Forfatter |
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
Det ser rigtig lækkert ud, meget diskret og stilfuldt.. Min næste plan er sgu at få sådan en Bladelius indendørs, men det er sgu nok langtidsplaner |
|
|
Hey Rune
Mange tak, det er lige præcis været et af mine krav eller punkter jeg har sigtet mod at det blev lidt diskret og der kom lidt stil over det. Det måtte gerne kunne integreres godt i hjemmet, selvom det da stadig er lidt dominerende, hehe
Ja ja det er selvfølgelig mange penge, men jeg synes den synger sindssyg godt det har det attack jeg godt kan li' og fremme i skoene i sin spillestil med massere af overskud, så ja langtidsplaner kan jo også føres ud i livet! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Bladelius skrev:
Topnice Crc1
|
|
|
Tak tak, den er ved at være der nu
Jeg tror har fundet det anlæg der passer til mig og næsten opnået mit hifi-nirvana, hvis dette kan være en konstant
Du må også være tilfreds, du har snart haft det system længe hva?!
|
|
|
Ja, som du kan se CRC1 er mit brugernavn ændret til det jeg er gift med + et dejligt AVATAR af min kone __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg minder jo lidt om dit, vi har da i hvert fald samme amp... og jeg kunne sgu også godt godt tænke mig en kone med en overkrop magen til hendes
Men det er da for fedt du har fundet den rigtige kombi... jeg er skudsikker på mine højttalere, jeg synes de er så dejlige... jeg har ikke fundet en sjovere amp endnu og jeg har da bevæget mig op 50.000.- Men jeg møder den måske en dag, hvem ved?! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der gik ikke så lang tid så kom de sidste dele i hus:-)
Så nu er det primært trådløst musik i FLAC-format ind over DAC.

Min kære Thor, nu flankeret på begge sidder af Logitech produkter. Havde man sagt det til mig for bare 1½ år siden, ville jeg have rystet på hovedet! th. Harmony 1000. tv. Squeezebox Duét.

Lidt tættere på herlighederne.

SB Duét tæt på...

Duét'en digitale signal bliver så sendt ind i Musical Fidelity DAC V.8. Herfra bruger jeg rørudgangene videre til Thor'en.

Closeup.

Her kan man lige skimte kablerne. Digital kabel mellem SB-DAC, Hawk Eye fra Audioquest. Fra DAC-Amp bruger jeg SKY fra Audioquest.

Setup'et set fra højre.

Herfra venstre, når jeg stiller mig på ryggen af sofaen kan lige få det hele med.. og det er altså med kameraet 40 cm fra bagvæggen, hehe.

Her igen. Nu er jeg en glad mand!!!
DAC var kold og klam i starten, jeg har haft et tilspillet eksemplar på prøve så jeg kendte lyden. Sjovt som elektronik der skal spilles til/brændes ind kan overraske en gang på gang... Den er så småt begyndt at synge nu __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser seriøst lækkert ud det der! Lige min stil  Må jeg spørge hvordan dine erfaringer med DAC'en er?
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Jeg så lige de gamle billeder igennem på side 1, det har altså bare været klodset mit anlæg og ja puha... man udvikler sig på alle punkter, hehe
Jamen jeg er jo helt vild med den. Jeg synes den har en musikalitet, hvordan man så lige definere det. Den for virkelig anlægget til at åbne sig op, perspektivet bliver meget stort, bredt dybt. Selv på min tidligere cd-afspiller som har billigt Kina drev kom man virkelig virkelig langt med den DAC på. den er lidt meget velflydende i sin spillestil, som om det bare virkelig flyder ud med musik. Måske en anelse afrundet og blød, uden at være slap, hvis du forstår?
Kombinationen med den og så min Thor, der er meget tight, skåret og fremme i skoene synes jeg er helt perfekt. Jeg synes virkelig jeg er nået langt nu, selvom det ikke er det dyreste anlæg i byen. Så kan jeg jo også godt li' det er lidt diskret. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Narh... jeg tror ikke rigtig jeg gider... bruger nok bare digital udgangen på min DVD. jeg tror ikke det ene drev er bedre end den anden.. Denon'en er lidt sløv til at loade, men det blir så sjældent jeg smider en skive i alligevel.
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Står din sub ikke lidt uheldig? Den bliver dækket af standeren til højttaleren. Ellers lækkert setup.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bladelius skrev:
CRC1 skrev:
Bladelius skrev:
Topnice Crc1
|
|
|
Jeg tror har fundet det anlæg der passer til mig og næsten opnået mit hifi-nirvana, hvis dette kan være en konstant
|
|
|
Ja, som du kan se CRC1 er mit brugernavn ændret til det jeg er gift med + et dejligt AVATAR af min kone |
|
|
Så kan du jo kalde dig Clearaudio næste gang du skifter navn. C kommer lige efter B i det danske alfabet.  Hilsen Niels
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Står din sub ikke lidt uheldig? Den bliver dækket af standeren til højttaleren.
|
|
|
Er det er joke?  Spiller subwooferen ikke dyb bas? Hilsen Niels
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 28 Juni 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Bladelius skrev:
CRC1 skrev:
Bladelius skrev:
Topnice Crc1
|
|
|
|
|
|
Ja, som du kan se CRC1 er mit brugernavn ændret til det jeg er gift med + et dejligt AVATAR af min kone
|
|
|
Så kan du jo kalde dig Clearaudio næste gang du skifter navn. C kommer lige efter B i det danske alfabet.

Hilsen Niels
|
|
|
Kære Niller, hvor er du dygtig til dansk
Off topic, tilbage på sporet __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Står din sub ikke lidt uheldig? Den bliver dækket af standeren til højttaleren. Ellers lækkert setup.  |
|
|
Jeg er overbevist om at jeg ikke ville kunne høre forskel hvis standeren ikke var der. Der er indbygget en parametrisk eq. i denne sub, så man kan få den til spille ekstremt præcist og "korrekt". Jeg havde den stående i den anden side før, men der brugte den sindssyg meget energi og man kunne godt mærke den var ved at tabe pusten. Samtidig er mit rum meget lille, så det giver ikke så mange muligheder
Og tak __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Raskolnikov skrev:
Står din sub ikke lidt uheldig? Den bliver dækket af standeren til højttaleren. |
|
|
Er det er joke?  Spiller subwooferen ikke dyb bas?
Hilsen Niels
|
|
|
Hehe, jeg har begrundet mit svar med at jeg ikke tror på jeg vil kunne høre forskel.
Min subwoofer spiller dyb bas!! fra ca. 70 Hz og ned til hvad sådan en nu engang kan gå ned til __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super flot setup! De C1'ere skulle jo spille fantastisk.  Hvad er det for et møbel du har fundet dig der?
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
De spiller fantatisk... man kan sige at de er super transparentem så det kræver man er lidt kritisk overfor lyden på det elektronik man spænder foran, for dets klangart, skinner virkelig igennem, hvis du forstår?
Jamen det var lidt tilfældet, jeg har længe ledt efter et mindre diskret møbel og så åbnede der en Bolia lige i nabolaget. Så fandt jeg det der med målene 100x20x50, det var jo helt perfekt i forhold til de apparater jeg har nu. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
De spiller fantatisk... man kan sige at de er super transparentem så det kræver man er lidt kritisk overfor lyden på det elektronik man spænder foran, for dets klangart, skinner virkelig igennem, hvis du forstår?
Jamen det var lidt tilfældet, jeg har længe ledt efter et mindre diskret møbel og så åbnede der en Bolia lige i nabolaget. Så fandt jeg det der med målene 100x20x50, det var jo helt perfekt i forhold til de apparater jeg har nu. |
|
|
Det kender jeg skam godt. Det lyder meget som med mine GamuT L3. De spiller også meget forskelligt alt efter hvad der bliver spændt for. Bl.a. en af de ting, som jeg så godt kan lide ved dem. Så er det noget nemmere, at finde noget, som passer ens temperament og spillestil.  Jamen det er i hvert fald et fint møbel. Meget enkelt og stilet, lige min smag. Så endnu en "thumbs up" til dig, for det møbel.
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg havde faktisk L3'er med op til "prøve" da jeg valgte C1'erne! Jeg synes det er lidt synd der ikke er flere der laver gode standerhøjttalere i den lidt tungere klasse. Men ja de slog stængene væk under mig
Ja jeg er også helt vildt med det og løsningen i sig selv med det trådløse hifi. Lidt mere minimalistisk alter, hehe.. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Jamen jeg havde faktisk L3'er med op til "prøve" da jeg valgte C1'erne! Jeg synes det er lidt synd der ikke er flere der laver gode standerhøjttalere i den lidt tungere klasse. Men ja de slog stængene væk under mig
Ja jeg er også helt vildt med det og løsningen i sig selv med det trådløse hifi. Lidt mere minimalistisk alter, hehe.. |
|
|
Spændende at du selv har haft L3 på prøve. Hvordan vil du beskrive dem op mod hinanden?  Jeps, jeg er helt med på det minimalistiske og enkelte.
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Juni 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... den er jo lidt hård! Men jeg synes jeg fandt C1'erne mere sammenhængende eller fuldendte, ja større.... både perspektivet men også ja bare basgengivelsen mv. den lød bare større.
Jeg vil dog sige at jeg ikke lavede en direkte a/b test på daværende tidspunkt, det var med en min Audia Flight One, den havde lidt svært ved at få C1'erne til at synge. Jeg havde dog hørt dem i butikken med Bladelius Thor og det fangede mig meget!!
Tilgengæld synes jeg L3'erne var meget kønnere end C1'erne. Så er jeg måske lidt farvet på forhånd, da jeg er lidt i mod, det der med at mange producenter altid bruger Scanspeak (og Vifa) enheder og så har man bygget en high-end højttaler. Der i mine øjne ofte minder meget om hinanden, hehe. Det er ikke så slemt som jeg får det til at lyde, men det er en grundene til at jeg godt kan li' at kigge andre veje __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|