Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Prosonic tilbud fra Bilka (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Alm. CRT tv kan ikke vise HD-signaler (nogle kan, men de er svære at få fat i), de er kæmpestore og røv-grimme, kan ikke hænges op på en væg, osv...

Det siger vel sig selv hvorfor folk vælger de flade.

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

CRT Tv er ligesom svaerere KOPISIKRE, HD-signaler gjaldt vel ogsaa Foer Fladskaermene kom paa markedet. Og Standarden 1080i50 er nemlig beregnet paa CRT Tv selvom denne teknologi er foraeldet.

Ingen er parate til indroemme ligheden mellem CRT 100 Hz Tv og saa 1080i50, fint nok. Det er derfor jeg elsker dette emne med hele denne graaskala som eksisterer. Ingenting indenfor Elektronik er kun sort eller kun hvidt.

Ja og jeg kan kun gentage det. forskellen mellem 100 Hz CRT teknologi og 1080i50 er mindre end mange vil indroemme. Derfor kan man ikke finde disse oplysninger paa nettet. Intetsteds staar der direkte at 100 Hz Tv kan skrives saaledes 625i100 [625 gange 100/2] eller [625 gange 50]. Hvilket jeg har den fulde forstaaelse for.

At skrive 100 Hz Tv som 312,5 gange 100/2, saa er der da foerst problemer.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Anyway makker... gå ud og se om kvaliteten på lcd skærme til under 10000kr er acceptabelt - er den det så køb den!

Længere er det egentlig ikke...

Jeg gjorde det samme, fandt kvaliteten på mit Prosonic 32" LCD skærm mere end acceptabelt til 5000kr, så jeg har sparet en frygtelig masse penge i forhold til at give 20k+ for et LCD skærm. Sådan er man jo så heldig.

Har det nøjagtig på samme måde med lyd, mit anlæg har ikke kostet ret meget i forhold til mange andres herinde, men jeg er ovenud lykkelig for mit og er bare velsignet med at jeg ikke behøver at spendere 100.000-300.000kr på at få det jeg gerne vil have og som dækker mine HIFI behov.

Hov, kan jeg nu tillade mig at kalde mit anlæg for HIFI? ... er mit virkelig High Fidelity... altså dyrt nok - bum, en ny og ligeså dorsk diskution kan startes...

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

forstår ikke at folk bliver ved med at sige at plasma  skal koste over 20.000,- for at være godt

mit panasonic th42 pv60 står pt i 10.600,-(måske markedets bedste,måske pioneer 427?) og det er for et 42" vel og mærke.

gik fra et sony 32" fx65 og det vinder vel på dybden i billedet men resten mener jeg sagtens at pana'en kan være bekendt overfor sony'en som vel og mærke efter min mening var markedets bedste da det blev købt for 4,5 år siden,havde det bla oppe imod phillips 9509.

at give knap 11k for et 42" tv er ikke entusiastisk efter min bedste overbevisning

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

jensb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

forstår ikke at folk bliver ved med at sige at plasma  skal koste over 20.000,- for at være godt

mit panasonic th42 pv60 står pt i 10.600,-(måske markedets bedste,måske pioneer 427?) og det er for et 42" vel og mærke.

gik fra et sony 32" fx65 og det vinder vel på dybden i billedet men resten mener jeg sagtens at pana'en kan være bekendt overfor sony'en som vel og mærke efter min mening var markedets bedste da det blev købt for 4,5 år siden,havde det bla oppe imod phillips 9509.

at give knap 11k for et 42" tv er ikke entusiastisk efter min bedste overbevisning

helt enig

jvc xvn-316 dvd
avance dana

billeder af mit grej:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50232&PN=2
Til top Vis jensb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensb

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

kommer vel an på størrelsen, det er rimelig svært at finde 60" plasma til under 20k, faktisk et 60" i det hele taget

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Der er åbenbart flere i denne tråd,der IKKE har set et ordentlig justeret/kalibreret plasma-Tv i stue miljø . Med udgangspunkt i Pana60 42" til ca 11K,er der altså ikke ret mange CRT der bare er i nærheden.

Omtalte Prosonic er selvfølgelig det rigtige valg hvis pris/kvalitet ellers står mål m budget og behov.Mit råd er at være voldsom opmærksom og kritisk indenfor returretsperioden v et hvilketsomhelst fladskærmskøb.Det ER stadig en ny teknologi - og der er MEGET skidt og kanel !

Og så får man ca hvad man betaler for.

Flyttede i we for en kammerat,der lige har købt en Densen CD afspiller til ca 10K - HOLD KÆFT hvor det lød godt - via Densen forstærker og SA højtalere. Ingen tvivl om det ! - men jeg selv nøjes m cd lyd fra en 3500krs DVD afspiller. ..  og prioriterer altså lidt anderledes. 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes