Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lille Dynaudio og lille Densen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
schifferer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 06 November 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hvorledes er subben tilsluttet, er det direkte fra dvd´en? ellers kommer LFE sporet jo ikke ud til subben!

Det ser jo ganske fornuftigt ud

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Sendt: 07 November 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Du har fuldstændig ret, sub'en kan ikke spille via at en LFE signalet, desværre.

Jeg har haft surround før men har valgt stereo, jeg synes dog at bare det der er en sub til at tage sig af den nederste bund og "synge med" på de andre højttalere giver en god effekt!

Det kunne være meget sjovt at sætte den via dvd'en og så finde et passe niveua på min forstærker og sub. Den er slukket 80% af tiden, da jeg kun bruger den til film.

Og mange tak for de rosende ord

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

hej crc1, det ser da ud som om at hengraderingen er gjort med omhu altså sådan at forstå at en mindre stue ikke behøver at betyde ringere anlæg

Dine højttalere ser ret interessante ud, sådan næsten lidt futuristiske, hvis man må sige det som værende ment positivt.

Hvilket prissegment ligger de egentlig i?

Hvad er den for en subwoffer du har tilkoblet?

Står den mellem højttalere eller?

Har du evt. overvejet en subwoffer til hver højttaler eller er pladsen for trang?

Anywys, det kunne være den rettelige prik over i`et om der kom en tilhørende Bladelius cd afspiller til ved lejlighed

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 November 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:

hej crc1, det ser da ud som om at hengraderingen er gjort med omhu altså sådan at forstå at en mindre stue ikke behøver at betyde ringere anlæg

Dine højttalere ser ret interessante ud, sådan næsten lidt futuristiske, hvis man må sige det som værende ment positivt.

Hvilket prissegment ligger de egentlig i?

Hvad er den for en subwoffer du har tilkoblet?

Står den mellem højttalere eller?

Har du evt. overvejet en subwoffer til hver højttaler eller er pladsen for trang?

Anywys, det kunne være den rettelige prik over i`et om der kom en tilhørende Bladelius cd afspiller til ved lejlighed

Hej.

Jeg er lige kommet hjem fra en travl messe, så jeg undskylde hvis teksten er usammenhængende og fyldt med stavefejl.

Nej jeg synes bestemt ikke det er en nedgradering, lydmessigt ligger vi nok omkring samme niveua som tidligere. Højttalerne måske en klasse over, men der er svært da det er to helt forskellige lydfilosofier producenterne har

Ja det er en meget sjov konstruktion. Den har den meget fremtrædende frontbaffel, vis funktion er at afkoble enhederne fra kabinet. Man har valgt at placere bassen højere end diskanten, det skulle minimere stående bølger og ja jeg kunne blive ved ikk. Alt i alt højttaleren er neutral, den spiller musik med et kæmpe perspektiv og ja den farver ikke, den spiller bare, stort som en gulvhøjttaler.... ja den har ramt plet!

Standard ligger de i 40.000 for et sæt, jeg har valgt at få dem i sort piano så ryger de op i ca. 48.000 og så standerne, men ja mindre lejlighed og jeg vil gerne have noget der spiller.

Det er også en Dynaudio sub, den hedder 250, en lille 10" men det virker fint. Jeg bruger den kun til film, mit rum er 10-12 kvm, så to vil være ret vildt, hehe... Den står ude på højre side mellem højttalerne!

Der er et nyt møbel på programmet og ja selvfølgelig også Freja cd-afspilleren, men det ligger lidt lav-vandet lige nu, hehe... Men mon ikke den kommer før eller siden.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 November 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de "små" nye Dynaudio's!
De har lige fået en fremragende anmeldelse i det aktuelle Stereophile.

Hvis man skal kaste lidt grus i maskineriet (vel ment), så kan de godt trænge til lidt tungere udstyr til at spille på dem.
Omend de er jo dyre i sig selv - så et eller andet sted skal man jo starte/ligge ud.

Mvh. og god fornøjelse

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Hvis man skal kaste lidt grus i maskineriet (vel ment), så kan de godt trænge til lidt tungere udstyr til at spille på dem.
Omend de er jo dyre i sig selv - så et eller andet sted skal man jo starte/ligge ud.

Mvh. og god fornøjelse

Mange tak, okay var ikke klar over anmeldesen, den må jeg lige ind og læse engang. Jeg har bare lyttet på dem i en længere periode og hvor slet ikke i tvivl om at det var dem jeg ville have.

Hehe, jeg synes bestemt ikke du kaster grus. Du har fuldstændig ret, højttaleren skal have lidt juice. Jeg synes dog Thor holder ret godt styr på den. Det er en lille kraftig sag og holder enhederne i et jerngreb. Den kan sagtens styre dem og giver vellyd. Det er klart at de sætter krav på udstyret og des klang, da højttaleren og neutral. Jeg har hørt anlæg på dem, hvor de slet ikke var min kop the, hehe.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 November 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Milu skrev:

Mvh. og god fornøjelse

Mange tak, okay var ikke klar over anmeldesen, den må jeg lige ind og læse engang. Jeg har bare lyttet på dem i en længere periode og hvor slet ikke i tvivl om at det var dem jeg ville have.

Hehe, jeg synes bestemt ikke du kaster grus. Du har fuldstændig ret, højttaleren skal have lidt juice. Jeg synes dog Thor holder ret godt styr på den. Det er en lille kraftig sag og holder enhederne i et jerngreb. Den kan sagtens styre dem og giver vellyd. Det er klart at de sætter krav på udstyret og des klang, da højttaleren og neutral. Jeg har hørt anlæg på dem, hvor de slet ikke var min kop the, hehe.

Ja - de fik uhyggelig meget ros for netop deres neutrale karakter. Det var også en ekstrem lige frekvensgang der kunne fremvises.
Er der heller ikke det mindste i tvivl om, at Thor er stærk nok. Men der sker noget når man kommer op i tung effektblok eller deslige og så lige tilsvarende pladespiller og preamp... Men igen du kan "vokse" med de C1 ville jeg synes, lidt ad gangen - det er i hvert fald den måde jeg gør det på.
Jeg har da selv haft et par stykker af de små Dyna'er - de kan nogle ting - men for hulan de skal ha' noget saft før der sker noget!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jamen du har da ret, men ja jo kan alle højttalere ikke det? hehe... Jeg synes generelt bare det bliver meget større, mere åbent og mere roligt med en stor forstærker. Jeg ved faktisk ikke hvad det skulle være lige pt. Jeg er vildt glad for den klang bladelius har og det overskud den kan levere til C1'erne. Har du hørt den eller lyttet sådan rigtig til den-?

Jeg synes også det er en højttaler man/jeg kan nå rigtig langt med. Jeg ville rigtig gerne have mig en ordenlig pladespiller på et tidspunkt. Lige nu har jeg bare på ingen måde plads til en. Mit rum er ja 10-12 kvm, ikke mere i hvert fald! Men jo mon ikke der kommer noget nyt løbende, jeg plejer også stille og roligt at købe op, tweake og det hele. Så sælge det hele og starte forfra, hehe

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 November 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de "små" dynaudio'er, har selv S5.4.

Måtte desværre erfare, at der skulle 300 timer til før at Esotar2 faldt på plads. 

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Lækkert. lækkert CRC1

Elsker når folk får noget af ens eget grej 

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Severin skrev:

Måtte desværre erfare, at der skulle 300 timer til før at Esotar2 faldt på plads. 

Det er jeg enig i.. jeg synes dog det falder meget sammen allerede efter 50 timer, men de skal have mange timer før det bliver rigtig homogent...

Det er dælme også nogle store kasser du har dig, hehe... hvor stort et rum spiller du i?

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Lækkert. lækkert CRC1

Elsker når folk får noget af ens eget grej 

Haha Præcis... Jeg overvejede jo også vantage i en periode men jeg tror ikke du ville fungere optimalt i min lille 10-12 kvm stue, hehe...

Bladelius faldt jeg for forholdsvis hurtigt, det har lige det spark, overskud, dynamik jeg godt kan li.. It got balls, det synes jeg er rart selvom jeg ikke spiller ret højt generelt!

Du har da også virket til at være tilfreds med dit anlæg, det har da fået lov at blive et stykke tid snart?! hehe

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Tillykke med C1'erne. Jeg har lyttet til dem et par gange, første gang var jeg meget imponeret og anden gang næsten endnu mere. Begge gange var sammen med simaudio-udstyr og det er ganske bestemt en "match made in heaven". Jeg har a-b testet C1 mod C2, og selvom der selvfølgelig er lidt mere bund i C2, lyder det alligevel i mine ører lidt mere magisk med C1'erne. Det er som om lyden hænger lidt bedre sammen på C1. Det er helt sikkert den bedste standerhøjttaler jeg har lyttet til.   
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Tillykke med C1'erne. Jeg har lyttet til dem et par gange, første gang var jeg meget imponeret og anden gang næsten endnu mere. Begge gange var sammen med simaudio-udstyr og det er ganske bestemt en "match made in heaven". Jeg har a-b testet C1 mod C2, og selvom der selvfølgelig er lidt mere bund i C2, lyder det alligevel i mine ører lidt mere magisk med C1'erne. Det er som om lyden hænger lidt bedre sammen på C1. Det er helt sikkert den bedste standerhøjttaler jeg har lyttet til.   

Jeg er også vildt begejstret for dem. Der er jo meget wow-effekt i dem fordi det kan spille så sindssygt stort. Det er det jeg synes der er fedt, jeg har ikke meget plads, men jeg kan få lyd som en gulvhøjttaler af de halvstore stander-banditter

Man skal altså have godt med plads til en C2 for den har lige det mere fylde og dynamik end C1'eren synes jeg. Jeg har tilgengæld ikke rigtig "flue-kne**et" dem, men næste gang vil jeg da lige prøve at være opmærksom på om det du skriver.

Jeg er i hvert fald overlykkelig for min og C2 ville uden tvivl være overkill og gå helt galt i mit rum!

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
Severin skrev:

Det er jeg enig i.. jeg synes dog det falder meget sammen allerede efter 50 timer, men de skal have mange timer før det bliver rigtig homogent...

Det er dælme også nogle store kasser du har dig, hehe... hvor stort et rum spiller du i?

Min stue er pt. ca. 30m2. Da jeg købte dem var stuen 40m2 med 3,5 til loftet. Jeg overvejer downsizeing men har endnu ikke besluttet mig… Det er udelukkende på grund at strøelsen af kabinetterne, ikke noget problem med bass og stående bølger. Perspektivet er ikke nært så højt mere L.

Har selv dynaudio sub 500 12”, her kan vi snakke om en hurtig enhed J hvorledes fungere din sub med C1. Jeg har aldrig selv haft, den helt store succes med sub i stereo og bruger den udelukkende til film. Mht downsizeing er C1 en oplagt mulighed for mig… med er lidt bange for at der mangler bund, og at jeg ved at supplere med min sub ikke kan opnå samme lyd som i mine S5.4.

Til top Vis Severin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Severin Besøg Severin's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Okay det har også været et godt rum hva.... Der må have været knald på!

Min sub gør det godt synes jeg, min ligesom dig, bruger jeg også udelukkende min til film. Jeg har rigeligt med bas og dybde ved stereo. Jeg er lidt af den holdning at hvis det skulle kører i stereo burde jeg have en til.

Min gamle lejlighed var på 25 kvm og der havde jeg vel 2,7 til loft. Der spillede C1'erne fanme godt, perspektivet var bedre og der var meget meget mere dybde end det jeg kan nu. Det var reelt 3D.

Jeg ved ikke hvor høj du spiller og hvor meget dynamik du er vant til, men jeg kunne godt frygte at C1 måske ville blive lige lille nok når du kommer fra 5.4. Jeg tror i hvert fald jeg ville tage 3.4 med i min overvejelse, det er helt sikkert!! Den ser jo også helt lille ud i forhold til den anden, hehe

Jeg tror heller ikke du vil opnå den lyd du kender, selv ved to subs, en rigtig højttalere er bare noget andet. Min erfaring er at det betyder rigtig meget at størrelsen af højttaleren passer til rummet, og det har bare snydt mig så mange gange, fra højttaler til højttaler, hehe Det skulle ikke lyde gammelt klogt, jeg er stadig ung i gårde

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Kan C1 fast monteres til standeren via skruer i bunden? Efter jeg har fået tvillinger, er der nær så meget knald :-) og jeg lytter ikke så tit som før.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Ja lige præcis.... man sætter nogle små gevinstænger op i foden og så skruer standerrørerne på. I mellem er der absorberende materiale. Det samme gælder selve foden, som er en sandwich konstruktion hvor der i mellem er absorberende materiale. Det er en af de mere tekniske fødder jeg har set...

Severin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Jeg må aflægge KT-Radio et besøg, så jeg kan lytte lidt til C1.

Jeg har altid beundret confidence serien ,og er vild med designet. Sort Piano lak hvor elegant

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

De er sindssyg flotte i sort piano. Jeg gav 20% ekstra men nu har jeg også fået et sæt eksklusive højttalere.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes