Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken AV receiver?... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

APB1>> Du har ret i at Denon er et mere kendt mærke, og fordi de sælger Denon i Hifi-Klubben, ku' man godt tro at det virkelig er mærket. Jeg var da selv af den opfattelse at Denon ville være noget af det bedste, indtil for en uge siden, men heldigvis læste jeg en masse "ikke-helt-så-god-reklame" om Denon i dette forum, og noget "lidt-bedre-reklame" om Yamaha, også her i foraet.
Yamaha kender jeg fra dengang jeg spillede keyboard, og var jeg inde i en Yamaha-forretning i Rønne da vi var på studietur en gang i 8. klasse. Det er en del år siden. Det er ligesom det jeg kender til Yamaha som hifi-udstyr. Så den reklame du snakker om har ikke rigtig nået mig, udover det jeg har læst i dette forum. Onkyo "kender" jeg, eller har ihvertfald hørt om det, så på reklame-siden, ligger det lige med Yamaha, hvis du spø'r mig.

Vi må nok bare indse at reklamer har deres magt. Jeg vil nu ikke kalde det reklamer, der har fået mig til at købe Yamaha, bare råd fra andre personer, der ved mere om hifi end jeg gør. Det var derfor jeg skrev denne tråd, for at blive klogere.

Tak for alle reklamerne for Denon, Yamaha, Sony, Onkyo, Pioneer osv., jeg har fået herinde af jer brugere.

Doan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Så har jeg annulleret min ordre hos Tape Connection. De virkede ikke interesseret i at sælge. Lidt surt at ha' spildt 14 dage på det.

Jeg har bestilt den hos CC Pro Shop i stedet. Da Yamaha har problemer med levering, går der desværre 1½ måned før jeg får den. Samtidig sparer jeg 200,- kr. i forhold til Tape Connection, også selvom Tape Connection ville give mig fri fragt.

rosie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2007 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig i at man aldrig kan vente sig til den perfekte løsning, men jeg forstår alligevel ikke at folk ikke afventer nye teknologier pt. HDMI 1.3a er ude, og den standard giver ikke kun HD lyd (lossless), men også en stor opgradering på videodelen. Her er en god oversigstartikel om alle HDMI standarderne: http://www.audioholics.com/education/display-formats-technol ogy/understanding-hdmi-ver-1.3

Til top Vis rosie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rosie

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

rosie skrev:

Jeg er helt enig i at man aldrig kan vente sig til den perfekte løsning, men jeg forstår alligevel ikke at folk ikke afventer nye teknologier pt. HDMI 1.3a er ude, og den standard giver ikke kun HD lyd (lossless), men også en stor opgradering på videodelen. Her er en god oversigstartikel om alle HDMI standarderne: http://www.audioholics.com/education/display-formats-technol ogy/understanding-hdmi-ver-1.3

Det er nok fordi:

HDMI 1.1 can carry all the LPCM sound. (up to 7.1)

For watching Blu-Ray or HD-DVD. heres a FACT. YOU DO NOT NEED HDMI 1.3. NO NEED.

HDMI 1.1 supports and uses HDCP, which gives you... Drum Beat. 1080P.

Plus For next gen audio, The revicer in 90% of cases will NOT BE ALLOWED to Decoded Dobly Digital+, or DTS-MA. It will have to be done on the player, and then sent via PCM.,

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Sebbii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

hvorfor hvorfor... :)

ligesom man tror man er blevet enig med sig selv om hvilket køb man skal fortage sig.. så bliver man forvirret igen igen :)

Min plan d. 1 aug. er at lave en lille hjemme bio - udfra det skal elektroniken altså bruges til 95% film.

Har besluttet mig for at købe et sæt SVS SBS-01, kan ses på fx. www.lsound.no eller producentes hjemmeside www.svsound.com. De får super kritik hele vejen rundt af anmeldere og bruger.

Avsforum som også er utroligt glade for dette sæt har valgt DENON som den bedste AVR til dette sæt. (brugerne  har "valgt").

Derfor var jeg blevet enig med mig selvom det skulle være en Denon 2807 og denon dvd-1930..

så langt så godt.. for nu er jeg jo blevet utrolig forvirret af denne tråd.. skulle man overveje yahama'en? (også det mærke Lsound sælger som kun forhandler SVS og så Yahama).

Har tidligere haft kigget på Onkyo's avr' da de som sagt heller ikke får dårlig omtale, samt kan fås til en billig penge i tyskland (og jeg er godt nok alt andet end rig!!!)...

hva siger i? kan jeg kun blive klogere af at lave den store test med at have alle 3 recivere hjemme til test.. eller er der et par ord her fra forummet som kan gøre mig klogere :)

recivere til overvejelse er nu pt:
Yahama 1700
Denon 2807
Onkyo 804E (eller måske endda den mindre model 674E)

på forhånd tak

- sebbii
Til top Vis Sebbii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sebbii

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hvad skal man sige? Smag og behag er jo forskellig. Forskellige præferencer for lyd, billed, mad, farver etc. er der ligeså mange af som mennesker

Jeg bruger Audioholics, AVSForum, HometheaterForum, HometheaterMag, Hifi4all og en masse andre steder til at få den første viden om et produkt inden jeg køber. Bliver min interesse vakt, så gælder det om at finde anmeldelser, udsagn og sammenligninger. Når man smider hele "kagen" sammen, så danner der sig et ganske fornuftigt billede af produktets kvalitet. Jeg har det på samme måde med IMDB, som bedømmer film. Jeg kan ikke bruge 10 mand som siger en film er noget l... til noget, men hvis en film derimod har en rating på 4/10 eller 8/10 og over 20.000 har givet deres mening til kende, så har jeg en god idé.

Ved få udsagn til bedømmelse, er der stor risiko for at disse er farvede af præferencer, uanset om dette er indignation/fordomme mod et givent produkt, eller det stik modsatte.

Jeg er langt fra stereophil, men når jeg indenfor et prissegment har udvalgt mig nogle interessante produkter efter ovenstående "spiseseddel", så forsøger jeg at få dem demoet. Jeg har endda købt et par, alene pga. min sikkerhed omkring deres kvalitet. Og jeg er måske heldig, men jeg er aldrig blevet skuffet, mht. mit lyd- og video udstyr.

Jeg kan se nogle betragter Denon som El-gigantlyd, hvilket ikke just er den konklusion jeg gennem tiden er kommet til , ej heller noget jeg ser understøttet i de store foraer eller i anmeldelser for den sags skyld.

Jeg har fundet, at denon receivere og topmodeller indenfor dvd-afspillere passer overens med mine højttalere og giver en lyd, som jeg sætter pris på. At høre SACD musik eller Batman Begins i det rene LPCM lydspor, er intet mindre end himmelsk. Jeg har også en ven, som har en Yamaha receiver, som han er meget tilfreds med. Den lyder overhovedet ikke dårligt. Lyden er bare anderledes og det vil passe nogen bedre.

Audyssey rum korrektionen har jeg selv haft problemer med, men efter at have læst stolpe og ned omkring måden man skal foretage kalibreringerne på, samt de forholdsregler man skal tage, ja så må jeg sige, at jeg tog fejl. Jeg tror ikke, det ville være muligt for mig, at kalibrere lyden manuelt, på så tilfredsstillende vis.

Jeg har en Denon 3806'er, som ligenu kan fåes til en pris mellem 900 og 1000 euro i Tyskland, med fragt, under prisen på en 2807'er i Danmark. Den nyeste firmware opgraderer denne til at understøtte LPCM 7.1 og den kan modtage og videresende 1080p signal via HDMI.

Dvs. får man et HD afspiller som kan dekode de nye lydformater (Toshiba XE1 dekoder Dolby True-HD og i en kommende firmware opgradering også DTS-HS), så er man godt kørende!

Held og lykke med dine valg, som jeg håber du bliver tilfredse med!

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:
Audyssey rum korrektionen har jeg selv haft problemer med, men efter at have læst stolpe og ned omkring måden man skal foretage kalibreringerne på, samt de forholdsregler man skal tage, ja så må jeg sige, at jeg tog fejl. Jeg tror ikke, det ville være muligt for mig, at kalibrere lyden manuelt, på så tilfredsstillende vis.

Hvor har du fundet det materiale? Jeg vil nemlig også gerne have min Audyssey til at virke optimalt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
Hvor har du fundet det materiale? Jeg vil nemlig også gerne have min Audyssey til at virke optimalt

Start her:
Denon AVR-3806 Audyssey MultEQ XT Test Report

Og læs så denne tråd:
My AVR-3806 Audyssey experience! (measurements inside)

Den er pænt lang, men det er det værd

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:
Kim Petersen skrev:

Start her:
Denon AVR-3806 Audyssey MultEQ XT Test Report

Og læs så denne tråd:
My AVR-3806 Audyssey experience! (measurements inside)

Den er pænt lang, men det er det værd

Blod, sved og ikke mindst tårer - hvis det er det der skal til, så må jeg gå den pænt lange vej

Tak for info.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Sebbii skrev:
hvorfor hvorfor... :)

ligesom man tror man er blevet enig med sig selv om hvilket køb man skal fortage sig.. så bliver man forvirret igen igen :)

Min plan d. 1 aug. er at lave en lille hjemme bio - udfra det skal elektroniken altså bruges til 95% film.

Har besluttet mig for at købe et sæt SVS SBS-01, kan ses på fx. www.lsound.no eller producentes hjemmeside www.svsound.com. De får super kritik hele vejen rundt af anmeldere og bruger.

Avsforum som også er utroligt glade for dette sæt har valgt DENON som den bedste AVR til dette sæt. (brugerne  har "valgt").

Derfor var jeg blevet enig med mig selvom det skulle være en Denon 2807 og denon dvd-1930..

så langt så godt.. for nu er jeg jo blevet utrolig forvirret af denne tråd.. skulle man overveje yahama'en? (også det mærke Lsound sælger som kun forhandler SVS og så Yahama).

Har tidligere haft kigget på Onkyo's avr' da de som sagt heller ikke får dårlig omtale, samt kan fås til en billig penge i tyskland (og jeg er godt nok alt andet end rig!!!)...

hva siger i? kan jeg kun blive klogere af at lave den store test med at have alle 3 recivere hjemme til test.. eller er der et par ord her fra forummet som kan gøre mig klogere :)

recivere til overvejelse er nu pt:
Yahama 1700
Denon 2807
Onkyo 804E (eller måske endda den mindre model 674E)

på forhånd tak

- sebbii

Jeg kastede mine penge efter Onkyo 674E og har ikke fortrudt det mindste, den overgår alt andet på markedet, fåes ganske enkelt ikke bedre. BASTA.
Synes den har en fantastisk ydelse til prisen, jeg valgte med vilje denne model, da jeg så evt skifter senere på året til en 875 eller lignende (hvis jeg føler det er nødvendigt), men til under 500€  inkl. fragt så kan det altså ikke gå helt galt.
Den har HDMI, opkonvertering af videosignal OG indbygget de-interlacer, som gør det fantastisk godt (ligger på en "hemmelig menu", hvorfor vides ikke.
Jeg vil varmt anbefale den, selvom de andre måske er bedre, så koster de også en del mere, men læs denne test, den kommer en på en klar anden plads kneben slået af Yamaha RX-V1700 som koster en del mere:

http://www.areadvd.de/hardware/2006/2_avrm_1.shtml

I en tidligere test på sitet opnåede den som det eneste produkt nogensinde at få 11 ud af 10 stjerner, og der havde de ikke engang opdaget førnævnte de-interlacer !!!!

http://www.areadvd.de/hardware/2006/onkyo_tx_sr674e_1.shtml

Samt denne her om dens afløser:
http://www.areadvd.de/hardware/2007/onkyo_tx_sr605e_info.sht ml

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes