| Forfatter |
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
Batemandk skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
|
Jeg ville vælge Hifihuset! Jeg kommer selv fra Roskilde, og skal forhåbentlig inden længe købe et sæt GamuT L3, og selvom Hifihuset ligger i jylland, er han altid frisk på en rigtig god pris, og forsendelse på hans regning. Jeg har kun haft rigtig gode oplevalser med Hifihuset!
MVH.
Henrik
|
|
|
Øhhh, er han ikke lige startet som Gamut forhandler?
|
|
|
Mener jeg også at kunne tyde.. 
|
|
|
Jo det er ikke mange måneder han har været der, men han har virkelig givet et rigtig god service! 
|
|
|
Måneder? Kan du sige 28 dage: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1452&zoneid=1
|
|
|
Hmmm en af mine venner sagde ellers at Hifihuset havde været der i et stykke tid, men stadig var ganske nyt... Anyway jeg synes stadig man får en rigtig god service hos hifihuset!
Er der egentlig nogen som har hørt Phi7 mod L3? Jeg er selv meget forelsket i L3 og har tænkt mig at købe et sæt, men Phi7 er godt 2000kr. billigere... Det ser ud til at være de samme diskanter der bruges, men det er nogle andre bass enheder... Der burde jo egetlig være mere kraftfuld og klar bas i Phi7...? Er der nogen der har nogle erfariner med forskellen mellem disse? Jeg synes Phi serien er flot, men den slår på ingen måde designet i L serien efter min mening  |
|
|
Det er ikke de samme diskanter der bruges. Prisen på diskanten i L3 er næsten den samme som alle enhederne i Phi 7. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Henrik N skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
Batemandk skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
|
Jeg ville vælge Hifihuset! Jeg kommer selv fra Roskilde, og skal forhåbentlig inden længe købe et sæt GamuT L3, og selvom Hifihuset ligger i jylland, er han altid frisk på en rigtig god pris, og forsendelse på hans regning. Jeg har kun haft rigtig gode oplevalser med Hifihuset!
MVH.
Henrik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jo det er ikke mange måneder han har været der, men han har virkelig givet et rigtig god service! 
|
|
|
Måneder? Kan du sige 28 dage: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1452&zoneid=1
|
|
|
Hmmm en af mine venner sagde ellers at Hifihuset havde været der i et stykke tid, men stadig var ganske nyt... Anyway jeg synes stadig man får en rigtig god service hos hifihuset!
Er der egentlig nogen som har hørt Phi7 mod L3? Jeg er selv meget forelsket i L3 og har tænkt mig at købe et sæt, men Phi7 er godt 2000kr. billigere... Det ser ud til at være de samme diskanter der bruges, men det er nogle andre bass enheder... Der burde jo egetlig være mere kraftfuld og klar bas i Phi7...? Er der nogen der har nogle erfariner med forskellen mellem disse? Jeg synes Phi serien er flot, men den slår på ingen måde designet i L serien efter min mening 
|
|
|
Det er ikke de samme diskanter der bruges. Prisen på diskanten i L3 er næsten den samme som alle enhederne i Phi 7.
Mvh.
|
|
|
Hold da fast Ved du hvordan lyden er i forhold til hinanden på disse højttalere?
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Rytmik skrev:
Henrik N skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
Batemandk skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
|
MVH.
Henrik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Er der egentlig nogen som har hørt Phi7 mod L3? Jeg er selv meget forelsket i L3 og har tænkt mig at købe et sæt, men Phi7 er godt 2000kr. billigere... Det ser ud til at være de samme diskanter der bruges, men det er nogle andre bass enheder... Der burde jo egetlig være mere kraftfuld og klar bas i Phi7...? Er der nogen der har nogle erfariner med forskellen mellem disse? Jeg synes Phi serien er flot, men den slår på ingen måde designet i L serien efter min mening 
|
|
|
Det er ikke de samme diskanter der bruges. Prisen på diskanten i L3 er næsten den samme som alle enhederne i Phi 7.
Mvh.
|
|
|
Hold da fast Ved du hvordan lyden er i forhold til hinanden på disse højttalere? |
|
|
Nej, jeg har kun spillet en uges tid på Phi3 og Phi5, som dog er i familie med Phi7. Det er 3-4 måneder siden, og det var før det sidste trim, hvilket har løftet dem yderligere. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Henrik N skrev:
Rytmik skrev:
Henrik N skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
Batemandk skrev:
Jesper Juul skrev:
Henrik N skrev:
|
MVH.
Henrik
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
Hold da fast Ved du hvordan lyden er i forhold til hinanden på disse højttalere?
|
|
|
Jeg har kun spillet en uges tid på Phi3 og Phi5. Det er 3-4 måneder siden, og det var før det sidste trim, hvilket har løftet dem yderligere.
Mvh.
|
|
|
Ja okay Så må jeg hellere finde et sted hvor jeg kan give dem et lyt mod hinanden 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det er absolut nødvendigt, for det er jo to noget forskellige højttaler. L3 vil gerne have en del strøm, for at kunne komme helt til sin ret. Men har til gengæld så også en opløsning og timing der ikke over gåes af ret mange 2-vejs højttaler. Yder mere er den meget gennemsigtig og hurtig i sin lydreproduktion, og giver et flot 3-D billede.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Hej Henrik
Det er absolut nødvendigt, for det er jo to noget forskellige højttaler. L3 vil gerne have en del strøm, for at kunne komme helt til sin ret. Men har til gengæld så også en opløsning og timing der ikke over gåes af ret mange 2-vejs højttaler. Yder mere er den meget gennemsigtig og hurtig i sin lydreproduktion, og giver et flot 3-D billede.
Mvh.
|
|
|
Okay Men hvordan ligger den med bassen? Ville det være en idé at lave et 2.1 system for at få den sidste dybe bas med eller hvordan? Er der bestemte genre som en L3 holder sig til?
Puha mange spørgesmål hehe...
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Rytmik skrev:
Hej Henrik
Mvh.
|
|
|
Okay Men hvordan ligger den med bassen? Ville det være en idé at lave et 2.1 system for at få den sidste dybe bas med eller hvordan? Er der bestemte genre som en L3 holder sig til?
Puha mange spørgesmål hehe... |
|
|
Hmm, jeg tror du er nødtil at høre L3 i et rum på størrelse med dit eget, for at bedømme om der er bas nok. Allerhelst skal du have den med hjem og lege med opstillingen. Det er ikke altid så let at få en sub. til at fungere sammen med en 2- vejs. Jeg har selv haft L3 i 4-5 måneder, inden jeg fik L7 og synes at den spiller godt indenfor de genre jeg spiller, hvilket er: Jazz, klassisk, beat, blues, rock og pop. Mvh.
|
| Til top |
|
| |
LarsOhl Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 157
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv L3 og savner sjældent noget i bassen......har endvidere også en Subwoofer (Audio Physic Luna mk1)......og er meget få numre hvor man kan høre om den er tilkoblet eller ej.
Min stue er lidt under 25 m2....kan være det er anderledes hvis dit rum er større! __________________ Gamut L3
Accuphase E408
Marantz CD-10
Audio Physic Luna
Denon DVD2900
Nad S300
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, jeg tror du er nødtil at høre L3 i et rum på størrelse med dit eget, for at bedømme om der er bas nok. Allerhelst skal du have den med hjem og lege med opstillingen. Det er ikke altid så let at få en sub. til at fungere sammen med en 2- vejs.
Jeg har selv haft L3 i 4-5 måneder, inden jeg fik L7 og synes at den spiller godt indenfor de genre jeg spiller, hvilket er: Jazz, klassisk, beat, blues, rock og pop.
Mvh. [/QUOTE]
Ja jeg må hellere prøve at låne et par... Mit rum er kun på 13kvm så mon ikke det er nok...
Ind til videre vil de komme til at spille med min reciever, og da den bliver skiftet ud med en Sony STR-5200ES med autokalibrering så skulle den gerne kunne få dem til at køre godt sammen med en sub, men det må tiden vise...
Okay det lyder godt, de vil typisk komme til at spille rock og pop, så det burde ikke være noget problem Jeg glæder mig til at høre Dire Straits på dem 
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder som en god ide. Jeg tror også at en 2-vejs vil passe godt til 13kvm. Ellers kommer den lille Phi3 jo også snart, og den er jo ligefrem billig i forhold til L3. Så ville der jo være penge i overskud til masser af musik.  Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
LarsOhl skrev:
|
Har selv L3 og savner sjældent noget i bassen......har endvidere også en Subwoofer (Audio Physic Luna mk1)......og er meget få numre hvor man kan høre om den er tilkoblet eller ej.
Min stue er lidt under 25 m2....kan være det er anderledes hvis dit rum er større!
|
|
|
Okay det lyder godt! Mit rum er kun 13kvm, så jeg burde jo slet ikke have nogen problemer... 
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Ja, det lyder som en god ide. Jeg tror også at en 2-vejs vil passe godt til 13kvm. Ellers kommer den lille Phi3 jo også snart, og den er jo ligefrem billig i forhold til L3. Så ville der jo være penge i overskud til masser af musik. 
Mvh.
|
|
|
Så kommer mit indlæg nr. 100 
Ja mon ikke... Nu går der jo et godt stykke tid før jeg har råd til at flytte i hus, så der skulle gerne være højttalere til det næste lange stykke tid 
Jeg vil helt sikkert give Phi serien et lyt, jeg tror dog hvis jeg skulle tage Phi serien at det ville blive Phi5 eller Phi7. Men du har ret der ville godt nok kunne købes meget musik for resten af pengene Med et sæt Phi5 ville der være penge til 111 CDér bagefter Men men men... lyden kommer i første række, så jeg må ind og lytte og lytte 
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ind og lyt.
Mine L3 højtalere står i et rum på 36kvm. og der er ikke noget problem med bassen, som er fast ,stram og går dybt.
Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
Henrik N Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Ja ind og lyt.
Mine L3 højtalere står i et rum på 36kvm. og der er ikke noget problem med bassen, som er fast ,stram og går dybt.
Held og lykke
|
|
|
Hold da helt fast. Jeg glæder mig mere og mere til at lytte til disse højttalere Jeg tror jeg tager hele samlingen af CDér med ind og lytter Eller i hvert fald bare et par CDér, nu er jeg bl.a. DJ i fritiden, så det kunne godt være de kiggede lidt hvis jeg kommer slæbende med tre kufferter fyldt med CDér hehe...
Jeg er helt vild med Scan-Speak enhederne, specielt basserne, de ser helt fantastiske ud Jeg er meget spændt på at høre hvordan de klarer Michael Jackson, Celine Dion, Dire Straits og i den stil! 
Jo tak! Og tak for hjælpen til alle, jo flere der skriver hvor glade de er for disse guld klumper, jo mere spændt bliver jeg 
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det kommer også an på rummet. Bassen blev bedre af at komme hjem til min stue frem for den der var i butikken
|
| Til top |
|
| |