som gerne ser et bestemt resultat, forstår du?

Ja det tror jeg. Jeg har den holdning at jeg køber det hvor jeg får mest for pengene. Det er ligemeget hvad jeg skal købe. Det betyder ikke at jeg mener at den til 4,5K er den bedste i hele verden. Men eks. AA er i mine øjne klart den bedste til prisen og den følger mange af spillere der koster mere. Nok ikke over 8-10.000 men den er godt med, synes jeg. Jeg tror også der er nogen der har den psykologiske effekt den anden vej, at hvis man køber det dyresten og et bestemt mærke sp har man noget af det bedste.

Det ER jo meget fristende og meget billigere, hvis nu en 4,5K CD kan tæve en 40K´s CD, klart.

Men nu er hifi også andet end snyd og bedrag, der er altid en grund til et apparat er dyere end et andet og det er ikke forskel i avancer jeg her tænker på.

Ja og jeg enig i der altid er en grund til det. Især når vi snakker større pris forskelle og så stor som i det eksempel. Men ser man på de udsalgspriser der nu engang er, kan jeg også godt finde nogle apparater hvor jeg har svært ved at finde ud af hvad grunden er til det skal være så dyrt. Eks cd-afspillere der koster et par tusind mere end den AA, som jeg nu er så lykkelig og begejstret for fordi jeg lige netop synes man får ekseptionel meget for pengene!!

Fortsat god jagt på "bedre" lyd!

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 06 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Bjørn B skrev:

Hej CRC1.

Lækkert anlæg  Er det ikke bare en fornøjelse og pakke sådan en Audia amp ud, fik et  udtryk da jeg i sin tid modtog denne "palle" af en kasse, dælme godt pakket ind må man sige..

Men stort tillykke med de nye lækkerier

PS: Et lille lydforbederende fif.. sæt Gain til din signal indgang op med en +5-6 og lyt.. du tror det er løgn, men det er en kæmpe forbedring...

Hej Bjørn B:)

Jo det er ren fornøjelse, hehe. NU var min brugt godt nok, men det eneste jeg gik klip af var et "brække" låget af og klippe posen af. Men elleres rendte mundvanden på mig, og man fik jo lyst til at flå pallen og emballagen fra hinanden som en ti-årig dreng til jul!

Tak for tippet, Jensen sagde jeg bare skulle give den fuld skrue det synes jeg var lidt for meget som om den blev lidt løs i toppen(kan også cd'en der ikke har brændt nok timer endnu) med ved +8 synes jeg det lyder rigtig godt! Det er sjovt, mystisk, sært at man skal eller kan forbedre lyden på den måde, men jeg gør det nu bare med et kæmpe!

PS: Jeg er helt tosset med dine monoblokke og din cd-afspiller ville også stå pænt til min Audia:)

Hej.

Hmm nu siger du godt nok den var brugt.. var kassens top sådan en smule ødelagt? så kan det nemlig godt være det er min "gamle" du har købt dig...

Jamen jeg er også helt tosset med mine monoblokke.. dog har de endnu ikke fået lov til at spille da min Pre ikke er ankommet endnu  Så lige nu benytter jeg min SS amp til at spille på mine FS888ére og det lyder mildst talt ikke godt

Jeg ved ikke om du har lyttet til en Audia CDafspiller, men lad være det kommer bare til at koste dig

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Ude i siden var den lidt ødelagt men ikke nogett af betydning. Den har en lille bitte ridse på fronten til venstre for volumemkontrollen... Hvornår smed du din tilbage til Jensen for han havde kun haft den i en et par dage da jeg sagde ja tak....

Ej hvor surt mand... det er da rendyrket ondskab at have sådan stående uden at kunne lytte på dem. Hvornår kommer der Rogue igen? eller hvornår kan du få din pre? 

Jamen jeg har jo allerede et varmt øje til CD Two, men ja for fanden jeg skal ikke stifte nærmere bekendtskab med den endnu, jeg vil ikke blive rigtig forelsket i den. Det har jeg simpelthen ikke råd til nu! Jeg tror AA kommer til at stå lidt endnu, den er jeg glad for er den blir bare bedre og bedre jo flere timer den køre, det er rent fryd. Og så synes jeg det er så sjovt at man kan hører hvordan rørene åbner sig og strammer op når den har kørt et par timer, hehe...

Jeg ku godt tænke mig en pladespiller næste gang og begynde at høre lidt plader. Det kan godt irritere mig hvis man hører ældre musik og at så er fuldstændig overdigitaliseret og lyder af helvedes til efter det er kommet på cd!!

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 April 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:

jjoooo det kan den sagtens, også fryser den heller ikke - det er vel også værd at tage med :)

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Mulleblop skrev:

hifihuset.dk skrev:

jjoooo det kan den sagtens, også fryser den heller ikke - det er vel også værd at tage med :)

Har du hørt AA i direkte sammenligning med Gamut?? eller AA i sammenlignet med andre high-end afspillere?

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Ude i siden var den lidt ødelagt men ikke nogett af betydning. Den har en lille bitte ridse på fronten til venstre for volumemkontrollen... Hvornår smed du din tilbage til Jensen for han havde kun haft den i en et par dage da jeg sagde ja tak....

Ej hvor surt mand... det er da rendyrket ondskab at have sådan stående uden at kunne lytte på dem. Hvornår kommer der Rogue igen? eller hvornår kan du få din pre? 

Jamen jeg har jo allerede et varmt øje til CD Two, men ja for fanden jeg skal ikke stifte nærmere bekendtskab med den endnu, jeg vil ikke blive rigtig forelsket i den. Det har jeg simpelthen ikke råd til nu! Jeg tror AA kommer til at stå lidt endnu, den er jeg glad for er den blir bare bedre og bedre jo flere timer den køre, det er rent fryd. Og så synes jeg det er så sjovt at man kan hører hvordan rørene åbner sig og strammer op når den har kørt et par timer, hehe...

Jeg ku godt tænke mig en pladespiller næste gang og begynde at høre lidt plader. Det kan godt irritere mig hvis man hører ældre musik og at så er fuldstændig overdigitaliseret og lyder af helvedes til efter det er kommet på cd!!

Hej.

Jamen det er min den gamle, for der var nemlig en lille ridse  ved Volumekontrollen, det er jeg faktisk ked af  men sådan er det jo når man har husdyr der efter godt 5år stadigvæk opfører sig som om de var 6mdr. gamle

Jeg har fået Preén i dag, men ingen Powerkabler så deeet  men det ser nu pænt ud som det står nu

Jeg må indrømme at jeg er temlig benovet over bygge kvaliteten på det AA, ser meget fornuftigt ud, jeg har endnu ikke lagt øre til det.. men flot er det da

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Hehe.. det ligner faktisk en kat der lige ville have været oppe og skrue op. Ja det er en lidt sur ridse, men man skal helt for at se den, på 1 meter ligger man ikke mærke til den.

Er det fordi du har bestilt specielt powerkabel, eller er det en fejl? Du må jo lige skrive hvordan det lyder. Hvad spillede du med din/min Audia på? V.A. BGC?? Hvordan synes den var? hvorfor skulle den videre, bare for at få noget bedre eller?

Jamen det er bygget rigtig flot det der AA, virkelig flot, især til 4500.- Jeg synes den lyder godt, rigtig godt. Den er lidt lys i forhold til Audiaen, den har stort et perspektiv igen sammen med Audiaen. Den er sindssyg stabil, jeg havde nok forventet at den ville have lidt svær ved at læse nogle af de cd'er jeg med ridser osv. Den er fuldstændig ligeglad, selvfølgelig er de slemme så brokker den sig, men den er slet ikke så kræsen som de andre jeg har haft! Jeg vil stadigvæk holde på den påstand at den dominere prisklassen fuldstændigt! Jeg tøt holde den op med de fleste. Jeg har ikke hørt Rega Apollo endnu, så det tør jeg ikke udtale mig om, men det er umiddelbart den nærmeste konkurrent jeg kan få øje på. Så immer væk koster en del mere sæt i procent.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hehe.. det ligner faktisk en kat der lige ville have været oppe og skrue op. Ja det er en lidt sur ridse, men man skal helt for at se den, på 1 meter ligger man ikke mærke til den.

Er det fordi du har bestilt specielt powerkabel, eller er det en fejl? Du må jo lige skrive hvordan det lyder. Hvad spillede du med din/min Audia på? V.A. BGC?? Hvordan synes den var? hvorfor skulle den videre, bare for at få noget bedre eller?

Jamen det er bygget rigtig flot det der AA, virkelig flot, især til 4500.- Jeg synes den lyder godt, rigtig godt. Den er lidt lys i forhold til Audiaen, den har stort et perspektiv igen sammen med Audiaen. Den er sindssyg stabil, jeg havde nok forventet at den ville have lidt svær ved at læse nogle af de cd'er jeg med ridser osv. Den er fuldstændig ligeglad, selvfølgelig er de slemme så brokker den sig, men den er slet ikke så kræsen som de andre jeg har haft! Jeg vil stadigvæk holde på den påstand at den dominere prisklassen fuldstændigt! Jeg tøt holde den op med de fleste. Jeg har ikke hørt Rega Apollo endnu, så det tør jeg ikke udtale mig om, men det er umiddelbart den nærmeste konkurrent jeg kan få øje på. Så immer væk koster en del mere sæt i procent.

Hej.

He He nej det er ikke katten, men hunden der har været lidt for vild når han leger med bolden

Med hensyn til powerkablerne, så er det faktisk Rogue Audio som altid smider kabler i pakkerne med USA stik på, det var det samme med min gamle Stealth Riaa, men jeg har fundet nogle gamle nogle som jeg nu benytter, til jeg får råd til lidt bedre skærmet typer...

