Sendt: 25 December 2003 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
"og så lige til FALK det der med vægten, er det ikke det HIFI-klubben slår hårdt på, at hvis ikke grejet har en vis vægt, er det noget L..t "
Nej sådan har jeg godt nok aldrig forstået deres budskab. Det er klart at visse produkter er vægt en særdeles godt indikator for kvaliteten - højtalere og forstærkere eksempelvis.
Således skriver de idag:
"Vægt
Vægt i sig selv er ikke et kvalitetsmål, men hvis et apparat er konstrueret med gode komponenter og en ordentlig mekanisk udførelse, vejer det som udgangspunkt mere end tilsvarende billige produkter. Vægt er især en god indikator for kvalitet, når forstærkere skal vurderes, fordi transformatorer vejer godt til, men brugen af metaldele frem for plastic i den mekanik, der anvendes i CD og DVD afspillere, bidrager også til højere vægt."
Og det er vist nogenlunde det jeg gav udtryk for i mit indlæg...
Derudover er det jo også tilladt at bruge sin egen sunde fornuft. Hifiklubben er en forretning som alle andre, de er ganske rigtigt ikke helt som i "gamle dage" men vi har vist stadigt til gode at se dem i bedste "4j-netshop" stil kalde pap kasser for super højtalere, og forvoksede clockradioer for super forstærkere. Vægten i dvd afspiller siger meget lidt om kvaliteten, men vejer én 500 gram og en anden 5 kg er der en hvis sandsynlighed en bedre opbygget dvd afspiller, men det er jo langt fra en garanti for en BEDRE dvd afspiller.
|