Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 11:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lille Dynaudio og lille Densen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 November 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se du har "silver" standeren, jeg har set C1'eren i piano black stå på "Chrome" standeren - det var lige før jeg fik tårer i øjnene over det smukke syn.
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også overvejet det meeeen chrome ville lige blive voldsom nok hjem til mig, hehe Det vil slet ikke passe ind i mit hjem og til de andre møbler... Det kunne dog være frækt også at få dem i en pianolak, hehe

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Holdkæft hvor er det lækkert!!!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Mange tak... det var meget åbent og ærligt

Jeg mangler Bladelius Freja cd-afspiller og nyt hifi-møbel, så er jeg tilfreds

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Hej CRC1

Tillykke med Dynaudio. De er godt nok fede. Nu kan jeg se du arbjeder i en forretning der sælger de Dynaudio. Den model du har er desvære uden for mit HiFi budget. Men har tænkt på de stander højtalere i serien under (kan ikke huske navnet) Kan du sige noget om dem fra dit arbejde. (bare rolig ikke salgs arbejde, bor i Odense. Så en anden forhandler er nærmer, end helt til Århus) Bruger i dag SA1280

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Hej CRC1

Tillykke med Dynaudio. De er godt nok fede. Nu kan jeg se du arbjeder i en forretning der sælger de Dynaudio. Den model du har er desvære uden for mit HiFi budget. Men har tænkt på de stander højtalere i serien under (kan ikke huske navnet) Kan du sige noget om dem fra dit arbejde. (bare rolig ikke salgs arbejde, bor i Odense. Så en anden forhandler er nærmer, end helt til Århus) Bruger i dag SA1280

Mange tak jeg er super glad for dem Den er lidt svær, jeg kan som sådan ikke tillade mig at sige at sige noget rosende om de produkter vi sælger. Jeg er dog sluppet godt fra det med mit eget anlæg. Jeg synes dog du skal prøve at lytte til Focus 140 og Contour 1.4.

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:
DKsoulman skrev:

Hej CRC1

Mange tak jeg er super glad for dem Den er lidt svær, jeg kan som sådan ikke tillade mig at sige at sige noget rosende om de produkter vi sælger. Jeg er dog sluppet godt fra det med mit eget anlæg. Jeg synes dog du skal prøve at lytte til Focus 140 og Contour 1.4.

Hvis jeg nu spørger anderledes, har man bas nok i en stander højtaler, feks. Contour 1.4 når man spiller ved LAV til moderat lydstyrker. Det er i en mindre stue. Uden gulvtæppe, men rimmelig stor sofa.

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg helt sikkrt mene.... Jeg har prøvet at gå fra Vienna BCG til både Contour og focus 140. I mit rum virkede bassen meget bedre end på de store gulv højttalere. Bassen var mere præcis og sad lige hvor den skulle, ja det fungerede meget meget bedre end alle de gulvhøjttalere jeg har haft.

Min påstand er at en god standerhøjttaler ofte vil lyde bedre i mindre rum end en gulvhøjttaler. Hvis højttaleren er for "stor" i forhold til rummet, vil dynamiken være tam, den vil lyde "klemt". Bassen og perspektivet vil falde sammen og være mudret.

Det er en hård dom og det er klart at det kan variere fra højttalere til højttalere og rum til rum. Lige præcis som du skriver vil bassen, lyden generelt, også være dynamisk ved lavt lytte niveua.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Sendt: 24 April 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej...

Tusind tak for en super demo i TC idag, fedt at du gad at give dig tiden til at demo lidt seriøst udstyr, nu vi bare skulle have lidt small-fi Og så gjorde det vel ikke noget at det lige var C1'erne vi fik demoet? Skal love for at både C1 og Focus 140 imponerede, især C1 på Bladelius var super super fedt.. Nu skal jeg bare se om jeg kan få overtalt kæresten til at standere ikke er så slemme
Skal i øvrigt love for at det Marantz sæt har vækket lidt hifi-energi i vores kammerat, så der går nok ikke længe før i ser ham igen

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hej Rune

Har først lige læst dit indlæg nu, jeg har været lidt passiv bruger herinde pga. den lidt trykkede stemning der desværre ofte kommer i trådene..

Jeg er glad for du kunne li demo'en selvom det er lidt tid siden, det går altid lidt over gevind, jeg synes det er skide sjovt at gå i dybten og reelt hører forskel, ja bare lege lidt... måske også nogle prisklasser over, hvis tiden er der. Det udvider jo bare ens viden og så kan jeg blære mig lidt med mit egen anlæg

Jeg ved jo du har fået dine kære små 140, tillykke... jeg ved du er glad, jeg håber også kæresten kan hører de synger, har du fået spillet dem til?

Er det rigtig? blev jeres ven ramt eller nørd, vil han allerede et trin op? hehe

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Hej Rune

Har først lige læst dit indlæg nu, jeg har været lidt passiv bruger herinde pga. den lidt trykkede stemning der desværre ofte kommer i trådene..

Jeg er glad for du kunne li demo'en selvom det er lidt tid siden, det går altid lidt over gevind, jeg synes det er skide sjovt at gå i dybten og reelt hører forskel, ja bare lege lidt... måske også nogle prisklasser over, hvis tiden er der. Det udvider jo bare ens viden og så kan jeg blære mig lidt med mit egen anlæg

Jeg ved jo du har fået dine kære små 140, tillykke... jeg ved du er glad, jeg håber også kæresten kan hører de synger, har du fået spillet dem til?

Er det rigtig? blev jeres ven ramt eller nørd, vil han allerede et trin op? hehe

Det er også skidt skægt at lytte på alt det lækre grej, og ja vi er begge blevet rigtig glade for 140'erne, både udseende og lyd er fuldt accepteret, og ja de er efterhånden ved at være der, de har nok fået en 50 timer nu..
Og vores kammerat er helt sikkert blevet bidt, men jeg tror han synes han klarer sig fint ind til videre med hans Marantz/Dali 104, det spiller nu også ganske hæderligt..

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Det er godt de passer godt ind og i er tilfredse!! De åbner sig meget mere, bliver mere korrekte og præcise, 50 timer er ingen ting, når du kommer op på 150 timer synger de, hehe

Jamen det tror jeg bestemt også er et rigtig fint entry level anlæg!

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hva så CRC1 ?

Har du fået Freja ind i stuen. Dit setup ser lækkert ud

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Hej hej:-)

Nej den er pt. sat på hold, det var ellers den store plan, men jeg vil hellere have fingrene i en Squeezebox og en ordenlig DAC! Det står øverst på ønskeliste pt.

Der landede faktisk nyt til stuen i sidste uge, jeg må få taget mig sammen til at smide lidt billeder op så i andre også kan de hvad der kommet:-)

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Der er kommet lidt nyt til og faldet lidt "gammelt" fra hen over det sidste halve år, jeg har dog ikke fået opdateret min tråd, da jeg synes fagligheden på H4A er faldet og bitcheriet(hvis der er noget der hedder det) er steget. Men på en halv kedelig grå søndag fik jeg taget mig sammen.

Det er der sket:

nye kabler. AudioQuest SKY mellem afspiller og amp. AudioQuest KE-4 højttaler kabel. Det var sindssygt så meget det har åbnet mit anlæg op, givet luft og alligevel strammet op! Desuden lidt strømkabler, om der sket noget med lyden tjaahh...

Min subwoofer er blevet skiftet, jeg havde før en Dynaudio men spiller nu med Velodyne. Jeg havde lidt drilleri (dumhed fra brugeren=CRC1 side) i starten. Jeg havde stilt den på højre side af anlægget, men synes stadig jeg havde lidt problemer med lidt dominereden bas og mangel på bas, også efter kalibrering. Samtidig synes jeg godt man kunne mærke den manglede overskud og enheden hoppede og dansede uden den store bas. Jeg legede lidt med fasen.. meeen. så rykkede jeg den 10-15 cm mod venstre og lavede en ny kalibrering. Allerede her blev den væsenlig bedre. Efter et par dage kom jeg i tanke om at når man sidder i venstre side af sofaen er der væsenligt mere bas. Så jeg rykkede subben over på venstre side af anlægget, smed Holfi fødder under, og det var det.. nu sidder den lige i skabet:-) Så det kan ikke svare sig at stille sin sub i rummets mest bassvage sted, regl. nr. 1 som jeg åbenbart havde glem

Lidt lir for øjet af den nye sub, Velodyne SPL-1200R.

Et sødt par

Så er der kommet et nyt møbel hjem, det andet var meget dominerende i min meget lille stue og jeg havde reelt ikke brug for pladsen. Inde bag lågen står min CD-afspiller og DVD.

Ligeledes har jeg fået min første multi-fjernbetjening. En Logitech Harmony 1000, den er sgu fed! Jeg synes at softwaren var super simpel at bruge og det virkede bare. Alt i alt har jeg vel brugt 45 min på at installere software og lige konfigureret så tingene passer efter mit hoved. Det er i orden for mit vedkomne!

Harmony 1000.

Billedet her er taget i sweetspot. Det giver et meget godt indtryk af hvor lille min stue reelt er. Med den linse er der indbygget i mit Canon kamera kan jeg simpelthen ikke få mere med af anlægget. Så det er en lille opstilling men det er det bedste anlæg jeg har haft!

Det kommer i den nærmeste fremtid:

Logitech Squeezebox Duet.

Musical Fidelity X-DAC V.8

(Panasonic TH-50PX80)

Det vil jeg gerne nå:

At få fjernet lidt af al den støv der er kommet med på close up billederne. Hvis jeg overskue den eller meget simple opgave, snart at få sat nogle kabelskjulere op

kasper24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

ser sindsygt fedt ud...  har selv i tankerne at købe en Musical fidelity Dac.. og squeezebox har selv A5 intg.forstærker
Til top Vis kasper24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper24

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Topnice Crc1

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig lækkert ud, meget diskret og stilfuldt.. Min næste plan er sgu at få sådan en Bladelius indendørs, men det er sgu nok langtidsplaner

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

kasper24 skrev:
ser sindsygt fedt ud...  har selv i tankerne at købe en Musical fidelity Dac.. og squeezebox har selv A5 intg.forstærker

Jeg har lige fået min DAC og SB Duet... det spiller fanme godt:-) Jeg har haft V.8 DAC hjemme før og man kan godt høre at den nye skal spilles godt og grundigt ind, den er lidt spids og skarp her som nu.... Men så må den jo bare have en del timer!!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Bladelius skrev:

Topnice Crc1

Tak tak, den er ved at være der nu

Jeg tror har fundet det anlæg der passer til mig og næsten opnået mit hifi-nirvana, hvis dette kan være en konstant

Du må også være tilfreds, du har snart haft det system længe hva?!

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes