| Forfatter |
|
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen mange tak :) Det er faktisk sjovt, at bevæge sig lidt væk fra de fasttømrede mærker, og snuse til noget af det man ikke støder på hver dag - det er klart at man har større chance for at købe katten i sækken, når man handler de mere ukendte mærker, men synes det er lidt sjovt med sådanne nogle øjenåbnere fra tid til anden  Jeg ville også gerne have haft et netkabel fra Xindak, men de var desværre allesammen væk, så nuppede en DIY fra GM Sound - og det virker helt efter hensigten 
CRC1 skrev:
Hej Plissken.
Meget flot anlæg du har dig, jeg er især imponeret over designet på dine højttalere, de er rigtig pæne!!
Meget spændende at du harfået et så godt forhold Xindak's produkter. Jeg har selv et sæt er deres netkabler, også købt igennem udsalget ved stoplite, det er en rigtig god kvalitet til prisen og meget fornuftig opbygning!Også din forstærker ser meget fornuftig ud, konstruktionsmessigt og de er sluppet rigtig godt fra deres trædesign som i nogle tilfælde kan være lidt "farligt" når de er så in at vælge stål/alu. |
|
|
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Smukt. Især forst. Hvordan er net kablerne? Gav de noget?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vielen danke  Netkablet har nok ikke ændret noget rent musikalskt, men der er fjernet utroligt megen støj i baggrunden, så en indvirkning har det uden tvivl haft. Og til 200 kroner som DIY, er det jo lige før at man ikke kan lade være med at prøve.
Raskolnikov skrev:
Smukt. Især forst. Hvordan er net kablerne? Gav de noget?
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede billeder, og meget spændende udstyr 
Hvad er dine fremtidsplaner? har du nået enden og står den nu kun på musik, eller er der liiige et hak til der skal prøves? 
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Fede billeder, og meget spændende udstyr 
Hvad er dine fremtidsplaner? har du nået enden og står den nu kun på musik, eller er der liiige et hak til der skal prøves?  |
|
|
Hehe, enden kan vist aldrig nåes er jeg bange for  Men køber grej for musikkens skyld, ej for grejets skyld - hvis du kan følge mig der? Men nej, der er planer endnu - masser af dem endda. Lige pt. ligger jeg i handel med en Luxman pladespiller, med SME III + en Fidelity Research arm - det er en handel som jeg håber vil gå iorden i den nærmeste fremtid. Og så er der en DIY Riaa i støbeskeen i det Nordjyske, baseret på en LC audio Riaa med batteri drift - så hvis alt går vel, vil der ske lidt på vinyl området. Jeg flytter her pr. midt maj, til et byggeri fra 2001 = masser af beton, så der kan være lyden ændre sig komplet, og jeg ender som en grædefærdig mand. Men så snart det flytning går iorden, skal jeg have et sæt Gamut Phi 5 og måske Phi 7 på besøg. Jeg er ret vild med Gamut's lyd filosofi, så måske bliver der en afskrivning på det område. Derudover, tror jeg ikke at der er så meget i støbeskeen for tiden. Kun masser af nyt/brugt musik på cd og LP, som i tide og utide dumper ind af brevsprækken og i indkøbskurven - men det er jo også musikken som er det vigtige her  Hov ja, havde da helt glemt at der er kommet en ny tuner i huset, en Sony ST-770ES - som virkelig har løftet min FM lyd. __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Men køber grej for musikkens skyld, ej for grejets skyld - hvis du kan følge mig der?
|
|
|
Ja, helt sikkert. Jeg tror dog også der er en synergi effekt i det at købe noget grej man er glad for ud over musikken. Det vigtigste er nok at finde et ståsted og så holde fast i det, netop for musikkens skyld. Ellers ender det hele bare i endeløse opgraderinger. Ah, det var så der filosofiske hjørne  Det jeg især syntes du har gjort rigtigt er at finde noget der passer, ikke bare i lyd, men også i størrelse. Alt for tit er der klemt for store højtalere ind i små rum, og de to vejs kan altså bare noget med musikken. Kan du fortælle lidt om din musik? hvad driver værket? er du startet et sted og er kommet et helt andet sted hend nu? Ser frem til et par anbefalinger af guldkorn
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Plissken skrev:
Men køber grej for musikkens skyld, ej for grejets skyld - hvis du kan følge mig der?
|
|
|
Ja, helt sikkert. Jeg tror dog også der er en synergi effekt i det at købe noget grej man er glad for ud over musikken. Det vigtigste er nok at finde et ståsted og så holde fast i det, netop for musikkens skyld. Ellers ender det hele bare i endeløse opgraderinger. Ah, det var så der filosofiske hjørne  Og det er jo dobbelt konfekt når man finder noget til en rimelig pris, som spiller rigtig godt - det er noget der luner en jyde som mig om hjertet 
Det jeg især syntes du har gjort rigtigt er at finde noget der passer, ikke bare i lyd, men også i størrelse. Alt for tit er der klemt for store højtalere ind i små rum, og de to vejs kan altså bare noget med musikken. Jeg har indtil videre ikke haft besøg af en gulvhøjttaler heroppe, som ikke blev mudret og upræcis i bassen, så indtil videre står den på stander højttaler. Dog er det kune når der hører store grandiøse klassiske værker og hårdpumpet rock, at de Delperion må smide håndklædet i ringen. Men når jeg flytter er jeg lidt spændt på hvordan beton byggeriet vil smide musikken i hovedet på mig. Måske vil det give mulighed for en højttaler som kan gå en del dybere.
Kan du fortælle lidt om din musik? hvad driver værket? er du startet et sted og er kommet et helt andet sted hend nu? Ser frem til et par anbefalinger af guldkorn  Uha - jeg har i lange tider været forholdvis snæver i min musikvalg. Progressiv rock og electronisk musik i alle genre var det primære for et par år siden. Men efter at jeg begyndte at lugte til vinyl'en, er jeg begyndt at lytte utroligt meget til klassisk, jazz og blues. Det progressive rock høres stadig, mens der ikke høres meget andet elektro, end Trentemøller.
Lige for tiden kører følgende på A rotation:
Leonard Cohen - I'm your man (Columbia) Han er jo bare indbegrebet af en stemme som er unik - lækkert og smoooooth
Bruce Springsteen - We shall overcome - The Seeger sessions (Columbia) Bliver altid i vildt godt humør af denne skive. Det er hilbilli rock/blues og der foregår så meget i lydbilledet, at det næsten kan virke forvirrende - men efter nogle lyt vinder charmen på klar knock out
Mikal Simpson - Stille og Uroligt Kun igang med 3-4 gennemlyt, lidt specielt, men ret forførrende og stemningsfyldt
Roy Hargrove - Nothing Serious (Verve) Den bedte Jazz plade jeg har købt i lange tider (punktum). Det er P***e friskt og fyldt med New Yorker charme, og en helt del impro, som bare er helt oppe og ringe hos mig
Tom Petty - Full moon fever (MCA) En skive jeg gang på gang vender tilbage til - glad og muntert musik, som bare gør sig godt på alle tider af døgnet
Kent - Vapen & Ammunition (RCA) Et nyt bekendtskab - men det lidt skæve univers som Kent har skaber, er faktisk hamrende lækkert, og man fanger sig selv i at trykke på play gang på gang efter sidste nummer er afsluttet
Salif Keita - M'Bemba (EMI) Intet mindre end sidste års største skive i min verden. Albino kongesønnen, servere afrikas musiske smeltedigel på et sølvfad. Optagelserne lugter af varme, rødt støv og masser af passion. Man aner ikke hvad der synges om, men alt går op i en højere enhed. Numrene hvor gæste guitaristen Ousmana Kouyaté er intet mindre end sublime. Kan slet ikke skrive nok superlativer omkring denne skive!
Vivaldi - The Four Seasons - Violin Concertos - London og Israel Philimonica - Itzhak Perlman (EMI Classics) Det er jo en klassisker, som altid gør det godt. Optagelsen her, er ret god, og efter mørkets frembrud, kan man virkelig synke hen ig nyde hvert et sekund
Beethoven - Symphony No.9 optaget 1948 - The Karajan Collection - Wiener Philamonica (EMI Collection) En virkelig sjov oplevelse. Det er en Herbert von Karajan optagelse fra 1948 med Elisabeth Schwarzkopf som sopran, Elisabeth Högen som mezzo-sopran og Julius Patzak som tenor og Hans Hotter som bas - og selvom optagelsen virkelig er gammel, emmer hele stykket af en sprød og forførende lyd - man for folk som kun ønsker de bedste optagelser, vil den nok ikke være egnet. Men da jeg kun er interesseret i musikken, elsker jeg bare denne skive.
Tastefejlene er bare en illusion m'kay?!
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget fint setup  Jeg har hørt et par Xindak forstærkere og cd afspillere. Det er meget velspillende og lige din Xindak forstærker er meget meget flot. Jeg har hørt det sammen med Rega højtalere og det gik godt i spænd. Primært har hørte vi mest blues musik, da jeg hørte Xindak og Rega combien og det var absolut godt. Tilykke med det fine setup.
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Plissken
Det ser dælme godt... fed præsentation af dit dejlige HiFi 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Fint setup du har der.
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Elkjær skrev:
Meget fint setup Jeg har hørt et par Xindak forstærkere og cd afspillere. Det er meget velspillende og lige din Xindak forstærker er meget meget flot. Jeg har hørt det sammen med Rega højtalere og det gik godt i spænd. Primært har hørte vi mest blues musik, da jeg hørte Xindak og Rega combien og det var absolut godt. Tilykke med det fine setup. |
|
|
Efter din post, har jeg været inde og læse lidt om Rega højttalerne, ud fra billederne ser finishen ikke ud til at være noget specielt på dem. Men er det bare synsbedrag? Men det kunne jo være man skulle ud og opspore en forhandler af mærket og lytte lidt  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej Plissken
Det ser dælme godt... fed præsentation af dit dejlige HiFi  |
|
|
Mange tak - udstyret er jo langt fra lige så imponerende som meget andet her på siden, men ikke desto mindre giver det rigtig mange timers nydelse  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej Plissken
|
|
|
Mange tak - udstyret er jo langt fra lige så imponerende som meget andet her på siden, men ikke desto mindre giver det rigtig mange timers nydelse 
|
|
|
Det er jo også lige det der er det vigtigste   __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Plissken skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej Plissken
|
|
|
Mange tak - udstyret er jo langt fra lige så imponerende som meget andet her på siden, men ikke desto mindre giver det rigtig mange timers nydelse 
|
|
|
Det er jo også lige det der er det vigtigste   |
|
|
Ja det skulle man jo nok mene  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej Plissken
|
|
|
|
|
|
Hvis det giver dig mange timers nydelse.. så burde pris skiltet være uden betydning, syns bare dit setup oser langt væk af gennemtænkt kvalitets tænkning... 
"I don't give a f**k about your war... or your president" 
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Plissken skrev:
Bjørn B skrev:
|
Hej Plissken
|
|
|
|
|
|
Hvis det giver dig mange timers nydelse.. så burde pris skiltet være uden betydning, syns bare dit setup oser langt væk af gennemtænkt kvalitets tænkning... 
"I don't give a f**k about your war... or your president" 
|
|
|
Hehe, jaah - det mener jeg jo så også. Dog kan jeg godt se/hører mange setups, hvor detaljerne er meget tydligere osv. Men ofte synes jeg at det er noget der skyldes rummet. Flere gange har jeg hørt noget nær identiste setups, hvor det i et rum lyder fantastisk, og i andre hovedrystende dårligt (i forhold til pris skiltet) - men igen er der også stor forskel på hvad vi ser som værende god lyd - og det kombineret med en ulmende trang til at prøve noget nyt fra tid til anden, gør at man til tider tager nogle skridt i den forkerte retning. Det eneste komponent i setuppet, som jeg pt. nærmest med sikkerhed ved vil blive stående, er den Sony cd afspiller - den imponere mig groft. Har endnu ikke haft en afspiller her i hjemmet til under 10-15k, som har kunnet retfærdiggøre en opgradering i mit øre, noget som jeg synes er ganske godt klaret af en æske til 2500. Dog på forstærker siden, sysler jeg med lidt tanker. Enten vil jeg gå i den fuldt rør bestukne vej, og lege med det. Eller så vil jeg prøve en rigtig kraftkarl af en effekt blok, og kombinere den med en rør pre (eller kaldt at "pulle en Witzel" her i hjemmet) - men det er noget som kun ligger og spøger lidt i horisonten  Ang. min signatur - well den er fra en film som nærmest er indbegrebet af coolness - men samtidig symbolisere den også min holdig til et hvis land, og dennes statsoverhovede - ingen nævnt - ingen glemt  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Plissken,
Spændende udstyr du har fået indendøre. Jeg kan se vi har valgt stort set samme kabel. Men endnu mere interessant kunne jeg forstå at du også går og venter på Gamut Phi 5 / 7.
Der skulle gerne kun være 8 dage til de lander i handlen For mit vedkommende tror jeg desværre prisen begrænser mit valg til Phi 5 selvom jeg da klart ville foretrække 7'eren. Hvilken finish har du udset dig? Jeg er personligt helt vild med deres Zebrano      
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se at seriøse overvejelser omkring køb og sammensætning af setup __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Elkjær Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke de bedste billeder der er af de Rega højtaler. Det er lidt synsbedrag. De er skam pæne nok. De er dog ikke i pianolak og samme finish som en Vienna eller f.eks. helicon,men selv min kræsne kæreste har accepteret den  Lyden er absolut lækker. Jeg er helt vild med Min rega R7 ihvertfald.
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, Ja det Xindak kabel har virkelig været et yderst positivt bekendtskab for mig - der får man virkelig noget for en overkommelig mængde penge :) Ang. Phi'erne, så er jeg desværre nødt til at vente til jeg er flyttet. Jeg tør simpelthen ikke binde an på at købe en højttaler som måske lyder godt i det nuværende rum, for så at finde ud af det bare ikke spiller i den nye lejlighed - så nærrig er jeg nu engang  Vedr. finishen, så vipper jeg lidt imellem Santos og Zebrano, Santos fordi den bare er vildt flot. Men Zebrano'en er virkelig ikke noget man ser hver dag, og det har så pirret nysgerrigheden lidt  __________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
|
| Til top |
|
| |