Jeg kan desværre ikke sige hvordan de nye monoblokke og Pre lyder på BCG, da jeg ikke har dem mere, har et sæt Focus Audio FS888, og det skal man altså lige vende sig til, der er en enorm forskel på lyden mellem disse to mærker, og så er Focuserne også lige dobbelt så dyre, så en sammenligning er heller ikke fair, her skal man nok op i Strauss/Mahler klassen... Men jeg vil starte en tråd op når alt kommer på plads.. nu vil jeg ind og hører noget musik

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hehe... ja så er mand glad for hunden ikk... jeg er nu bare glad for han ikke var mere vild.

Glæder mig til at høre hvordan hvad du synes om det og din forhåbelige glæde ved det

Jeg tror du misforstod mig eller jeg fik formuleret mig dårligt... Hvilke højttalere havde du spændt foran din/min Audia Flight?? var det BGC eller en anden højttaler? og hvorfor ville du have nyt? for at gå et par klasser op eller?

Ja hvis jeg nu fik fat i en større stue kunne det være sjovt med Strauss

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hehe... ja så er mand glad for hunden ikk... jeg er nu bare glad for han ikke var mere vild.

Glæder mig til at høre hvordan hvad du synes om det og din forhåbelige glæde ved det

Jeg tror du misforstod mig eller jeg fik formuleret mig dårligt... Hvilke højttalere havde du spændt foran din/min Audia Flight?? var det BGC eller en anden højttaler? og hvorfor ville du have nyt? for at gå et par klasser op eller?

Ja hvis jeg nu fik fat i en større stue kunne det være sjovt med Strauss

Hej.

Har misforstået dig.. men jeg havde også et sæt BCGére før, jeg begik den klassiske fejl og afhente noget ved VassagoHifi.. og der kom jeg lige til at høre sådan et setup som jeg nu selv ejer, men det var da også for at prøve noget nyt..ikke fordi jeg var træt af lyden fra det gamle men sådan bare prøve noget nyt..Du ved HiFiTitis

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg ved præcis hvad du mener!!

Jeg skulle egentlig også bare have nye kabler til mine daværende B&W'er og alle snakkede med blev ved med at råbe op om de der BGC. Jeg fik afvide jeg ikke skulle lytte på dem hvis jeg ikke havde råd osv. det gav jo ikke mindre blod på tanden, jeg lånte et par fra hificable.dk og på under 3 kvarter havde jeg handlet!! Så var der jo flere og flere og sagde det der audia skulle være godt sammen med ikke mindst King. og ja endte det jo også med sådan en!! Man blir jo tosset!!

Hvordan havde du dine BGC stående altså vinklet ud fra bagvæg osv.? hvis du kan huske det?

Jeg har vinklet mine direkte ind mod lyttepositionen og 4cm fra bagkant højt. til væk. Især det med vinklingen har gjort at vocalen har bevæget sig længere frem mod lyttepositionen, hvis man kan sige det.

Mulleblop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 April 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Mulleblop skrev:

hifihuset.dk skrev:

Har du hørt AA i direkte sammenligning med Gamut?? eller AA i sammenlignet med andre high-end afspillere?

ja

Til top Vis Mulleblop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulleblop

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hvad synes du? har du hørt den i andre sammenligninger med gode cd-afspillere? lad mig høre

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Idag skulle jeg prøve at vinkle mine højttalere men også få en god afstand til bagvæggen. Mine underlag til spikes'ne blev ved med at hoppe af, og de spikes vil virkelig gerne i gulvet. Jeg var ved at blive sindssyg over at jeg ikke kunne rykke rundt på dem. Så et spækbræt, flamingo et blad eller lign. under gjorde det væsenligt nemmere. Jeg kan ikke huske at have læst det herinde før men ville da lige skrive det, da det gjorde det væsenligt nemmere for mig

Der lidt højttalerkabel på prøve endnu engang, VDH Revolution og et Oyiade.  Revolution er et kabel jeg rigtig kan godt lide, jeg synes det er neutralt og med hul igennem. Samtidig lytter jeg også på Oyiade, som vist i dk mest er kendt for deres powerkabler. Ligeledes at der også rigtig godt hul igennem der, men det læner sig lidt over i det mørke felt og meget bas stærkt! Her lidt billeder af kablet:

Højttaleren står stadig på spækbræt, lidt over 40 cm til bagvæk, vinklet dirkte mod lytteposition blev det bedste.

Bananstik i højttaler enden.

Og spader i forstærkeren.

Her ses de igen, det balancerede kabel og strømstik.

Og så lige de hele der komme ind og ud af audian, fra højre mod venstre: VDH-Revolution, Xindak PC03 powerkabel, Heavens Gate XLR til cd-afspilleren, VDH 102MKIII til dvd'en.

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 16 April 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Det ser skimse godt ud, det dér  Tror jeg må ligge øre til det inden alt for længe..

Kan godt være jeg har misset det, men har du fået gjort noget ved de kabler der vælter ud af dit tv?  Det er de små ting, der give det sidste... Hvor meget spytter Audia Flight One egentlig af krafter?

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum