| Forfatter |
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Mogensen skrev:
|
Min egen favorit er Kraftwerk's Live DVD " Minimum Maximum" fra deres werdens turné i 2004-2005 en kanon oplevelse og flot lyd billede med flere detaljer som ikke blev oplevet i da de gæstede danmark i februar 2004.
|
|
|
Meget fed musik, men hold kæft hvor må det være kedeligt at gå til koncert med dem.
4 halvgamlemænd stående ved hver deres pult, og så en hel masse gamle videoer op på storskærme bag dem. Jeg faldt i søvn halvvejs inde på første DVD . Men lyden er god.
Prøv evt. at gå på biblioteket, der kan man ofte låne musik-DVD, så har man en chance for at høre om det er noget for en. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sukkermåsen her har charme og stil:

|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed tråd.
Her er nogen jeg kan stå inde for mht kvaliteten af lyden og billedet. Om man kan lide musikken er en anden sag :)
Live at 25 - Huey Lewis and the News
Super super god lyd, simpelthen så tight! ufatteligt dygtige til at spille sammen i det band.
The Corrs - MTV unplugged
Rigtig god lyd også, deres bas er dog en anelse svag og kedelig, men stadig fuld brugbar. Stemmerne står superflot og der er nogle rigtig fine soloer mv.
James Taylor - Live at the beacon theater
Utrolig flot lyd. En masse meget kendte sange udført til perfektion. De er simpelthen så dygtige de musikere!
James Taylor - A musicares person of the year tribute
Hvert år kårer Musicares en speciel musiker. I 2006 blev det James Taylor. Kunstnere som optræder og spiller super fede sange: Dixie chicks (Shower the people), Bonnie Raitt (Rainy day man - mega flot performance af hende i den sang), India.Arie (secret of life. Kendte hende ikke, men hun er dygtig), Sting, Keith Urban, Bruce springsteen (sej performance...ofc), Carole king (you've got a friend - what else!) og flere... spændende DVD med super super lyd og billede.
Og fra min lidt mere poppede samling:
Christina Aguilera - Stripped live in the U.K.
Super god lyd, flot billede og fedt show. Rigtige musikere, en trommesolo bl.a. Alt lavet live og de er virkelig dygtige. Bedste performance er nok "Walk away" og "At last". Beautiful er ikke så super udført, men godkendt. Kan man lide hende er der ingen vej uden om den her DVD.
Christina Aguilera - back to basics, down under
Nyeste koncert DVD fra nyeste album. Heeelt ny stil men igen ufattelig flot udført af utrolig dygtige folk. Sangen "hurt" er flot udført. Har kun hørt den en gang så har ikke så meget erfaring med den endnu, andet end super lyd og billede.
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og ser En aften med Johnny Madsen Den koncert DVD SKAL man bare eje.
Hold k... hvor jeg glæder mig til at opleve ham live på "Godset" d. 16/10.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt:
JJ Cale Featuring Leon Rusell. Optaget i Paradise Studios, Los Angeles, 1979.
Fantastisk god lyd, og FED musik.
http://www.amazon.com/JJ-Cale-featuring-Leon-Russell/dp/B000 80EUOE
Kan købes i Stereo Studie for 100kr.
__________________ Finn Nielsen
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
| Metallica - Cunning Stunts... Det er uden tvivl den bedst lydende koncert dvd de har udgivet... |
|
|
Kender ikke meget til Metallica - eller Heavy metal for en sags skyld. Men er det kun min "syge" tankegang der synes det er sjovt at "bakke snavvendt" på ovenstående titel: "Stunning c**ts"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøjj - den blev fanget af censuren
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 04 Oktober 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Sukkermåsen her har charme og stil:

|
|
|
Evt. sukker i hendes mås er da vist blevet til alkohol forlængst. Der er vist snarere tale om en sprutsut...hehe! Lidt mere ædruelige forslag:

|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opeth - Roundhouse Tapes (udkommer 27/10): http://www.peaceville.com/opeth/theroundhousetapes/
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Zarnivups Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
David Gilmour - Live in Gdansk
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et par stykker:
IQ-Stage Pallas The Blinding Darkness Pendragon-And Everybody To The Stage Pink Floyd -Pulse Within Temptation-Black Symphony Arena-Smoke And Mirrors Threshold-Critical Enegy Iron Maiden-Live After Death Evergrey-A Night To Remember Machine Head-Elegies Magnum-Livin The Dream Royal Hunt-2006 Live
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare synd, at der er så frygteligt mange overdubs på Threshold - Critical Energy. Lyden er superfed, men helt live er den vist ikke  Den lider nok lidt af Live and Dangerous-syndromet, om end ikke i lige så udpræget grad.
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
René Bo Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Bare synd, at der er så frygteligt mange overdubs på Threshold - Critical Energy. Lyden er superfed, men helt live er den vist ikke Den lider nok lidt af Live and Dangerous-syndromet, om end ikke i lige så udpræget grad. |
|
|
Det har du nok lidt ret i....Men omvendt, find et livealbum hvor der ikke er pillet ved lyden!!!
Og det fortrækker jeg også, frem for en dårlig lyd...
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 05 November 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
René Bo Nielsen skrev:
Yoshimura skrev:
Bare synd, at der er så frygteligt mange overdubs på Threshold - Critical Energy. Lyden er superfed, men helt live er den vist ikke Den lider nok lidt af Live and Dangerous-syndromet, om end ikke i lige så udpræget grad. |
|
|
Det har du nok lidt ret i....Men omvendt, find et livealbum hvor der ikke er pillet ved lyden!!!
Og det fortrækker jeg også, frem for en dårlig lyd...
|
|
|
Hmm... har Talking Heads - Stop Making Sense været nævnt ?
Den udmærker sig ved, at ha' et originalt live-lydspor og et "overdubbet" og efterbehandlet lydspor - det er faktisk ret cool... det efterbehandlede lyder naturligvis bedst når man lukke øjnene, men sidder man og kigger godt efter, kan man godt se det ikke altid er helt synkront. Og live-sporet udmærker sig på den anden side, med en nerve og intentsitet der ikke helt er til stede på den dubbede version...
Ved faktisk ikke hvilket track jeg foretrækker, men synes det er vildt fedt, at man får muligheden for at vælge imellem dem.
-oOo-
En anden anbefalelsesværdig musik-DVD, er Cream reunion live at Royal Albert Hall, hvor det hele vejen igennem (svjv) er det ægte livelydspor der benyttes - de gamle drenge kan dælme endnu og det rykker altså for vildt!
/erla
|
| Til top |
|
| |
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
| Sendt: 09 November 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke generelt noget imod at vide, at der sandsynligvis er pillet ved lyden i en eller anden grad (selv om jeg synes, det er helt genialt, som der nævnes længere oppe, at nogle udgivelser leveres med både det overdubbede og det rigtige live spor), mem min helt store anke i forhold til Threshold er, at det er så synligt, at der er pillet ved lyden. Der er mange gange, hvor det er frygteligt tydeligt, at der ikke synges/spilles synkront med lydsporet, og synes jeg bare, det virker for falsk - så falder illusionen af at "være til stede" lidt til jorden. Men man kan selvfølgelig bare nøjes med at lytte - så generer det ikke helt så meget
|
| Til top |
|
| |
m.b.petersen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 14 November 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
du finde skal Neil Young
HEART OF GOLD 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Masser af fed musik samlet på eet sted:
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
m.b.petersen skrev:
|
du finde skal Neil Young
HEART OF GOLD 
|
|
|
KANON DVD med kanon kunstner. Og så har Stereo Studio den til kun 50,kr !!!! __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |