Emne: Brugtpris på Guarneri Homage ? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Det er i orden at man ikke kan overskue et selvbyg projekt. men det kan lade sig gøre at opnå fantastiske resultater, hvad talrige eksempler på nettet viser. Både helt originale ideer og Sonus Faber kloner. Prøv at google. Hifi4all omfatter en del musikelskere, der har sagt farvel til færdigbyggede højttaler.
Sonus Faber betjener sig ikke af magi, men af solid udvikling og super kabinethåndværk. Det kan gøres efter, hvadenten man vil lave en klon eller sin egen SF-lignende højttaler. Det var det, jeg ønskede at sige med mit indlæg i denne tråd. At mit optimistiske indlæg bliver udlagt som pral siger mere om ophavsmanden.
|
|
|
Nu tror jeg ikke trådstarter postede sit indlæg som en del af en konkurence. Jeg tror bare han var glad fordi, han havde fået nogle dejlige højttalere.
Jeg ved godt, at hvis man er rigtig dygtig, kan man bygge et sæt fine højttalere. Men hvor er garantien for de lyder som man gerne vil? Og uanset hvad, så er dine højttalere IKKE mere neutrale end 99% end andre på makedet!
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MURGEN skrev:
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
Så derfor er dine selvbyggede højttalere de eneste rigtige i hele verden.
Selvfølgelig kan hverken Sonus Faber eller andre måle sig med dig! |
|
|
Nej, Sonus Faber kan ikke måle sig med mig. Sonus Faber kan f.eks. hverken lave mad eller køre på cykel.
Bortset fra det prøvede jeg at sige det modsatte af hvad sigma6 prøver at insinuere. Nemlig at
med et velafstivet og dæmpet, resonansdødt og diffraktionsfrit kabinet, topklasse enheder og et filter, der er
nøje tilpasset enheder og kabinet, kan alle opnå 90% af Sonus Faber kvalitet - og hvis tiden og evnerne er til det - over 100%.
Pointen er at selvbyggeren ikke behøver at indgå de kompromiser, som masseproduktion nødvendigvis må medføre. |
|
|
Ja,ja,- hvad kan, må,skal man dog sige her Aller først vil jeg sige, at jeg ønsker dig al mulig lykke til med at dit project bliver
både ekstetisk og lydmæssig vellykket. |
|
|
Jeg har ikke noget projekt. Jeg skriver at man kan lave det.
MURGEN skrev:
Dernæst vil jeg gøre opmærksom på, at det nogen gange er en god ide at have læst på lektierne sine.
- inden man går op til eksamenen, da det ellers er stor sandsynlig for, at man går hen og dumper.At påstå at kabinet dit,
er i klasse med de original Guarneri Homage,- er lidt vel drøjt, spør du mig, men jeg skal medgive at de ihvertilfælde,
er de stående bølgers drøm. |
|
|
Jeg har ikke på noget tidspunkt påstået at mine kabinetter skulle være i SF standard. Men nettet rummer dusinvis af
intensivt fotodokumenterede Sonus Faber kloner. Derfor tillader jeg mig at skrive at det kan lade sig gøre.
I øvrigt påvirkes mængden af stående bølger ikke ret meget af kabinetfacon, selv om det ofte påstås. Dokumentation haves.
MURGEN skrev:
Når du så endvidere påstår at dine ideer, sammen med en snekker combineret med en såkaldt delefilter expert,
skulle kunne berige denne verden, med et vidunder som skulle overgå (the one and only), Ja da bidrager du selv,
til at sementere din profektion som Nu var the "one and only " vel ikke ligefrem kendt, for at ville gå på kompromi
med noget som helst, i forsøget på at skabe det perfekte.Men i tilfælde at Vor Herer skulle have udstyret DIG med med
så store evner, og ladet sit åsyn lyse på dig, som skulle gøre dig istand til, at tilveje bringe noget i klasse med den store
mester, regner jeg med, at vi kommer til at høre langt mere om dig i fremtiden. AMEN. |
|
|
Jeg spekulerer på, om det er min påstand om at Sonus Faber kan eftergøres, der får dig til at tænde af. Ihvertfald har
det oversteget dine evner at forstå man godt kan lave en ydmyg højttaler selv, samtidig med at man påstår, at andre kan
lave en totalt gennemført ditto.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Jeg ved godt, at hvis man er rigtig dygtig, kan man bygge et sæt fine højttalere.
Men hvor er garantien for de lyder som man gerne vil? |
|
|
Måleinstrumenter, testlytninger og modifikationer.
sigma6 skrev:
| Og uanset hvad, så er dine højttalere IKKE mere neutrale end 99% end andre på makedet! |
|
|
Hvor ved du egentlig det fra?
De kunne helt sikkert gøres bedre. Jeg har adskillige kritikpunkter selv. Det kan vi jo diskutere i deres tråd.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Nu tror jeg ikke trådstarter postede sit indlæg som en del af en konkurence.
Jeg tror bare han var glad fordi, han havde fået nogle dejlige højttalere. |
|
|
Rattanhuset er trådstarter, og han har vist ikke købt dem endnu? Eller ved du også her noget, vi andre ikke ved?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
Nu tror jeg ikke trådstarter postede sit indlæg som en del af en konkurence. Jeg tror bare han var glad fordi, han havde fået nogle dejlige højttalere. |
|
|
Rattanhuset er trådstarter, og han har vist ikke købt dem endnu? Eller ved du også her noget, vi andre ikke ved? |
|
|
Ja...jeg tog fejl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
Jeg ved godt, at hvis man er rigtig dygtig, kan man bygge et sæt fine højttalere. Men hvor er garantien for de lyder som man gerne vil? |
|
|
Måleinstrumenter, testlytninger og modifikationer.
sigma6 skrev:
| Og uanset hvad, så er dine højttalere IKKE mere neutrale end 99% end andre på makedet! |
|
|
Hvor ved du egentlig det fra?
De kunne helt sikkert gøres bedre. Jeg har adskillige kritikpunkter selv. Det kan vi jo diskutere i deres tråd. |
|
|
Ok. Hvis de er neutrale, så har du jo fundet den hemmelighed langt de fleste konstuktører søger! Med dine evner undre det man ikke mere til dig i high-end kredse.
Kan man lytte til din konstuktioner i trekentsområdet?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået ideen, valgt enhederne, beregnet refleksafstemningen og tegnet kabinetterne.
Alt det svære: måling og beregning af filtre har Troels Gravesen lavet.
Ham kender man i hifi-kredse, undtagen i Norge, hvor din kammerat kalder ham "en såkaldt delefilter expert".
Skal vi flytte snakken om mine HT til den tråd, der er link til herunder? Tak! Man er velkommen til at skrive.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Jeg har fået ideen, valgt enhederne, beregnet refleksafstemningen og tegnet kabinetterne. Alt det svære: måling og beregning af filtre har Troels Gravesen lavet. Ham kender man i hifi-kredse, undtagen i Norge, hvor din kammerat kalder ham "en såkaldt delefilter expert".
Skal vi flytte snakken om mine HT til den tråd, der er link til herunder? Tak! Man er velkommen til at skrive. |
|
|
Jeg ved godt hvem han er.
Men jeg fatter bare ikke du ikke kan glæde dig på andres vegne. Men sådan er vi jo så forskellige.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
| Men jeg fatter bare ikke du ikke kan glæde dig på andres vegne. Men sådan er vi jo så forskellige. |
|
|
Din argumentation er ejendommelig. Hvor har jeg skrevet noget, der kunne tolkes sådan? Jeg ville da også gerne have et
sæt Sonus Faber. Men til de priser, de sælges til, synes jeg at selvbyg er sjovere. Det er da ikke det samme som at jeg ikke
forstår at folk glædes over dem.
Læs nu hvad jeg skriver, selvom det kan være krævende.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
sigma6 skrev:
| Men jeg fatter bare ikke du ikke kan glæde dig på andres vegne. Men sådan er vi jo så forskellige. |
|
|
Din argumentation er ejendommelig. Hvor har jeg skrevet noget, der kunne tolkes sådan? Jeg ville da også gerne have et sæt Sonus Faber. Men til de priser, de sælges til, synes jeg at selvbyg er sjovere. Det er da ikke det samme som at jeg ikke forstår at folk glædes over dem.
Læs nu hvad jeg skriver, selvom det kan være krævende. |
|
|
Helt ærligt synes jeg sgu det var et underligt 1. indlæg du kom med! Hvorfor begynder du at tale om at bygge dem selv, efter han har købt dem?
Og lave kopier, det kan kineserne sgu da også. Jeg tror næsten de kan lave det billigere end dig!
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Helt ærligt synes jeg sgu det var et underligt 1. indlæg du kom med!
Hvorfor begynder du at tale om at bygge dem selv, efter han har købt dem? |
|
|
Fordi trådstarter ikke har købt dem.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rattan, er det denne?
Jeg tog fejl af Amati og den, sorry. Dine ønske-HT kostede 9000$/par i 1995, og er nok nærmest samlerobjekter.
Jeg ville ikke forvente et ret stort værditab. Jeg gætter på at de går til det halve, dvs. over 20000/par, men jeg kan
tage fejl. Men problemet er nok at der ikke er solgt ret mange!
Opret en søgning på ebay.de - det tyske brugtmarked er meget stort. Tag UK med for en sikkerheds skyld.
Eller (jeg tør næsten ikke skrive det) få den lavet i byen med Scan-Speak 15W + en god diskant.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Rattan, er det denne?
Jeg tog fejl af Amati og den, sorry. Dine ønske-HT kostede 9000$/par i 1995, og er nok nærmest samlerobjekter. Jeg ville ikke forvente et ret stort værditab. Jeg gætter på at de går til det halve, dvs. over 20000/par, men jeg kan tage fejl. Men problemet er nok at der ikke er solgt ret mange!
Opret en søgning på ebay.de - det tyske brugtmarked er meget stort. Tag UK med for en sikkerheds skyld.
Eller (jeg tør næsten ikke skrive det) få den lavet i byen med Scan-Speak 15W + en god diskant.
|
|
|
Har du røget et eller andet? Tråden startede i 2007!
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
jazzman skrev:
Rattan, er det denne?
Jeg tog fejl af Amati og den, sorry. Dine ønske-HT kostede 9000$/par i 1995, og er nok nærmest samlerobjekter. Jeg ville ikke forvente et ret stort værditab. Jeg gætter på at de går til det halve, dvs. over 20000/par, men jeg kan tage fejl. Men problemet er nok at der ikke er solgt ret mange!
|
|
|
Har du røget et eller andet? Tråden startede i 2007! |
|
|
Som om du selv havde opdaget det  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
sigma6 skrev:
jazzman skrev:
Rattan, er det denne?
|
|
|
Har du røget et eller andet? Tråden startede i 2007!
|
|
|
Som om du selv havde opdaget det 
|
|
|
Hehehe :-)
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Maj 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
- og jeg troede at det var en to-vejs. Så kan selvbygpriserne justeres, idet 4 enheder i topklasse kan fås til 8000.-
Det er da ligemeget om tråden er gammel. Man kan da ikke sige at det har kølnet diskussionen
|
| Til top |
|
| |
MURGEN Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 25 Maj 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Rattan, er det denne?
Jeg tog fejl af Amati og den, sorry. Dine ønske-HT kostede 9000$/par i 1995, og er nok nærmest samlerobjekter.
Jeg ville ikke forvente et ret stort værditab. Jeg gætter på at de går til det halve, dvs. over 20000/par, men jeg kan
tage fejl. Men problemet er nok at der ikke er solgt ret mange!
|
|
|
Ok, Jazzman,- Ja jeg blev forbannet og fandt frem grov filen. Troels Graversen Fra Vejle er ikke ukendt oppe her, bla. ved jeg, at en i omkredsen av Oslo Audio socioty, har fået bygget bygget en højtaler eft.special bestilling af Troels (ikke en Sonus faber clon) så vidt jeg ved:- men køber skulle efter sigende være særdeles tilfreds m. resutatet. Og i sidste ende, er det jo det der betyder noget. Ser nu at vi er blevet enige om, hvilken højtaler, det er vi diskutere om. Tråd starter spører om hvor meget man må forvente at skule betale for et par brugte Strøgne, Sonus Faber Guarneri Homage. Til det kan jeg oplyse at Sonus faber har konstrueret to modeller av denne højtaler: Guarneri Homage( Originalen) og Guarneri Homage Memento(som er modellen som tog over). Der er faktisk stor forskel på de to modeller bla: Enhederne, delefilter, intern wiring, kabinets opbygning, ect. Jeg har ikke fuldt med på hvad brugt priserne på Memento udgaven er, så det skal jeg ikke udtale mig om. Men jeg kan oplyse, at Sonus faber selv, oplyser at 3 av de modeler som de har produkseret og som "THE ONE AND ONLY" stod som ophovsman og konstruktør for, (hvor af originalen er den ene av dem) har fået noget som ligner ICON status på markedet, og at de forventede at brugt priserne på disse modeler ville stige i fremtiden. SE HER, HAR MAN SET MAGEN,- BRUGTE HØJTALER SOM STIGER I PRIS. Nu går verden fanme a lave.  I øjeblikket annonseres Originalen, for rundt 40 kilo, og realistisk må du regne med at punge ut med 35 kilo pr dags dato, for et par som ikke er skadet. Man skal nok også regne med, at være forberedt på at kunne slå til, med engang,da disse ikke henger på træer, og i mit tilfælde, kan jeg oplyse at sælger efterpå, har infomeret mig om, at prisen aldrig var et emne, som blev diskutere af de mulige købere, som rettede henvendelse. Han sagde også at interessen for dem var så stor, at realistik kunne han have solgt disse en halv dusin gange. Så det er ikke umulig, at prisen vil ryge op på 40 kilo, vis der er flere om budet. Som tillæg kan jeg oplyse at gud er fratrådt i Sonus faber,- vil tro at hans perfektionisme, gik dårlig i spend med de komentielle intereser i Sonus organisionen. Så der har været lidt stille fra den kant, grundet karentene klausuler,- men heldivis udløber disse vis i år, og onde tunger påstår at noget intersant er på vej. Så det er måske tid, for at begynde at spare op,- under alle omstendigheder regn med at det bliver dyrt. Han er som sagt kendt for, ikke at gå på kompromi i forsøget på at frembringe det perfekte  Og det koster  Money. Skal vi så ikke holde os til tråden:- brugt pris på Guarneri Homage Mvh. Murgen
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|